Нови електрически локомотиви за БДЖ

Информация и дискусии за електрическите локомотиви и ЕМВ на БДЖ и частните превозвачи. Разпределение на подвижен състав по депата, технически характеристики, завършени модернизации. Предимства и недостатъци, експлоатация. Информация и предложения за нов и поръчан подвижен състав.

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Driver » Съб Ное 26, 2016 6:27 pm

86-20 да не чака за курса на централна гара софия вчера я видях там паркирана
Driver
 
Мнения: 475
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 3:22 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот bdz43r » Нед Ное 27, 2016 6:45 am

Чака си влака.
bdz43r
 
Мнения: 3170
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Димитър Деянов » Пет Май 22, 2020 5:26 pm

Подписан е договор за доставката на 10 нови електрически локомотива Siemens Smartron, за нуждите на БДЖ ПП.
Договорът е на стойност 55 544 816,10 лева без ДДС. Цената включва, освен стойността на локомотивите, техническо поддържане и всички резервни части и консумативи за срок от 3 години или 600 000 км. пробег. Гаранционният срок е 36 месеца.
Доставката на първият локомотив трябва да се осъществи до края на м. февруари 2021 г., а всички 10 локомотива трябва да бъдат получени от БДЖ ПП до края на м. май 2021 г.
По информация на МТИТС
Siemens Smartron.jpg
Siemens Smartron.jpg (52.77 KiB) Прегледано 2897 пъти
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 732
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот evrokoma » Пет Май 22, 2020 8:00 pm

А коя серия ще бъдат нещо знае ли се?
evrokoma
 
Мнения: 66
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:37 pm
Местоположение: Добрич

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Petko Ivanov » Пон Май 25, 2020 6:23 pm

evrokoma написа:А коя серия ще бъдат нещо знае ли се?

Вероятно ще са серия 47, ако се спазва хронологията, или 41, ако се реши да се започне отначало. Аз лично бих предложил да са серия 41.
Petko Ivanov
 
Мнения: 328
Регистриран на: Нед Юли 28, 2013 12:44 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Saruman » Пон Май 25, 2020 9:32 pm

Може да е и серия 40.
Аватар
Saruman
 
Мнения: 629
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот mitko08888 » Пон Май 25, 2020 10:13 pm

Залагам на серия 80. И запазване на поредните номера на Сименс.
mitko08888
 
Мнения: 138
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:17 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот evrokoma » Вто Май 26, 2020 6:05 am

Каквато и серия да са важното е че има раздвижване в жп сектора. Сега ако оправят и връзките, времепътуванията и набавят климатизирани вагони които да се поддържат ще е хубаво.
evrokoma
 
Мнения: 66
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:37 pm
Местоположение: Добрич

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Димитър Деянов » Сря Май 27, 2020 4:25 pm

Ако се спази въведеното от 1 януари 1965 г. (зап. № 994 / 7.10.1964 г., отпечатана в Бюлетина на Министерството на транспорта и съобщенията № 20 – 1964 г.), ново серийно означение на тракционния подвижен състав в БДЖ, което не е отменяно, тогава новите магистрални електрически локомотиви следва да получат някоя от свободните серии в интервала от 40 до 49.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 732
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Tractionmaker32 » Сря Май 27, 2020 9:50 pm

Не знам колко е достоверна тази снимка ако изобщо е снимка, но лично на мен тази разцветка ми допада. :)

smartron.jpg
smartron.jpg (205.06 KiB) Прегледано 2632 пъти
Tractionmaker32
 
Мнения: 26
Регистриран на: Нед Дек 09, 2018 9:00 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот mitko08888 » Сря Май 27, 2020 10:32 pm

Димитър Деянов написа:Ако се спази въведеното от 1 януари 1965 г. (зап. № 994 / 7.10.1964 г., отпечатана в Бюлетина на Министерството на транспорта и съобщенията № 20 – 1964 г.), ново серийно означение на тракционния подвижен състав в БДЖ, което не е отменяно, тогава новите магистрални електрически локомотиви следва да получат някоя от свободните серии в интервала от 40 до 49.


От 2017 година в Република България действа Правилник за определяне на серийното означаване, номериране и поставяне на надписи и знаци на тягов подвижен състав в ИАЖА.
mitko08888
 
Мнения: 138
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:17 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Димитър Деянов » Пет Май 29, 2020 10:19 am

mitko08888 написа:От 2017 година в Република България действа Правилник за определяне на серийното означаване, номериране и поставяне на надписи и знаци на тягов подвижен състав в ИАЖА.

Тъй като обсъждахме само възможната серия на новопоръчаните електрически влакови локомотиви за БДЖ ПП, т.е 7-мата и 8-мата цифри на т.н. “европейски” номера на ТПС, които пък персонала нарече “телефонни” номера заради 12 цифреното им означение, не стана дума за посочения правилник. В този правилник са пренесени повечето серийни групи от серийното означение въведено на 1 януари 1965 г., а има и много единици ТПС, чиито експлоатационни номера още не са приведени към неговите предписания.
Личното ми мнение е, че за означението на БДЖ - електрически влакови локомотиви трябва да се използват сериите от серийната група 40 до 49, а за електрическите влакови локомотиви на останалите ж п превозвачи в България – сериите от серийната група 80 до 89, за да се различават БДЖ-локомотивите от еднотипните на другите ж п превозвачи.
Личното ми мнение относно номерирането на самите локомотиви е :
1. На двете челни страни на локомотива да стои само серията и поредния номер на локомотива в серията т.е 5 цифри, без контролна цифра;
2. На двете страни на коша да стои пълния “европейски” номер, като в него цифрите на серията и поредния номер са по-големи (както е при ДМВ серия 10 и ЕМВ серии 30 и 31).

А относно Правилника на ИАЖА искам да предложа серийната група 20 до 29 да се запази за високоскоростни ЕМВ (с конструктивна скорост над 160 км/час), когато все пак някога ще се наложи да се доставят такива.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 732
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот mitko08888 » Пет Май 29, 2020 6:12 pm

Г-н Деянов, аз нямам нищо общо с ИАЖА или БДЖ, но не виждам нищо лошо един локомотив на ТБД да носи серия 43 или 44, след като по основните си характеристики съответства на серия 43 или 44 на някое от двете (за сега) БДЖ ? Аналогично един Смартрон, който вече е въведен у нас със серия 80, защо трябва да носи друга серия ако се ползва от друг оператор. И сега се случва да се "взимат назаем" локомотиви от един оператор за отвозване на влак на друг оператор. Нали локомотивите се разделят на серии според халактеристиките им, а не според това на кого са и кой за какво ги ползва.
В Европа е прието 5-та и 6-та цифра също да се ползват. У нас пише че са 00, амо на практика не е така.
12 цифреният номер и в момента е само по желание, ако локомотивът няма да напуска България. По документи си го има, но не е задължително да се нанася. А и нищо не пречи с по-големи цифри да има и "кратък номер", а пък телефонният да е отпечатан някъде на рамата.
mitko08888
 
Мнения: 138
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:17 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Димитър Деянов » Съб Май 30, 2020 5:25 pm

Драги mitko 08888,

Наистина в европейския номер има 5-та и 6-та цифра, които при нас са две нули и те са пропуснати в „еропейските” номера на нашите ДМВ серия 10 и ЕМВ серии 30 и 31. Така тези номера при нас стават 10-цифрени. Това е така защото по начало ние сме приели нашите серии на тракционният подвижен състав да са двуцифрени. Има обаче европейски железопътни администрации, като например ÖВВ, чиито локомотивни серии са четирицифрени или ČD, чиито локомотивни серии са трицифрени и те използват пълните европейски номера от 12 цифри.

Във поста си от 29 май т.г. нарочно на два пъти употребих думите лично мнение, защото това мнение не задължава никой да го приеме и да се съобразява с него. Много, много отдавна, личното ми мнение няма никакво значение за никого. Сега решението каква серия да се даде на този или онзи подвижен състав ще трябва да вземат управляващите понастоящем БДЖ ПП и БДЖ ТП.
Защо казвам това, ще поясня с няколко изречения :
Бях на почти 30 години и работех в отдел Локомотивен при Главно Управление на Железниците (ГУЖ) като старши инженер I-ва степен, когато инж. Марин Баков – Зам. Главен директор на ГУЖ по подвижния състав ме извика и ми възложи да поработя и предложа ново серийно означение на тракционния подвижен състав, но така че, парните локомотиви да запазят сериите си и да се намери място за целия дизелов и електрически подвижен състав. След като съставеното серийно означение беше обсъдено и одобрено от отдел Локомотивен и Експертния съвет при ГУЖ, се издаде заповед № 994 / 7.10.1964 г. с която новото тогава серийно означение беше въведено от 1 януари 1965 г.
Сега на практика това серийно означение продължава да се използва, защото повечето серийни групи от серийното означение 1965 г. са пренесени механично в издаденият правилник от 2017 г. А трябваше сега, когато вече няма в експлоатация парни локомотиви, да се състави ново серийно означение, в което електрическият и дизелов подвижен състав да се подреди по видове и значение в нови серийни групи, а вместо това издават само правилник, в който са описани европейските изисквания за означението на ТПС.
Това е така защото, за съжаление, сегашните служители в ж п транспорта работят без особено старание, без желание за творческа дейност, защото държавата от няколко десетилетия вече изостави изобщо грижата за железопътния транспорт в България и това ще ни бъде върнато тъпкано от живота. Но нека да не задълбаваме в нещата, защото вече споменах, че нашето мнение си остава наше, че то никого не задължава и от него никой не се интересува.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 732
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Димитър Деянов » Пет Юни 05, 2020 3:47 pm

За железничарите-професионалисти и за тези, които се интересуват, показвам част от техническите данни на договорените локомотиви SIEMENS Smartron за БДЖ ПП, с малък коментар и въпрос.

Технически данни на лок. SIEMENS Smartron за БДЖ ПП

Система на напрежението . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25 kV 50 Hz
Колоосна формула . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Во′ Во′
Макимална теглителна сила при потегляне . . . . . . . . . 320 kN
Максимална мощност – допирателна
(при пътуване и рекуперация) . . . . . . . . . . . . . . . . . 5600 kW
Максимална скорост . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 160 km/h
Дължина с буферите . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18980 mm
База на локомотива . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12500 mm
Разстояние между централните болтове. . . . . . . . . . . 9500 mm
База на талигите . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3000 mm
Диаметър на колоосите по къга на търкаляне
(нови / последна стружка) . . . . . . . . . . . . . . . . . 1250 / 1160 mm
Служебна маса на локомотива . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 83 t
Колоосно натоварване . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20,7 t

От всичко известно до тук е ясно, че си купуваме локомотиви за пътнически влакове, което значи, че след като бъдат доставени, те веднага ще поемат обслужването на бързите влакове София – Бургас, София – Свиленград, София – Варна, София – Русе и др.
От друга страна по ж п мрежата вече имаме реконструирани участъци, които са тествани за допустими скорости 180 – 200 км/час. Такива са по 1-ва линия от Септември до Свиленград, на много места по цялата 8-ма линия. Наскоро приемателната комисия тества след реконструкцията участъкът Скутаре – Оризово за 200 км/час, като при пробите са достигнати скорости и малко над посочената.
Локомотивите, които доставяме, ще се експлоатират най-малко 25 – 30 години. Тук специалистите по железен път ще кажат, но съм убеден, че през това време още много участъци по нашите главни линии ще бъдат реконструирани за допустими скорости от 160 до 200 км/час. И следва логичният въпрос :
Защо сега договорираните локомотиви SIEMENS Smartron, специално за България, са поръчани с максимална скорост 160 км/час, а не например с такава от 200 км/час ?
Моето лично мнение е, че БДЖ ПП трябва да се борят за всяка намалена минута от времепътуванията на бързите и пътническите влакове, защото сега дългите времепътувания са онзи фактор, който, въпреки останалите предимства на пътуването с влак, лишават железницата от много повече пътници.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 732
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот plam71en » Пет Юли 17, 2020 6:45 pm

plam71en
 
Мнения: 234
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:55 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Димитър Деянов » Нед Юли 19, 2020 9:51 am

Аз гласувах за втория вариант на дизайн за БДЖ-локомотивите Smartron, но откровено казано, нито един от вариантите не ми допада.
Представете си композиция от пътнически вагони оцветени в стандартното вагонно зелено, а локомотивът е в синьо - направо ужас ! "Синьо и зелено, мъртво и студено" - казва поговорката. Трябваше да има поне един вариант в червено и слонова кост, а ходовата част - в сиво или черно, за да пасва машината донякъде с сега оцветяваните пътнически вагони у нас. Тази комбинация от червено и слонова кост пасва и на композиция от вагони боядисани в стандартното вагонно зелено.
Освен това, защо БДЖ ПП не запазиха стилизираното крило "БДЖ", което стои на локомотивите вече над 55 години и от което БДЖ ТП се отказаха ?
Стилизирано крило БДЖ.jpg
Стилизирано крило БДЖ.jpg (48.46 KiB) Прегледано 1652 пъти
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 732
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот evrokoma » Нед Юли 19, 2020 6:37 pm

И аз съм на мнение че трябва да има и червена разцветка.или нещо наподобяващо флагът ни.
evrokoma
 
Мнения: 66
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:37 pm
Местоположение: Добрич

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот semafor » Вто Юли 21, 2020 9:13 am

Аз не разбирам кой и на какво основание реши, че трябва да се избира точно между тези четири варианта. За подобно нещо се организира конкурс където да участват голям брой участници с различни предложения и визии. Предложените варианти за мен са изключително отвратителни като само последния евентуално представлява някакъв компромис и бих го приел, но това бяло за един месец ще бъде вече сиво, черно или кафяво като знаем как се поддържа ТПС у нас. Синият цвят може да е модерен, но като цяло не е толкова традиционен за нашите железници колкото да речем червеното, тъмнозеленото и слоновата кост. В железниците и частните оператори на запад има много подобни локомотиви Сименс с най-различно оцветяване включително и такива с изключително разчупена цветова схема. Нека да вземат идея оттам, а не ангро да се предлага нещо понеже някой си някъде си е решил да предложи тези варианти. Да организират конкурс и задължително на локомотивите да си се запази логото! То е част от традицията и от корените на БДЖ, но на хората занимаващи се днес със железницата тези неща не им говорят нищо!
semafor
 
Мнения: 228
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот ilian » Вто Юли 21, 2020 11:39 pm

Това е най-евтиният модел локомотиви на Сименс. Цветът е само син, всичко останало е облепяне с фолио. Скоростта е 140 или 160км/ч. Добре, че не са поръчали по-бавния вариант.
ilian
 
Мнения: 166
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 10:39 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Електрически локомотиви и ЕМВ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта