Страница 19 от 19

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

МнениеПубликувано на: Съб Апр 06, 2019 2:05 pm
от bdz43r
ETCS изчислява спирането по спирачния процент и времето за реакция на спирачката, и двете въведени ръчно от машиниста. Последното се определя от дължината на влака и режима на спирачката - бърз, пътнически или товарен. Теглото на влака е без значение.

Ускорението на ЕМВ 30 (по спомен) е 0,85 m/s^2, а на 31 е около 0,7 m/s^2 на равен прав участък и преди достигане на максималната мощност, след което намалява.

Ускорението зависи и от типа на задвижването. Лок 44 с 3-4 вагона отначало ускорява по-бързо от ЕМВ 30, но над 60 км/ч не само достига лимита си по мощност, а и мощността му започва да намалява, така че при максимална скорост мощността е същата, като на ЕМВ 30, но последното е по-леко и ускорява по-бързо. Така и в нагорнище, локомотива в началото ще ускори по-бързо, но ЕМВ ще достигне по-висока скорост.

Иначе ето ускорение на локомотив с 4 вагона, което може да се каже, че е близо до максимално възможното: https://www.youtube.com/watch?v=T0R_28XbieY

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

МнениеПубликувано на: Нед Апр 07, 2019 11:27 am
от Tractionmaker32
Какво означава "режим на спирачката"?

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

МнениеПубликувано на: Пон Апр 08, 2019 6:23 pm
от Spass237
bdz43r написа:ETCS изчислява спирането по спирачния процент и времето за реакция на спирачката, и двете въведени ръчно от машиниста. Последното се определя от дължината на влака и режима на спирачката - бърз, пътнически или товарен. Теглото на влака е без значение.

Ускорението на ЕМВ 30 (по спомен) е 0,85 m/s^2, а на 31 е около 0,7 m/s^2 на равен прав участък и преди достигане на максималната мощност, след което намалява.

Ускорението зависи и от типа на задвижването. Лок 44 с 3-4 вагона отначало ускорява по-бързо от ЕМВ 30, но над 60 км/ч не само достига лимита си по мощност, а и мощността му започва да намалява, така че при максимална скорост мощността е същата, като на ЕМВ 30, но последното е по-леко и ускорява по-бързо. Така и в нагорнище, локомотива в началото ще ускори по-бързо, но ЕМВ ще достигне по-висока скорост.

Иначе ето ускорение на локомотив с 4 вагона, което може да се каже, че е близо до максимално възможното: https://www.youtube.com/watch?v=T0R_28XbieY

Във видеото до колкото изчислих ускорението нa лок 44 излиза около 0,36m/s^2
По принцип питам, защото разстоянието между Димитровград и Свиленград БВ и ПВ(с мотриса) по разписание го изминават за едно и също време(даже има един БВ, който е по-бавен), което ми беше много чудно. Някой после ми каза, че това било понеже мотрисите ускорявали по-бързо от бързите влакове с лок 44 и така компенсирали повечето спирки, които има пътническия влак. Това обяснение вярно ли е?

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

МнениеПубликувано на: Вто Апр 09, 2019 5:19 pm
от bdz43r
Около 0,7 m/s^2 го изкарвам аз между 10 и 60 км/ч. Както казах, при ниска скорост и с малък влак локомотива има голямо ускорение, но над 60 км/ч нещата се обръщат. Освен това локомотива тръгва веднага, а на мотрисата първо се чака 2-3 секунди да се затворят вратите, след това още 2-3 секунди компютъра мисли преди да разхлаби спирачката и нещата се случват по-бавно. Друга особеност е, че когато мотрисата се кара с темпомат (99% от случаите), тя поддържа средно 60-80% от максималната тяга при потегляне.
Освен това повечето разписания с локомотиви са смятани за влакове с повече вагони от действителния брой, затова са им дадени по-големи времепътувания, а мотрисата тегли само себе си.

Специално между Димитровград и Свиленград обяснението е по-просто. Разписанието на бързия влак е разтегнато, а на пътническия обратно - натегнато. При закъснение от Свиленград 8 мин, бързият влак може да стигне в Димитровград навреме, докато за пътническия не би било възможно. А и спирките, на които спира ПВ в повече са само четири.

Но в едно предишно разписание, когато експреса за Бургас минаваше през Димитровград, времепътуването по разписание от Пловдив до Димитровград беше само 41 мин, което е с 26 мин по-бързо от най-бързия пътническия.

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

МнениеПубликувано на: Пет Апр 12, 2019 7:05 pm
от Tractionmaker32
bdz43r написа:ETCS изчислява спирането по спирачния процент и времето за реакция на спирачката, и двете въведени ръчно от машиниста. Последното се определя от дължината на влака и режима на спирачката - бърз, пътнически или товарен. Теглото на влака е без значение.

Ускорението на ЕМВ 30 (по спомен) е 0,85 m/s^2, а на 31 е около 0,7 m/s^2 на равен прав участък и преди достигане на максималната мощност, след което намалява.

Ускорението зависи и от типа на задвижването. Лок 44 с 3-4 вагона отначало ускорява по-бързо от ЕМВ 30, но над 60 км/ч не само достига лимита си по мощност, а и мощността му започва да намалява, така че при максимална скорост мощността е същата, като на ЕМВ 30, но последното е по-леко и ускорява по-бързо. Така и в нагорнище, локомотива в началото ще ускори по-бързо, но ЕМВ ще достигне по-висока скорост.

Иначе ето ускорение на локомотив с 4 вагона, което може да се каже, че е близо до максимално възможното: https://www.youtube.com/watch?v=T0R_28XbieY

А при 32-ра серия ускорението с постоянна мощност ли е или също започва да намалява след достигната определена скорост?

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

МнениеПубликувано на: Пет Апр 12, 2019 7:27 pm
от bdz43r
При постояннотоковите двигатели, каквито са при 43, 44, 45, 46 (200), 32, 33, 61 максимална мощност се постига при максимално напрежение на двигателите и максимален ток през тях. Тази комбинация е възможна при точно определена скорост и мощността намалява при всяка друга по-малка или по-голяма скорост. Накратко - да, и при 32 е така.

Не е така при задвижване с трифазни асинхронни двигатели, където управлението е честотно (такива са при серия 30/31). Максималната мощност се постига също при определена скорост, но се реализира и при всякакви скорости над нея, включително максималната.

Като знаем, че механичната мощност на локомотива е произведение от теглителната сила и скоростта, става ясно, че при по-висока скорост трябва по-голяма мощност за същата теглителна сила, а при постояннотоковият двигател се случва тъкмо обратното - мощността намалява. Затова старите локомотиви с постояннотокови двигатели много трудно достигат високи скорости с по-тежки влакове, а всички серийно произвеждани високоскоростни влакове, дори най-старите, са с асинхронни двигатели.

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

МнениеПубликувано на: Съб Май 11, 2019 3:01 pm
от Nikss
45 157 е закарана в Мездра и се доразкоства. А беше хубава машина, жалко.