Спални вагони

Информация и дискусии за вагоните на БДЖ и частните превозвачи. Разпределение на подвижен състав по депата, технически харатеристики, завършени модернизации. Предимства и недостатъци, експлоатация. Информация и предложения за нов и поръчан подвижен състав.

Re: Спални вагони

Мнениеот railjet » Съб Сеп 21, 2013 8:23 pm

Прави впечатление, че пътниците кучетата ги яли! Толкоз ли няма нещо под ръка в Каспичан?!
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Спални вагони

Мнениеот disell » Съб Сеп 21, 2013 10:01 pm

От Шн е изпратен локомотива на вл. 20161 но е имало тов.влак в Надарево а както знаем поради ТЪПОТИЯТА на НК ЖИ да правят едни безкрайни междугария със закриването на сума ти гари ( особено в участъка ГО-Ва ) без да оставят поне в средата по 2 S-а за смяна на коловозите и са чакали първо да се върне ТВ и тогава са отишли за 2626.
Аватар
disell
 
Мнения: 1187
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:45 pm

Re: Спални вагони

Мнениеот bdz43r » Съб Сеп 21, 2013 10:20 pm

А всъщност какъв е случаят с подвеската, та локомотива е останал в стрелките на Тг? Обикновено скъсаната подвеска не пречи на преминаване през стрелки.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Спални вагони

Мнениеот railjet » Съб Сеп 21, 2013 10:45 pm

НКЖИ действително доказаха голям Глъм с междугарията над 20 км по 2-ра без S-ове. Рекордьори в това отношение са Пордим-Левски и Каспичан-Провадия-Синдел. Тъпоумието по занданските етажи е много по-голям разход от поддържането на 4 стрелки на всеки 15 км.
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Спални вагони

Мнениеот 42 072.9 » Съб Сеп 21, 2013 11:56 pm

Може би е скъсана в лошия вариант - от към ухото и да е задрала по траверсите. От бюлетина не става ясно, защо машината престоява в стрелките. Може би и другата подвезка се е скъсала и да са чакали техниката да дойде за да поставят скоба. Има такива случаи.
42 072.9
 
Мнения: 364
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 7:42 pm

Re: Спални вагони

Мнениеот disell » Нед Сеп 22, 2013 1:04 am

Къса се след неутралната ставка и след тръгването и изминаването на около 300 м. се заклинва в стрелката.
Аватар
disell
 
Мнения: 1187
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:45 pm

Re: Спални вагони

Мнениеот Nikss » Нед Сеп 22, 2013 10:09 am

Напоследък късането на подвески си стана почти ежедневие... :?
Nikss
 
Мнения: 593
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 11:35 am
Местоположение: Сф

Re: Спални вагони

Мнениеот disell » Нед Сеп 22, 2013 11:48 am

Особено с някой локомотиви които май вече всеки месец си късат по една подвезка.
Аватар
disell
 
Мнения: 1187
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:45 pm

Re: Спални вагони

Мнениеот Vancho_4647 » Пон Сеп 23, 2013 8:30 pm

railjet написа:НКЖИ действително доказаха голям Глъм с междугарията над 20 км по 2-ра без S-ове. Рекордьори в това отношение са Пордим-Левски и Каспичан-Провадия-Синдел. Тъпоумието по занданските етажи е много по-голям разход от поддържането на 4 стрелки на всеки 15 км.

Пропусна и заплати на началник гари ръководител движение, стрелочници, тва си е ГОлям пропуснат бонус за занданчиците :lol:
Vancho_4647
 
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:32 pm

Re: Спални вагони

Мнениеот bdz43r » Вто Окт 15, 2013 12:55 pm

Тествах най-после новите вагони... впечатления противоречиви.
Още са нови, имат си всичко, което е нормално за съвременен спален вагон, на практика условията са съвсем като в спалните вагони на нормалните европейски железници - мивка в купето, връзка с шафнера, часовник, индивидуално регулиране на температурата във всяко купе (и работи), щора на прозореца, лампичка на всяко легло (светодиодна) и т. н.
Но както и очаквах, след първоначалния ентусиазъм и тук още в началото нещата се оставят на самотек. Лампата над мивката не светеше, лампата над прозореца също, в тоалетната нямаше хартия, водата едвам течеше, даже се зачудих дали изобщо е заредена такава. Поне контактите работеха, но пък единствен контакт в купето и то на неудобно място над мивката е недостатъчен.
Обърнах внимание, че след всяко възстановяване на захранването, оборудването поне половин минута се чуди какво да прави, а когато се свести, се получава доста ударно зареждане на батерията до над 100 А заряден ток. На няколко пъти след неутрална вставка, минаваха по няколко минути преди вентилацията отново да тръгне. Неприятно беше, че в ъгъла на стената, зад леглата откъм коридора има една хлабава ламарина, която и при двете ми пътувания дрънчеше и трябваше да я уплътнявам с прегъната на много хартийка. Неудачно решение е поставянето на сгъваеми седалки под най-долните легла, където иначе е много удобно място за багаж. При други спални вагони самите легла се превръщат в седалки при нужда.
Но това са дребни кусури, основно обслужването куца, нещо което само с нови вагони не става.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Спални вагони

Мнениеот mental » Пет Яну 24, 2014 12:23 pm

Нямам думи вече! И шафнерите започнаха да си прибират банкноти! Тази сутрин, ако не си бях поискал копието от разписката за спално място, тарикатът в 8626 изобщо нямаше да отчете 10-те лева, с които си доплатих за спален вагон. Върна ми картата и до там - и като си поисках и другия документ се направи на ударен, че бил забравил и пред мен написа разписка, а на схемата липсваха и името и ЕГН-то ми.

Днес 10 лв, утре пак и хоп на седмица по 100 кинта отгоре! А точно в 8626/27 е честа практика да се купуват места от шафнерите...
Аватар
mental
 
Мнения: 231
Регистриран на: Нед Сеп 15, 2013 5:46 pm

Re: Спални вагони

Мнениеот 07 » Пет Яну 24, 2014 1:15 pm

те си прибират от време оно... първия ми спомен от това "свещенодействие" е от 1996та - когато си купих спално място от шафнера :)
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Спални вагони

Мнениеот ivajlo_nikolov » Нед Яну 26, 2014 12:48 pm

Новите спални вагони ги ползвам вече два пъти. Първият път беше с влак 8637 на 19.11.2013г., като тука съм дал кратко инфо за това пътуване. За него мога да допълня само, че на тази дата беше най-студения ноемврийски ден, както и това, че за ужас на шафнера в депо Пловдив не бяха обслужили вагона, водата свърши и тоалетните блокираха преди Синдел. За втори път с турски спален вагон пътувах на 19.01.2014г. с влак 2627/37 до Кардам. Ето няколко снимки от интериора:
Бизнес кабина в нощен "режим" - средния креват е вдигнат.
Кабината в дневен "режим".След Добрич шафнера реши да повиши комфорта, за което му благодаря.
Още една снимка на седалките
Умивалник
Пътуването до Повеляново беше комфортно, но за това може би допринесе факта, че времето беше необичайно топло за януари - на 20-ти към обяд термометъра на гарата във Варна показваше 19 градуса! Въпреки това, веднага след потеглянето от София, шафнера мина през всички кабини да провери настройката на термостатите, да покаже допълнителните одеяла в нишата за багаж над коридора, и да предупреди пътниците да внимават с това недоразумение - стоп крана между стъпалата /снимката е от друга кабина/.
Но след преминаването на дизелова тяга положението се промени. Влак 2637 на практика е ПВ. При честите спирания отпада захранването, и при възстановяването му се чуват три пронизителни звука от рестартирането на системата, които събудиха всички преди Добрич. Също така, на климатика му трябва известно време да вдигне налягане за кондензация, и таман го достигне и започне да духа топло, захранването пак падне. :evil:
За финал - една снимка на вагона на Кардам. :D
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 960
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Спални вагони

Мнениеот dobo » Нед Яну 26, 2014 1:27 pm

Аз ли се лъже или няма логика при спиране да отпада захранването?
Нали двигателя на 07 си върви, генератора и той би следвало да си произвежда 1500VAC 50Hz.
dobo
 
Мнения: 435
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:16 pm

Re: Спални вагони

Мнениеот ivajlo_nikolov » Нед Яну 26, 2014 2:09 pm

dobo написа:Аз ли се лъже или няма логика при спиране да отпада захранването?
Нали двигателя на 07 си върви, генератора и той би следвало да си произвежда 1500VAC 50Hz.

Не знам каква е системата на 07 за подаване на отоплително напрежение, но при работа на ниски обороти на двигателя не подаваше напрежение. Може конкретния локомотив да е бил бъгав.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 960
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Спални вагони

Мнениеот rexkos1991 » Нед Яну 26, 2014 2:10 pm

В седящите вагони нямаше проблеми с отоплението, всичко беше наред през целия път.
rexkos1991
 
Мнения: 875
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 4:45 am

Re: Спални вагони

Мнениеот bdz43r » Нед Яну 26, 2014 2:20 pm

Не е бил бъгав, а напрежение може да се подава само на голяма позиция и при престой/инерция. При малка позиция напрежението на генератора е недостатъчно за нормална работа на инвертора. Логично, при всяко спиране и последващо потегляне отоплението отпада и новите вагони се шашват.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Спални вагони

Мнениеот ivajlo_nikolov » Нед Яну 26, 2014 2:49 pm

rexkos1991 написа:В седящите вагони нямаше проблеми с отоплението, всичко беше наред през целия път.

В 74-ките кратковременното прекъсване на захранването не може да се усети, защото те се отопляват с ел. калорифер - канален тип, който буквално секунди след подаване на захранване започва да подава топъл въздух. Докато спалните вагони се отопляват с климатик, също канален. При климатика, след възстановяване на захранването е необходимо време - около 90 сек. за изравняване на налягането и включване на компресора. След включване на компресора минават още 1-3 минути до достигане на работно налягане в кондензатора, и тогава влиза в режим.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 960
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Спални вагони

Мнениеот bdz43r » Нед Яну 26, 2014 2:50 pm

Една минута минава само докато се свестят инверторите на вагона и чак след това климатика получава захранване.
Не съм убеден обаче, че се отопляват само с климатик. Всичките ни други климатични вагони и МВ имат и печки.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Спални вагони

Мнениеот disell » Нед Яну 26, 2014 11:05 pm

Това ел.отопление на 07 серия е поредното Ентелигенто решение на някой хърватски инженер(-и) като 46.200.Не без участието естествено и на тогавашното ръководство на БДЖ.Има много по-добри решения ама ...нали си гушнахме пачките а след нас потоп.Сега при движение на влаковете между Дч и Крд с фантастичната скорост от 40 км/ч е направо ад за спалните вагони - постоянно са в режим на превключвания през няколко минути все едно виждаш мигащи лампички на елха.Виж в другите междугария нещата са по-добри за тях- там се налага най-много само едно-две превключвания при потегляне и спиране.
Аватар
disell
 
Мнения: 1187
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:45 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Вагони

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта