Petko Ivanov написа:evrokoma написа:А коя серия ще бъдат нещо знае ли се?
Вероятно ще са серия 47, ако се спазва хронологията, или 41, ако се реши да се започне отначало. Аз лично бих предложил да са серия 41.
Димитър Деянов написа:Ако се спази въведеното от 1 януари 1965 г. (зап. № 994 / 7.10.1964 г., отпечатана в Бюлетина на Министерството на транспорта и съобщенията № 20 – 1964 г.), ново серийно означение на тракционния подвижен състав в БДЖ, което не е отменяно, тогава новите магистрални електрически локомотиви следва да получат някоя от свободните серии в интервала от 40 до 49.
Saruman написа:Последната седмица БДЖ са сключили Анекс към договора за доставка на 10 локомотива, като към тях се поръчват още 5 локомотива, които трябва да пристигнат до края на 2021 година.
cronos написа:Правилно или не за този модел локомотиви още преди години беше определена серия 80 и не виждам никаква логика машините на БДЖ да са отделна серия от тази на същите машини на останалите превозвачи.При това положение няма и как да започват от 001, защото машините на БДЖ не са първите такива доставени у нас.
cronos написа:Мнение от cronos » Вто Дек 22, 2020 11:34 pm
Правилно или не за този модел локомотиви още преди години беше определена серия 80 и не виждам никаква логика машините на БДЖ да са отделна серия от тази на същите машини на останалите превозвачи.При това положение няма и как да започват от 001, защото машините на БДЖ не са първите такива доставени у нас.
stankos написа:Мнение от stankos » Пет Дек 25, 2020 9:40 am
Някой ще сподели ли ТТ данни на тези машини ?
bdz43r написа:Мнение от bdz43r » Сря Дек 23, 2020 11:14 pm
Локомотивният парк разбира се не е общ, но номерирането на локомотивите с 12-цифрени номера е общо и няма как да има два локомотива у нас с еднакви номера.
По-логично ми се струва обаче, разделянето на номерата на локомотивите и по превозвачи, така локомотивите на БДЖ могат да са серия 0080 и да носят поредни номера от 001 нататък, на ПИМК да са 0180, на Булмаркет да са 0280 и т. н. Съгласен съм, че е неприемливо локомотивите в един превозвач да носят непоредни номера.
Объркването на сериите между групите 40 и 80 е породено от това, че вместо да се разгледа и промени системата за серийно означение цялостно, се направи промяна на парче и то от хора, които го правят по задължение и очевидно не могат да вникнат в смисъла на това, което правят.
Изискването за изписване на целия 12-цифрен номер на челните страни на локомотивите у нас е породено от неточен по смисъл превод на Европейския регламент за правилата за номериране на подвижния състав. В него се казва, че номерът, държавата и собственика трябва да са изписани от всяка страна на локомотива. Действително, "on each sidewall" в английската версия на същия документ се превежда буквално "от всяка страна", но думата "sidewall" в английския език смислово се използва само за странична стена. Още по-конкретен е същият текст във версията на чешки език - "na každé boční stěně", буквално преведено "на всяка странична стена".
Димитър Деянов написа: И тук един въпрос : някой знае ли, какво означават тези йероглифи, на челните страни на машините (посочени с червена стрелка), на мястото където нормално би трябвало да стои релефна табела с серията и номера на локомотива ?
Назад към Електрически локомотиви и ЕМВ
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта