Локомотиви серия 46 и 46200

Информация и дискусии за електрическите локомотиви и ЕМВ на БДЖ и частните превозвачи. Разпределение на подвижен състав по депата, технически характеристики, завършени модернизации. Предимства и недостатъци, експлоатация. Информация и предложения за нов и поръчан подвижен състав.

Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот Administrator » Чет Юли 18, 2013 9:23 am

.
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот KRAKOMOBILA » Чет Авг 08, 2013 3:30 pm

KRAKOMOBILA
 
Мнения: 968
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:13 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот dobo » Чет Авг 08, 2013 4:34 pm

Blue power 8-)
dobo
 
Мнения: 435
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:16 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот KRAKOMOBILA » Чет Авг 08, 2013 4:35 pm

Ама не е много Power - защото времето е сухо, а влака е под норма - при други условия нямаше да замине и от КАНЗ. ;)
KRAKOMOBILA
 
Мнения: 968
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:13 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот 07 » Чет Авг 08, 2013 4:41 pm

Нямам звук в момента - бокусваше ли или просто не отлепи? Да не е скопена на 4 ТД?
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот dobo » Чет Авг 08, 2013 4:42 pm

Ти па :mrgreen: Ей черногледец :D
dobo
 
Мнения: 435
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:16 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот KRAKOMOBILA » Чет Авг 08, 2013 5:22 pm

Не е буксувала и не е на 4-ри мотора. Но влака е малко под норма и тръгва на 1300-1350А, това в лоши условия няма как да се случи - просто ще из буксува и ще тръгне назад.
KRAKOMOBILA
 
Мнения: 968
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:13 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот mitko08888 » Чет Авг 08, 2013 8:14 pm

KRAKOMOBILA написа:http://youtu.be/kp5cfJ3MFIA


Мното ме изкефи с това клипче. Вие може да си ги гледата всеки ден тези машини, ама ние, които не сме виждали какво става от това място - кледаме филмчета.

Сега - да си дойда на моето. Вече сте разбрали че нямам нищо общо с локомотивните машинисти, ама нещичко за машини съм чувал. Та си поиграх и намерих една картинка - колко kN трябват за да отлепи един влак от 1000 тона. (Мисля че мога и да го сметна ама на картинката е по-хубаво)

Изображение
На картинката пише пътнически влак, 1000 т, на равно. За товарния може да му трябва мааалко повече, но и това ми върши работа.

След това намерих и колко kN ще даде синият ви дзвер на "цифрата 2":

Изображение

Даааа... Сигурно малко няма да стигнат! Ще трябва да щракнеш "волана" на ТРИ за да отлепи.

След това се зачудих защо г-н машинистът се чуди, че на 36 позиция при около 1000 - 1200А ток кара само с 65 (и продължаав да ускорява). Ето я цялата картинка, която се надявам че всички вие знаете много по-добре от мен.

Изображение

О ЧУДО! Ами то в книгите си пишело, че като взема цифрата 36, качвам се нагоре по кривата, докато стигна до около 1100А, вертикално надолу - гледам и не вярвам на ушите си: 65 km/h! Ами и на филмчето е толкова.

Значи: на 36-та позиция локомотивчето ще консумира по 1200А при 65 км/час и ще даде някаква тяга (там в ляво на графиката), с която ще дърпа (и лекичко ускорява) влака.

Та не разбрах защо не я харесвате тази машинка? Ами тя си върви ПЕРФЕКТНО- точно както пише по книгите! Ако някой си е въобразявал че ще надскочи разни инженерни и природни зависимости- няма да стане.

ПС1: В дискусия мога да участвам само с цифри и картинки. Изявления като "червена", "норма влак" и т.н. не са по никакъв начин убедителни и ги пропускам, въпреки че ще ми е интересно. Но ако някой иска да ме убеди че теглителните характеристики на серия 46 не са добри, или са по-ниски от 44/45, и ако го направи с точни и ясни данни / аргументи - ОК.

ПС2: Не съм забравил, макар и май загубено в стария форум, филмчето с движението на 46.2 на мокро. Но това ще го оставя за друг път. Сега съм на сухото.

ПС3: Това за разни клипчета от гледна точка на машиниста или помощника му наистина ме кефи, независимо по какъв повод ги пускате и какво пиша аз за тях. Ще се радвам и на други подобни.
mitko08888
 
Мнения: 138
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:17 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот railjet » Чет Авг 08, 2013 8:34 pm

Мите, екстра си, бате! По- точно нямаше как да им го кажеш. Голяма чуденка, че не отлепя на 2 :lol: После се вижда плавно ускоряващ влак, който до Драгоил ще прескочи 80, стига релсите да му го позволят.

Тази история с недърпащите 46 съвсем детинска стана :mrgreen:
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот plastikat » Чет Авг 08, 2013 10:03 pm

Кракомобила си направи меча услуга .Вместо да окепази сините машини ,се показа колко е бос в определени сфери !Евала Митак !!! Подкрепям тезата на Галфона ,че за всяка орезилена синя машина ,след това се пали по някоя червена . Дано да греша ,ама очаквам скоро отново случка ,ала 44074 .Хубава червена техника ,машинисти "професионалисти" ,крокодили ,шунтове ,подклинявания и после 112 (пожарната) !!!
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1328
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот KRAKOMOBILA » Пет Авг 09, 2013 12:05 am

Аз никаква мечешка услуга не съм си направил. Тия картинки и аз съм ги гледал -ама те леко важат за идеални условия (каквито и бяха в случая горе-долу). Та аз се моля да ни дадът норма влак с 46-та серия в мокро време.. иде зима ще ги пробваме пак - верно ще ходя да срещам помощна - ама пак ще ви демонстрирам. Тия дни ще кача и клипче с 43-та серия и норма влак. Имайте на впредвид обаче, че тук е сухо и влака потегля на 1300А - ако е мокро на 1300А ще имаме буксувка - която трудно ще се прекрати и с задържане. Имам едно клипче от 40 минутен обход Пирдоп - Антон с 46-та серия и 100 тона под норма влак - ще видя как е със звука (дали няма много псувни) и ще го кача да зяпате. ;)
KRAKOMOBILA
 
Мнения: 968
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:13 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот 42 072.9 » Пет Авг 09, 2013 12:35 am

Може би трябва да обясните предимствата и недостатъците на двуосните и триосните талиги. Да обърнете внимание на средната колоос, какво се случва толкова с нея и какви са решенията в ходовата част на 46 и 06, за да намалят вредното въздействие при вписване в криви. И разбира се как всичко това се отразява на сцеплението и какво става с тези чертички нарисувани по-горе.
Последна промяна 42 072.9 на Пет Авг 09, 2013 12:42 am, променена общо 1 път
42 072.9
 
Мнения: 364
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 7:42 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот railjet » Пет Авг 09, 2013 12:40 am

Решението е постепенното изчезване на 6-осните машини от съвременната локомотивна индустрия. 4-те водещи фирми произвеждат Со-Со само за азиатския пазар.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот KRAKOMOBILA » Пет Авг 09, 2013 12:50 am

То това е открито отдавна - въпреки, че 06 нямат проблеми - техните талиги са доста по-къси и се вписват нормално. Има значение и това, че 46 нямат централни болтове.
KRAKOMOBILA
 
Мнения: 968
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:13 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот 07 » Пет Авг 09, 2013 2:19 am

KRAKOMOBILA написа:То това е открито отдавна - въпреки, че 06 нямат проблеми - техните талиги са доста по-къси и се вписват нормално. Има значение и това, че 46 нямат централни болтове.

06 са си доста "умрели" за 6 осен локомотив - 3 пъти по ниска мощност в сравнение с 46 и за това при тях недостатъците с неравномерното разпределение на теглото "вътре" в талигата не се усещат. Отделно при дизляците имаме по-плавно нарастване на ампеража/напрежението при вдигане/сваляне на позция - моторгенераторната група реагира доста по плавно от колкото АТП - където параметрите на тока се променят моментално. Вярно че при 06 имаме 1600 кВт разпределени на 15 позиции, докато при 46 5100 кВт са разпределени на 40 позиции (при 42-45 3140 кВт на 32 позции) - понякога особенно в кофти време и с влак близо до нормата за дадена машина тези малки разлики в тягата(която на всичко отгоре зависи и от напрежението на КМ) за +/- 1 позиция съчетани със състоянието на пътя и окачването на машината са разликата дали ще си "коте на ламарина" или ще изкараш влака, също и майсторлъка да "дозираш" тягата навреме и пясъка (който при 46 отива навсякъде, но не и където трябва)
Оригинално 46 са създадени за страни със съвсем друго качество на пътищата ( за тях криви с R=500 са "криви с малки радиуси") и още по друга "експлоатационна култура", а разликите в качеството на изработка на оригинала и лицензното копие също е сериозна.
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот bdz43r » Пет Авг 09, 2013 6:34 pm

mitko08888 написа:Сега - да си дойда на моето.
Обаче "три" отговаря на 5-та позиция. Освен това твоята картинка отчита (ако не е споменато друго) прав хоризонтален участък, но не и какви точно са вагоните, брой, вид спирачки, дължина на влака.
Имай предвид, че гара Канз е в крива и наклон 23 ‰, максималният ток на серия 46 е 1800 А, а нормата тежина на влака, с която локомотива трябва да може да потегли при всякакви условия е два пъти по-голяма от масата на влака от филмчето.
mitko08888 написа:Изявления като "червена", "норма влак" и т.н. не са по никакъв начин убедителни и ги пропускам, въпреки че ще ми е интересно.
Обсъждане на движението на влак по нагорнище и теглителните възможности на локомотив в реалната експлоатация (където всъщност локомотива работи) без да се включва понятието "норма влак" е напълно безпредметно. Нормата не е цветово предпочитание, а официално регламентирана величина за всеки локомотив и наклон, с която локомотива трябва да постигне определени минимални резултати при всякакви обичайни условия и ситуации.
В практиката теглителните характеристики с техните условности (напрежение, ток, околна температура, коеф. на сцепление и т. н.) имат съвсем ограничено приложение. Днес е сухо и горещо, напрежението е 28 kV, утре е мокро и студено, а напрежението е 19 kV.
bdz43r
 
Мнения: 3170
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот railjet » Пет Авг 09, 2013 6:47 pm

Всички сме съгласни с теорията. На практика виждаме нормално дърпащ локомотив, който щеше без проблем да развие 80 с тази маса в този баир. Дали "3" е равно на 5.045 или на 4,87, слабо ни интригува. Важното е каква е резервата мощност в края на клипа.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот 07 » Пет Авг 09, 2013 6:50 pm

railjet написа:Всички сме съгласни с теорията. На практика виждаме нормално дърпащ локомотив, който щеше без проблем да развие 80 с тази маса в този баир. Дали "3" е равно на 5.045 или на 4,87, слабо ни интригува. Важното е каква е резервата мощност в края на клипа.

Резервът на мощност го знаем - но никога не знаеш какъв е резервът от сцепление....
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот KRAKOMOBILA » Пет Авг 09, 2013 7:18 pm

railjet написа:Всички сме съгласни с теорията. На практика виждаме нормално дърпащ локомотив, който щеше без проблем да развие 80 с тази маса в този баир. Дали "3" е равно на 5.045 или на 4,87, слабо ни интригува. Важното е каква е резервата мощност в края на клипа.

В края на клипа резервна мощност няма - защото локомотива е достигнал 800V на 36 позиции и 3 шунта - остават 4 позиции - но са неизползваеми, тъй като е непрепоръчително да се надвишават 800V.
KRAKOMOBILA
 
Мнения: 968
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:13 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот mitko08888 » Пет Авг 09, 2013 9:53 pm

bdz43r написа:
mitko08888 написа:Сега - да си дойда на моето.
Обаче "три" отговаря на 5-та позиция. Освен това твоята картинка отчита (ако не е споменато друго) прав хоризонтален участък, но не и какви точно са вагоните, брой, вид спирачки, дължина на влака.
Имай предвид, че гара Канз е в крива и наклон 23 ‰, максималният ток на серия 46 е 1800 А, а нормата тежина на влака, с която локомотива трябва да може да потегли при всякакви условия е два пъти по-голяма от масата на влака от филмчето.
mitko08888 написа:Изявления като "червена", "норма влак" и т.н. не са по никакъв начин убедителни и ги пропускам, въпреки че ще ми е интересно.
Обсъждане на движението на влак по нагорнище и теглителните възможности на локомотив в реалната експлоатация (където всъщност локомотива работи) без да се включва понятието "норма влак" е напълно безпредметно. Нормата не е цветово предпочитание, а официално регламентирана величина за всеки локомотив и наклон, с която локомотива трябва да постигне определени минимални резултати при всякакви обичайни условия и ситуации.
В практиката теглителните характеристики с техните условности (напрежение, ток, околна температура, коеф. на сцепление и т. н.) имат съвсем ограничено приложение. Днес е сухо и горещо, напрежението е 28 kV, утре е мокро и студено, а напрежението е 19 kV.


Бях пропуснал заглавието на клипа и къде е сниман. Съответно не съм отчел че там има 23 ‰ меродавен наклон. Това са още над 20 тона тяга за посочения влак! Още по естествено става че е отлепил на 5-та позиция, или на "три" - каквото и да значи това. За мен възможностите на машината станаха още по-убедителни (като добавя тези 23 ‰). Особено като гледам че машината въобще не е претоварвана и се кара около 1200А, т.е има достатъчен резерв за кратковременно претоварване по мощност.

Да поясня каква ми е тезата: Локомотиви 46, 46.2 имат публикувани характеристики, които от всякъде виждам че абсолютно се покриват и се постигат/изпълняват от машините! Тяга, мощност, скорост, СЦЕПЛЕНИЕ и т.н. И те са определено по-високи от по-малките си четириосни червени чешки събратя. Естествено че концепцията и изпълнението на локомотива си има недостатъци, но записаниет параметри според мен са си напълно реални и изпълними.

Друг е въпросът с т.н. от вас "норма влак" или универсални норми за маса. Много правилно отбелязваш че възможностите на машината зависят от много фактори. Това са РЕАЛНИТЕ и ИСТИНСКИТЕ фактори които влияят на параметрите. Ясно е че не ги ползвате, защото трябва да се мисли и да се смята, и не е редно всеки машинист да се занимава с това. Но това че някой някъде е "регламентирал официално" нещо, съвсем не влияе на величини като ток, напрежение, коефициент на сцепление и т.н. Законите на физиката, механиката и т.н. са определящи, а не писмените разпоредби.
По тази причина писах че за мен е безпредметно да се създава мнение за локомотива по отношение на изпълнението на нормата! Очаквайте в тази тема в близките дни мнението ми за тези норми и до колко те са изпълними при определени условия, а пък тези условия според мен са абсолютно реални и често се срещат у нас. Но това съвсем не означава че локомотивът е боклук и не става за нищо.
mitko08888
 
Мнения: 138
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:17 pm

Следваща

Назад към Електрически локомотиви и ЕМВ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта