Локомотиви серия 46 и 46200

Информация и дискусии за електрическите локомотиви и ЕМВ на БДЖ и частните превозвачи. Разпределение на подвижен състав по депата, технически характеристики, завършени модернизации. Предимства и недостатъци, експлоатация. Информация и предложения за нов и поръчан подвижен състав.

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот 4и4о ман4о » Нед Окт 06, 2013 7:22 pm

явно си "майстор"
Аватар
4и4о ман4о
 
Мнения: 366
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:09 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот railjet » Нед Окт 06, 2013 8:05 pm

Със звание майстор май е само Чичето :mrgreen:

За свалянето на патериците сме на единодушие. Жалко, че тази дивотия се изпълнява на 99%...

А това тук звучи като виц:
bdz43r написа:Най-чупливи - хърватските,.....и първите шест 46 200.
Последна промяна railjet на Нед Окт 06, 2013 8:07 pm, променена общо 1 път
railjet
 
Мнения: 3540
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот 4и4о ман4о » Нед Окт 06, 2013 8:07 pm

не,не ,не смея да кажа колко счупени пантографа имам за 23 години път
а "майстор" го казах в кавички(не се ли вижда?)
най чупливи са на Шкода серия 44 и 45,дори на старата 43 серия са по здрави :shock:
а защо в Еропата повечето им локомотиви са със симетрични пантографи? или се лъжа?
Аватар
4и4о ман4о
 
Мнения: 366
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:09 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот railjet » Нед Окт 06, 2013 8:13 pm

Сещам се само за едно лице от форума, което официално е майстор.

За пантографите на 44/45 като разгледаш няколко сводки от нередности и ставаш разноглед.
railjet
 
Мнения: 3540
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот 4и4о ман4о » Нед Окт 06, 2013 8:14 pm

какво визираш под "майстор"?
карач,трошач?
Аватар
4и4о ман4о
 
Мнения: 366
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:09 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот railjet » Нед Окт 06, 2013 8:25 pm

Ни най-малко. Визирам само официалното наименование на длъжността. То думата е малко по-дълга, де. Тури му едно депо отпред :mrgreen:
railjet
 
Мнения: 3540
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот bdz43r » Нед Окт 06, 2013 8:28 pm

4и4о ман4о написа:а защо в Еропата повечето им локомотиви са със симетрични пантографи? или се лъжа?
Лъжеш се. Обратното е, а симетричните, където ги има са само на много дърти локомотиви, които изглеждат като сега излезли от завода. На запад "счупен пантограф" и "свален пантограф" са сравнително непознати явления.
railjet написа:най чупливи са на Шкода серия 44 и 45
Хърватските се изпочупиха до един за няколко месеца и сложиха румънски на тяхно място. 46 235 и 242 бяха последните с такива и те се счупиха за има няма два месеца. За 229 и 238 ги отказаха и оставиха старите. Там обаче си ги ползват успешно и безаварийно, но и не свалят, а и мрежата им е доста по-добра.
При ЕМВ 33 също приключиха без време и бяха сменени с чешки.
railjet написа:Визирам само официалното наименование на длъжността.
Е то официално и аз съм майстор, и Манчо, и онзи, дето се срещна с МБВ-то при Драгоил и още много други.
bdz43r
 
Мнения: 1882
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот 4и4о ман4о » Нед Окт 06, 2013 8:37 pm

май наистина на по старите им локомотиви са симетрични пантографите
а нашите "ерки"дето са модел 80и някоя си година (а може и по рано)явно или е слаба конструкцията или е калпав матриала,щот много фира дават
то не са изгнили тръби,калпави колена,нерегулирани пантографи и КМ-то и то в гъбите
а за "майстора"един колега казва така-майстор е онзи дето маже стените,аз съм машинист :mrgreen:
Аватар
4и4о ман4о
 
Мнения: 366
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:09 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот railjet » Нед Окт 06, 2013 8:40 pm

В Европа тенденцията е да стават все по-малки и по-леки. Не само асиметрични, ами асиметрични- еднокраки, не читали.
railjet
 
Мнения: 3540
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот KRAKOMOBILA » Нед Окт 06, 2013 8:44 pm

Проблема не е в пантографите, а в мрежата - в Чехия голяма част от пантографите са им такива (включително и за скорости над 140км/ч) и рядко има счупени.
KRAKOMOBILA
 
Мнения: 432
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:13 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот bdz43r » Нед Окт 06, 2013 9:02 pm

Проблем има и с "бушоните" (трираменник и шарнир), гаражно изпълнение от неподходящ материал - твърде крехки или твърде здрави.
bdz43r
 
Мнения: 1882
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот 42 072.9 » Пон Окт 07, 2013 9:50 pm

Слаб железен път+нерегулирана контактна мрежа=? По-евтино е да се "плаща" за подвезки и пантографи, от колкото да се поддържа инфрата.
42 072.9
 
Мнения: 317
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 7:42 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот vankata » Чет Окт 10, 2013 11:22 pm

KRAKOMOBILA написа:Ето и за сравнение - локомотив серия 43 - влака е 738 тона (плътна норма) в същото междугарие при същите условия с разликата, че тук влака потегля в кривата, а с 46-тата потеглихме от правата (и двата влака бяха къси и тежки). Локомотива не съм го товарил повече от 1300А защото не бях проверил на колко изключва, но не е имало никакви наченки на липса на сцепление. До стрелката за гара Кан - скоростта беше 70км/ч като се поддържаше до Драгоил плътно. При 46-тата скоростта беше 65 км/ч на стрелката на Кан при положение, че влака и беше под нормата.
http://youtu.be/WoKfXoJmba0
Скоро ще започне да се разваля времето - ще повтарям клипове с различни локомотиви, влакове и атмосферни условия в това междугарие - за да може да се сравнява.

Кракомобиле, явно не си гледаш добре клиповете. Аз съм абсолютно безпристрастен наблюдател, но какво ми направи впечатление, без да отчитам факта, че влака с 46-цата е 980 тона, а този с 43-ката е 740т.
1.С 46-цата на предсигнала на линията от Калотина си с 40 км/ч. на 3-тата минута от клипа - с 43-ката си с 30км/ч. на 4-тата минута след потеглянето.
2.С 46-цата на стрелката от Калотина си с 65км/ч, на 4мин.25сек от клипа - с 43-ката си с 60км/ч. на 5мин.50сек от клипа.
Само констатирам....
vankata
 
Мнения: 49
Регистриран на: Сря Сеп 18, 2013 9:30 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот 1435 » Чет Окт 10, 2013 11:55 pm

Как може да сравнявате кон с кокошка? С 46-00 с 1800 тона влак 80 км/ч. под пловдивската вставка с намаление 25 в гарата! това може да го направиш само с две 43ки..
1435
 
Мнения: 315
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 2:34 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот bdz43r » Пет Окт 11, 2013 12:15 am

Това никой не го оспорва. Ама само ако не вали, иначе е обратното.
Пребивавах няколко дни в Бургас и поразпитах... и там споделят подобни впечатления.
bdz43r
 
Мнения: 1882
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот 1435 » Пет Окт 11, 2013 12:34 am

Те им разбират най-много,но не виждам с какво 43 е по-добра на мокро при положение,че и там пясъка е химера. Оставял съм влак с 46-00 и то доста под нормата на ръждива релса и в дълга крива можеше и да излезе,но започна много да скача и реших да спра вместо да изпадна трудно им е вписването...
1435
 
Мнения: 315
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 2:34 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот bdz43r » Пет Окт 11, 2013 12:45 am

Впечатлението ми е, че предимно По машините нямат пясък - нито се зареждат, нито някой поддържа инсталацията, даже прозорчетата на бункерите са с по 3 пласта боя. В Сф на ТП се пробва и се зарежда, но малко хора я ползват... то и с тези влакове рядко има нужда. С една 44 без никакъв пясък в един дъжд с няколко тона отгоре едвам издрапах до Вк, но се качих с 30 км/ч. Само на директна, бутон "Шунт" и по една позиция повече на правите и май-това ми е било най-големия зор с червена машина. А преди няколко години 44 099 направо ме сбърка - 560 т в дъжда от ЕП до Вк без пясък, без спирачки и без дори да опита да буксува.
bdz43r
 
Мнения: 1882
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот 1435 » Пет Окт 11, 2013 12:52 am

bdz43r написа: А преди няколко години 44 099 направо ме сбърка - 560 т в дъжда от ЕП до Вк без пясък, без спирачки и без дори да опита да буксува.

Е затова няма пясък на По машини :D :D :D :D :D
1435
 
Мнения: 315
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 2:34 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот 4и4о ман4о » Пет Окт 11, 2013 10:38 am

1435 написа:не виждам с какво 43 е по-добра на мокро при положение,че и там пясъка е химера.

интересно защо не съм забелязал пясъка да е химера при русенските 43 и 44?
химера беше при 42
Аватар
4и4о ман4о
 
Мнения: 366
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:09 pm

Re: Локомотиви серия 46 и 46200

Мнениеот disell » Пет Окт 11, 2013 6:13 pm

По принцип вече за локомотивите на ПП явно има някакво негласно разпореждане или каквото там се сетите за това да не се възстановяват , зареждат и т.н. елементи от пясъчната инсталация.До преди 1 година можеше да видиш локомотиви с липсващи по 1-2 тръби (особено ГО-лемите-няма ли липса на поне една тръба значи и има нещо,предполагам масово излизат от строя в Балкана ), а сега ще е чудо да видиш локомотив с поне 2 тръби....за пясък и дума не може да става.Но това както се сещате не е от ремонта предполагам а от липсата на време да влезе за по-продължително време в депо за нормална ремонтна дейност.Постоянно локомотивите се въртят от влак за влак още на перон .
Аватар
disell
 
Мнения: 456
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:45 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Електрически локомотиви и ЕМВ / Electric Locomotives and EMUs

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта