Дизелови локомотиви серия 55(Обща дискусия)

Информация и дискусии за дизеловите локомотиви и ДМВ на БДЖ и частните превозвачи. Разпределение на подвижен състав по депата, технически характеристики, завършени модернизации. Предимства и недостатъци, експлоатация. Информация и предложения за нов и поръчан подвижен състав.

Re: Актуална информация за 2014-та година

Мнениеот rexkos1991 » Пет Фев 07, 2014 8:00 pm

55 нимой да захранва спалния вагон.
rexkos1991
 
Мнения: 875
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 4:45 am

Re: Актуална информация за 2014-та година

Мнениеот lui6_figo_cfr » Пет Фев 07, 2014 8:05 pm

Защо? С парния котел не става ли?
lui6_figo_cfr
 

Re: Дизелови локомотиви серия 55(Обща дискусия)

Мнениеот dobo » Пет Фев 07, 2014 8:41 pm

Става, парния подава пара към една турбина, която завърта един синхронен генератор и о! чудо имаме ток, пардон напрежение!

Как с нещо произвеждащо пара, ще захраниш нещо искащо напрежение?
Последна промяна Vancho_4647 на Съб Фев 08, 2014 4:23 pm, променена общо 1 път
Причина: Лични нападки
dobo
 
Мнения: 435
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:16 pm

Re: Дизелови локомотиви серия 55(Обща дискусия)

Мнениеот lui6_figo_cfr » Пет Фев 07, 2014 8:49 pm

Някъде да пише, че този форум е само за тесни специалисти по жп техника и инженери? Пък и като знам колко некадърни са се навъдили в последно време...Просто реших най-сериозно да попитам и да получа нормален сериозен отговор.
Последна промяна Vancho_4647 на Съб Фев 08, 2014 4:30 pm, променена общо 1 път
Причина: off topic
lui6_figo_cfr
 

Re: Дизелови локомотиви серия 55(Обща дискусия)

Мнениеот lui6_figo_cfr » Пет Фев 07, 2014 10:36 pm

А само спални вагони с климатици ли има? В момента у нас - може би, но принципно, могат да се захранват като други вагони, отоплявани от котела. Това имах предвид, но явно има твърде големи специалисти тук.
lui6_figo_cfr
 

Re: Дизелови локомотиви серия 55(Обща дискусия)

Мнениеот 07 » Пет Фев 07, 2014 10:37 pm

lui6_figo_cfr написа:А само спални вагони с климатици ли има? В момента у нас - може би, но принципно, могат да се захранват като други вагони, отоплявани от котела. Това имах предвид, но явно има твърде големи специалисти тук.

Котела на 55цата дори и двигателя не може да подгрее.... Гордост на соц. машиностроенето..
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Дизелови локомотиви серия 55(Обща дискусия)

Мнениеот lui6_figo_cfr » Пет Фев 07, 2014 10:42 pm

Е как тогава отопляваше така хубаво вагоните на пътническите влакове, които дърпаше? Лично съм бил в такъв вагон на ПВ по линията Старо Оряхово-Синдел няколко години преди да я бастисат и помня сутринта колко топличко беше. С климатик никога не можеш да се стоплиш така, защото постоянно някой обяснява, че или навън е прекалено студено и той не можел да наеме, или пък се държали отворени прозорци и врати- сякаш е възможно пътниците да слизат и да се качват през затворени врати или пък да не им се дава правото да си отворят прозореца, за да погледат навън.
Освен това, пак ще напомня, че има модифициран вариант на 55-та с ел. захр. и дизел- Галфон знае по-добре. Такъв тип машина би могла да се ползва и за нашите "ултрамодерни" спални вагони, за които ще кажа, че по-добре да не бяха толкова модерни, но да бяха повече, тъй че да стигат за всеки нощен влак в страната.
lui6_figo_cfr
 

Re: Дизелови локомотиви серия 55(Обща дискусия)

Мнениеот plastikat » Пет Фев 07, 2014 10:43 pm

За момента има само спални вагони с климатици .
Последна промяна Vancho_4647 на Съб Фев 08, 2014 1:38 pm, променена общо 2 пъти
Причина: off topic и лични нападки
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1328
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: Дизелови локомотиви серия 55(Обща дискусия)

Мнениеот lui6_figo_cfr » Пет Фев 07, 2014 10:48 pm

Тук се говори за 55-та серия , а не за натирване от форуми.
Последна промяна Vancho_4647 на Съб Фев 08, 2014 1:39 pm, променена общо 1 път
Причина: спам и лични нападки
lui6_figo_cfr
 

Re: Дизелови локомотиви серия 55(Обща дискусия)

Мнениеот plastikat » Пет Фев 07, 2014 10:52 pm

Луиш ,кое не ти е ясно ? Локомотиви серия 55 са за тежка маневрена и лека влакова служба. Затова и се водят маневрени ,а не магистрални . Самото им обозначение говори ,че не са подходящи за пътнически влакове ,а могат да се използват само в краен случай .Уж каза ,че имаш подходящо образование за шеф на железницата ,а не проумяваш елементарни неща !!!
Последна промяна Vancho_4647 на Съб Фев 08, 2014 7:44 pm, променена общо 1 път
Причина: обиди към съфорумец
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1328
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: Дизелови локомотиви серия 55(Обща дискусия)

Мнениеот lui6_figo_cfr » Пет Фев 07, 2014 10:59 pm

55-та са конструирани за 2 типа режим на работа- маневрен до 60 км/ч и магистрален до 100 км/ч и тъкмо затова са универсални. Разбира се, не си представям да теглят бързи влакове с много вагони по трасета с по-сложен профил, обаче като се сетим, че все повече бързи влакове у нас са с по 2-3 вагона, значи би могло и за тях да се ползва 55-та. Но най-вече ги виждам по неелектрифицирани отклонения, където могат да се справят безпроблемно. Случаите, при които са ползвани в магистрален режим изобщо не са крайни, а съвсем редовна практика до преди няколко години, пък и сега по определени линии или когато се наложи.
Последна промяна Vancho_4647 на Съб Фев 08, 2014 1:40 pm, променена общо 1 път
Причина: лични нападки и намесване на политика
lui6_figo_cfr
 

Re: Дизелови локомотиви серия 55(Обща дискусия)

Мнениеот 07 » Пет Фев 07, 2014 11:11 pm

Абе Луиш, да не съм пътувал там, че да не знам бе - влаковете бяха с вагон отоплител, за това ти е било топло, стига си раздувал небивалици.
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: РУМЪНИЯ

Мнениеот ivajlo_nikolov » Пет Фев 07, 2014 11:25 pm

lui6_figo_cfr написа: С каква друга тяга можеше да се стигне? Знам, че ще кажеш 07. Не оспорвам качествата и най-вече мощността им, но са много големи, много тромави и много тежки и съсипват редовно и без това окаяното състояние на железния път, а и говорим за някакви икономии на гориво все пак. И 55-та гълтат много, но не толкова като 07. А ако имахме комбиниран диз-ел 55 -та модифицирана, можеше Русе-Силистра без смяна на машината на Самуил и губене на още 15 мин. Ако преспите са по 4-5 м, никоя машина сама не би се справила, дори 07, а ако са под 1 м и с неголяма дължина, с тях успешно би се преборила и 55 серия, още повече, че 91-ва си е предимно равнинно трасе.

Като не специалист по железници, но професионалист в отоплението и охлаждането, мога да ти кажа, че нафтовия котел /какъвто е на на 55-цата/ е най-неефективния и скъп начин за производство на топлинна енергия. За каква икономия говорим тогава? Визираната "комбиниран диз-ел 55 -та модифицирана", т.е. LDH 125, ремоторизирана с двигател Катерпилар, не е хибрид, а пак си е нормален дизелов локомотив, на който обаче недуразомението "нафтов котел" е заменено с дизел агрегат за ВО. Това, че 55 е топлил двувагонката Синдел - Ст Оряхово - котела толкова може, с цената на 15 л. нафта на час. Съвременни спални вагони с парно няма. Дори старите спални вагони бяха с локално водно отопление на въглища или нафта, и някои серии имаха и ел. отопление от локомотива. Единствените съвременни вагони, които имат и парно, са 43-ките. Е, хаиде да махнем климатизираните Дезира и да пуснем 55 + 43-ки за Свищов, Левски, Силистра и др., само и само да са с 55-ци :D
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Дизелови локомотиви серия 55(Обща дискусия)

Мнениеот ivajlo_nikolov » Съб Фев 08, 2014 12:16 am

Хайде стига, че освен бутон "премести" има и "изтрий" :!:
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Дизелови локомотиви серия 55(Обща дискусия)

Мнениеот Petko Ivanov » Съб Фев 08, 2014 11:02 am

Локомотивите 55 са карали и бързи влакове в началото на експлоатационния си живот. Цитат от книгата на инж.Димитър Деянов "Локомотивите на БДЖ" стр.216: "Първият бракуван локомотив от представяната тук серия е 55.23, преди да е навършил 2 години в експлоатация, след катастрофа през нощта на 9/10 декември 1972 г, когато обслужва бързия влак 28А и се удря челно в товарна композиция, возена от локомотив 06.49 (също бракуван)". Бързите влакове през 1972 бяха с доста голям брой вагони.
Petko Ivanov
 
Мнения: 328
Регистриран на: Нед Юли 28, 2013 12:44 pm

Re: Дизелови локомотиви серия 55(Обща дискусия)

Мнениеот 07 » Съб Фев 08, 2014 11:15 am

Че са карали - карали са, в "аварийни" случай са теглили и БВ от 5-6 вагона от Бургас до Карнобат, като баира след сп. Тополица си го изкарваха със 100 км/ч без да умалеят (но сегашните "кошници" едва набират 100 по надолнището) ... проблема е че котлите им за отопление са неефективни, и за капак на всичко в България ги зареждаха с вода от чешмата вместо с дестилирана или антифриз (да не се минем) и много бързо тръбите им се покриха с варовик, което ги направи още по неефективни.
Предивид леките влакове в участъци като Самуил-Силистра, Повеляново-Кардам, Свищов-Троян, Черквица - Плевен, Пловдив-Пещера, Кюстендил- Гюешево, 10-12 машини могат да преминат модернизация - включваща подмяна на моторите с ново поколение по-икономични дизели + монтаж на генератор за влаково отопление (1500V 50Hz), така в аварини случай ще могат да се обслужват без проблеми и влакове по електрифицирани участъци без пътниците да мръзнат..
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: РУМЪНИЯ

Мнениеот lui6_figo_cfr » Съб Фев 08, 2014 11:49 am

ivajlo_nikolov написа: Е, хаиде да махнем климатизираните Дезира и да пуснем 55 + 43-ки за Свищов, Левски, Силистра и др., само и само да са с 55-ци :D

Искаме или не, но доста често ни се налага, нали? Какво щяхме да правим, при повреда на Дезирата, ако нямахме 55-ци и особено през зимата, ако нямахме 43-ки за неелектрифицираните отклонения?
Иначе- благодаря за подоробната информация по същество относно начините за отопление и модернизираната 55-ца.
lui6_figo_cfr
 

Re: Дизелови локомотиви серия 55(Обща дискусия)

Мнениеот lui6_figo_cfr » Съб Фев 08, 2014 11:51 am

Petko Ivanov написа:Локомотивите 55 са карали и бързи влакове в началото на експлоатационния си живот. Цитат от книгата на инж.Димитър Деянов "Локомотивите на БДЖ" стр.216: "Първият бракуван локомотив от представяната тук серия е 55.23, преди да е навършил 2 години в експлоатация, след катастрофа през нощта на 9/10 декември 1972 г, когато обслужва бързия влак 28А и се удря челно в товарна композиция, возена от локомотив 06.49 (също бракуван)". Бързите влакове през 1972 бяха с доста голям брой вагони.

Хубаво е да се припомнят тези неща, защото много хора са ги позабравили. Интересно как ли са се справяли 55-ците с този по-голям брой вагони в магистрален режим на работа при бързи влакове :lol:
Последна промяна Vancho_4647 на Съб Фев 08, 2014 1:42 pm, променена общо 1 път
Причина: лични нападки
lui6_figo_cfr
 

Re: Дизелови локомотиви серия 55(Обща дискусия)

Мнениеот lui6_figo_cfr » Съб Фев 08, 2014 11:58 am

07 написа: проблема е че котлите им за отопление са неефективни, и за капак на всичко в България ги зареждаха с вода от чешмата вместо с дестилирана или антифриз (да не се минем) и много бързо тръбите им се покриха с варовик, което ги направи още по неефективни.

Аз неслучайно споменах за проблема с лошата, нередовна и некачествена поддръжка, което не касае само тези дизели. Освен това, те са на служба от 4 десетилетия най-малкото, така че какво повече да искаме от тях? Но пък котлите могат и да не се ползват, нали? През лятото котел не ти трябва. Важното е другите им функции да са долу-горе наред.
07 написа: Предивид леките влакове в участъци като Самуил-Силистра, Повеляново-Кардам, Свищов-Троян, Черквица - Плевен, Пловдив-Пещера, Кюстендил- Гюешево, 10-12 машини могат да преминат модернизация - включваща подмяна на моторите с ново поколение по-икономични дизели + монтаж на генератор за влаково отопление (1500V 50Hz), така в аварини случай ще могат да се обслужват без проблеми и влакове по електрифицирани участъци без пътниците да мръзнат..

Ето това е едно рационално предложение, което заслужава да се обмисли и да се осъществи! Когато си беден и нямаш пари за ултрамодерен лаптоп или таблет, търсиш начин да ъпгрейднеш и оптимизираш стария си компютър, за да може все пак да си вършиш работата.
lui6_figo_cfr
 

Re: Дизелови локомотиви серия 55(Обща дискусия)

Мнениеот rexkos1991 » Съб Фев 08, 2014 12:28 pm

lui6_figo_cfr написа:
07 написа: Предивид леките влакове в участъци като Самуил-Силистра, Повеляново-Кардам, Свищов-Троян, Черквица - Плевен, Пловдив-Пещера, Кюстендил- Гюешево, 10-12 машини могат да преминат модернизация - включваща подмяна на моторите с ново поколение по-икономични дизели + монтаж на генератор за влаково отопление (1500V 50Hz), така в аварини случай ще могат да се обслужват без проблеми и влакове по електрифицирани участъци без пътниците да мръзнат..

Ето това е едно рационално предложение, което заслужава да се обмисли и да се осъществи! Когато си беден и нямаш пари за ултрамодерен лаптоп или таблет, търсиш начин да ъпгрейднеш и оптимизираш стария си компютър, за да може все пак да си вършиш работата.


Ето тук вече няма как да не се съглася! Ще бъда изключително щастлив, ако пуснат вагони по линиите за Черквица, Кюстендил, Гюешево и Подкова! За жалост това едва ли ще стане скоро. :cry:
rexkos1991
 
Мнения: 875
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 4:45 am

ПредишнаСледваща

Назад към Дизелови локомотиви и ДМВ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron