Svetlin написа:Това на нищо не прилича... най-бързите вагони на БДЖ на ПВ... Пълен абсурд! Единственият им минус е,че нямат контакти.. така и не им сложиха , ама да се движат на ПВ е повече от безхаберие.
Това се прави напълно умишлено и съзнателно. Пътувайки често с ПВ 70102 само за няколко месеца съм се возил многократно на 97-ца, ревизирана 50-ка, ревизирана 74-ка, 63-ка 1-ва класа и 2-ра класа, ревизирана 43/45-ца. След като същите вагони се повъртят един месец на ПВ-та да станат на кочини и да потънат в смрад, ла*на, гнус, да бъдат потрошени, нарисувани с графити и тн. някой се сеща за тях и ги пуска на други влакове от по-висока категория. Сега впечатления от вагоните:
97-ците - преди не бях се возил в такъв макар да ги има от доста години вече в БДЖ. Просто по нашия край не пускаха такива и с право. Много добри вагони, меки и сравнително удобни седалки. Нуждаят се от климатик, контакти и автоматизирани врати - не много работа и няма да е кой знае колко скъпо. Така се получават добри вагони за до 200 км/ч. От човек работещ в БезНадежда съм чувал, че бързо търкали ребордите и уж затова не ги пускали преди по Дефилето и на север. Сега явно са решили, че ще ги жертват или хептен няма вагони. Не се ползват по предназначение и се превръщат в кочини бавно, но сигурно;
63-ките - в никакъв случай тези вагони не трябва да пътуват на влакове с категория по-ниска от БВ. Просто е кощунство. Голям брой от малоумните мангали и прости селяни-пенсионери не знаят как се отваря вратата в такъв вагон. Виждал съм го многократно с очите си по 7-ма. Да ги постегнат, да ги измият, да им оправят климатиците и да ги пускат на БВ-та по 5-та и 7-ма.Препоръчително по 5-та. Има още хляб в тях, но напълно умишлено ги съсипват!
74-ките - много зависи от кое депо са. Почти винаги съм се наслаждавал на пътуването с тези вагони. Само един единствен път попаднах на странна комбинация от ревизирана 74-ка която беше окопана и така тресеше, че сякаш си в самолет при турболенция. Беше на русенски влак миналата година. 74-ките ревизирани и с контакти на тоя етап са напълно достатъчни откъм комфорт за обслужване на БВ по 7-ма линия. Скоростите там са ниски и предвид мнозонството от пътуващите технологията която предлагат е предостатъчна. Наличието на контакти е добре дошло;
43/45 - е това са сериите и вагоните които трябва да се подават само и единствено за ПВ и КПВ - НИКАКВИ ДРУГИ! Реално то това им е и основното предназначение. Фактът, че се използват за обслужване на влакове различни от ПВ и КПВ граничи с абсурда. Ревизирани или не тези вагони трябва да си стоят в този клас влакове и да обслужват само и единствено тях.
Проблемът обаче идва от мързела и пределната олигофрения, които царуват в БДЖ и държавата като цяло. Поради тях ПКВ-то е пълна каша и хубави вагони вървят на селския ПВ, а на БВ получаваш смрадлива каруца. Крайно време е да се направи нещо по въпроса и да има оставки и уволнени. Редно е и да се увеличи цената на билета. Ако искаш комфорт - ще плащаш. Така е в цял свят, редно е и у нас да е така. Влаковете са се превърнали в средство за превоз на какви ли не индивиди със съмнителна външност и особено съмнителни дори липсващи хигиенни навици. Преди 25 години да речем нямаше толкова коли и беше често срещана гледка някоя баба да носи в кашонче с дупки 10-на пиленца купени от пазара. Тогава хората така пътуваха понеже нямаше как, но дори и да носеха кашона с пиленцата или торба пълна с домати, чушки и тн. самите хора имаха възпитание, поддържаха хигиена и не воняха като някои от сега пътуващите. За последните 10 години съм виждал в ПВ клошари мъкнещи кашони, чували с желязо, други клошари, куче, чувал с крадени дрехи (сам си призна) и тн. Редно е билетите да се увеличат, за да се понамали присъствието на подобни индивиди във влаковете или поне не и в БВ и ЕВ. Проблемът идва и от това че начело на БДЖ и МТИТС са мангаля и тъпчовците и в цялата тази структура властва герберщината или иначе казано тоталното неглижиране. На никой не му пука за железницата и нейните проблеми. Всеки ден горят локомотиви, има закъснения с часове, хора пътуват с часове във вагони без климатик, но на никой не му пука. Те само правят констатация, че с еди колко си % пътниците били намалели. Ами нормално е при положение, че с влак и с автобус с климатик ще стигнеш от т.А до т.Б за почти едно и също време и за идентична цена хората да предпочетат автобуса. Преди години беше кощунство да си помисля дори, че бих изрекъл подобни слова в защита на рейсаджиите, но към днешна дата реалностите са такива. Платежоспособните пътници се увеличават и вече гледат не само времепътуването и цената, но и комфорта който им се предлага. С настоящия ПКВ той не е на нужното ниво и ако продължава така много скоро единствените останали возещи се във влаковете ще са именно бедните, просяците, мангалите и клошарите. Без климатизирани вагони с интернет, без бистра в композициите, без достатъчно спални вагони по дългите рамена, без нормална поддръжка и чистота във влаковете, с многочасови закъснения и без скорости по-високи от тези на автомобил/автобус, железниците са обречени.