Дизеловата мотриса 19 001.7

Информация и дискусии за дизеловите локомотиви и ДМВ на БДЖ и частните превозвачи. Разпределение на подвижен състав по депата, технически характеристики, завършени модернизации. Предимства и недостатъци, експлоатация. Информация и предложения за нов и поръчан подвижен състав.

Дизеловата мотриса 19 001.7

Мнениеот Administrator » Чет Юли 18, 2013 9:42 am

.
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2428
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Дизеловата мотриса 19 001.7

Мнениеот Димитър Деянов » Нед Дек 28, 2014 1:18 pm

Вече втора година в тази тема няма развитие, затова реших като начало да направя едно кратко представяне на мотрисата.

Дизеловата мотриса 19 001.7, тип В' - В', е закупена през април 1965 г. за нуждите на БДЖ. Строена е в австрийската фирма SGP - Wien и за времето около 60-те години на ХХ век има една от най модерните машинни уредби, състояща се от две моторни тракционни групи (мощност на дизеловите двигатели 2 х 265 PS), а така също самостоятелен агрегат за осветление и други енергийни нужди (мощност на дизеловия двигател 17,5 PS). Всяка тракционна група има предавателна система: хидротрансформатор (работи до 84 км/час), съединител за директен ход (включва се автоматично над 84 км/час) и устройство за свободен ход (подобно на мотрисите FIAT), групов колоосен редуктор с вграден ходообръщател и индивидуален колоосен редуктор.
Особеното при тракционните групи са дизеловите двигатели. Те са тип S8B, осем цилиндрови, бързоходни, водноохлаждани бокс-мотори (двигатели с лежащи цилиндри). Това са първите бокс-мотори в БДЖ. Друга особеност е фланцовата връзка на дизелмоторния корпус с този на предавката. Третата особеност е охладителната система на самата предавка, която използва за охладителен агент горивото на дизелмоторите. Запасът от дизелово гориво на мотрисата е 820 литра.
По отношение на ходовата част мотрисата е първото возило с централно пневматично окачване и първото с дискови спирачки в БДЖ. Пълната дължина на мотрисата(с буферите)е 25470 мм, колоосната база е 21200 мм, базата на талигите е 2700 мм, а диаметърът на колоосите по кръга на търкаляне е 940 мм.

19 001.7 - при закупуването през 1965 г..jpg
19 001.7 - при закупуването през 1965 г..jpg (72.54 KiB) Прегледано 3153 пъти

19 001.7 - талига.jpg
19 001.7 - талига.jpg (80.96 KiB) Прегледано 3153 пъти

19 001.7 - общ вид.jpg
19 001.7 - общ вид.jpg (118.58 KiB) Прегледано 3153 пъти

Вътрешното разпределение на мотрисата е следното:
- два командни поста - по един в двата края на вагона, разположени отдясно по посока на движението;
- багажно отделение (зад ком. пост 1) с отварящи се навън двукрилни врати от двете страни на мотрисата;
- входно-изходно предверие;
- пътническо отделение 1-ва класа с 9 комфортни кресла, разположени по схемата 2 + 1;
- прецизно обзаведен бар за топла и студена храна, с кафе-машина и компресорен хладилник;
- пътническо отделение 2-ра класа с 28 меки кресла, разположени по схемата 2 + 2. Креслата и в двете пътнически отделения могат да се завъртат в зависимост от посоката на движение;
- второ входно-изходно предверие, като в част от неговото пространство са поместени командния пост 2 и WC-възела.

19 001.7 - пътн.отделение 1-ва класа;.jpg
19 001.7 - пътн.отделение 1-ва класа;.jpg (77.72 KiB) Прегледано 3153 пъти

Поради специфичното си вътрешно разпределение и луксозно обзавеждане, мотрисата не е пускана в редовно пътническо движение, а се използва само за специални пътувания. Още отначало тя е зачислена в парка на депо София, а се съхранява в правителствения (бившия царски) ремиз.
Първоначалният експлоатационен номер на мотрисата е 29-01, а от 1 януари 1988 г. (съгласно с промените в серийното означение на тракционния подвижен състав), поучава нов експлоатационен номер 19 001.7, който носи и до днес.
Мотрисата 19 001.7 има добри динамични възможности и спокоен ход в целия скоростен обхват (конструктивна скорост 125 км/час), луксозно обзавеждане и хубав външен вид. С тези си качества тя и сега продължава да е едно от най-сполучливите возила, за специални пътувания в БДЖ.

19 001.7 - 5.jpg
19 001.7 - 5.jpg (71.13 KiB) Прегледано 3153 пъти

19 001.7 - 6.jpg
19 001.7 - 6.jpg (98.06 KiB) Прегледано 3153 пъти
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 688
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Дизеловата мотриса 19 001.7

Мнениеот Driver » Нед Дек 28, 2014 2:50 pm

Лок.маш. В.Стойчев
Driver
 
Мнения: 475
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 3:22 pm

Re: Дизеловата мотриса 19 001.7

Мнениеот Димитър Деянов » Нед Дек 28, 2014 9:02 pm

Да, на последната снимка се вижда и машиниста Валери Стойчев от депо София.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 688
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Дизеловата мотриса 19 001.7

Мнениеот assen5 » Пет Апр 15, 2016 11:54 am

Някой може ли да каже дали знае приблизително наема на мотрисата за ден? Или поне къде може да се пита официално освен bdz@bdz.bg?
Аватар
assen5
 
Мнения: 150
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 6:01 pm

Re: Дизеловата мотриса 19 001.7

Мнениеот railjet » Пет Апр 15, 2016 12:30 pm

Къде по-официално от БДЖ- собственик на матрицата.
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Дизеловата мотриса 19 001.7

Мнениеот assen5 » Пет Апр 15, 2016 4:05 pm

Поискаха да им входирам официално запитване с маршрут, часове и брой пътници.
Аватар
assen5
 
Мнения: 150
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 6:01 pm

Re: Дизеловата мотриса 19 001.7

Мнениеот bdz46203 » Съб Апр 16, 2016 8:14 am

assen5 написа:Поискаха да им входирам официално запитване с маршрут, часове и брой пътници.

Ами това е редът в една европейска компания.
bdz46203
 


Назад към Дизелови локомотиви и ДМВ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron