Идеи за нов подвижен състав за нуждите на БДЖ-ПП

Информация и дискусии за електрическите локомотиви и ЕМВ на БДЖ и частните превозвачи. Разпределение на подвижен състав по депата, технически характеристики, завършени модернизации. Предимства и недостатъци, експлоатация. Информация и предложения за нов и поръчан подвижен състав.

Идеи за нов подвижен състав за нуждите на БДЖ-ПП

Мнениеот Administrator » Чет Юли 18, 2013 9:21 am

.
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: НОВ модерен подвижен състав за дълги пътувания за БДЖ

Мнениеот strugatsky » Нед Авг 11, 2013 5:07 am

А сега си спомних, че тая тема аз я бях захванал ...

Бях попадал на една статистика, че БДЖ прави нелоши приходи от дългите пътувания (т.нар. интерсити). Ако някой намери тази статия с инфографиката (мисля беше в капитал) ще е интересно да я коментираме тук.

Тенденцията в тези пътувания е да се преминава от композиция лок + вагони на мотрисни състави (EMU) за високоскоростни пътувания (до 200 км/ч) или ултра високоскоростни (250-350 км/ч). Ясно е, че инфраструктурата в БГ не подържа скорости от порядъка на последните, но високоскоростни пътувания с максимални скорости са допустими, особено по линиите, които се обновяват и тези, които ще бъдат новопостроени.

Има няколко варианта, които биха били отлични за ситуацията в България както и за бъдещето здраве на жп транспорта.

Регионални високоскоростни мотриси с конфигурация за дълги отсечки. Общо взето мотриси за регионални превози с една врата вместо 2 на секция/вагон с комфортни седалки за дълги превози. Примери много, но ето няколко добри:

ЛЕО ЕКСПРЕС (Чехия). Частният превозвач поръчва 5-секционни мотриси СТАДЛЕР ФЛИРТ и постявя комфортни седалки за 2-ра класа (2+2 с лумбарен съпорт, подлакътници и повдигаща платформа за краката, кожен салон за 1-ва класа (2+1) с мобилен интернет в целия влак, кетъринг, електронна медийна система, както и специален ВИП салон с кожени електрически фотьойли. Максимална скорост 160 км/ч с опция за увеличване до 189 км/ч. Така една регионална мотриса се изпозлва за интерсити пътувания. Евтино и икономично. Спестявания от стандартна композиция локомотив+вагони 48% от цената за придобиване, 30% по-ниски разходи по подръжка и до 60% по-малък разход на ток (данните са от СТАДЛЕР РЕЙЛ и от ЛЕО ЕКСПРЕС).

IMAGid.jpg
5-секцонна мотриса Стадлер ФЛИРТ
IMAGid.jpg (72.55 KiB) Прегледано 8114 пъти

239-18092012-KMN_4182.jpg
2-ра класа
239-18092012-KMN_4182.jpg (123.85 KiB) Прегледано 8114 пъти


продължава ...
Последна промяна strugatsky на Нед Авг 11, 2013 8:15 pm, променена общо 2 пъти
Аватар
strugatsky
 
Мнения: 47
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 4:39 am
Местоположение: Frankfurt am Main

Re: НОВ модерен подвижен състав за дълги пътувания за БДЖ

Мнениеот strugatsky » Нед Авг 11, 2013 5:34 am

продължава от http://www.bgrail.eu/forum/viewtopic.php?f=7&t=89#p1589

Разбира се линията Прага - Острава е оптимизирана в по-голямата си част за скорости 160 км/ч, 200 км/ч за мотриси/влакове с накланящи се кошове /тилтинг трейнс/. Основния конкурент на ЛЕО Експрес е държавната ЧД/Чешке Драхи/, които ползват вариант на Пендолино, но с деактивирана тилт-система. Аз лично предпочитам Пендолиното, което макар и старо е доста комфортно.

pendolino-cd-01-gr (1).jpg
Пендолино
pendolino-cd-01-gr (1).jpg (76.57 KiB) Прегледано 8113 пъти

pendolino11.jpg
Пендолино 2-ра класа
pendolino11.jpg (88.81 KiB) Прегледано 8113 пъти


ЧД също така е партньор с ОББ/Австрийския Бундес Бан/ за Рейлджет теглен от Шкода 109 локомотив ... - http://www.vlaky.net/upload/images/repo ... 866/09.jpg

продължава ...
Аватар
strugatsky
 
Мнения: 47
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 4:39 am
Местоположение: Frankfurt am Main

Re: НОВ модерен подвижен състав за дълги пътувания за БДЖ

Мнениеот strugatsky » Нед Авг 11, 2013 5:41 am

Хърватските железници /HZ/ използват вариант на регионалната дизелова мотриса RegioSwinger (AdTranz/Bombardier) с тилт технология. Така постигат по-вискоки скорости при съществуваща инфраструктура. Версията на HZ се казва ICN и е със интериор за дълги пътувания интерсити.

4LqDw.jpg
ICN /RegioSwinger/
4LqDw.jpg (63.17 KiB) Прегледано 8113 пъти


продължава ...
Последна промяна strugatsky на Пон Авг 12, 2013 1:33 am, променена общо 1 път
Аватар
strugatsky
 
Мнения: 47
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 4:39 am
Местоположение: Frankfurt am Main

Re: НОВ модерен подвижен състав за дълги пътувания за БДЖ

Мнениеот strugatsky » Нед Авг 11, 2013 5:30 pm

Узбекистанските железници ползват Talgo 250. Въпреки, че не е мотриса, а композиция от вагони Талго VII и два локомотива push-pull. Тази композиция е с тилт и подържа скорости до 250 км/ч, в Узбекистан до 200 км/ч.

:idea: Няма да е зле БДЖ да се сдобие с 2 Talgo 250 влака за експресите та Сл. Бряг и Зл. Пясъци поне да са на ниво.
Прикачени файлове
3983.jpg
Талго 250
3983.jpg (41.5 KiB) Прегледано 8063 пъти
Аватар
strugatsky
 
Мнения: 47
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 4:39 am
Местоположение: Frankfurt am Main

Re: НОВ модерен подвижен състав за дълги пътувания за БДЖ

Мнениеот Nikss » Сря Авг 14, 2013 4:34 pm

Поне 5 влака ще са нужни на БДЖ, за да се удовлетвори условието, което поставяш - по 2 за всеки чифт и 1 резервен. ;)
Nikss
 
Мнения: 594
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 11:35 am
Местоположение: Сф

Re: НОВ модерен подвижен състав за дълги пътувания за БДЖ

Мнениеот assen » Сря Авг 14, 2013 9:53 pm

Не знам как са "Златните" и ккаво е сега разписанието с ремонтите по 8-а, но допреди 5 години "Слънчев бряг" си таралянкаше с една композиция сутрин до Бургас и следобед обратно без никакви грижи. (И понеже беше последният пристигащ в София, си го приемаха на 1-и коловоз и там си оставаше до сутринта, когат обеше първият заминаващ.)
assen
 
Мнения: 104
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:26 pm

Re: НОВ модерен подвижен състав за дълги пътувания за БДЖ

Мнениеот bdz43r » Сря Авг 14, 2013 10:48 pm

Всички пристигнали вечерта в Сф влакове се прибират в Надежда за екипиране и се изкарват отново за сутринта.
Слънчев бряг и сега се движи с една композиция - целият състав на 8611, заедно с локомотива се връща с 8612.
bdz43r
 
Мнения: 3170
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: НОВ модерен подвижен състав за дълги пътувания за БДЖ

Мнениеот strugatsky » Чет Авг 15, 2013 9:15 pm

ilustracion_productos_t250_mini_en.jpg
ilustracion_productos_t250_mini_en.jpg (18.97 KiB) Прегледано 7835 пъти

Може да се сложат до 6 вагона TOURIST. На илюстрацията е 1. Максималния брой места е 299 - напълно достатъчно. Максималната дължина на композицията при 11 вагона + 2 локомотива е 183 м, което е доста добре.

Nikss написа:Поне 5 влака ще са нужни на БДЖ, за да се удовлетвори условието, което поставяш - по 2 за всеки чифт и 1 резервен. ;)

Това би било страхотно въпреки че за начало може и с 2. С 5 броя Талго 250 може:

София 07.00 - ГО - Варна 14.00
София 15.00 (16.00) - ГО - Варна 22.00 (23.00)
+
Варна 07.00 - ГО - София 14.00
Варна 15.00 (16.00) - ГО - София 22.00 (23.00)
+
София 06.30 - Пловдив - Бургас 14.09
София 15.30 - Пловдив - Бургас 22.09
+
Бургас 06.30 - Пловдив - София 14.09
Бургас 15.30 - Пловдив - София 22.09
+
един резервен :D :D :D :D

Като със ремонта на инфраструктурата времето ще пада. Подозирам, че Талго 250 предвид че е с тилт ще може и при сегашната инфраструктура да взима разстоянието по-бързо от 7 часа (ЗП), 7.39 (СБ_)

Its main advantage is that it enables access to high speed without significant investments in improving infrastructure, as it can adapt to the existing one. This feature makes it a very attractive product for countries wishing to join the high speed in the coming years.

^^ Основното предимство е, че (Талго 250) осигурява достъп до високи скорости без съществени инвестиции в подобряване на инфраструктурата като се адаптира към настоящата. Това му качество го прави атрактивен продукт за държави, които искат да предоставят високоскоростна услуга по-скоро.
Аватар
strugatsky
 
Мнения: 47
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 4:39 am
Местоположение: Frankfurt am Main

Re: НОВ модерен подвижен състав за дълги пътувания за БДЖ

Мнениеот bdz43r » Чет Авг 15, 2013 9:40 pm

Клатещите се влакове имат смисъл единствено при отличен железен път и ограничение само по радиус на кривите. Накланянето на коша по никакъв начин не променя страничните усилия в релсите, които дори се увеличават заедно със скоростта.
Много (да не кажа повечето) от ограничаващите криви у нас и сега са на границата и даже с нормална скорост се късат хоризонтални амортисьори, а ако започне редовно да минава нещо по-бързо, скоро релсите буквално ще се (до)разковат. Виждал съм и на живо релса, избягала изпод влака.

От друга страна при отличен железен път, няма да има нужда от такива влакове.
bdz43r
 
Мнения: 3170
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: НОВ модерен подвижен състав за дълги пътувания за БДЖ

Мнениеот strugatsky » Чет Авг 15, 2013 9:55 pm

bdz43r написа:От друга страна при отличен железен път, няма да има нужда от такива влакове.

Всички модернизации на линиите в БГ са предвидени за 160 км/ч (200 км/ч при влакове с тилт). Явно има смисъл да има такива влакове след като може да се постигне до 25% по-висока скорост. Доста държави избират да въведат влакове с тилт - Чехия, Полша (Пендолино), Хърватска (RegioSwinger), Узбекистан, Казахстан, Русия (Талго) ... Талго имат ценно ценово преимущество на тяхната тилт технология (т.нар. пасивен тилт). Не съм много технически запознат, но не е ли показателно, че всичките тези държави намират тилтинг влаковете за удачни решения. Защо не в България?
Последна промяна strugatsky на Пет Авг 16, 2013 1:07 pm, променена общо 1 път
Аватар
strugatsky
 
Мнения: 47
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 4:39 am
Местоположение: Frankfurt am Main

Re: НОВ модерен подвижен състав за дълги пътувания за БДЖ

Мнениеот bdz43r » Чет Авг 15, 2013 10:14 pm

Тези 25 % обаче са златни. Не е само да купиш влака и да го търкаляш с 200.
Колко хора ще платят двойно, за да стигнат с половин час по-бързо?

Това 160/200 е съвсем относително и разликата е доста по-малка от 25 %. На прав участък и двата влака могат да се движат с 200. На много крив участък с малки радиуси разликата е нищожна, а средно положение у нас почти няма.
strugatsky написа:Не съм много технически запознат, но не е ли показателно, че всичките тези държави намират тилтинг влаковете за удачни решения.
Показателно е предимно, че техния железен път е в отлично състояние и би понесъл без последствия увеличеното натоварване и също, че трасетата им са подходящи в план и профил за достатъчен ефект.
Ние нямаме нито едно от двете за сега.
Последна промяна bdz43r на Пет Авг 16, 2013 12:13 am, променена общо 1 път
bdz43r
 
Мнения: 3170
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: НОВ модерен подвижен състав за дълги пътувания за БДЖ

Мнениеот disell » Чет Авг 15, 2013 11:04 pm

За какви 7 ч. Сф-Ва пишете , че то още преди 8 год. с първите ДМВ които пуснаха за Сф беше 6.45ч. при това , че са само до 120 км/ч.Ако се пуснат подобни състави с леко завишена скорост спрямо конвенционалните (както е по второстепенните линии където това достига до 25 %) Сф-Ва дори и със сегашното състояние на инфрата ще падне дори под психологическата граница от 6ч.( предполагам около 5.30ч. най-много да трае пътуването със спирания само на Пл , ГО , Тг и Шн .Мездра не я пиша понеже там си спират почти всички влакове но в краен случай може и на нея ).
Аватар
disell
 
Мнения: 1187
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:45 pm

Re: НОВ модерен подвижен състав за дълги пътувания за БДЖ

Мнениеот strugatsky » Пет Авг 16, 2013 12:29 pm

Тия 7+ часа са в сегашното разписание. Безспорно е, че ако се придобие нов подвижен състав времето ще падне. Към анализа на bdz43r и искам да попитам в случая с Талго едно от качествата на композицията е това, че е лека! Доста по-лека от нормална композиция Лок+вагони. Тази лекота не е ли всъщност в полза при състоянието на релсите сега. В смисъл по-малко натоварване върху инфрата дори само поради олекотеността на композицията?

Максимално тегло на ос - 18 т. (макс 20 оси на композиция от които 8 моторизирану)
Тегло на вагон - 6.6 т.

Как се сравнява това с локомотивите и вагоните, които сега пътуват по българските линии? Смятам доста по-тежки са, което руши инфрата още повече.

http://www.youtube.com/watch?v=SqX_13cPk0M
http://www.talgo.com/pdf/t250_250H_en.pdf

E ето Узбекистан как не само си купуват Талго ами даже отварят завод за Талго.

http://www.youtube.com/watch?v=FECvstg0-ig
Аватар
strugatsky
 
Мнения: 47
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 4:39 am
Местоположение: Frankfurt am Main

Re: НОВ модерен подвижен състав за дълги пътувания за БДЖ

Мнениеот 07 » Пет Авг 16, 2013 2:08 pm

Стругатски, ако железния път е в отлично състояние - и по него пуснем талго-то - то той би се запазил в отлично състояние доста по-дълго врме, от колкото ако по него минава (със същата скорост) класическа композция. Само че ако по раздрънкан път пуснем лек ПС - то резултата най вероятно ще е по бързо разбиване на ходовата част на ПС от скапания път.
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: НОВ модерен подвижен състав за дълги пътувания за БДЖ

Мнениеот railjet » Пет Авг 16, 2013 2:35 pm

Положението с накланящите се електрички е спорно. Според зависи. Една малка справка показва, че единствените в Европа, които не ги щат са.... SNCF. Да, ама скоро ще ревизират политиката си и ще се снабдят с такива.

Всъщност накланящите се движат малко по-бързо от конвенционалните и в прави участъци.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: НОВ модерен подвижен състав за дълги пътувания за БДЖ

Мнениеот strugatsky » Пет Авг 16, 2013 3:11 pm

Само да обърна внимание, че Талго 250 не е електричка (мотриса), а композиция от вагони с 2 локомотива работещи на режим push-pull. Вагоните са Талго 7 + локомотивите са си Bombardier просто стилизирани за цялостна визия на композицията. Самото Талго 250 е правено по подобие на TGV, което SNCF си ползва доста. Не знам колко французите не обичат тилт-влаковете защото Пендолино те го произвеждат.

Новото AGV взаимства от ICE/Velaro разпределяне на тягата под вагоните, което французите дълго време не искаха да въвеждат и си седяха с push-pull TGV. Плюс се предлага и с тилт Пендолино технология като опция ако искаш.
Последна промяна strugatsky на Пет Авг 16, 2013 3:18 pm, променена общо 1 път
Аватар
strugatsky
 
Мнения: 47
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 4:39 am
Местоположение: Frankfurt am Main

Re: НОВ модерен подвижен състав за дълги пътувания за БДЖ

Мнениеот railjet » Пет Авг 16, 2013 3:17 pm

Тези,които произвеждат Пендолиното са към Алстом, а тези които го избягват са SNCF. Вторите са исторически най-крупният клиент на първите. Всъщност във Фр са провеждани многократни тестове с най-разнообразни тилтинг влакове, а от 1996 до 2002 имаше редовна търговска експлоатация с ЕTR 460.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: НОВ модерен подвижен състав за дълги пътувания за БДЖ

Мнениеот strugatsky » Пет Авг 16, 2013 3:20 pm

Това ясно горе дописах че и да устояват на някои технологии след това ги възприемат. Пък и при високоскоростната инфраструктура на Франция тилтинг влаковете не са толкова нужни. Те пускат TGV по строени за TGV коридори. Политика виждана само там и в Япония и донякъде в Испания.
Аватар
strugatsky
 
Мнения: 47
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 4:39 am
Местоположение: Frankfurt am Main

Re: НОВ модерен подвижен състав за дълги пътувания за БДЖ

Мнениеот railjet » Чет Авг 22, 2013 11:13 am

Изображение
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Следваща

Назад към Електрически локомотиви и ЕМВ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron