Локомотиви серия 46 и 46200

Информация и дискусии за електрическите локомотиви и ЕМВ на БДЖ и частните превозвачи. Разпределение на подвижен състав по депата, технически характеристики, завършени модернизации. Предимства и недостатъци, експлоатация. Информация и предложения за нов и поръчан подвижен състав.

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот bdz46203 » Нед Окт 09, 2016 10:53 am

Това при нормални експлоатационни условия не може да стане. Пак сте си правили някакви експериментите, както с махането на конектора над 7-ми шкаф. И си мислете, че после това не се вижда на дисплея. После защо се повреждали локомотивите. Докато си бяха в Бургас, нямаха такива проблеми, но после попаднаха в ръцете на големите "професионалисти" и им се такова мамата. И понеже не можеха да се справят с експлоатацията им, веднага им лепнаха етикета, че не ставали. Интересно преди как ставаха. :D
А и да забелязваш, че няма тяга?...
bdz46203
 

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот bdz43r » Нед Окт 09, 2016 11:40 am

Това, че не се движи не значи, че няма тяга. Ти като натискаш на влака няма ли тяга?
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот bdz46203 » Нед Окт 09, 2016 12:26 pm

bdz43r написа:Това, че не се движи не значи, че няма тяга. Ти като натискаш на влака няма ли тяга?

Да де, но тогава си показва, а сега виж сила F в килонютони е равна на нула. Това имах предвид, че няма тяга. Трябва и там да отчита.
bdz46203
 

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот NeroN » Нед Окт 09, 2016 7:17 pm

Преди малко една червена разнасяше поредната повредена 46-200 на "Слънчев Бряг"- порядъчно закъснял към 80 мин...
NeroN
 
Мнения: 361
Регистриран на: Пет Авг 29, 2014 10:53 am

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот bdz46203 » Вто Окт 11, 2016 8:29 am

Е, чак пък поредната....Ако водачът е качествен, много рядко ще остави влак.
bdz46203
 

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот bdz46203 » Вто Окт 11, 2016 9:37 am

NeroN написа:Преди малко една червена разнасяше поредната повредена 46-200 на "Слънчев Бряг"- порядъчно закъснял към 80 мин...

Имало е изронен графит на токоснемателите. Локомотивът не е бил повреден. Опитът ти за жалка манипулация не мина. :D
ПП : Спри с игричките вече...
bdz46203
 

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот bdz43r » Вто Окт 11, 2016 9:47 am

bdz46203 написа:Ако водачът е качествен, много рядко ще остави влак.
Качественият водач ще и направи ГПР в полето ли? Хайде стига глупости.
Веднъж 234 се съдра да изключва от Н21 някъде около Хап. По всички инструкции след 5-тото поредно изключване трябва да оставиш влака. Аз я търпях около 40 пъти и вече мислех в коя гара ще го оставям и тя изведнъж се оправи... до София нищо, дори обичайното Н13 нямаше и там в стрелките пак Н21 и една 61 излезе и ме прибра в депото. Качествен водач ли съм в тази случай? Ако оставя влака и излезе после, че нещо е изгоряло, аз ще съм виновен, че съм я насилвал, ако го оставя и после нищо и няма (както очевидно щеше да стане), ще съм некадърен, че не съм я насилил.
46 205 преди няколко години за 5 дни остави 5 влака... изключва и повече не включва. Дърпат я, бутат я, право в Кончар, там пробват - като нова и казват наред е. На следващия ден същото и така 5 пъти докато смениха цялото ГВП, въпреки че според тях нищо му нямало.
Друга ситуация, пак с 205: Не се сваля задния пантограф. Сменяш кабините, този път другия не се сваля. Натискаш гъбата, изваждаш дръжката, изключваш и трите ключа за пантографите, задния стои горе. Падна чак като изключихме батерията. След това се оправи и всичко се вдига и се сваля нормално.
Отнасяш моста в Пловдив и после иди обяснявай, че не падал.
bdz46203 написа:Имало е изронен графит на токоснемателите. Локомотивът не е бил повреден.
Малко по-сложно е. Една каретка с изронен графит, един пантограф, който не се вдига и втори, на който му е прегоряла шина на покрива.

Кой каза, че не се палят?
ВЛАК 48121 /БДЖ-ТП/ С 25 ВАГОНА 1898 ТОНА ЛОКОМОТИВ 46-10 ЗАЕ МЕЖДУГАРИЕТО КЕРМЕН–КОНЬОВО ОТ 22.33 ДО 23.51 +69 МИН. ПО ПОВРЕДА НА ЛОКОМОТИВА
/САМПОЗАПАЛВАНЕ НА КАБЕЛИ В СЕДМИ ШКАФ, СЪЩИТЕ ЗАГАСЕНИ ОТ ЛОКОМОТИВНАТА БРИГАДА С ЕДИН ПОЖАРОГАСИТЕЛ/ И ОСТАВИ ВЛАКА.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот KRAKOMOBILA » Вто Окт 11, 2016 10:23 am

Лично съм палил 7-ми шкаф на 46-45... два пъти. :D
KRAKOMOBILA
 
Мнения: 966
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:13 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот bdz46203 » Вто Окт 11, 2016 10:43 am

Безпорно H21 е една от най-неприятните повреди при 200. По простата причина, че трудно може да и въздействаш. Има някои неща, които да направиш, но колко помагат и дали нещо ще повлияе е трудно доказуемо. Общо взето ако се оправи, то е от самоссебе си, а не на някакво действие на колегите.
Понякога се получават наистина странни неща, като това с пантографите. Само един пример ще дам с 46-208. Кара си влак напълно изправна. Изведнъж започва да изключва от токово претоварване на двойка двигатели. Направо подскача машината. Изолират се съответно и продължава движението, но какво се случва, когато се включват "отслабените полета"... ГВП изключва и повече не може да включи. Върви по енерция и по едно време чуваш как изключва отслабено поле, което трябва да е изключило още при изключването на Гвп, но не е.. И ГВП си включва нормално. Следва пак ускорение, "шунт" и ...ГВП пак изключва и пак чакаш минута две, три, докато можеш пак да го включиш. Така трудно може да се кара. Решавам да възстановя изключената двойка двигатели. И чудо. Няма никакви проблеми, шунтове си включват, всичко е напълно изправно...
Колкото до 46-000, палят се,ама нищо общо с Шкодите. И съответно много по рядко. . Ама повечето случаи е, пръскаш малко с пожарогасителя и продължаваш да си караш.
bdz46203
 

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот bdz46203 » Вто Окт 11, 2016 10:44 am

KRAKOMOBILA написа:Лично съм палил 7-ми шкаф на 46-45... два пъти. :D

Това за постижение ли го смяташ?
bdz46203
 

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот bdz43r » Вто Окт 11, 2016 10:58 am

bdz46203 написа:И съответно много по рядко.
По-рядко, защото половината са на оградата. Каквото се движи най-много, дава проблеми най-често.
Факт е само, че при 46 машинното не е цялото в тайни дупки и лабиринти, пълни с гняс, нечистена от последния КР преди 20 години и като (не ако) се запалят, не се разгарят така бързо.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот bdz46203 » Вто Окт 11, 2016 11:04 am

bdz43r написа: и като (не ако) се запалят, не се разгарят така бързо.

По правилното е ако.
bdz46203
 

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот railjet » Вто Окт 11, 2016 11:20 am

Малка справка.
002,205,007,208,010,211,012,219,221,124,125,026,032,033,234,039,041,044 се движат. Приблизително 35% от
блейковете и мониките работят.
Колко е този процент при 42,43,44,45?
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот bdz43r » Вто Окт 11, 2016 11:46 am

Защо включваш 42, от които почти нищо не е останало? По същата логика можеше и 41 да включиш.

Движат се около 50%, включително 42 и около 70% без 42. И всичките са по-стари от 46.
Общо около 140 броя 43/44/45 срещу 18 броя 46 и 46 200.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот NikolaiKozarski » Вто Окт 11, 2016 11:53 am

46 26, 46 30,46 39, 46 44, 46 45 също се движат.
46 036 скоро може да я очакваме на българска земя, до колкото знам още 8 локомотива ще минат през Релок.
NikolaiKozarski
 
Мнения: 78
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 1:42 am

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот bdz46203 » Вто Окт 11, 2016 12:02 pm

46-001 и 46-020, няма вече такива. Всички останали, независимо дали са 000, 100 или 200 се движат или ще се движат след съответният ремонт.
bdz46203
 

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот bdz43r » Вто Окт 11, 2016 12:13 pm

Какво е това ще? И червените могат всички да се движат след ремонт.

Факт е, че 46 не са сполучливи локомотиви, а 46 200 са направо провал.
Румънците имат хиляди такива, но не защото са много добри, а защото си ги произвеждат сами и им изнася, били те и калпави, отколкото да купуват чужди, за които после трябва да купуват чужди части.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот mitko08888 » Вто Окт 11, 2016 3:16 pm

bdz43r написа:Общо около 140 броя 43/44/45.


Абсурд да се движат 140 машини. Толкова може да съществуват като бройка, но колко от тях са в движение?
mitko08888
 
Мнения: 127
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:17 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот bdz43r » Вто Окт 11, 2016 3:27 pm

Това е бройката общо за ПП и ТП.
Само за ПП са 70.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот railjet » Вто Окт 11, 2016 3:51 pm

Тук идеше реч за работоспособни машини, временно спрени за ПД, не за безнадеждно празни кошове. 44 058, 44 110, 44 115, 44 120, 44 131, 44 135, 44 143, 45 181, 45 190, 45 200, 45 203, 45 205 се водят повече към скрападжийницата, отколкото към ПП или ТП.
В противен случай в списъка с мониките вкарваме 204,229,231,235,238,242,243 - като водещи се на работа.
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Електрически локомотиви и ЕМВ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта