от lui6_figo_cfr » Чет Фев 06, 2014 10:24 pm
Това не е точно така и друг път сме говорили за това, включително и инженери и специалисти по дизелите. 55-та серия е една универсална машина и изобщо не са за подценяване, а да се ползват само за маневра би било подигравка с тях. Също така не е съвсем вярно, че били само за леки влакчета по равно- да, за леки , т.е пътнически с по 4-5 вагона стават преспокойно, но не само в равното, а и по баири. Парният котел е може би отживелица, обаче тази система е била успешно експлоатирана в продължение на поне 4-5 десетилетия и никой не се е оплакал от студ и измръзване в такива вагони, отоплявани с тази "шега", както наричаш котела, докато днес уж сме много "модернизирани", пък никой не може да се стопли истински с климатик във вагона, дори и да е изправен и работещ. По-скоро съм чувал за хора, които са настинали от постоянното духане на климатика, който не грее. Това е като да ми сравняваш един истински огън в камината или надутия радиатор с духащ климатик. Кое топли повече и с кое ти става рахат на душицата, ама бъди откровен!
Що се касае до постоянните повреди, пак ще повторя, а може би и натъртя, че няма как да не се поврежда нещо свръхексплоатирано, което почти не е имало нормална текуща поддръжка и редовна рахабилитация. Новите мотриси Дезиро сдадоха багажа на 2-3 година след закупуването им, а ти искаш един не толкова модерен дизелов локомотив да не даде никакви проблеми след 40 години вярна и сигурна служба.