Обща дискусия за вагоните

Информация и дискусии за вагоните на БДЖ и частните превозвачи. Разпределение на подвижен състав по депата, технически харатеристики, завършени модернизации. Предимства и недостатъци, експлоатация. Информация и предложения за нов и поръчан подвижен състав.

Re: Обща дискусия за вагоните

Мнениеот Svetlin » Пет Авг 04, 2017 3:26 pm

Мерси за инфото, а 97-ците къде пътуват в момента ?
Svetlin
 
Мнения: 244
Регистриран на: Пон Юли 29, 2013 7:31 pm

Re: Обща дискусия за вагоните

Мнениеот dobriii123 » Нед Авг 06, 2017 5:49 pm

Svetlin написа:Мерси за инфото, а 97-ците къде пътуват в момента ?

Основно по пътнически влакове (София - Лакатник/Мезсра, Мездра - 7-ма линия, Мездра - 2-ра и др.). Твърде дълго време обслужват с тях влакове от тези категории, благодарение на което вече същите приличат на кочини. Ако бяха нормални, щяха да ги пуснат или на Слънцето, или на Златните, но уви...
dobriii123
 
Мнения: 588
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:52 am

Re: Обща дискусия за вагоните

Мнениеот bdzsofia » Нед Авг 06, 2017 10:50 pm

dobriii123 написа:
Svetlin написа:Мерси за инфото, а 97-ците къде пътуват в момента ?

Основно по пътнически влакове (София - Лакатник/Мезсра, Мездра - 7-ма линия, Мездра - 2-ра и др.). Твърде дълго време обслужват с тях влакове от тези категории, благодарение на което вече същите приличат на кочини. Ако бяха нормални, щяха да ги пуснат или на Слънцето, или на Златните, но уви...

Последно се возих на 20204 преди няколко дена и имаше един вагон 97. Наистина вътре е настанала пълна мизерия :(
bdzsofia
 
Мнения: 14
Регистриран на: Чет Юли 30, 2015 10:16 pm

Re: Обща дискусия за вагоните

Мнениеот Svetlin » Пон Авг 07, 2017 1:43 am

Това на нищо не прилича... най-бързите вагони на БДЖ на ПВ... Пълен абсурд! Единственият им минус е,че нямат контакти.. така и не им сложиха , ама да се движат на ПВ е повече от безхаберие.
Svetlin
 
Мнения: 244
Регистриран на: Пон Юли 29, 2013 7:31 pm

Re: Обща дискусия за вагоните

Мнениеот semafor » Пон Авг 07, 2017 2:43 pm

Svetlin написа:Това на нищо не прилича... най-бързите вагони на БДЖ на ПВ... Пълен абсурд! Единственият им минус е,че нямат контакти.. така и не им сложиха , ама да се движат на ПВ е повече от безхаберие.


Това се прави напълно умишлено и съзнателно. Пътувайки често с ПВ 70102 само за няколко месеца съм се возил многократно на 97-ца, ревизирана 50-ка, ревизирана 74-ка, 63-ка 1-ва класа и 2-ра класа, ревизирана 43/45-ца. След като същите вагони се повъртят един месец на ПВ-та да станат на кочини и да потънат в смрад, ла*на, гнус, да бъдат потрошени, нарисувани с графити и тн. някой се сеща за тях и ги пуска на други влакове от по-висока категория. Сега впечатления от вагоните:

97-ците - преди не бях се возил в такъв макар да ги има от доста години вече в БДЖ. Просто по нашия край не пускаха такива и с право. Много добри вагони, меки и сравнително удобни седалки. Нуждаят се от климатик, контакти и автоматизирани врати - не много работа и няма да е кой знае колко скъпо. Така се получават добри вагони за до 200 км/ч. От човек работещ в БезНадежда съм чувал, че бързо търкали ребордите и уж затова не ги пускали преди по Дефилето и на север. Сега явно са решили, че ще ги жертват или хептен няма вагони. Не се ползват по предназначение и се превръщат в кочини бавно, но сигурно;
63-ките - в никакъв случай тези вагони не трябва да пътуват на влакове с категория по-ниска от БВ. Просто е кощунство. Голям брой от малоумните мангали и прости селяни-пенсионери не знаят как се отваря вратата в такъв вагон. Виждал съм го многократно с очите си по 7-ма. Да ги постегнат, да ги измият, да им оправят климатиците и да ги пускат на БВ-та по 5-та и 7-ма.Препоръчително по 5-та. Има още хляб в тях, но напълно умишлено ги съсипват!
74-ките - много зависи от кое депо са. Почти винаги съм се наслаждавал на пътуването с тези вагони. Само един единствен път попаднах на странна комбинация от ревизирана 74-ка която беше окопана и така тресеше, че сякаш си в самолет при турболенция. Беше на русенски влак миналата година. 74-ките ревизирани и с контакти на тоя етап са напълно достатъчни откъм комфорт за обслужване на БВ по 7-ма линия. Скоростите там са ниски и предвид мнозонството от пътуващите технологията която предлагат е предостатъчна. Наличието на контакти е добре дошло;
43/45 - е това са сериите и вагоните които трябва да се подават само и единствено за ПВ и КПВ - НИКАКВИ ДРУГИ! Реално то това им е и основното предназначение. Фактът, че се използват за обслужване на влакове различни от ПВ и КПВ граничи с абсурда. Ревизирани или не тези вагони трябва да си стоят в този клас влакове и да обслужват само и единствено тях.

Проблемът обаче идва от мързела и пределната олигофрения, които царуват в БДЖ и държавата като цяло. Поради тях ПКВ-то е пълна каша и хубави вагони вървят на селския ПВ, а на БВ получаваш смрадлива каруца. Крайно време е да се направи нещо по въпроса и да има оставки и уволнени. Редно е и да се увеличи цената на билета. Ако искаш комфорт - ще плащаш. Така е в цял свят, редно е и у нас да е така. Влаковете са се превърнали в средство за превоз на какви ли не индивиди със съмнителна външност и особено съмнителни дори липсващи хигиенни навици. Преди 25 години да речем нямаше толкова коли и беше често срещана гледка някоя баба да носи в кашонче с дупки 10-на пиленца купени от пазара. Тогава хората така пътуваха понеже нямаше как, но дори и да носеха кашона с пиленцата или торба пълна с домати, чушки и тн. самите хора имаха възпитание, поддържаха хигиена и не воняха като някои от сега пътуващите. За последните 10 години съм виждал в ПВ клошари мъкнещи кашони, чували с желязо, други клошари, куче, чувал с крадени дрехи (сам си призна) и тн. Редно е билетите да се увеличат, за да се понамали присъствието на подобни индивиди във влаковете или поне не и в БВ и ЕВ. Проблемът идва и от това че начело на БДЖ и МТИТС са мангаля и тъпчовците и в цялата тази структура властва герберщината или иначе казано тоталното неглижиране. На никой не му пука за железницата и нейните проблеми. Всеки ден горят локомотиви, има закъснения с часове, хора пътуват с часове във вагони без климатик, но на никой не му пука. Те само правят констатация, че с еди колко си % пътниците били намалели. Ами нормално е при положение, че с влак и с автобус с климатик ще стигнеш от т.А до т.Б за почти едно и също време и за идентична цена хората да предпочетат автобуса. Преди години беше кощунство да си помисля дори, че бих изрекъл подобни слова в защита на рейсаджиите, но към днешна дата реалностите са такива. Платежоспособните пътници се увеличават и вече гледат не само времепътуването и цената, но и комфорта който им се предлага. С настоящия ПКВ той не е на нужното ниво и ако продължава така много скоро единствените останали возещи се във влаковете ще са именно бедните, просяците, мангалите и клошарите. Без климатизирани вагони с интернет, без бистра в композициите, без достатъчно спални вагони по дългите рамена, без нормална поддръжка и чистота във влаковете, с многочасови закъснения и без скорости по-високи от тези на автомобил/автобус, железниците са обречени.
semafor
 
Мнения: 231
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Обща дискусия за вагоните

Мнениеот semafor » Чет Мар 29, 2018 10:26 am

Здравейте, колеги-съфорумци. Искам да попитам някой има ли информация за останали бройки от книгата за пътническите вагони на Стефан Стоичков, ако не се лъжа? Ако има останали бройки на какви пари са и къде може да се намери книгата? Също така някой с по-задълбочени познания може ли да каже от старите серии и типове пътнически вагони "Иранки", "Митеранки", "ВКАЖ" и другите движили се докъм 70-те в БДЖ имат ли те аналози в DB, DR, DRG и какво серии се водят. Знам, че въпроса е доста времеемък и сложен, но ще бъда много благодарен ако може да ми дадете информация в тази насока. :D
semafor
 
Мнения: 231
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Обща дискусия за вагоните

Мнениеот easy » Нед Мар 24, 2019 5:42 pm

Здравейте,

Въпросът ми може да е елементарен, но -- направи ми впечатление, че в състава на БВ (9647, ако не ме лъже паметта) единствено на А-вагонът спирчаката не беше на режим P (максималния). На какво се дължи това (предполагам повреда, защото доколкото знам това е правилото, но има ли и друга причина)?
Аватар
easy
 
Мнения: 32
Регистриран на: Съб Юли 27, 2013 2:23 pm

Re: Обща дискусия за вагоните

Мнениеот bdz43r » Чет Мар 28, 2019 6:20 pm

"Максималния" режим е R.
Спирачката на вагоните се поставя на режим R, освен на спалните вагони и първокласните с калодкова спирачка, на които се поставя на P.
bdz43r
 
Мнения: 3178
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Обща дискусия за вагоните

Мнениеот easy » Пет Мар 29, 2019 5:50 pm

Благодаря за отговора. R просто съм го написал на кирилица, :D

А какво налага да се слага на режим P?
Аватар
easy
 
Мнения: 32
Регистриран на: Съб Юли 27, 2013 2:23 pm

Предишна

Назад към Вагони

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта