Страница 11 от 11

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

МнениеПубликувано на: Пон Юни 07, 2021 6:11 pm
от Petko Ivanov
Поредна изненада около новите Смартрони - последния 1080 051 е с не едно, а с две имена - Цар Иван Асен I на кабина 1 и Цар Петър IV на кабина 2. Аз поне не знам за друг такъв случай в световната история!!!

Изображение
Изображение
Изображение

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

МнениеПубликувано на: Съб Юли 10, 2021 11:17 am
от Димитър Деянов
Вече има обяснение защо локомотив 1080 051 е кръстен с две имена. Това не е грешка. Той е именуван на двамата братя: цар Иван Асен I и цар Петър IV, които са съоснователи на Втората българска държава през 1185 година, след възстанието на Асен и Петър срещу ромейското владичество.

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

МнениеПубликувано на: Пет Май 13, 2022 5:29 pm
от Димитър Деянов
Тъй като все още не съм престанал да се интересувам от съдбата на БДЖ, научих при контактите ми с експлоатационния персонал, че най-новите локомотиви на БДЖ (15-те броя Smartron), чиито колооси са комплектувани с колела тип ''моноблок'', вече достигат до пределното износване на техните моноблокове и има спрени машини по тази причина. Друга част от локомотивите, които все още пътуват, са на предпоследна или на последна стружка, а това значи, че и те скоро ще дистигнат до пределно изнисване и трябва да бъдат спрени.
Не зная как се отнася Централното управление на БДЖ (то там изглежда няма вече железничари от кариерата) към това явление, но искам да попитам, знае ли някой какво се предприема в момента по този случай ?
Това явление е всъщност съвсем нормален процес на износване, за който се знае още при доставката на локомотивите, че един ден ще настъпи и ако БДЖ не са готови за него следващият законен въпрос е: Защо не са готови ?
Може би трябваше да има отдавна набавени един комплект нови колооси и при прървото пределно износване на даден локомотив, той да получи веднага тези колооси, а свалените от него, вече подготвени с нови моноблокове да отидат на следващия и т. н.

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

МнениеПубликувано на: Пет Авг 19, 2022 3:24 pm
от DarkLok
Димитър Деянов написа:Тъй като все още не съм престанал да се интересувам от съдбата на БДЖ, научих при контактите ми с експлоатационния персонал, че най-новите локомотиви на БДЖ (15-те броя Smartron), чиито колооси са комплектувани с колела тип ''моноблок'', вече достигат до пределното износване на техните моноблокове и има спрени машини по тази причина. Друга част от локомотивите, които все още пътуват, са на предпоследна или на последна стружка, а това значи, че и те скоро ще дистигнат до пределно изнисване и трябва да бъдат спрени.
Не зная как се отнася Централното управление на БДЖ (то там изглежда няма вече железничари от кариерата) към това явление, но искам да попитам, знае ли някой какво се предприема в момента по този случай ?
Това явление е всъщност съвсем нормален процес на износване, за който се знае още при доставката на локомотивите, че един ден ще настъпи и ако БДЖ не са готови за него следващият законен въпрос е: Защо не са готови ?
Може би трябваше да има отдавна набавени един комплект нови колооси и при прървото пределно износване на даден локомотив, той да получи веднага тези колооси, а свалените от него, вече подготвени с нови моноблокове да отидат на следващия и т. н.


До колкото ми е известно експрес сервиз имат достатъчно ноу-хау в това отношение и вече сменят колосите и до колкото си спомням това е един от проблемите на врктрона като цяло и до колкото помня нито 1016 1116 1216 не страдат от този проблем


А що се отнася до разликата в номерацията сигурно ли е че ИАЖА няма пръст все пак около векторните на БДЖ и някой частници получиха локомотиви от този тип

А иначе въпроса за серията скоро го зададох в един друг форум никой не можа да ми отговори и имам лошото чувство че става въпрос за по голяма унификация с европейските норми и uic класификацията става голяма каша същото се случва и в Германия в момента