Драги Петко,
Напълно споделям тревогата, произтичаща от тези думи и от съдържанието на материала, който ми изпрати.
От доста време имам усещането, че железниците у нас и по-специално БДЖ, не се управляват добре. В централните органи за ръководство на БДЖ отдавна вече не се издигат железничари от кариерата с много опит от различните служби, а се назначават случайни хора, които често се сменят. Примери за лошо управление на БДЖ има много. Тук ще маркирам само с по едно-две изречения три такива от по-ново и най-ново време:
1. До сега не е имало случай в историята БДЖ да не определят задължително по своите изисквания, означението и номерацията на новодоставен подвижен състав. Ето, че се случи с новите електрически локомотиви Smartron фирмата-доставчик да ги означи както на нея е удобно. Това сме го коментирали във форума;
2. Суматохата и принудителното спиране от експлоатация на отделни машини, които се получиха, заради несвоевременното планиране на смяната на износените колела-моноблокове на същите локомотиви, пък предизвика пълен обрат в установения първоначален режим при използването им;
3. Сега, заради високите цени на горивата, много хора оставиха колите си и влаковете се напълниха с пътници, но БДЖ пак не са готови, защото нямат достатъчно изправен подвижен състав, за да подобрят обслужването, като увеличат съставите и пуснат вече одавна спрените влакове.
През последните две десетилетия държавата остави грижата за железниците на много заден план. Сега се надявах, министър Събев, който се закани ”да качи повечето пътници и товари на релси”, че ще обърне по-специално внимание на БДЖ, но такова нещо не забелязвам. От малкото вече контакти, които поддържам с хора от експлоатацията и ремонта, разбирам, че положението все повече се влошава.
Ако през 2024 г., както се очаква, монопола на държавния превозвач върху пътническите превози отпадне и се появят други превозвачи с по-нов (съвременен, модерен) подвижен състав, дали БДЖ няма съвсем да угаснат ?