ДП "НКЖИ" - актуална информация

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот Administrator » Сря Мар 12, 2014 2:37 pm

НКЖИ ОРГАНИЗИРА КОНКУРС ЗА ДЕТСКА РИСУНКА

11.03.2014

Изображение

Децата на служителите на ДП НКЖИ отново са поканени да вземат участие в Международния конкурс за рисункана тема „Безопасно преминаване на прелези”.

За четвърта година UIC (Международен съюз на железниците) организира конкурса, по повод Международния ден за повишаване на вниманието при преминаване на прелези (ILCAD).

Състезанието е отворено за всички деца на служители на НКЖИ, като член на UIC, в следните две възрастови групи: 4 - 7 г. и 8 - 12 г.

Крайният срок за изпращане на рисунките е променен от 11 март 2014 г. на 18 март 2014 г.

Рисунките трябва да са направени на ръка, след което сканирани се изпращат на следния линк: http://www.ilcad.org/Kids-corner,218.html.

Гласуването ще се проведе на специално посветена на състезанието интернет страница (условията и интернет адресът ще бъдат уточнени през месец март). Най-добрите творби ще бъдат оповестени до края на месец април 2014 г. и наградени.

Рисунките ще бъдат публикувани на уебсайта на ILCAD www.ilcad.org преди началото на кампанията, стартираща на 3 юни, и ще бъдат използвани по време на провеждането й, или за други събития, свързани с безопасното преминаване на прелези.

През 2012 г. десетгодишната Биляна Грозданова се нареди на второ място в конкурса. Рисунката й се класира сред над 300 рисунки в категория от 8 до 12 години. Бащата на младата художничка, Йордан Грозданов – оператор в Енергосекция – София, е служител на НКЖИ от 20 години.

Скъпи деца,

хващайте моливите!

Източник: ДП НКЖИ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот Administrator » Нед Мар 16, 2014 11:41 pm

Петя Найденова: Железничарят у нас е много устойчив и успешно адаптиращ се (видео)

14.03.2014, 18:48 (обновена 14.03.2014, 18:53)
Спас Стамболски


Петя Найденова, психолог в НКЖИ, пред news.bg

Г-жо Найденова, наскоро направихте проучване сред вашите служители относно тяхната оценка за стреса на работното място. Какви са основните изводи от анкетата?
Да, действително извършихме това проучване, което обхвана всичките ни експлоатационни поделения и общо 1516 служители. Резултатите говорят за една много устойчива личност и за една много висока мотивация за труд, за една добра квалификация.
Железничарят успява да се адаптира в условията на икономическа нестабилност и да запази концентрация. Нашите служители спокойно приемат критика според техните отговори. Също така служителите ни са декларирали, че получават подкрепа както на работното им място, така и в семействата си. Като цяло може да се каже, че колегите не преживяват огромни психически натоварвания. Отговорилите, че чувстват стрес не са много и не представляват тенденция, като това обаче ме мотивира да работя още по усърдно, да обърнем повече внимание на някои психосоциални фактори.
Все пак мога да кажа, че стресът е необходимо явление защото то ни мотивира, дава ни възможност да се чувстваме отговорни. Дистресът е негативното понятие, защото той се натрупва с времето, но резултатът в компанията бяха много добри.

Резултатите показаха ли какво е доверието между служителите и преките им ръководители?
Резултатите показаха, че ръководителите оценяват много добре подчинените си. Това беше важно да бъде отбелязано, защото отношението на ръководителите влияе върху подчинените им, на тяхната самооценка и мотивираност.

А служителите вярват ли на ръководителите си?
Да. Въпреки, че страхът от съкращение излезе като най-стресогенен фактор. Други такива фактори са изпълняване на задачи, несвързани с дейността, извършване на работа в съкратени срокове, но това всичко се обяснява със спецификата на железничарската работа.
Резултатите също така показаха едно много висока всеотдайност на железничаря, въпреки че хората декларират несъответствие между положения труд и възнаграждението което получават.

Откога НКЖИ започна да отделя по-значително внимание на психоемоционалния фактор при работата на служителите си?
В компанията от 2010 г. има служба по трудова медицина. Тя се занимава с въпросите на здравето както на физическото, така и на психическото. Аз като психолог реших да дам възможност на хората да се запознаят повече с това какво представлява стресът, за това какво представлява работа в екип и др.

Има ли към кого да се обърнат служителите на НКЖИ в случай, че решат да споделят за свой проблем?
Да, в компанията има психолог, но е важно нашите служители да знаят, че не бива да се затварят и че не трябва да решават проблемите си в самота. Те трябва да могат спокойно да анализират своя работен ден и да не забравят да оказват подкрепа на колегите си. А когато критикуват, да знаят, че трябва да се критикува дейността на човека, а не неговата личност.

Какво смятате, че е нужно да се направи в бъдеще за допълнително справяне със стреса и повишаване информираността на хората за тяхното психично здраве?
Ние стъпваме изцяло на европейските практики. Европейската агенция по безопасност и здраве има мероприятия, ориентирани към превенцията на стреса. В Закона за здравословни и безопасни условия на труд са разписани ясно и задълженията на работодателите по отношение здравето на техните служители.
В момента това, което правим е да разработваме и да показваме на нашите служители презентации по различни теми - за стреса на работното място и даваме различни механизми за справяне с проблема. На нашия сайт всеки може да намери допълнително информация относно това как да се погрижи по-добре за своето здраве.

Източник: News.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот Administrator » Нед Мар 16, 2014 11:48 pm

Джоанна Димитрова: Продаваме земя и скрап, за да ремонтираме жп трасетата (видео)

14.03.2014, 18:37 (обновена 14.03.2014, 18:42)
Спас Стамболски


Финансовият директор на НКЖИ Джоанна Димитрова пред news.bg

Г-жо Димитрова, как започна 2014 г. спрямо миналата?
2014 започна с нормално натоварване на жп инфраструктурата. В сравнение с миналата година отчитаме съвсем лек спад в товарното движение. Това се дължи основно на януари, където регистрирахме лек спад, но през февруари отчетохме увеличение на извършената работа с 2-3%, което до известна степен компенсира изоставането.

Какво показаха окончателните финансови резултати за 2013 г?
Те показаха една добра година, в която отчетохме 25 млн. лв. данъчна печалба, като в бюджета ще внесем около 2.5 млн. лв. В същото време имаме счетоводна загуба от 21.4 млн. лв., но инфраструктурата като цяло е на счетоводна загуба, защото в по-голямата си част собствените приходи са по-малко, а капиталовият трансфер от 90 млн. лв., който получаваме от държавата се капитализират под формата на увеличаване на стойността на дълготрайните материални активи.
За съжаление намалението на инфраструктурните такси също оказа своето влияние и общите постъпления по това перо намаляха с 19 млн. спрямо 2012 г. Ако бяхме събрали тези приходи, загубата щеше да бъде само 3 млн. лв.
Отчитаме като успех, че успяхме да разпределим така средствата, влагайки ги в инвестиции и текущо поддържане и по този начин да отчетем данъчна печалба.

Кои ще бъдат най-големите предизвикателства за отдела, който ръководите през тази година?
Тази година ще бъде тежка, защото много трасета ще имат нужда от основен ремонт и съответно трябва да се набавят средства за финансирането на тези дейности, като този размер е около 87 млн. лв. Тъй като можем да не успеем да набавим всички тези средства от инфраструктурни такси, то ние отново ще трябва да прибегнем към продажбата на неоперативни активи. Очаквам именно от такива продажби да донесем приходи на компанията в размер на 25-30 млн. лв., което смятам,. че е напълно възможно.
В момента екипът в нашия отдел подготвя продажба на два терена с обща стойност около 2 млн. лв. Също така продаваме скрап през борсата за около 1.2 млн. лв. Така тези резултати до момента ни карат да смятаме, че ще се справим с набавянето на допълнителните средства.
Ако не го направим ще изпаднем в ликвидно сътресение, но ние не бихме позволили това.

Докога компанията ще може да разчита на неоперативните си активи?
Докогато ги има - може би за около две години и половина. Но ние очакваме и прехвърляне на активи от БДЖ, които са в размер на около 30 млн. лв. Като количество имаме достатъчно собственост с отпаднала необходимост, но не можем да кажем точната им цена защото не всички от тях са проверени от оценители.

А какво ще стане след тези две години и половина, ако продължавате да изпитвате недостиг на приходи от традиционните дейности?
Надявам се дотогава да сме подновили инфраструктурата благодарение на европейските проекти и на това че през последните години успяваме да запълним всички "дупки" от поддържане, които сме имали през годините. Дотогава ще имаме и нови машини, които да намалят средствата, които даваме за осигуряване на безопасността на влаковото движение.

Притеснява ли ви ситуацията в Украйна?
Всичко може да повлияе негативно върху нашата работа. Аз смятам, че колегите които пряко отговарят за товарното движение, имат това предвид и смятам, че те вече са разработили своите планове в зависимост от развоя на ситуацията.
Като цяло съм уверена, че на политическо ниво ще бъде намерен изход от това, което става, така че не само България, но и всички да не търпим негативни последствия.

Как вървят разплащанията по европейските проекти и към доставчиците ви?
Мога да кажа, че на този етап имаме разполагаем ресурс включително и за плащания по ДДС по европейските проекти. Същото важи и към нашите доставчици. В постоянен диалог сме с министерството на финансите и смятам, че до края на годината това което дължим ще бъде разплатено своевременно.

Източник: News.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот Administrator » Вто Мар 25, 2014 10:07 am

НКЖИ с награда за „Социално отговорна компания - партньор на община”

24.03.2014

Изображение
Снимка: НКЖИ

Днес, в Хасково, инж. Златин Крумов, заместник генерален директор на НКЖИ получи награда за „Социално отговорна компания - партньор на община “. Отличието се връчва за направени инвестиции в община Димитровград, с предмет на дейност: изграждане, ремонт и поддръжка на железопътната инфраструктура.

Наградата бе връчена от инж. Светослав Глосов, заместник-председател на Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ). Тридесет и пет фирми от 8 общини бяха номинирани от регионалната структура на КРИБ. За втора поредна година тя организира номинации за приза „Социално отговорна компания - партньор на община”.

В своето слово инж. Крумов подчерта, че връчването на награда в тази област е огромно признание за работата на Компания и е знак, че се движим в правилната посока, а именно - развитие и модернизиране на жп инфраструктура, достигане на европейските стандарти в съответствие с политиката на ЕС и стабилното развитие на транс-европейските транспортни мрежи.

Наградата „Социално отговорна компания – партньор на община”, е учредена по инициатива на хасковската регионалната структура на КРИБ. Инициативата й тази година бе подкрепена от кметовете на Хасково, Димитровград, Минерални бани, Любимец, Харманли, Стамболово, Тополовград и Ивайловград.

Източник: НКЖИ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот Administrator » Чет Мар 27, 2014 2:31 pm

НКЖИ - ПАРТНЬОР ПО ПРОЕКТ „ШАНС ЗА РАБОТА – 2014”

Mar 26, 2014

Изображение

През месец март 2014 г. стартира Проект на КНСБ „Шанс за работа - 2014”, по който ДП НК ЖИ е партньор.

Осъществен беше подбор на безработни лица, регистрирани и предложени от Бюрата по труда от съответните региони, за участие в проекта, като 400 от тях бяха насочени за обучение в регионалните структури на НКЖИ.

Първият етап на проекта приключи с мотивационно обучение. До края на месец март във всички региони ще започне и професионалното обучение, което ще продължи 38 дни. Обучението ще приключи с изпит и придобиване на професионална квалификация по професията „Работник по озеленяване”. На най-добре представилите се, ще бъде предложен тримесечен стаж в Компанията.

От страна на НКЖИ, за осъществяване на проекта са ангажирани 71 служители, от които 30 мотиватори и организатори, и 41 преподаватели.

Източник: НКЖИ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот plastikat » Чет Мар 27, 2014 8:58 pm

Служители замесени в кражбите на жп елементи
http://novanews.bg/news/view/2014/03/27 ... %82%D0%B8/
Милчо бая се изпоти :oops:
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1328
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот railjet » Чет Мар 27, 2014 9:28 pm

Запитан, знае ли, че има сигнали за проблеми на жп участъка преди дерайлирането и имало ли е ремонт, шефът на инфраструктурата, Милчо Ламбрев отрече.


Ми и ние не сме чували някога да е имало проблеми в този участък. За първи път от януари се заговори за набези в софийския жп възел. За контактната мрежа чух,че просто силният ватър я отнесъл,и така.. :?
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот 46-211 Dzver » Чет Мар 27, 2014 10:39 pm

Всяка вечер "силния вятър" отнася по 100-200 м. от контактната мрежа по 8-ма линия между НЗ и З! Чудя се как КМ стои все още на път 2 Цо-Сж...
Аватар
46-211 Dzver
 
Мнения: 391
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:22 pm

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот bdz43r » Чет Мар 27, 2014 10:50 pm

За НЗ - З имаше телеграма да се поставя под напрежение, когато не се работи.
bdz43r
 
Мнения: 3170
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот 1435 » Чет Мар 27, 2014 11:05 pm

Тези набези би трябвало да са за сметка на изпълнителя като се моткат по 3 години да ги крадат малко им е!
1435
 
Мнения: 706
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 2:34 pm

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот diesel07 » Съб Мар 29, 2014 11:13 am

През месец март 2014 г. стартира Проект на КНСБ „Шанс за работа - 2014”, по който ДП НК ЖИ е партньор.

Осъществен беше подбор на безработни лица, регистрирани и предложени от Бюрата по труда от съответните региони, за участие в проекта, като 400 от тях бяха насочени за обучение в регионалните структури на НКЖИ.

Първият етап на проекта приключи с мотивационно обучение. До края на месец март във всички региони ще започне и професионалното обучение, което ще продължи 38 дни. Обучението ще приключи с изпит и придобиване на професионална квалификация по професията „Работник по озеленяване”. На най-добре представилите се, ще бъде предложен тримесечен стаж в Компанията.

От страна на НКЖИ, за осъществяване на проекта са ангажирани 71 служители, от които 30 мотиватори и организатори, и 41 преподаватели.

Източник: НКЖИ[/quote]
Участниците в проекта от коневръза ли са събирани?
diesel07
 
Мнения: 385
Регистриран на: Сря Фев 12, 2014 5:22 am

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот mental » Съб Мар 29, 2014 11:57 am

46-211 Dzver написа:Всяка вечер "силния вятър" отнася по 100-200 м. от контактната мрежа по 8-ма линия между НЗ и З! Чудя се как КМ стои все още на път 2 Цо-Сж...


Това истина ли е? :shock: Нали старата мрежа се сваля още в началото, новата ли крадат?
Аватар
mental
 
Мнения: 231
Регистриран на: Нед Сеп 15, 2013 5:46 pm

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот 46-211 Dzver » Съб Мар 29, 2014 12:31 pm

Старата си стоеше отметната на една страна.
Аватар
46-211 Dzver
 
Мнения: 391
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:22 pm

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот Administrator » Вто Апр 08, 2014 9:47 pm

Служители на НКЖИ искат по-високи заплати (видео)

април 08, 2014

Служители от експлоатацията в Националната компания “Железопътна инфраструктура” се събраха пред централата й в София с настояване да получат увеличение на заплатите си веднага. Според изчисленията на КНСБ и КТ “Подкрепа” недоволстващите представляват 80% от служителите в НКЖИ. Те поискаха спешно подписване на нов Колективен трудов договор, тъй като стария вече е изтекъл.

Служители от експлоатацията в Националната компания “Железопътна инфраструктура” се събраха пред централата й в София с настояване да получат увеличение на заплатите си веднага. Според изчисленията на КНСБ и КТ “Подкрепа” недоволстващите представляват 80% от служителите в НКЖИ. Те поискаха спешно подписване на нов Колективен трудов договор, тъй като стария вече е изтекъл.

Железничари твърдяха, че през последните пет години заплатите им са нараснали едва с 5 на сто, а на администрацията с близо 1/3. Сега ръководството им е предложило индексиране, но намалило бонусите и така отново оставали със същите доходи. Избягвайки думата стачка работници предупредиха, че може да се възползват от вратичка в закона. Тя блокира възможността за радикални протести в БДЖ, но не важи за НКЖИ:
Марио Нинов – група за преговори за нов КТД, НКЖИ: Не е необходимо да участваме 12 хиляди души в това нещо, можем да участваме единици в него и цялата държава няма да има движение и икономиката би трябвало да е блокирана.

Изпълнителният директор Милчо Ламбрев увери, че е щяло да има по-голямо увеличение, ако компанията можела да използва парите от инфраструктурните такси, а да не разчита на замразената държавна субсидия:

Служител на НКЖИ: Който може да смята, който може да не смята, 3% на 500 лева… 20лв. Бяхте обещали, г-н Ламбрев, 10% увеличение на заплатите.
Милчо Ламбрев – изп.директор на НЖИ: Да, но ако не бяхме осъдени от Брюксел, имаме осъдителна присъда и трябва да върнем тези пари, няма от къде да ги вземем.

Въпрос: И министърът се беше ангажирал?

Служител на НКЖИ: Да, но това стана февруари, как да го направим според вас. Иначе държавата ще влезе в едно невероятно приключение, за която тя ще плаща невероятни глоби.

Ламбрев отрече през годините администрацията да е била привилегирована. Допълни, че е разпоредил замразяване на парите за чиновниците и увеличение за оперативния персонал.

Репортаж на Милен Кирилов и Николай Петров

Източник: БНТ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот Administrator » Вто Апр 08, 2014 9:50 pm

Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот Administrator » Вто Апр 08, 2014 9:54 pm

Железничари готвят стачка заради ниски заплати (видео)

Плановете на НКЖИ са от 1 април да се увеличи заплащането с едва 5%

08.04.2014 18:54

Мълчаливо недоволство сред железничарите. Служителите в Железопътната инфраструктура (НКЖИ) готвят ефективна стачка, ако заплатите им не бъдат увеличени.

От години Михаил Фурнаджиев е единственият служител в карловската гара „Христо Даново”. Получава 500 лева месечно.

„Ние сме 4-членно семейство и с моята заплата е много трудно. Аз съм завършил висше образование магистър, в крайна сметка ръководител движение с ниско заплащане. Как да живеем? България е трагедия, трагедия”, казва мъжът.

Споделя, че би искал заплата от поне 2000 лева. „Може да ви е смешно, но ръководител движение е много отговорна работа. Всички железничари знаят, че грешките при катастрофи са заради дежурните ръководители”, допълва Фурнаджиев.

Плановете на железниците са от 1 април да се увеличи заплащането с 5%. „На 500 лева това ще рече 25 лева върху основната заплата и това ще бъде получавано ежемесечно”, пресмята Милчо Ламрев, изп. директор на НКЖИ.

Според Михаил Фурнаджиев обаче такова увеличение е равносилно на „подигравка”. След края на 12-часовата си смяна на гарата, той не се прибира вкъщи, а се отправя към втората си работа. С оран на полето си докарва двойно повече.

„За мен няма почивен ден. Всеки ден съм тук или на работа. За съжаление съдбата на българския железничар е такава. Трябва да се оцелява. Децата не питат какъв си - викат: Татко, дай пари, искам играчка, лаптоп”, коментира още Фурнаджиев.

Източник: БТВ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот railjet » Вто Апр 08, 2014 11:14 pm

Мишо бил единственият служител на гарата и получава 500лв. Демек е стрелочник, тичащ паралелно до влака- да му маха с диска за другия изход. Този човек е истински маратонец. Сметнете колко намотки прави за 12 часа!
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот 46-211 Dzver » Сря Апр 09, 2014 12:42 am

Сефте ли чуваш за гари без стрелочник? Има такива гари където има прелез в района на гарата. Даже и срещи правят. Даже и ходят да пилотират влака на входния. Даже и жени на по 25 години ходят в тъмното и...пилотират. Красива жена в полунощ на жп. линия близо да циганско гето... :? Не звучи добре.
Това е България в 21-век. Икономия му е майката, пък движението и сигурността сме ги е*али.
Аватар
46-211 Dzver
 
Мнения: 391
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:22 pm

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот bdz43r » Сря Апр 09, 2014 12:57 am

На Христо Даново е ДЦ и ръководител-движение общо взето нищо не прави. Преди даже изобщо липсваше такъв понякога. Нощем най-много да го събуди някой преминаващ товарен влак. Ако нещо стане обаче, тича като щур из цялата гара.
Чинтулово също нощем няма стрелочник и като беше дал предучастъка изкуствена заетост, дежурния беше хвърлил водата няколко пъти при външна температура около нулата.
bdz43r
 
Мнения: 3170
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот railjet » Сря Апр 09, 2014 1:01 am

За гари без стрелочник чух още през 2009г. Но за гари без дежурен не бях чувал. Фурнаджийски е дежурен, щом като се обявява единствен служител на Хр. Даново. Следователно заплата му НЕ е 500лв.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта