Вагони серия 74

Информация и дискусии за вагоните на БДЖ и частните превозвачи. Разпределение на подвижен състав по депата, технически харатеристики, завършени модернизации. Предимства и недостатъци, експлоатация. Информация и предложения за нов и поръчан подвижен състав.

Re: Вагони серия 74

Мнениеот bdz46203 » Нед Дек 20, 2015 9:38 am

Otskov написа:Днес в Сз-Мх не усетих вибрации, пък не знам; със 120-125 се движеше 4640, пътувах обаче не в 74-ка, а в студена 50-ка.

Вибрациите най силно се усещат от обратният предупредителен светофор на Калояновец точно до прелеза на Християново.
Не може 50-ка да е студена и то пловдивска. Парното е работело. Ако е имало някакъв проблем, защо не каза на бригадата да рестартира отоплението.
bdz46203
 

Re: Вагони серия 74

Мнениеот Vancho_4647 » Нед Дек 20, 2015 12:04 pm

dobo написа:Не са виновни вагоните! Мога да го кажа с 100% сигурност!
В последните две седмици на два пъти ходих до Стара Загора и наобратно до София и при двете ми ходения ги имаше ти вибрации.То даже не са вибрации, ами имаш чуство, ще се разпадне вагона всеки момент.
Това само в този участък - Стара Загора-Михайлово.По натам ги няма тия работи.Лошото е, че по стар обичай ще нарочат хубавия вагон и бам до 100 km/h.Дано не съм прав.

Съветвам всички, които смятат, че ходовата част на нашите ''хубави вагони'' няма вина за неприятните моменти при пътуването и вибрациите, които се усещат в купето/салона да попътуват малко в Румъния (като изберат участък различен от Букурещ-Брашов и Букурещ-Констанца) и да видят как на много по-разбит път от нашите румънските вагони не помръдват. Всеки пътувал с техния вагон на 460 (който е сред най-скапаните им и въпреки това има топла вода през зимата и активна блокировка на вратите) знае, че той се държи много по-добре от всички наши вагони по втора линия. Има и членове на форума тук, които ще потвърдят, че с вагон серия 40 на международния влак за Видин в Румъния пътуването е ужасно неприятно. Да - релсите са им разбити, но и болшинството то нашите вагони са в недобро състояние включително изкараните от капитален ремонт. Обратно при вагони като пловдивските 50-ки и в Румъния се пътува комфортно (по един и същ участък както при разбитите 40-ки :!: ) Да, темата е за 74-ките, но е редно да се отбележи, че освен недоброто състояние на родната инфраструктура и на БДЖ вагоните не са цвете за мирисане (съпоставими с железница, с която уж можем да се мерим макар, че май не можем :mrgreen: каквато е румънската)
Vancho_4647
 
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:32 pm

Re: Вагони серия 74

Мнениеот bdz46203 » Нед Дек 20, 2015 1:53 pm

Ванчо с теб съм готов до споря до края на света, защото не си права. Вагоните които излизат от капитален ремонт, излизат в перфектно състояние по отношение на ходова част. Даже са и с работещи ABS-и. Всичко по талигата е ново и стегнато. Защо мислиш, ревизираните вагони като минават през стрелки с малки радиуси, се чува едно скърцане в талигата. Докато при старите са се появили по големи луфтове и износвания и си се лашка по-свободно.
Второ, тук не става въпрос за вибрации по разбити пътища, а по хубваи пътища с по-висока скорост. И тук вагоните по разбитите пътища се държат в пъти по=добре от локомотивите примерно. Става въпрос при високите скорости. Защо мислиш един и същи вагон с една и съща скорост в едни участъци има вибрации в други не.
bdz46203
 

Re: Вагони серия 74

Мнениеот Vancho_4647 » Нед Дек 20, 2015 7:12 pm

Смятам че втора линия София-Горна оряховица е в достатъчно добро състояние, за да не ти ''танцува'' при по-високи скорости. Нещо което дори при капиталните вагони е почти немислимо. Ако не си пътувал с румънския вагон на 460 - опитай и след това при едно и също пътуване се качи и на вътрешното ако иам капитална 74-ка няма начин да не усетиш разликата ... Аз говоря от личен опит, тъй като в България дори с капитални вагони спането ми е мисия невъзможна, докато по супер разбита линия в Румъния вагоните им возят толкова хубаво, че можеш да спиш като в спален вагон нощем (да не говорим за твърдата тапицерия на 90 % от родните вагони). Това са моите впечатления и не ангажирам никого с мнението си, но смятам, че тук залитате прекалено почти винаги като стане дума за комфорт обвинявате инфрасруктурата, която безспорно има голяма вина, но нещата при БДЖ също не са на 100 % ок.
Vancho_4647
 
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:32 pm

Re: Вагони серия 74

Мнениеот Otskov » Нед Дек 20, 2015 7:16 pm

Малко встрани от темата - ревизираните 74-ки с дискови спирачки ли са ?
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1986
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Вагони серия 74

Мнениеот Vancho_4647 » Нед Дек 20, 2015 7:17 pm

И неревизираните са с дискови.
Vancho_4647
 
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:32 pm

Re: Вагони серия 74

Мнениеот BDZ 07 » Нед Дек 20, 2015 7:39 pm

А парното как е в ревизираните вагони?
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Вагони серия 74

Мнениеот Otskov » Нед Дек 20, 2015 8:39 pm

По-добро, отколкото в неревизираните.
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1986
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Вагони серия 74

Мнениеот Nikss » Чет Дек 24, 2015 10:16 pm

Otskov написа:Днес и аз забелязах, че при ревизираните 74-ки при скорост над 125 се появяват големи вибрации, целият вагон се тресе, обяснение ?

Особено на прави, в кривите спят. :roll:

Що се отнася до отоплението, ревизираните, които имат допълнителна вентилационна решетка под масичката/кошчето, греят много добре! :)
Nikss
 
Мнения: 593
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 11:35 am
Местоположение: Сф

Re: Вагони серия 74

Мнениеот evrokoma » Пет Юни 17, 2016 6:54 pm

Извинете но колко би струвала климатизацията на този вид вагони. Някюде назад в темата бе споменато че имат всичко още от самото си производство.Толкова ли е трудно да се възстанови съобщителната им система и понеже това е най масовата ни серия вагони без инвестиции в нови да се сдобием с що годе нормални влакове
evrokoma
 
Мнения: 63
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:37 pm
Местоположение: Добрич

Re: Вагони серия 74

Мнениеот dobo » Съб Юни 18, 2016 10:00 am

Климатизация не би струвало скъпо, но трябва да се преправи и всичкото отваряем джам на неотваряем, че си знаем навиците ;)
Поне тези в купетата, тези в коридори може и да не се пипат.
Съобщителната система би имала смисъл, да се казва следваща гара, връзки, закъснения и т.н., но кои ще ти се занимава с такава отегчителна работа? Та в тоя дух няма смисъл да се възстановява.
dobo
 
Мнения: 435
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:16 pm

Re: Вагони серия 74

Мнениеот evrokoma » Съб Юни 18, 2016 10:54 am

Защо да няма смисъл,натоварва се началник влака с тази задача и толкова а и има автоматични системи за тази цел като нези в сименсите. Как навсякъде тази система работи само в бг неможе. Съобщителната система е приложима при бързи и експресни влакове и няма се изтърка устата на началник влада да я отваря веднъж на 10-15мин
evrokoma
 
Мнения: 63
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:37 pm
Местоположение: Добрич

Re: Вагони серия 74

Мнениеот bdz46203 » Съб Юни 18, 2016 1:12 pm

Във всички вагони излезли от ремонт във ВРЗ Септември, системата е възстановена.
bdz46203
 

Re: Вагони серия 74

Мнениеот evrokoma » Съб Юни 18, 2016 1:38 pm

Значи остава само малко желание и средства за
да се приложи. А относто климатизацията може да стане при някой от последващите ремонти стига желание да има.
evrokoma
 
Мнения: 63
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:37 pm
Местоположение: Добрич

Re: Вагони серия 74

Мнениеот Saruman » Нед Юни 19, 2016 7:44 pm

Вчера останах поразен. Качвам се на Янтрата на Мездра, приближаваме Роман и чудо кратка мелодийка и началника съобщи гара Роман. И така всяка гара до Горна Оряховица. Преди Горна Оряховица началника съобщи "след 5 минути влакът ще пристигне на 5-ти коловоз на гара Горна Оряховица, на 6-ти коловоз се намира пътнически влак за Велико Търново, Дряново и Габрово", останах приятно очарован. Погледнах и 12 жилните междувагонни кабели бяха включени!
Аватар
Saruman
 
Мнения: 628
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Re: Вагони серия 74

Мнениеот evrokoma » Нед Юни 19, 2016 8:21 pm

Това на 63ките. Е значи можело ама няма желание
evrokoma
 
Мнения: 63
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:37 pm
Местоположение: Добрич

Re: Вагони серия 74

Мнениеот транзитен пътник » Нед Юни 19, 2016 9:47 pm

Похвално; ако стане обичайно, ще е безценно!
транзитен пътник
 
Мнения: 373
Регистриран на: Пет Сеп 20, 2013 4:49 am

Re: Вагони серия 74

Мнениеот BDZ 07 » Вто Юни 21, 2016 9:55 am

Освен всичко ще трябва да се ангажират и началниците да съобщават по микрофона.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Вагони серия 74

Мнениеот NikolaiRG » Вто Юни 21, 2016 2:54 pm

Това за тях е тежък физически труд и нарушение на човешките им права.
Аватар
NikolaiRG
 
Мнения: 513
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:39 pm
Местоположение: Русе

Re: Вагони серия 74

Мнениеот evrokoma » Вто Юни 21, 2016 5:08 pm

BDZ 07 написа:Освен всичко ще трябва да се ангажират и началниците да съобщават по микрофона.

Горките по цял ден крак немогат до подкривят а ние искаме и да говорят. Както и сам знаеш има и автоматизирана система за това, всеки занимаващ се с микроконтролери и владеещ програмиране може да събере подобно устройство. Ако има желание от страна на БДЖ може да се ангажира някоя фирма и това да стане факт. 1000вагона с по едно такова устройство и нач.влака само слага флашка с маршрута и готово. Съобщения ще се подават от началника само в извънредни случаи. Та не разбирам какво му е сложното на това :roll:
evrokoma
 
Мнения: 63
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:37 pm
Местоположение: Добрич

ПредишнаСледваща

Назад към Вагони

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron