Страница 1 от 1

Магистрални Дизелови Локомотиви Серия 04

МнениеПубликувано на: Чет Юли 18, 2013 9:42 am
от Administrator
.

Re: Магистрални Дизелови Локомотиви Серия 04

МнениеПубликувано на: Чет Ное 23, 2017 11:58 am
от ПЖИ43в
Я??!!...КОГА СА ВЪЗСТАНОВИЛИ 04.25 :?: :shock: :idea:
http://picbg.net/img.php?file=aa92dad14cc72567.jpg

Re: Магистрални Дизелови Локомотиви Серия 04

МнениеПубликувано на: Чет Ное 23, 2017 9:38 pm
от Димитър Деянов
ПЖИ43в написа:Я??!!...КОГА СА ВЪЗСТАНОВИЛИ 04.25 :?: :shock: :idea:
http://picbg.net/img.php?file=aa92dad14cc72567.jpg

Не е възстановена ! Това е снимка от славното минало на първата серия дизелови магистрални локомотиви в БДЖ.

Re: Магистрални Дизелови Локомотиви Серия 04

МнениеПубликувано на: Пон Апр 02, 2018 9:13 pm
от дзвера44
Нещо се говори за възстановяване на единия локомотив серия 04? Вярно ли е, или са само слухове?

Re: Магистрални Дизелови Локомотиви Серия 04

МнениеПубликувано на: Пон Апр 02, 2018 10:15 pm
от Pepi07126
Възстановява се.

Re: Магистрални Дизелови Локомотиви Серия 04

МнениеПубликувано на: Вто Апр 03, 2018 10:41 am
от semafor
Доколкото четох из Фейсбук, 04-ката е вкарана в халето на депото и май се работи нещо по нея с леки темпове и на доброволни начала. Има страшно много работа по нея, но е хубаво, че поне нещо е започнато. Остава въпроса дали ще бъде довършено делото докрай. За жалост май пълно функционално възстановяване ще бъде изключително трудно поради многото липси по възли и агрегати. Остава неясно и дали самото ръководство на БДЖ би се включило по-активно в това мероприятие. За съжаление в държава в която железниците са трън в очите на управниците, надеждите за по-добро бъдеще на сектора и за изграждането на един истински жп. музей са обвити в много мъгла и неяснота. Наскоро четох за опитите на г-н Деянов да превърне някогашната гара Сердика в действащ жп.музей, което е било изключително добро предложение, но както може да се досетите не е срещнало разбиране никъде в средите на управниците. Представете си какво би било ако на един хвърлей от Руски паметник имахме действащ жп.музей с връзка до жп.мрежата посредством гара Захарна фабрика и възможност за извършване на атракционни пътувания. Единственият проблем би бил липсата на КМ до там. За жалост тази възможност е безвъзвратно загубена. B момента ДМВ 18 серия е преместено от музея в Русе и е закарано в депо ГО където е оставено да ръждясва и гние по непонятни за никого причини и то при положение, че това е експонат, който също подлежи на пълно функционално възстановяване! :x

Re: Магистрални Дизелови Локомотиви Серия 04

МнениеПубликувано на: Вто Апр 03, 2018 5:13 pm
от Димитър Деянов
semafor написа:Наскоро четох за опитите на г-н Деянов да превърне някогашната гара Сердика в действащ жп.музей, което е било изключително добро предложение, но както може да се досетите не е срещнало разбиране никъде в средите на управниците.

Предложението е от 7 юни 2017 г. и не става дума за гара Сердика (където не може вече нищо да се направи), а се отнася за бившата Сточна гара София. Понастоящем, по нареждане на Зам. министър Велик Занчев е съставена работна група от представители на НКЖИ и Холдинг БДЖ, която има задача да проучи подробно състоянието на сградите, коловозното развитие на района и представи доклад за възможностите там да се създаде Централен железопътен музей, каквото е всъщност предложението.

Re: Магистрални Дизелови Локомотиви Серия 04

МнениеПубликувано на: Вто Апр 03, 2018 8:32 pm
от stankos
Би било интересно, ако е и възможно към проекта да се приобщи и Столична община и да се направи един по голям музей на транспорта !

Re: Магистрални Дизелови Локомотиви Серия 04

МнениеПубликувано на: Сря Апр 04, 2018 8:53 pm
от Димитър Деянов
stankos написа:Би било интересно, ако е и възможно към проекта да се приобщи и Столична община и да се направи един по голям музей на транспорта !

Условията (сграден фонд, коловозно развитие и размер на района), на бившата Сточна гара София, са подходящи само за железопътен музей. Дори няма да има място за всички подходящи за експонати ж п возила и друга стара ж п техника. Ще се наложи някои от експонатите да се съхраняват отделно на депо и периодично да се излагат за разглеждане, като се заменят на коловозите в музея. Освен това, пребогатата наша железопътна история, голямото разнообразие на типовете и конструктивните разновидности на подвижния състав, дава възможност да се развива и научна дейност на темата железници (инфраструктура, подвижен състав, широка гама от машинно оборудване, сигнална техника и автоматизация, архивно богатство и пр.), която трябва да се развива в чист вид, а не в условията и на други транспортни системи. Например, в чужбина, от техническите музеи за релсов транспорт, най-добре са устроени и са усъвършенствани чисто железопътните музеи.

Re: Магистрални Дизелови Локомотиви Серия 04

МнениеПубликувано на: Чет Апр 05, 2018 9:20 am
от semafor
Димитър Деянов написа:
semafor написа:Наскоро четох за опитите на г-н Деянов да превърне някогашната гара Сердика в действащ жп.музей, което е било изключително добро предложение, но както може да се досетите не е срещнало разбиране никъде в средите на управниците.

Предложението е от 7 юни 2017 г. и не става дума за гара Сердика (където не може вече нищо да се направи), а се отнася за бившата Сточна гара София. Понастоящем, по нареждане на Зам. министър Велик Занчев е съставена работна група от представители на НКЖИ и Холдинг БДЖ, която има задача да проучи подробно състоянието на сградите, коловозното развитие на района и представи доклад за възможностите там да се създаде Централен железопътен музей, каквото е всъщност предложението.


За гара Сердика имам предвид информация, която намерих в един моделистки форум. В нея бяхте споменат поименно като основател или съосновател на тематична група за жп.транспорт и моделизъм, която е имало планове да се помещава в стар пътнически вагон оставен в депо София. Участникът писал там в този форум беше споделил в детайли, че това е било някъде през 1980-те и тогава вашата идея е била свързана с изграждането на
жп.музей на територията на бившата гара Сердика за което е било направено съответното предложение. Възможно е и написаното в онзи форум да не е напълно вярно, но ако е имало такава идея, то тя не е била лишена от логика и е била съвсем основателна особено предвид локацията и възможността по този начин да се спаси и голяма част от бившата 14-та линия. Единственото което ме притеснява за района около Сточна гара е наличието на много "кафяви" индивиди - "железоберачи". Разкарването на тази пасмина е една от първите задачи с които трябва да се започне. Ще се радвам регулярно да се споделя информация за прогреса по възстановяването на 04-ката както и да се споделя ако има нужда от помощ и каква точно помощ, за да може евентуално и други хора да се включат в тази прекрасна инициатива.

Re: Магистрални Дизелови Локомотиви Серия 04

МнениеПубликувано на: Чет Апр 05, 2018 1:00 pm
от ПЖИ43в
semafor написа:....... Ще се радвам регулярно да се споделя информация за прогреса по възстановяването на 04-ката както и да се споделя ако има нужда от помощ и каква точно помощ, за да може евентуално и други хора да се включат в тази прекрасна инициатива.

...Ела на 15.04 .2018г. в 10:00 ч. в ремонтното хале на депо София с шкурка за шкурене коша на локомотива!...Покани и други любители на 04 да дойдат да помагат!

Re: Магистрални Дизелови Локомотиви Серия 04

МнениеПубликувано на: Вто Апр 17, 2018 9:35 am
от semafor
ПЖИ43в написа:
semafor написа:....... Ще се радвам регулярно да се споделя информация за прогреса по възстановяването на 04-ката както и да се споделя ако има нужда от помощ и каква точно помощ, за да може евентуално и други хора да се включат в тази прекрасна инициатива.

...Ела на 15.04 .2018г. в 10:00 ч. в ремонтното хале на депо София с шкурка за шкурене коша на локомотива!...Покани и други любители на 04 да дойдат да помагат!


Колеги, съжалявам, че не успях да дойда. Кога са следващите дати и също така какъв тип шкурка точно? Нали са с някакви номера според зависимост от това дали е за метал, дърво и тн, дали по-едра, по-дребна? Ще се опитам да привлека още поне 1-2-ма за идеята.

Re: Магистрални Дизелови Локомотиви Серия 04

МнениеПубликувано на: Чет Апр 19, 2018 5:15 pm
от Димитър Деянов
От днес 19 април 2018 г. показаните тук : снимка с размери 46 х 25 см на локомотив 04-50 (от 1988 г. - 04 050.1), оригинална първоначална номерна табела и оригинална фабрична табела на машината, запазени при мен в продължение на много години, са предадени и изложени в "Клуба на железничаря" при Централното управление на Холдинг БДЖ.
Експонатите са вписани и заведени на отчет в Инвентарната книга на клуба.

04-50 - 1.jpg
04-50 - 1.jpg (119.18 KiB) Прегледано 2707 пъти

04-50 - 2.jpg
04-50 - 2.jpg (79.81 KiB) Прегледано 2707 пъти

04 050 - 3.jpg
04 050 - 3.jpg (254.69 KiB) Прегледано 2707 пъти

Re: Магистрални Дизелови Локомотиви Серия 04

МнениеПубликувано на: Пет Апр 20, 2018 6:16 pm
от plastikat
Така ли не се намери някой като Вас да стане министър на транспорта.......

Re: Магистрални Дизелови Локомотиви Серия 04

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 10, 2019 12:58 pm
от ПЖИ43в

Re: Магистрални Дизелови Локомотиви Серия 04

МнениеПубликувано на: Пет Сеп 13, 2019 1:56 pm
от ПЖИ43в
===