Жп проект Пловдив – Бургас: През 2015 завършва фаза 1 и започва фаза 2Брой 5 от 03/02/2014
Церковски - Карнобат, позиция 3Проектът "Рехабилитация на железопътни участъци от железопътната линия Пловдив - Бургас" е на стойност по БФП 343 182 673 лева с ДДС. Строителните работи по всички действащи договори се изпълняват в съответствие с работните програми на изпълнителите, съобщават от НКЖИ. Проектът е разделен на три позиции с един и същ изпълнител.
Позиция 1 – "Рехабилитация на железопътната отсечка Mихайлово - Калояновец, включително главните коловози в гарите Михайлово и Калояновец, с приблизителна разгъната дължина на железния път 21км".
Строителството на позиция 1 вече е завършено. Акт 15 е връчен в края на миналата години. Очаква се сформиране на приемателна комисия, която да завърши мониторинга си с акт 16 през февруари. За тази позиция финансовото изпълнение е около 80%. Изпълнителят забави предаването на обекта. В момента се водят преговори между изпълнителя и възложителя за изправността на мотивите, с които се изисква удължаване на срока за изпълнение. Според възложителя, ако мотивите за закъснението не са основателни, на изпълнителите ще бъдат наложени санкции.
Позиция 2 – "Рехабилитация на железопътните отсечки Стара Загора – Завой (до км 190+590 в междугарието Ямбол - Завой) и Завой – Зимница (от км 192+706 до входната стрелка на гара Зимница), включително главните коловози и гарите Стара Загора и Ямбол и всички гари и спирки между тях, с приблизителна разгъната дължина на железния път 120 км".
Втората позиция по проекта обхваща участъка Стара Загора – Зимница. В отсечките Стара Загора – Нова Загора и Кермен – Безмер строителството на железния път и контактната мрежа е завършено, там продължава ремонтът на осигурителната техника и секционните постове в гарите. Работи се по железния път и контактната мрежа в участъците Нова Загора – Коньово – Кермен и Безмер – Ямбол – Завой – Зимница. Срокът за завършване на отсечката изтича тази година, изпълнени са 78% от строителните работи.
Позиция 3 – "Рехабилитация на железопътната отсечка Церковски – Карнобат, включително главните коловози в гара Церковски, с приблизителна разгъната дължина на железния път 28 км и подновяване на железния път в отсечката Карнобат - Бургас, включително главните коловози в гарите Карнобат и Бургас и всички спирки и гари между тях, с приблизителна разгъната дължина на железния път 122 км".
В този участък е положен 100 км нов железен път. Подизпълнителят на проектанта "Проджект" - "Евротранспроект" разяснява, че на определени места от трасето се е наложило укрепване на терена. Слаби места са се появили в участъка Черноград - Айтос и край разпределителен пост Лозово. В проекта са включени всички гари, а от приемните здания ще бъдат ремонтирани частично само някои от тях.
Трасето е 75 км двойна жп линия, или разгъната - 150 км. В някои от гарите ще се поправят перони, настилки. Във фаза 1 не са включени подлези и надлези, те остават за фаза 2 на проекта. Рехабилитират се прелези, като се поставя еластична настилка.
Във фаза 2 на проекта, за която вече е обявен търг за проектиране, освен подлезите и надлезите ще бъдат ремонтирани и укрепителни съоръжения, ще бъдат обновени и гари. Скоростта, с която по това трасе ще се движат влаковете, е 100-130 км в час, като в по-голямата част от трасето тя е 130 км в час, а в участъка Церковски - Карнобат ще бъде 160 км в час. Досега са извършени над 68% от СМР.
Част от проекта е възстановяването, ремонтът и модернизацията на тяговите подстанции, което ще бъде осигурено след избора на изпълнител сред повторния търг.
Таблица 1Стойност на договора за строителство по позиция 1 29 652 343 лв. без ДДС
Стойност на договора за строителство по позиция 2 151 536 000 лв. без ДДС
Стойност на договора за строителство по позиция 3 135 780 506 лв. без ДДС
Строител ДЗЗД "Джи Си Еф - СК 13 - Трейс Рейлинфра Консорциум"
Строителен надзор ДЗЗД "Етаконс - Вито Прато"
Източник:
Строителство Градът