Нови електрически локомотиви за БДЖ

Информация и дискусии за електрическите локомотиви и ЕМВ на БДЖ и частните превозвачи. Разпределение на подвижен състав по депата, технически характеристики, завършени модернизации. Предимства и недостатъци, експлоатация. Информация и предложения за нов и поръчан подвижен състав.

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот KRAKOMOBILA » Пон Фев 22, 2021 9:44 pm

Няма как да се използва и серия 47, тъй като ПИМК Рейл си регистрира двата Хърватски локомотива под серия 47.
Както казах - няма как едни и същи локомотиви да са под различна серия, независимо от превозвачите. Примери:
В ТБД има локомотиви серия 43, 44, 06 и 55 съответстващи на същите такива в БДЖ.
По същият начин седи въпроса със всички серии:
Серия 06 има в БДЖ ТП, ТБД и Порт Рейл - като в ТБД и Порт Рейл са серия 06 3хх
Серия 55 има във почти всички превозвачи - БДЖ ТП, БДЖ ПП, Булмаркет, ТБД, Пимк Рейл, Мини Марица Изток и т.н.т - и всичките са серия 55
Серия 52 е по същият начин със серия 55.
Серия 07 - ДБ Шенкер, БДЖ ТП, БДЖ ПП, Пимк Рейл - всичките са серия 07
Серия 43 - БДЖ ТП, БДЖ ПП и ТБД
Серия 44 - БДЖ ТП, БДЖ ПП и ТБД
Серия 87 - БЖК и Булмаркет
Серия 86 - Булмаркет и ДБ Шенкер
По същият начин седи въпроса и със серия 80 - ПИМК Рейл, Булмаркет и БДЖ ПП.
В случая серия 80 е избрана преди БДЖ ПП да си достави локомотивите и са в заварено положение. Според мен ще стане по-голяма каша ако БДЖ реши да смени серията на локомотивите...
Няма и как да бъдат с поредни номера - тъй, като вече има заети от тях.
KRAKOMOBILA
 
Мнения: 973
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:13 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Димитър Деянов » Сря Фев 24, 2021 12:23 pm

И все пак не мога да приема локомотивите на БДЖ да са в една серия с тези на други превозвачи. Щом серията 47 е дадена недалновидно на друг превозвач и е заета, има други серии свободни ( 48, 40, 49, а защо не и 41). Примерът с локомотивите серии 07,52,55 не е основателен. Това са БДЖ-локомотиви закупени на старо от частните превозвачи и те са избрали номерата им да останат. Но нови локомотиви на БДЖ, да се бутат между номерата на други превозвачи, не го разбирам. Това и железничарите - труженици в основните служби (там където се експлоатира и поддържа подвижния състав) на БДЖ не го разбират.
Крайно време е, за националният ж п превозвач (БДЖ ПП и БДЖ ТП), да се създаде нова система за серийно и номерно означение на тракционния подвижен състав (старата от 1966 г. изигра ролята си за която беше предназначена), като се проучат предимствата и недостатъците на най-добрите такива системи в Европа.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 808
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот KRAKOMOBILA » Сря Фев 24, 2021 1:07 pm

г-н Деянов, разбирам Ви, но в момента ИА"ЖА" определя означението в България на база на това, че вече превозвачите са доста и трябва да има някаква систематизация за локомотивите като цяло. Принципно БДЖ може да си въведе вътрешно означение на локомотивите, но дванадесетцифрените номера няма как да бъдат пропуснати, а като такива локомотивите серия Х4Е ще останат серия 80. В Полша примерно имат едни серии за 12 цифрените номера и други отделни вътрешни означения (EU07, ET41 и други), но за мен лично това е по-объркващо.
Повече ме притеснява това, че се прие тези 12 цифрени номера да се изписват и на челните кабини на локомотива - европейската директива изрично е написала, че те се изписват задължително на страничните стени на локомотива (side walls), но тук погрешно беше преведено на всяка страна на локомотива - по този начин се унищожават хубавите табели на локомотивите и се налага поставянето на отвратителни ламарини на челните греди, които - първо лесно ще се изтрият, лесно ще се нацапат и второ много неприятно тропат докато локомотивите се движат. Беше обърнато внимание на тази точка с цел промяна и бяха дадени примери с чуждите локомотиви - на Rail Cargo Carrier Bulgaria - които имат такива номера само на страничните стени, но не беше взето под внимание... Тоест сега излиза, че австрийските локомотиви серия 1116, които се движат в България не отговарят на нашите изисквания... което е смешно - няма как да накараме австрийците да брандират локомотивите си специално за нас (при положение, че прекосяват цяла Европа до тук), а в същото време хората са ги брандирали според европейските изисквания.
KRAKOMOBILA
 
Мнения: 973
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:13 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Petko Ivanov » Съб Фев 27, 2021 9:55 pm

KRAKOMOBILA написа: Серия 07 - ДБ Шенкер, БДЖ ТП, БДЖ ПП, Пимк Рейл - всичките са серия 07
.


Този 232 на "DB Schenker" продължава да си носи старите номера, въпреки преномерацията на 07. Снимката е от 26.02 в депо Карлово
Изображение
Petko Ivanov
 
Мнения: 358
Регистриран на: Нед Юли 28, 2013 12:44 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Fantomas » Съб Фев 27, 2021 10:54 pm

Този не се движи. Предполагам че го използват за части за останалите. Претърпял е някакъв удар по покрива откъм 1-ва кабина.
Аватар
Fantomas
 
Мнения: 88
Регистриран на: Пет Юли 26, 2013 7:41 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот bdz43r » Пон Мар 15, 2021 2:03 pm

Най-лесното и работещо централно решение щеше да е използване на свободните 2 цифри за серия от 12-цифения номер за идентифициране на превозвача.
Локомотивите на БДЖ-ПП да са серия 0180, на Пимк 0380, на БМ 0480 и т. н.
На БДЖ-ПП 0107, на БДЖ-ТП 0207, на Пимк 0307 и т. н, а какви поредни номера ще си дават превозвачите да си е техен проблем.
bdz43r
 
Мнения: 3178
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Димитър Деянов » Сря Мар 17, 2021 5:31 pm

Идеята за три-цифрени серии не е лоша и като автор на дву-цифреното серийното означение, въведено от 1 януари 1965 г. (което отдавна изпълни възлаганото му предназначение), сега мога да предложа следният вариант на три-цифрено серийно означение, за тракционният подвижен състав на БДЖ :

Серийни групи за електрическия подвижен състав
101 до 109 – влакови електрически локомотиви с конструктивна скорост до 150 км/час;
110 до 119 – влакови електрически локомотиви с конструктивна скорост над 150 км/час;
120 до 129 – свободна серийна група;
130 до 139 – ЕМВ с конструктивна скорост до 150 км/час;
140 до 149 – ЕМВ с конструктивна скорост над 150 км/час;
150 до 159 – свободна серийна група (тук евентуално ЕМВ с накланящи се кошове);
160 до 169 – маневрени и за лека влакова служба електрически локомотиви.

Серийни групи за дизеловия подвижен състав
201 до 209 – влакови дизелови локомотиви с хидравлична предавка;
210 до 219 – влакови дизелови локомотиви с електрическа предавка;
220 до 229 – свободна серийна група;
230 до 239 – ДМВ с хидравлична и хиромеханична предавка;
240 до 249 – ДМВ с електрическа предавка;
250 до 259 – маневрени и за лека влакова служба дизелови локомотиви;
260 до 269 – свободна серийна група;
270 до 279 – теснолинейни влакови дизелови локомотиви;
280 до 289 – теснолинейни ДМВ;
290 до 299 – теснолинейни маневрени локомотиви.

В преходният период три-цифрено серийно означение ще получават само единиците на новодоставения тракционен подвижен състав и ще бъдат преномерирани само тези, които имат още над 50 % експлоатационен живот. Останалите ще останат със сегашните си номера до изваждането им от експлоатацията.

Три-цифреното серийно означение ще е общо за БДЖ ПП и БДЖ ТП, така че ако се наложи предаването на даден локомотив от БДЖ ПП на БДЖ ТП или обратно, той няма да променя нито серията нито поредния си номер.

При тази система, новите Smartron локомотиви на БДЖ ПП попадат в серийната група 110 до 119 и може да бъдат номерирани по реда на доставката, така :
91 52 0110 001-2
91 52 0110 002-0 и т.н.
или с друга серия от посочената серийна група.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 808
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот stankos » Чет Мар 18, 2021 12:45 pm

Не знам как е в действителност, но според мен серийното обозначение трябва да се администрира от ИА ЖА по подобие на ДК№ от КАТ ! БДЖ е просто един от многобройните вече железопътни оператори на територията на България и трябва да насочи усилията си към подобряване на услугата, а не да се занимава с несвойствени дейности!
stankos
 
Мнения: 476
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот KRAKOMOBILA » Нед Мар 21, 2021 5:19 pm

Точно и така е в момента. ИА"ЖА" определя серийното означение на локомотивите на всички превозвачи.

Не мога да приема означението предложеното от инж. Деянов, защото БДЖ не може да има отделно серийно означение. Нека не забравяме, че НК"ЖИ" работи със всички превозвачи - и серията на локомотива независимо от превозвача говори на диспечерите - какъв тип е локомотива и още много други неща.
Абсолютно подкрепям предложението на Тодор Чолаков, че може да се използват свободните две цифри за определяне на превозвача, а серията да бъде запазена - с това всеки превозвач може да започне номерацията си от 01.
Пример:
БДЖ серия 80:
0180 001
0180 002 и т.н.т
Булмаркет серия 80:
0280 001
0280 002 и т.н.т
ПИМК рейл серия 80
0380 001
0380 002 и т.н.т
Като в случая на всички е ясно, че това са едни и същи локомотиви на различни превозвачи.
KRAKOMOBILA
 
Мнения: 973
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:13 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Димитър Деянов » Вто Мар 23, 2021 12:53 pm

KRAKOMOBILA написа:Мнение от KRAKOMOBILA » Нед Мар 21, 2021 5:19 pm
Точно и така е в момента. ИА"ЖА" определя серийното означение на локомотивите на всички превозвачи.

На ИА"ЖА", които са още прохождаща институция, трябваше отдавна да им светне лампата, че най-напред е необходимо да се направи една стегната, добре обмислена и реализирана система за серийно и пономерно означение за тракционния подвижен състав на БДЖ, защото : първо - БДЖ са нашият национален железопътен превозвач, който олицетворява и представя държавата България пред света, второ - те имат стотици единици и най-разнообразен тракционен подвижен състав. Едва след това, трябва да се адаптират към тази система частните превозвачи, които имат по 5 - 10 - 15 локомотива. Сега се прави обратното - опитват се да адаптират ТПС на БДЖ към този на частните превозвачи.

Не сте ли забелязали вече, че доста отдавна, създадените в продължение на десетилетия традиции и ценности в нашите железници, постепенно се унищожават. То какво ли не се разгради и унищожи у нас през последните 30 години ? Сега сме между най-изостаналите държави в света по всички основни показатели, но разрухата продължава. Е добре, ние - такива като мен, сме вече стари и от нас нищо не зависи, но защо тези, които са по-млади, които мълчаливо наблюдават разрухата и тези, които я създават, не си дават сметка, че така обричат на жалко съществуване не само държавата но и онези нейни българи, които едва сега започват живота си, че и техните поколения.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 808
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот stankos » Вто Мар 23, 2021 4:08 pm

Силно се надявам в скоро време БДЖ ПП да се сдобие с многобройна и силна конкуренция, защото само това е начина чувствително да се подобрят условията за пътуващите!
stankos
 
Мнения: 476
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Димитър Деянов » Чет Апр 08, 2021 9:02 pm

Един от новите Smartron-локомотиви на БДЖ е с ударен (повреден) колоосен редуктор. Някой знае ли коя е машината, къде и как е станало това ?
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 808
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Petko Ivanov » Чет Апр 08, 2021 9:23 pm

Димитър Деянов написа:Един от новите Smartron-локомотиви на БДЖ е с ударен (повреден) колоосен редуктор. Някой знае ли коя е машината, къде и как е станало това ?

80.039 "Хан Омуртаг" е на ремонт в "Експрес Сервиз" Русе https://www.facebook.com/express.servic ... 689937050/
Petko Ivanov
 
Мнения: 358
Регистриран на: Нед Юли 28, 2013 12:44 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Димитър Деянов » Съб Апр 10, 2021 10:44 am

Последната информация за колоосния редуктор на локомотивът "Хан Омуртаг" е : повредата е вътрешна - в самия колоосен редуктор, машината е в гаранционен срок, в "Експрес Сервиз" е сменена цялата колоос - комплект с колоосния редуктор и локомотивът е отново в експлоатация.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 808
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот evrokoma » Сря Апр 14, 2021 5:41 pm

Някой знае ли защо вече 2месеца няма пристигнали нови ханове (смартрони). Да не би с отказа от нови мотриси да спрели и доставката на новите локомотиви.
evrokoma
 
Мнения: 75
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:37 pm
Местоположение: Добрич

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Petko Ivanov » Сря Апр 14, 2021 6:49 pm

Коментари в една от ФБ групите: "Chavdar Nikolov
До края на този месеца трябва да дойдат още 2 /1080.041 и 1080.042 / и после по 1 на всеки месец до края на доставката но няма да са с поредните номера след 42 а ще прескочат 4-5 номера"; "Nikolay Kozarski
Chavdar Nikolov Тръгнали са 3 броя от Германия, до една седмица са тук, надявам се. 41,42 и 48"
Petko Ivanov
 
Мнения: 358
Регистриран на: Нед Юли 28, 2013 12:44 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот evrokoma » Сря Апр 14, 2021 9:09 pm

Значи се заформя тотална каша в поредните номера.Не е ли по нормално да са поредни номерата пък било то и с тези при частните превозвачи.
evrokoma
 
Мнения: 75
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:37 pm
Местоположение: Добрич

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Димитър Деянов » Съб Апр 24, 2021 8:40 pm

С пристигането на последните 4 машини се изпълни и договора със Siemens, за доставката на 10 броя Smartron-локомотива за БДЖ ПП. Както вече обсъждахме тук, тази доставка ще се запомни с това, че за първи път в историята на нашите държавни железници, работата се остави на самотек и се допусна, друг (доставчика) да определя серийното и номерното означение на нашите нови локомотиви. И така :
Първо – допусна се, локомотивите да получат четирицифрена серия 1080. Колкото и да се стремим да я изписваме и изговаряме като серия 80, съгласно установената структура на пълния идентификационен номер серията си е точно 1080 ;
Второ – допусна се, поредните номера да не започват с 001, както е нормално за началото на една нова локомотивна серия, а със случайното за нас число 035 ("хан Аспарух") ;
Трето – допусна се, прекъсване на поредността на номерата, което за нас е драстичен произвол. Например, поредният номер на 8-мия локомотив е 042, докато на 9-тия – е вече 048.

Както е известно, към гореспоменатия договор се подписа и анекс, с който са поръчани допълнително още 5 локомотива Smartron за БДЖ ПП. Ако работата се остави пак на самотек, със следващите 5 локомотива можем да очакваме нови изненади при тяхното серийно и номерно означение.

Тук в темата вече обсъждахме, че е крайно време, специално за БДЖ, да се създаде и приложи една нова система за сериино и номерно означение на многобройните локомотиви, мотриси и мотрисни влакове (целият държавен тракционен подвижен състав).
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 808
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Saruman » Сря Апр 28, 2021 12:21 pm

4 машини са вече при нас:

80 041 Княз Борис I
80 042 Симеон Велики
80 048 Петър I
80 049 Самуил
Аватар
Saruman
 
Мнения: 636
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Димитър Деянов » Чет Юни 03, 2021 8:57 pm

Димитър Деянов написа:Мнение от Димитър Деянов » Съб Апр 24, 2021 8:40 pm
С пристигането на последните 4 машини се изпълни и договора със Siemens, за доставката на 10 броя Smartron-локомотива за БДЖ ПП. Както вече обсъждахме тук, тази доставка ще се запомни с това, че за първи път в историята на нашите държавни железници, работата се остави на самотек и се допусна, друг (доставчика) да определя серийното и номерното означение на нашите нови локомотиви. И така :
Първо – допусна се, локомотивите да получат четирицифрена серия 1080. Колкото и да се стремим да я изписваме и изговаряме като серия 80, съгласно установената структура на пълния идентификационен номер серията си е точно 1080 ;
Второ – допусна се, поредните номера да не започват с 001, както е нормално за началото на една нова локомотивна серия, а със случайното за нас число 035 ("хан Аспарух") ;
Трето – допусна се, прекъсване на поредността на номерата, което за нас е драстичен произвол. Например, поредният номер на 8-мия локомотив е 042, докато на 9-тия – е вече 048.

Както е известно, към гореспоменатия договор се подписа и анекс, с който са поръчани допълнително още 5 локомотива Smartron за БДЖ ПП. Ако работата се остави пак на самотек, със следващите 5 локомотива можем да очакваме нови изненади при тяхното серийно и номерно означение.

Тук в темата вече обсъждахме, че е крайно време, специално за БДЖ, да се създаде и приложи една нова система за сериино и номерно означение на многобройните локомотиви, мотриси и мотрисни влакове (целият държавен тракционен подвижен съста


Ново прекъсване на поредните номера. Последният локомотив от първата доставка е 1080 049, а току що пуснатият в експлоатация от допълнителната доставка (за 5 машини) е с номер 1080 051. Това вече е прекален произвол от страна на доставчика, комуто безразсъдно предоставиха правото да ни определя серията и поредните номера на новите локомотиви. От БДЖ ПП, събудете се най-после !
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 808
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Електрически локомотиви и ЕМВ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron