Нови електрически локомотиви за БДЖ

Информация и дискусии за електрическите локомотиви и ЕМВ на БДЖ и частните превозвачи. Разпределение на подвижен състав по депата, технически характеристики, завършени модернизации. Предимства и недостатъци, експлоатация. Информация и предложения за нов и поръчан подвижен състав.

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Димитър Деянов » Съб Авг 01, 2020 4:55 pm

Съществува възможност, ако бъдат платени сега, доставката на 10-те локомотива Smartron от Siemens за БДЖ ПП да започне още преди края на настоящата година.
Ясно е, че за да е възможно такова сакръщаване на доставните срокове, локомотивите от клас Smartron сигурно се намират постоянно в производство (по метода vorratsbau) за потенциални купувачи, като конфекция на фирмата Siemens. По тази причина (заковани технически данни на вече произвеждани локомотиви от този клас), не е възможно и да се мръднат някои от техническите параметри на машината (например, максималната конструктивна скорост), по желание на железницата-купувач на локомотивите.
Сигурно няма да има и вариант на външния дизайн в по-свежи цветове (например, в червено и слонова кост), който би отговарял по-добре на вече използваните у нас оцветявания за локомотиви и пътнически вагони, а ще остане някой от показаните варианти - в предимно синьо.
Да не говорим за експлоатационните номера на локомотивите, името на производителя, заводския номер и година на производство, които при нашите локомотиви са традиционно върху отделни релефни табели, а в случая ще бъдат разпечатани върху фолио, което ще се лепи върху машините като лепенки върху великденски яйца.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 732
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот KRAKOMOBILA » Съб Сеп 26, 2020 5:29 pm

Petko Ivanov написа:
evrokoma написа:А коя серия ще бъдат нещо знае ли се?

Вероятно ще са серия 47, ако се спазва хронологията, или 41, ако се реши да се започне отначало. Аз лично бих предложил да са серия 41.


Димитър Деянов написа:Ако се спази въведеното от 1 януари 1965 г. (зап. № 994 / 7.10.1964 г., отпечатана в Бюлетина на Министерството на транспорта и съобщенията № 20 – 1964 г.), ново серийно означение на тракционния подвижен състав в БДЖ, което не е отменяно, тогава новите магистрални електрически локомотиви следва да получат някоя от свободните серии в интервала от 40 до 49.


Както бе отбелязано, системата за означение на локомотивите в България е "актуализирана" - за мен също доста несполучливо. В момента е настъпила страхотна каша в номерацията и серийното означение на локомотивите във всички превозвачи в България.
Както бе отбелязано и от Вас г-н Деянов, в момента за електрически локомотиви могат да се използват сериите от 40 до 49 и от 80 до 89. Какво се получи до преди две години ?
Бяха доставени много локомотиви от различни частни превозвачи като се срещаха следните серии:
Електрически локомотиви:
Серия 40 - БЖК
Серия 86 - ДБ Шенкер и Булмаркет
Серия 87 - Булмаркет и БЖК
Серия 86 (Английска) - Булмаркет
Серия 92 - ДБ Шенкер
Серия 80 - ДМВ и ПИМК Рейл
Серия 81 - ДМВ
Серия 1116 - Рейл Карго Кериер (Австрия)
Дизелови локомотиви:
Серия 60 - БЖК, ТБД ТП и Порт Рейл
Серия 204 - ДБ Шенкер
Серия 232 - ДБ Шенкер
Серия 345 - ДБ Шенкер
Серия 346 - ДБ Шенкер
Серия 80 - БЖК
Серия 81 - БЖК
Серия МДД4 - Булмаркет

В Последствие ИА"ЖА" се опитаха да обединят всички локомотиви и да наложат едно серийно означение във всички превозвачи, но според мен това не беше обмислено добре и сега нещата изглеждат по този начин:
Електрически локомотиви:
Серия 40 - БЖК - непроменена, локомотивите са под наемм
Серия 86 - ДБ Шенкер и Булмаркет - не променена
Серия 87 - Булмаркет и БЖК - не променена
Серия 86 (Английска) - Булмаркет - Серия 85, като поредните номера на локомотивите не се запазиха, а се номерираха на ново от 001.
Серия 92 - ДБ Шенкер - Серия 88 - като поредните номера на локомотивите се запазиха от серия 92 (027, 030,034..)
Серия 80 - ДМВ и ПИМК Рейл - серията и номерата се запазват
Серия 81 - ДМВ - серията и номерата се запазват
Серия 1116 - Рейл Карго Кериер (Австрия) - не променени.
Дизелови локомотиви:
Серия 60 - БЖК, ТБД ТП и Порт Рейл - получават серия 06, подсерия 300.
Серия 204 - ДБ Шенкер - Серия 56 - като номерата се запазват
Серия 232 - ДБ Шенкер - Серия 07 - като номерата се запазват (411, 600, 613, 678...)
Серия 345 - ДБ Шенкер - Серия 53 - номерата се запазват
Серия 346 - ДБ Шенкер - Серия 53 - номерата се запазват
Серия 80 - БЖК - би трябвало да получат серия 55 300, но не са променяни и влизат в една серия с електрическите локомотиви Сименс Вектрон/Смартрон, което според мен е недопустимо.
Серия 81 - БЖК - би трябвало да получат серия 55 300, но не са променяни и влизат в една серия с електрическите локомотиви Сименс Вектрон/Смартрон, което според мен е недопустимо.
Серия МДД4 - Булмаркет - тук не съм сигурен коя серия получи единственият локомотив МДД4 на Булмаркет.


ПИМК Рейл достави два локомотива от Хърватия, които бяха сертифицирани и незнайно защо ще получат не серия 82 - както би било логично, а серия 47.
Локомотивите на БДЖ ПП ще бъдат серия 80 и номерата няма да бъдат поредни, а ще са така, както се доставят от SIEMENS AG.

За дванадесет цифрените номера, както г-н Деянов отбеляза - Европейските изисквания са да бъдат поставени целите номера на страничните стени на локомотива, но незнайно защо Българските железници се престарават и ги слагат и отпред на локомотивите - като се демонтират стилните метални табели с номерата на локомотивите и се поставят ламарини с боядисани номера на чело и само боя отстрани на локомотивите, което също е абсурдно.
В момента се опитва да се прокарат промени в закона за железниците и да се задължат всички превозвачи да поставят дванадесетцифрени номера на подвижният си състав от двете страни и на челата на локомотивите, КАТО ЗАБЕЛЕЖЕТЕ - преди номера трябва да има и буквеното означение (BG-BDZPP, BG-BDZTP, BG-PIMK, BG-DBSBG и т.н.т), което според мен е още по-абсурдно.


Относно скоростта от 160км/ч, на новите локомотиви за БДЖ ПП - Siemens Smartron е най-евтиният продукт на SIEMENS AG и за тази цена - фирмата производител предлага базов модел, без да има възможност за модификация. За жалост, този модел е с максимална скорост 160km/h.
Ако БДЖ желаше - можеше да поръча локомотиви Siemens Vectron - които чисто технически по нищо не се различават от Smatron, но тогава клиента има свобода и може да бъде поставено на локомотива - това което желае, включително и редуктори за 200 км/ч. Но тогава цената на локомотива е доста над 2,5 млн евро.
KRAKOMOBILA
 
Мнения: 968
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:13 pm

Предишна

Назад към Електрически локомотиви и ЕМВ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта