Локомотиви серия 46 и 46200

Информация и дискусии за електрическите локомотиви и ЕМВ на БДЖ и частните превозвачи. Разпределение на подвижен състав по депата, технически характеристики, завършени модернизации. Предимства и недостатъци, експлоатация. Информация и предложения за нов и поръчан подвижен състав.

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот KRAKOMOBILA » Вто Юни 28, 2016 10:15 pm

Не може да постигне друг път... иди се качи в Шкода поддържана в Шкода и тогава ми говори..
KRAKOMOBILA
 
Мнения: 968
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:13 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот bdz46203 » Вто Юни 28, 2016 11:00 pm

KRAKOMOBILA написа:Не може да постигне друг път... иди се качи в Шкода поддържана в Шкода и тогава ми говори..

Каква подържана Шкода. Знаеш ли изобщо какво е окачването на р-ките? С 46-та съм пътувал толкова пъти, ти толкова крачки не си направил през живота си.
Возията направо спи. И чисто нова ерка няма такава возия.
bdz46203
 

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот bdz43r » Вто Юни 28, 2016 11:56 pm

Ти едва ли си пътувал с чисто нова Р-ка.
Но съм свидетел, че KRAKOMOBILA се е возил в 30-годишна Шкода, работила и поддържана в Чехия.
bdz43r
 
Мнения: 3170
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот KRAKOMOBILA » Сря Юни 29, 2016 8:56 am

И на всичкото отгоре KRAKOMOBILA работи 4 години със дъртите сини боклуци и още доста преди това със жълтите, и сега продължава със жълтите... та определено имам база за сравнение... Здрава Р-ова механика вози точно като 46-та.
KRAKOMOBILA
 
Мнения: 968
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:13 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот 07 » Сря Юни 29, 2016 8:11 pm

bdz43r написа:Ти едва ли си пътувал с чисто нова Р-ка.
Но съм свидетел, че KRAKOMOBILA се е возил в 30-годишна Шкода, работила и поддържана в Чехия.

Предполагам че се движила по чешки пътища, не по макароните на НКЖИ...
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот bdz46203 » Съб Юли 02, 2016 8:53 am

KRAKOMOBILA написа:И на всичкото отгоре KRAKOMOBILA работи 4 години със дъртите сини боклуци и още доста преди това със жълтите, и сега продължава със жълтите... та определено имам база за сравнение... Здрава Р-ова механика вози точно като 46-та.

Пътувал съм на 46-000 и 46-200 много преди теб. Много преди да се разбие ходовата част по макароните на НКЖИ. Така, че ти изобщо не си усетил каква возия са имали!
bdz46203
 

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот 07 » Съб Юли 02, 2016 11:55 am

Няма как возията на 3 осна и двуосна талига да е еднаква, нито да се сравняват по возия возила с 50% разлика в масата...
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот KRAKOMOBILA » Съб Юли 02, 2016 6:02 pm

07 написа:Няма как возията на 3 осна и двуосна талига да е еднаква, нито да се сравняват по возия возила с 50% разлика в масата...

Това как го изчисли ? Какво значение има броя на осите и масата ? Важно е как е изпълнено окачването. А 203 - това, че си пътувал с 46 200 и 46 000 не значи, че ние не сме и нямаме база за сравнение.... само дето аз съм пътувал и в Шкода работила и поддържана в Чехия... а ти май не си.
KRAKOMOBILA
 
Мнения: 968
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:13 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот 07 » Съб Юли 02, 2016 6:40 pm

Виж схемите на окачването и си представи преминаването на двуосна и триосна талига през единична неравност. Това е значението на броя на осите. Значението на масата е че машината като преминава през неравност получава "засилка" примерно нагоре. Само че засилката зависи от скоростта и височината на неравността, но това колко ще мръдне машината зависи от масата.
Твърдостта на окачването също има значение като цяло, но в случая разпределените маси към всяка ос са еднакви, за това и твърдостта на окачването е почти еднаква. Колкото до чешките шкодилаци - там без съмнение поддръжката е от друго измерение, но не само на машините, ами и на релсите. Така че да сравнението на тамошните шкодилаци с нашите "карпатки" не е коректно. Виж - ако ги сравниш с някои от оригиналните шведски Le5400 ще бъде по коректно. Не знам каква е поддръжката в Сърбия и Хърватия - там също има "братя" на нашите 6-осни машини. Всъщност за обективно сравнение на 6 с 4 осен локомотив (возия) може да направиш там (бивша Югославия) - имат 6 и 4 осен вариант на принципно едно и също окачване.
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот Florian » Пон Юли 04, 2016 8:54 am

Това е значението на броя на осите.

Това е точно така. Ние имаме лош опит с нашите двуосни локомотиви, които се карат в България. При нас няма дори вторично окачване, което прави целия локомотив като една голяма талига. При това с междуосие 4700 (това също има значение).
В самата България, е имало участъци, където локомотивчето ни се движи перфектно, а също и такива, където тресе така че да ти изпаднат пломбите.
Докато в Германия, примерно, навсякъде където съм бил на борда, возията е била също перфектна.
Това го казвам по повод спора за боря на осите.
Florian
 
Мнения: 124
Регистриран на: Пет Апр 18, 2014 6:53 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот bdz46203 » Пон Юли 04, 2016 9:08 am

Такива двуосни локомотивчета, БДЖ имаше намерение да вземе за маневрите на гара София, но при пробите дерайлира в стрелките и май се отказаха.
bdz46203
 

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот Saruman » Пон Юли 04, 2016 10:42 am

По скоро се отказаха поради други проблеми, но както и да е.
Аватар
Saruman
 
Мнения: 629
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот KRAKOMOBILA » Пон Юли 04, 2016 12:04 pm

07 написа:Виж схемите на окачването и си представи преминаването на двуосна и триосна талига през единична неравност. Това е значението на броя на осите. Значението на масата е че машината като преминава през неравност получава "засилка" примерно нагоре. Само че засилката зависи от скоростта и височината на неравността, но това колко ще мръдне машината зависи от масата.
Твърдостта на окачването също има значение като цяло, но в случая разпределените маси към всяка ос са еднакви, за това и твърдостта на окачването е почти еднаква. Колкото до чешките шкодилаци - там без съмнение поддръжката е от друго измерение, но не само на машините, ами и на релсите. Така че да сравнението на тамошните шкодилаци с нашите "карпатки" не е коректно. Виж - ако ги сравниш с някои от оригиналните шведски Le5400 ще бъде по коректно. Не знам каква е поддръжката в Сърбия и Хърватия - там също има "братя" на нашите 6-осни машини. Всъщност за обективно сравнение на 6 с 4 осен локомотив (возия) може да направиш там (бивша Югославия) - имат 6 и 4 осен вариант на принципно едно и също окачване.

Не седят точно така нещата. Разликата при преминаване на двуосна и триосна талига през неравност е, че ако неравността е достатъчно голяма - средната ос на триосната талига остава във въздуха (което се случва и при 46-та серия) във всички останали случай броя на осите няма значение при возията на локомотивите. Всичко идва от окачването - ако то е изпълнено добре - локомотива ще вози добре, ако не е изпълнено добре няма да вози добре. Масата също няма значение - защото по твоята логика по-тежките локомотиви следва да возят по-добре - да но ако погледнем нещата реално - теглото на локомотива се разпределя равномерно върху осите - което значи, че 46-та серия има по-малко осно натоварване (което е факт) - и би следвало да вози по-лошо. А мърдането на машината в определена посока не зависи от масата и, а от типа и на окачване... реално ако е само ресорно окачване или няма никакво - коша на локомотива ще мръдне точно толкова колкото и талигата - но вътре положението ще е тежко и ще вози ужасяващо. За това се слагат пружини или гумено-метални пакети на буквото и централното окачване - които поемат колебанията и намаляват тресенето на коша.
Идеята ми беше, че твърдението
Всички 46-та бяха с перфектна возия, която никоя Шкода не може да постигне.
е невярно. Возията на Шкодата при нормална поддръжка е не по-лоша от тази на 46-та серия.. и това е доказано, не само в Чехия... и тук сме имали локомотиви с нова механика и возят перфектно. Това обаче, че се движат по черни пътища със скорости от 110-130 km/h им разказва играта и скапването на механиката е на лице. Просто хората са направили локомотиви, които да се движат по релси, а не из полето... купете си чисто нова кола - карайте я из къра със 130km/h и ще заблъска и заскърца още на първата седмица.
Иначе не си мислете, че и 46-та серия нямат проблеми с окачването и лошият път - постоянно имат скъсани гумено-метални пакети на буксите, а също така и откъснати уши на амортисьорите.. 243 и 002 имаха периоди, когато скачаха точно като червена машина.
KRAKOMOBILA
 
Мнения: 968
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:13 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот BDZ 07 » Пон Юли 04, 2016 12:20 pm

Лошата поддръжка и калпавите релси на Милчо могат да съсипят и най-здравата машина.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот railfan » Пон Юли 04, 2016 4:05 pm

BDZ 07 написа:Лошата поддръжка и калпавите релси на Милчо могат да съсипят и най-здравата машина.

Чакаме включване от railjet-a. :D
railfan
 
Мнения: 350
Регистриран на: Пет Апр 04, 2014 9:47 am
Местоположение: Стара Загора/Свиленград

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот bdz46203 » Пон Юли 04, 2016 5:06 pm

railfan написа:
BDZ 07 написа:Лошата поддръжка и калпавите релси на Милчо могат да съсипят и най-здравата машина.

Чакаме включване от railjet-a. :D

То изобщо останали някой, който му вярва на приказките за цъфтящите жп линии? :D
bdz46203
 

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот Florian » Пон Юли 04, 2016 6:16 pm

Такива двуосни локомотивчета, БДЖ имаше намерение да вземе за маневрите на гара София, но при пробите дерайлира в стрелките и май се отказаха.

Не е дерайлирало в стрелките. Карахме вагони с калодки към един склад, който се пада вляво след надлеза.
Там имаше едно усойно място - покрай някаква стара сграда и дървените траверси бяха разкашкани и нищо не държаха.
Но конкретната причина беше надвишение от 90мм на едната релса спрямо другата :)))
Хората от инфрата и възстановителния влак веднага дойдоха и констатираха това. Написаха и предписание - дано БДЖ да са го изпълнили и да са ремонтирали стрелката (там участъкът се води към депото).
Florian
 
Мнения: 124
Регистриран на: Пет Апр 18, 2014 6:53 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот KRAKOMOBILA » Пон Юли 04, 2016 7:24 pm

Факт е, че и Таурусите се разбиха по нашата инфраструктура и започнаха да им изтичат амортисьорите. 86-та серия на Шенкер също люшка като червените машини.
KRAKOMOBILA
 
Мнения: 968
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:13 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот railjet » Пон Юли 04, 2016 8:58 pm

railfan написа:
BDZ 07 написа:Лошата поддръжка и калпавите релси на Милчо могат да съсипят и най-здравата машина.

Чакаме включване от railjet-a. :D


Описали сме сто пъти нещата такива, каквито са. Да, има криви релси. Да, има блъскане по джонтовете. Но..Но! Но има също и рекорден брой километри нови релси, по които се плъзгаш по терлици. Да смятаме ли пак?? За кой ли път...
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот dobo » Пон Юли 04, 2016 9:49 pm

Кел файда като от 300 км. разбит път 100 км. са били по нови и стегнати релси? ТПС пак се разбива.
dobo
 
Мнения: 435
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:16 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Електрически локомотиви и ЕМВ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта