Страница 3 от 4

Re: Дизелови локомотиви серия 55(Обща дискусия)

МнениеПубликувано на: Съб Фев 08, 2014 12:37 pm
от lui6_figo_cfr
Почакай да се развали поредното Дезиро и ще имаш възможност да се насладиш на 55-ца ;)

Re: Дизелови локомотиви серия 55(Обща дискусия)

МнениеПубликувано на: Съб Фев 08, 2014 1:25 pm
от 07
lui6_figo_cfr написа:Почакай да се развали поредното Дезиро и ще имаш възможност да се насладиш на 55-ца ;)

55ците също дават фира, не се притеснявай...

Re: Дизелови локомотиви серия 55(Обща дискусия)

МнениеПубликувано на: Съб Фев 08, 2014 1:32 pm
от dobo
Е да де, ама 55-ца се изправя и с "балкано-българска" технология за ремонт, а за Дезирото се получава по-трудно.

Re: Дизелови локомотиви серия 55(Обща дискусия)

МнениеПубликувано на: Съб Фев 08, 2014 1:33 pm
от 07
dobo написа:Е да де, ама 55-ца се изправя и с "балкано-българска" технология за ремонт, а за Дезирото се получава по-трудно.

То тези технологии колко машини отидоха брак...

Re: Дизелови локомотиви серия 55(Обща дискусия)

МнениеПубликувано на: Чет Фев 13, 2014 12:34 am
от Rado
Темата за 55-та серия и бързите влакове я предъвкахме подробно тук http://www.bgrail.eu/forum/viewtopic.php?f=20&t=267&start=20 преди само 4 месеца.

Re: Дизелови локомотиви серия 55(Обща дискусия)

МнениеПубликувано на: Чет Фев 13, 2014 9:45 pm
от lui6_figo_cfr
Умея да уважавам мнението на истинските специалисти и виждам, че до голяма степен съвпада с моето мнение на неспециалист по дизеловите локомотиви, серия 55. Понеже българите като цяло сме късопаметни и всеки се изживява като най-големия разбирач на нещата, нека си припомним тези мнения.

Инж. Деянов: "И понеже се отвори въпроса за бързи влакове, обслужвани от серия 55, ще кажа: разбира се, че тези локомотиви не са доставени за обслужване на бързи влакове. Но при наличието на влаков режим с допустима скорост до 100 км/час и маневрен режим с допустима скорост до 60 км/час, те са едни универсални машини в своя мощностен диапазон. Фактът, че са използвани за обслужване на влакове: товарни и пътнически, включително бързи, както и за маневрена дейност, включително тежка, потвърждава техните универсални възможности."

Инж. Деянов: "Не зная защо, но усещам пренебрежително отношение в някои от участниците на форума към локомотивите серия 55. Това е една универсална машина за икономична експлоатация, която в нашите железници не се използва пълноценно и по предназначение. Изводът ми е на база сравнение с експлоатацията на тези машини в CFR."

ПЖИ: "Още през лятото на 1970 г.от депо София в депо Пловдив бяха командировони два л.ва 55.06 и 55.07 заедно с 6 млади машинисти и още от тогава караха едната част на експрес "Тракия" до Момчилград,а другата до Ямбол!(Единият от шестимата бях и аз,като старши на 55.06!)"

ПЖИ: "През месец февруари 1970 г.(при сняг,мъгла и студ) ми се случи да карам самостоятелно с 55-06 тогавашния международен бърз влак София-Москва до Мездра без проблеми и...навреме!!?!!"

Re: Дизелови локомотиви серия 55(Обща дискусия)

МнениеПубликувано на: Чет Фев 13, 2014 10:02 pm
от bdz43r
От София до Мездра е надолнище и само спирачка ти трябва, голямо чудо, че е стигнал навреме.
Аз съм карал международен влак с 10 вагона от Мездра до София с лок 61 и пак беше навреме, но на машината и излезе душата и пак не успяваше да поддържа 70 км/ч навсякъде, а е по-мощна от 55.
Максималната скорост на 55 е 100 км/ч... ако ги вдигне. С тази мощност и повече от 4-5 вагона на първото нагорнище се предава и скоростта пада. Става, ама на равно и с малко спирки... и без вагони харчи 3 пъти повече гориво от ДМВ. Като закачиш и 1-2 вагона отиваме на 4 пъти.

Re: Дизелови локомотиви серия 55(Обща дискусия)

МнениеПубликувано на: Чет Фев 13, 2014 10:27 pm
от ПЖИ43в
Някога в годишното разсписание на всеки влак се знаеше с какъв локомотив ще се обслужва и разписанието му (за скорости и обходи) беше съобразено с характеристиките на каращия го локомотив!...Днес нали не е така!?:--Всеки влак не се знае с какъв локомотив ще се обслужва и...всеки локомотив "не знае" влак с колко вагона ще кара :?: .....Така че,ако 55,или 61 карат влак предвиден за 04 или 43(44,45,46),естествено ,че ще видят "зор" :!: ...И никой няма да бъде "обесен" отова,че не е (от)карал влака навреме :!: :idea:

Re: Дизелови локомотиви серия 55(Обща дискусия)

МнениеПубликувано на: Чет Фев 13, 2014 10:32 pm
от bdz43r
По-интересното беше, че влакът с 10 вагона и локомотив 61 стигна навреме по разписание за 44, а когато е с 4 вагона и локомотив 44 не успява.

Re: Дизелови локомотиви серия 55(Обща дискусия)

МнениеПубликувано на: Чет Фев 13, 2014 10:33 pm
от 07
ПЖИ43в написа:Някога в годишното разсписание на всеки влак се знаеше с какъв локомотив ще се обслужва и разписанието му (за скорости и обходи) беше съобразено с характеристиките на каращия го локомотив!...Днес нали не е така!?:--Всеки влак не се знае с какъв локомотив ще се обслужва и...всеки локомотив "не знае" влак с колко вагона ще кара :?: .....Така че,ако 55,или 61 карат влак предвиден за 04 или 43(44,45,46),естествено ,че ще видят "зор" :!: ...И никой няма да бъде "обесен" отова,че не е (от)карал влака навреме :!: :idea:

То и днес го пише, само че поради високата аварийност и липсата на резерв се случват "случки"...

Re: Дизелови локомотиви серия 55(Обща дискусия)

МнениеПубликувано на: Пет Фев 14, 2014 10:36 pm
от lui6_figo_cfr
bdz43r написа:От София до Мездра е надолнище и само спирачка ти трябва, голямо чудо, че е стигнал навреме.

A тогава как ще обясниш, че заложеното в ГДВ времепътуване при БВ при равен брой междинни спирания между София и Мездра, е еднакво, независимо от посоката? Щом по надолнището може и по-бързо, защо не е по-бързо?
bdz43r написа:Максималната скорост на 55 е 100 км/ч... ако ги вдигне. С тази мощност и повече от 4-5 вагона на първото нагорнище се предава и скоростта пада. Става, ама на равно и с малко спирки...

На този етап, скорости около 80-100 км/ч са напълно удовлетворителни дори за дълги участъци по главните линии, а за второстепенните това си е направо супер. 55-та знаеш ли я как хвърчи по 23-та и 24-та, особено между Левски и Ловеч? Какво ти трябва повече?
bdz43r написа:и без вагони харчи 3 пъти повече гориво от ДМВ. Като закачиш и 1-2 вагона отиваме на 4 пъти.

Да де, ама защо съпоставяш дизелов локомотив с дизелова мотриса? Това са все пак различни класове тяга и то от различен период. Ще я сравняваш с други дизелови локомотиви като 07 например и тогава изводът ще е друг.

Re: Дизелови локомотиви серия 55(Обща дискусия)

МнениеПубликувано на: Пет Фев 14, 2014 11:05 pm
от KRAKOMOBILA
Не можеш да я сравняваш с 07 защото нямат общо - предназначенията им са различни.

Re: Дизелови локомотиви серия 55(Обща дискусия)

МнениеПубликувано на: Пет Фев 14, 2014 11:47 pm
от Fantomas
lui6_figo_cfr написа:
bdz43r написа:От София до Мездра е надолнище и само спирачка ти трябва, голямо чудо, че е стигнал навреме.

A тогава как ще обясниш, че заложеното в ГДВ времепътуване при БВ при равен брой междинни спирания между София и Мездра, е еднакво, независимо от посоката? Щом по надолнището може и по-бързо, защо не е по-бързо?

Защото и в двете посоки е 70! :D Разликата е че в едната се кара, в другата се спуска.

Re: Дизелови локомотиви серия 55(Обща дискусия)

МнениеПубликувано на: Съб Фев 15, 2014 5:07 pm
от lui6_figo_cfr
Нека говорим с точни данни. Това т.нар. спускане не е баш такова, защото става въпрос не за право късо трасе, а за криволичещо такова на голямо разстояние. Всъщност спускане, и то с минимален наклон, може би има само в отделни междугария, което не е определящо за общото времепътуване София-Мездра.
След като по редица неелектрифицирани участъци за пътническо движение се предпочита ту 07, ту 55-та, значи има база за сравнение по между им, на база предназначение, освен на база това, че и двата са дизелова тяга. Въпросът е, че там, където са е ползвали и двете машини, всъщност е могло да се използва само и единствено 55-та, защото е по-икономичната и по-леката от двете и за неподдържани участъци с ниска рентабилност на превозите, системната експлоатация на 07, е довела до допълнително оскъпяване на превоза и до допълнителено съсипване на железния път. Но станалото вече нито може да се промени, нито може категорично да се докаже "приноса" на 07 за него.

Re: Дизелови локомотиви серия 55(Обща дискусия)

МнениеПубликувано на: Съб Фев 15, 2014 5:35 pm
от plastikat
Престани! Ставаш досаден .Не зависи от нас къде се експлоатират локомотивите . Пиши до дирекцията едно писмо ,че искаш всички влакове от и до Русе да са с 55-ци ,защото те кефят и престани да дъвчеш едно и също !

Re: Дизелови локомотиви серия 55(Обща дискусия)

МнениеПубликувано на: Съб Фев 15, 2014 7:03 pm
от lui6_figo_cfr
Aко си си направил труда да вникнеш в написаното от мен, а не да търсиш пореден повод за заяждане, щеше да си наясно с това, че визирах предни периоди на по-масова експлоатация
на 55-та, предимно по второстепенните линии. Днес по повечето такива линии се движат Дезиро и спорът е безпредметен. Но може отново да придобие актуалност в даден момент.

Re: Дизелови локомотиви серия 55(Обща дискусия)

МнениеПубликувано на: Съб Фев 15, 2014 10:37 pm
от plastikat
Предлагам,като добие актуалност - тогава да го дъвчем а ?

Re: Дизелови локомотиви серия 55(Обща дискусия)

МнениеПубликувано на: Пет Авг 01, 2014 2:23 pm
от Petko Ivanov
Много впечатляваща снимка на тройка 55 ци:
http://railwaymodeling.com/gallery/disp ... at=0&pos=0

Re: Дизелови локомотиви серия 55(Обща дискусия)

МнениеПубликувано на: Пет Авг 01, 2014 7:40 pm
от lui6_figo_cfr
Ммм, страхотна снимка. Браво на автора :) Почти всеки ден им се наслаждавам, гледайки ги да се трудят неуморно по линията от гара Русе-север към бившия СКТМ край Мартен. Булмаркет не са прости и за да изберат точно този вид локомотиви за ежедневната си оперативна дейност с товарни вагони, значи са оценили преимуществата им.

Re: Дизелови локомотиви серия 55(Обща дискусия)

МнениеПубликувано на: Пет Авг 01, 2014 10:32 pm
от Otskov
Хубава снимка :)
Колко много 55-ци обаче са на оградата в М :(
А колко има в депо Левски - 2, 3 ... ?