mitko08888 написа:От 2017 година в Република България действа Правилник за определяне на серийното означаване, номериране и поставяне на надписи и знаци на тягов подвижен състав в ИАЖА.
Тъй като обсъждахме само възможната серия на новопоръчаните електрически влакови локомотиви за БДЖ ПП, т.е 7-мата и 8-мата цифри на т.н. “европейски” номера на ТПС, които пък персонала нарече “телефонни” номера заради 12 цифреното им означение, не стана дума за посочения правилник. В този правилник са пренесени повечето серийни групи от серийното означение въведено на 1 януари 1965 г., а има и много единици ТПС, чиито експлоатационни номера още не са приведени към неговите предписания.
Личното ми мнение е, че за означението на БДЖ - електрически влакови локомотиви трябва да се използват сериите от серийната група 40 до 49, а за електрическите влакови локомотиви на останалите ж п превозвачи в България – сериите от серийната група 80 до 89, за да се различават БДЖ-локомотивите от еднотипните на другите ж п превозвачи.
Личното ми мнение относно номерирането на самите локомотиви е :
1. На двете челни страни на локомотива да стои само серията и поредния номер на локомотива в серията т.е 5 цифри, без контролна цифра;
2. На двете страни на коша да стои пълния “европейски” номер, като в него цифрите на серията и поредния номер са по-големи (както е при ДМВ серия 10 и ЕМВ серии 30 и 31).
А относно Правилника на ИАЖА искам да предложа серийната група 20 до 29 да се запази за високоскоростни ЕМВ (с конструктивна скорост над 160 км/час), когато все пак някога ще се наложи да се доставят такива.