Общо описание на ДМВ серия 10-000 "ДЕЗИРО-БЪЛГАРИЯ"

Информация и дискусии за дизеловите локомотиви и ДМВ на БДЖ и частните превозвачи. Разпределение на подвижен състав по депата, технически характеристики, завършени модернизации. Предимства и недостатъци, експлоатация. Информация и предложения за нов и поръчан подвижен състав.

Общо описание на ДМВ серия 10-000 "ДЕЗИРО-БЪЛГАРИЯ"

Мнениеот Administrator » Чет Юли 18, 2013 9:44 am

.
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Общо описание на ДМВ серия 10-000 "ДЕЗИРО-БЪЛГАРИЯ"

Мнениеот Димитър Деянов » Сря Яну 07, 2015 7:06 pm

Дизеловите мотрисни влакове (ДМВ) серия 10 са доставени по договор от януари 2005 г. между SIEMENS AG - Танспортни системи и БДЖ ЕАД. Те са 25 мотрисни влака с популярното название Desiro Classik и съответстват на влаковете серия VT 642 на DB AG. В БДЖ получиха експлоатационна серия 10.

S 10.JPG
S 10.JPG (114.39 KiB) Прегледано 7739 пъти

ДМВ серия 10 се състоят от два крайни мотрисни вагона, всеки от които има по една двуосна двигателна талига под кабината на машиниста и една обща носеща Якобс-талига между тях. В експлоатационни условия двете единици на мотрисния влак са неделими. Като конструкция са еднакви, но по вътрешното си обзавеждане се различават и за улеснение са обозначени с буквите А и В. Вътрешното разпределение на влака, като започнем от челото на вагон А, е следното: команден пост (кабина за машиниста), пътническо отделение с 30 места за сядане раположени по схемата 2 + 2 и стоящи на по-висок под (1250 мм от SOK), следва нископодова част (575 мм над SOK) с входно-изходна платформа и многофункционално помещение, до края на вагона има още 15 места. Във вагон В следват 40 места за сядане по схемата 2 + 2, входно-изходна платформа и високоподова част върху която са разположени 25 места за сядане, като 12 от тях (непосредствено до кабината на машиниста) са подредени по схемата 1 + 2 и отговарят на условията за отделение 1-ва класа и команден пост за управление на влака в обратна посока.

S 10 - общ вид.jpg
S 10 - общ вид.jpg (77.28 KiB) Прегледано 7739 пъти

S 10 - технически данни.jpg
S 10 - технически данни.jpg (93.35 KiB) Прегледано 7739 пъти

Всеки от вагоните на ДМВ серия 10 се задвижва от 6-цилиндров водноохлаждан дизелов двигател със свърхпълнене и мощност 275 KW (374 PS) при 1900 U/min, 5-степенна автоматична скоростна кутия с потеглящ хидротрансформатор и вградена хидродинамична спирачка (ретардер), карданен вал към груповия колоосен редуктор с вграден ходообръщател, карданен вал и индивидуален колоосен редуктор на другата (външната) колоос на двигателната талига.

S 10 - централно и буксово окачване.JPG
S 10 - централно и буксово окачване.JPG (92.51 KiB) Прегледано 7739 пъти

Мотрисните влакове са съоръжени с устройство за управление по системата "много единици", с възможност да се управляват още два такива мотрисни влака прикачени към първия.
Теглично-отбивачните уреди са тип Шарфенберг (S 10), средно разположен с интегрирани въздушни и електрически куплунги.

S 10 - експл. означение.JPG
S 10 - експл. означение.JPG (49.94 KiB) Прегледано 7739 пъти

S 10 - пътн.отд. в мотр.вагон В.JPG
S 10 - пътн.отд. в мотр.вагон В.JPG (74.78 KiB) Прегледано 7739 пъти

Експлоатационното означение на мотр. влакове включва серията 10 и поредните номера от 001 нагоре, като вагоните А са с нечетните поредни номера, а вагоните В - с четните. Освен това пред серията и номера на всеки мотрисен вагон е изписано числото 9552. Съгласно фиш 438-3 на UIC, то показва, че се отнася за: 9 - тракционен подвижен състав, 5 - дизелов мотрисен вагон и 52 - кодовият номер на българските железници в регистрационната система на UIC. От деветте цифри на този стандартизиран номер се изчислява контролната цифра, изписана с по-малък размер и отделена с точка от останалите.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 732
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Общо описание на ДМВ серия 10-000 "ДЕЗИРО-БЪЛГАРИЯ"

Мнениеот Otskov » Сря Яну 07, 2015 10:31 pm

Много полезно описание, благодаря :)
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1989
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Общо описание на ДМВ серия 10-000 "ДЕЗИРО-БЪЛГАРИЯ"

Мнениеот disell » Сря Яну 07, 2015 11:12 pm

И те станаха на 10 години.... колко бързо отлита времето ....
Аватар
disell
 
Мнения: 1187
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:45 pm

Re: Общо описание на ДМВ серия 10-000 "ДЕЗИРО-БЪЛГАРИЯ"

Мнениеот Ivan_Valkov » Чет Яну 08, 2015 1:34 pm

Преди време из нета бях попаднал на много интересна книжка , нещо като ръководство на български за тези мотриси обаче я затрих някъде , някой има ли я ?
Ivan_Valkov
 
Мнения: 79
Регистриран на: Сря Окт 30, 2013 10:41 am

Re: Общо описание на ДМВ серия 10-000 "ДЕЗИРО-БЪЛГАРИЯ"

Мнениеот disell » Чет Яну 08, 2015 4:01 pm

Още ги има тук там
Аватар
disell
 
Мнения: 1187
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:45 pm

Re: Общо описание на ДМВ серия 10-000 "ДЕЗИРО-БЪЛГАРИЯ"

Мнениеот Nikolay_Popov » Съб Яну 24, 2015 4:51 pm

Поствам едно мнение за двата основни вида Сименс, използвани от БДЖ. Става въпрос за наистина обществено полезна дейност, затова:

Много, горещо много моля!!!
ПЪРВО- Нужна ми е помощ с информация относно това колко мотриси и какви са извън строя за ремонт- чакащи или в момента на ремонт. Преди всичко ме интересува общата бройка мотриси Сименс за (в) ремонт. Изключително благодарен (бих почерпил) стига някой да даде информация какви (ЕМВ или ДМВ), от кое депо и от какво "боледуват".

ВТОРО- разбрах за бракувани (или поне неизползваеми от прекалено много време) мотриси Сименс. Има ли реално такива, кои са, от къде са, защо?

Милиони благодарности!!! Ако е нужен по-директен разговор- скайп chi4oniki и фейсбук chi4oniki@abv.bg
Nikolay_Popov
 
Мнения: 2
Регистриран на: Пон Дек 08, 2014 10:12 pm

Re: Общо описание на ДМВ серия 10-000 "ДЕЗИРО-БЪЛГАРИЯ"

Мнениеот Димитър Деянов » Пон Яну 09, 2017 5:52 pm

За съжаление и тази година, (както преди 2 години на Владая) мотрисите "Дезиро" показаха, че не могат да газят дълбок сняг (сега дерайлирането до Панагюрище). Тъй като са обшити и отдолу, при навлизане в заснежен коловоз снегът се набира и уплътнява като клин отпред, повдига предната част на мотрисата и водещата талига дерайлира. Това трябва да се има предвид при зимната експлоатация на тези мотриси.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 732
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Общо описание на ДМВ серия 10-000 "ДЕЗИРО-БЪЛГАРИЯ"

Мнениеот disell » Пон Яну 09, 2017 6:03 pm

По принцип един двуосен вагон снегорин с плуг с форма на обърнат корабен нос и фабрично оборудван с автосцепка ще свърши идеална работа.Спираш , прикашваш си го и газ.
Аватар
disell
 
Мнения: 1187
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:45 pm

Re: Общо описание на ДМВ серия 10-000 "ДЕЗИРО-БЪЛГАРИЯ"

Мнениеот mitko08888 » Пон Яну 09, 2017 6:10 pm

Димитър Деянов написа:За съжаление и тази година, (както преди 2 години на Владая) мотрисите "Дезиро" показаха, че не могат да газят дълбок сняг (сега дерайлирането до Панагюрище). Тъй като са обшити и отдолу, при навлизане в заснежен коловоз снегът се набира и уплътнява като клин отпред, повдига предната част на мотрисата и водещата талига дерайлира. Това трябва да се има предвид при зимната експлоатация на тези мотриси.


За съжаление проблемът не е в мотрисите Дезиро - те могат да се сменят с други. Проблемът е в НКЖИ, а не се очертава в скоро време смяната му ...
mitko08888
 
Мнения: 138
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:17 pm

Re: Общо описание на ДМВ серия 10-000 "ДЕЗИРО-БЪЛГАРИЯ"

Мнениеот bdz43r » Пон Яну 09, 2017 6:21 pm

disell написа:По принцип един двуосен вагон снегорин с плуг с форма на обърнат корабен нос и фабрично оборудван с автосцепка ще свърши идеална работа.Спираш , прикашваш си го и газ.
Със сега действащите изключително дървени правилници и схващания, такава идея би се приела като абсурдна от 90% от персонала.
Една от големите причини за блокирането на движението през зимата е липсата на възможности в нормативната база за гъвкави решения според ситуацията.
bdz43r
 
Мнения: 3170
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Общо описание на ДМВ серия 10-000 "ДЕЗИРО-БЪЛГАРИЯ"

Мнениеот diesel07 » Пон Яну 09, 2017 7:47 pm

disell написа:По принцип един двуосен вагон снегорин с плуг с форма на обърнат корабен нос и фабрично оборудван с автосцепка ще свърши идеална работа.Спираш , прикашваш си го и газ.
Пйтайте машиниста на 07 защо на 07.01.2017г. не можа да извади Дезиро-то и искаше помощ за закъсалия седмак. https://web.facebook.com/veselin.bojadj ... =2&theater 08.01.2017 излезе от първия напън.
diesel07
 
Мнения: 386
Регистриран на: Сря Фев 12, 2014 5:22 am

Re: Общо описание на ДМВ серия 10-000 "ДЕЗИРО-БЪЛГАРИЯ"

Мнениеот NeroN » Пон Яну 09, 2017 8:07 pm

diesel07 написа:
disell написа:По принцип един двуосен вагон снегорин с плуг с форма на обърнат корабен нос и фабрично оборудван с автосцепка ще свърши идеална работа.Спираш , прикашваш си го и газ.
Пйтайте машиниста на 07 защо на 07.01.2017г. не можа да извади Дезиро-то и искаше помощ за закъсалия седмак. https://web.facebook.com/veselin.bojadj ... =2&theater 08.01.2017 излезе от първия напън.

Кажи ти. Явно знаеш.
NeroN
 
Мнения: 361
Регистриран на: Пет Авг 29, 2014 10:53 am

Re: Общо описание на ДМВ серия 10-000 "ДЕЗИРО-БЪЛГАРИЯ"

Мнениеот diesel07 » Пон Яну 09, 2017 8:25 pm

Слаба машина или слаб машинист. https://web.facebook.com/veselin.bojadj ... 12951&_rdr
diesel07
 
Мнения: 386
Регистриран на: Сря Фев 12, 2014 5:22 am

Re: Общо описание на ДМВ серия 10-000 "ДЕЗИРО-БЪЛГАРИЯ"

Мнениеот disell » Вто Яну 10, 2017 1:21 pm

Защото на повечето локомотиви у нас плуговете са плоски и вместо да изхвърлят снега встрани те просто го набиват като стена пред себе си.Даже когато не отиваш да спасяваш някого от това напластяване на снега след спиране на някоя гара или спирка не можеш да тръгнеш ( на мен ми се случи 2 пъти на 07.01 хем бяхме с 07 ) .Тогава даваш назад на 1-2м и пак тръгваш.А относно закъсването ДМВ то не е блокирано толкова от натрупания сняг а от заклещване в получилия се улей от предното преминаване след което докато дойде помощ вятъра го е дозаринал със сняг.
Аватар
disell
 
Мнения: 1187
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:45 pm

Re: Общо описание на ДМВ серия 10-000 "ДЕЗИРО-БЪЛГАРИЯ"

Мнениеот easy » Чет Яну 12, 2017 5:33 pm

Румънска фирма може да спечели най-голямата обществена поръчка на БДЖ

"Владимир Владимиров пък уточнява, че в страната от 2002 г. няма завод за ремонт на локомотиви, така че поддръжката трябва да се извършва в чужбина."


Ами джойнт-венчъра? :roll:

Много... "подозрителна" е цялата тая работа. Защо bTV и NOVA не направят едно сериозно, качествено разследване на тия неща с ремонтите и локомотивите (ясно защо...), вместо да снимат лелки как викат "Многу и студено, ей!" и "Как ша отворим вратата и няма да я затворим, дансме луди?" (Еми, как –- като слезнете/качите се и я зайбете, как... нали го виждам всеки път... :evil: )
Аватар
easy
 
Мнения: 32
Регистриран на: Съб Юли 27, 2013 2:23 pm

Re: Общо описание на ДМВ серия 10-000 "ДЕЗИРО-БЪЛГАРИЯ"

Мнениеот NeroN » Чет Яну 12, 2017 7:05 pm

Защо bTV и NOVA


Нещо си се объркАл за тези двете...
NeroN
 
Мнения: 361
Регистриран на: Пет Авг 29, 2014 10:53 am

Re: Общо описание на ДМВ серия 10-000 "ДЕЗИРО-БЪЛГАРИЯ"

Мнениеот easy » Пет Яну 13, 2017 1:02 am

NeroN написа:
Защо bTV и NOVA


Нещо си се объркАл за тези двете...


В смисъл?...
Аватар
easy
 
Мнения: 32
Регистриран на: Съб Юли 27, 2013 2:23 pm

Re: Общо описание на ДМВ серия 10-000 "ДЕЗИРО-БЪЛГАРИЯ"

Мнениеот NeroN » Пет Яну 13, 2017 2:24 pm

В смисъл, че тези две телевизии не стават за нищо друго освен за плюене. Безпристрастни разследвания не могат да направят. Нито имат ресурса, нито независимостта.
NeroN
 
Мнения: 361
Регистриран на: Пет Авг 29, 2014 10:53 am

Re: Общо описание на ДМВ серия 10-000 "ДЕЗИРО-БЪЛГАРИЯ"

Мнениеот stankos » Съб Яну 14, 2017 10:14 pm

Няма медия в КМБ* , която да има второто ! Макар някои да имат първото !
* – Kleta Majka Bulgariq !
Аватар
stankos
 
Мнения: 464
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am


Назад към Дизелови локомотиви и ДМВ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron