Страница 1 от 4

Списъци на дизелови локомотиви серия 07

МнениеПубликувано на: Чет Юли 18, 2013 9:44 am
от Administrator
.

Re: Списъци на дизелови локомотиви серия 07

МнениеПубликувано на: Пет Сеп 06, 2013 12:03 pm
от railjet
Има ли(имало ли е) седмици с редуктори за 120 и 140 ? Ако да, съществуват ли някъде из депата тези редуктори?

Re: Списъци на дизелови локомотиви серия 07

МнениеПубликувано на: Пет Сеп 06, 2013 12:35 pm
от bdz43r
Няма и не е имало.
С редуктори за 120 са само машините на DB, които работят у нас.

Re: Списъци на дизелови локомотиви серия 07

МнениеПубликувано на: Пет Сеп 06, 2013 12:40 pm
от railjet
От 44 може ли да се нагоди редуктор 130 на седмак ? Бе трябвало да е възможно.

Re: Списъци на дизелови локомотиви серия 07

МнениеПубликувано на: Пет Сеп 06, 2013 12:45 pm
от bdz43r
Не е възможно. А самият редуктор не е за 130. Ограничението при 44 идва от максималните обороти на двигателите, които с различни редуктори се достигат при различна скорост.
За 07 има готови редуктори за 120/140, които само трябва да се купят... но няма смисъл, защото няма къде да караш 07 със 140. По - Дг е временно явление.
Повече смисъл има да се направят бързи 44 с редуктори за 160. Не им достига мощност обаче за такава скорост, но 07 е още по-зле в това отношение.

Re: Списъци на дизелови локомотиви серия 07

МнениеПубликувано на: Пет Сеп 06, 2013 1:13 pm
от railjet
43/44/45/46 няма да стигнат за По-КК. Нищо не пречи оптимите да се завишат на 120.

Re: Списъци на дизелови локомотиви серия 07

МнениеПубликувано на: Пет Сеп 06, 2013 1:17 pm
от KRAKOMOBILA
За мощността на 07 не е точно така 232/234 в Германия си хвърчат със 120/140 км/ч.

Re: Списъци на дизелови локомотиви серия 07

МнениеПубликувано на: Пет Сеп 06, 2013 1:19 pm
от railjet
2200k за 120, 3000kw за 140, минимум 4000kw за 160.

Re: Списъци на дизелови локомотиви серия 07

МнениеПубликувано на: Пет Сеп 06, 2013 1:52 pm
от bdz43r
232 си хвърчат със 120, но в Германия веднъж като ги вдигнат, само ги поддържат до следващото спиране и то в полето. На баир с влак ще карат със 120, ама само с помощна машина.
07, 232, 234 са 2200 kW (3000 hp х 0.735 kW).
44 има голямо предимство само на средните скорости - където работи с претоварване по мощност до над 4000 kW, а дизела вече се е предал. При 130 км/ч и 44 вече се е предала, обаче все още превъзхожда 232 със съвсем малко.

В крайна сметка нито 07, нито 44 стават за преустройване за 160 км/ч само с едни редуктори, ако искаме да караме влакове с повече от 5 вагона. Като започнеш да набираш от Крумово, докато вдигнеш 160 ще си стигнал ПС-то на Прм.
Обаче 44 с друга карантия и двигатели няма проблем за 160.

Re: Списъци на дизелови локомотиви серия 07

МнениеПубликувано на: Пет Сеп 06, 2013 2:05 pm
от railjet
Моите наблюдения от пътувания със 160км/час с дизел са, че ~ 3000hp дават възможност на 5 вагона да наберат от 0 до 160 за 3:00-3:15 минути. На равен терен. По-КК е почти навсякъде равно.

Re: Списъци на дизелови локомотиви серия 07

МнениеПубликувано на: Пет Сеп 06, 2013 2:09 pm
от bdz43r
Както споменах по-горе, 44 ще се справи по-добре от 07 с подобна задача.
А най-добре ще се справи 46 с бързи редуктори.

Re: Списъци на дизелови локомотиви серия 07

МнениеПубликувано на: Пет Сеп 06, 2013 2:17 pm
от railjet
Както споменах по-горе положението с електровозите е на умирачка. В ГО отлежават 17 седмака, които са по-лесни за рестарт от 44 110 например.

Re: Списъци на дизелови локомотиви серия 07

МнениеПубликувано на: Пет Сеп 06, 2013 2:38 pm
от bdz43r
И по-скъпи за експлоатация.
С парите за нафтата на тези седмаци ще подкараш и 44 110, че и 44 101 даже.

Re: Списъци на дизелови локомотиви серия 07

МнениеПубликувано на: Пет Сеп 06, 2013 2:50 pm
от railjet
Спор няма,че с електровоз е по-добре. Ама като дават непрекъснато ядове и ремонтите им тъпчат на едно място..

Re: Списъци на дизелови локомотиви серия 07

МнениеПубликувано на: Пет Сеп 06, 2013 2:52 pm
от bdz43r
Мислиш, че с 07 е различно?

Re: Списъци на дизелови локомотиви серия 07

МнениеПубликувано на: Пет Сеп 06, 2013 3:11 pm
от railjet
Не знам, твърде малко са в движение за да сравним. Обаче като четеш бюлетините - не минава ден без счупена патерица, или липса на напрежение тук и там, часове закъснение..

Re: Списъци на дизелови локомотиви серия 07

МнениеПубликувано на: Пет Сеп 06, 2013 5:27 pm
от 07
Мощността на ТД на 07 е под 2000 кВт. Федя Йоргов със сигурност знае колко точно, аз имам спомен за 1920 кВт (6 х 320)... Другия вариант е дълбока модернизация - смяна на цялата каранитя и ТД... което би имало смисъл ако има работа за тях поне още 10-15 години.
Счупените патерици и лиспата на напрежение в КМ може да се окажат по-евтин проблем...

Re: Списъци на дизелови локомотиви серия 07

МнениеПубликувано на: Пет Сеп 06, 2013 6:01 pm
от Fedya
Разликата между 07 и 232 е от земята до небето. 07 е със 100 километрови редуктори, ТЕД като конструкция и параметри са еднакви, на 232 редукторите са 120 километрови и има монтиран генератор влаково отопление. 234 е с мотор 4000кс и 140 километрови редуктори, само 6 броя са доставени.
С 234 е правен опит да се ползва само за бързи влакове но при експлоатацията се получават много проблеми и към момента се движи една или две възстановени от ремонт за частни превозвачи. От всичките 789 бр локомотиви към момента на служба в DB са само около 80бр. (като не претендирам за точна информация)
Котбус е меката на "седмаците" в Германия там се извършват капиталните ремонти. 232 за тях е национална гордост, през годините все повече прикриваха къде е създаден този локомотив, но в днешно време за да им върви икономиката 232 я разпродават и произвеждат ЕR - 20 Херкулес. А MTU конструираха 16-цилидров мотор с двойна очиска на изгорелите газове електронно управление на двигателя и с два турбокомпресора.
Господин Деанов ако му е възможно и запознат може да припомни защо ние поръчваме така нашите седмаци а хорските са както трябва,(с генератор влаково отопление).

Re: Списъци на дизелови локомотиви серия 07

МнениеПубликувано на: Пет Сеп 06, 2013 6:10 pm
от bdz43r
07 написа:Мощността на ТД на 07 е под 2000 кВт.
Мощността на ТД е разтегливо понятие. Номиналната мощност е около 1820 kW, но максималната е много повече. Ограничаващия фактор по мощност е ДВГ.

Re: Списъци на дизелови локомотиви серия 07

МнениеПубликувано на: Пет Сеп 06, 2013 7:38 pm
от railjet
Относително е, да, и най-вече в зависимост от за какво искаш да използваш локомотива. Сравнение между дизел и електровоз е сложна задача. Частниците в Европа масово дърпат товарачки с дизели, въпреки скъпия петрол.
За 10 години SNCF преминаха от 5% на 40% дизелова тяга за ТП по електрифицирани линии!! Ще речете, че е абсурдно,още повече че промишлената им ел енергия е сред най-евтините в Европа, ама явно има някаква файда от ползата.