ПОЛША

Информация и дискусии за железниците извън границите на България. Новини за чуждите железници, трамваи, метрополитени и фирми-производители на оборудване и подвижен състав за тях

ПОЛША

Мнениеот Administrator » Пон Мар 24, 2014 3:27 pm

PESA – полският лидер в областта на релсовите превозни средства

Брой 12 от 24/03/2014

Изображение

Изображение

Най-големият полски производител на релсови превозни средства – "PESA Бидгошч" АД, съчетава повече от 160-годишна традиция, огромен практически опит с усет към съвременните изисквания и търсене, като гъвкаво реагира на очакванията на най-взискателните пазари и нужди на клиентите.

В завода в Бидгошч се създават поколения влакови композиции с електрически двигатели и двигатели с вътрешно горене, локомотиви и трамваи. Съществуват два най-важни фактора, обуславящи позицията на PESA на пазара:
- Първият от тях е постоянният стремеж към развитие, което се отразява във функционирането на най-големия в тази част на Европа отдел за изследвания и развитие, в който работят повече от 200 конструктори, технолози и проектанти, отговарящи за новите проекти.
- Вторият фактор, обуславящ успеха на фирмата, е разнообразието както на продукти, така и на пазари.
Водещ продукт между електрическите влакове на фирма PESA е експлоатираният понастоящем в много райони на Полша влаков състав ELF. Това е един от най-безопасните влакове в света, който отговаря на критериите на така наречените четири сценария за ПТП. Премиерата им бе на провеждащото се веднъж на две години световно изложение в Берлин - Innotrans 2010. Досега най-големите полски региони са поръчали във фирмата от Бидгошч 88 такива превозни средства, от които 77 вече са доставени на превозвачите.
Произведените от фирма PESA релсови превозни средства с ДВГ - ATR 220, вече се движат по улиците в Италия - 41 подвижни състава се радват на много добрата оценка на изключително взискателните три превозвача. В края на 2013 г. бе подписан договор за доставка на следващите 40 влакови състави. Релсови превозни средства с ДВГ за междурелсие 1520 мм на фирма PESА вече от години се експортират за Литва, Украйна, Беларус, а дори и за Казахстан.
Голям успех постигнаха също и превозните средства с ДВГ от най-нова генерация Link. От тях вече си закупи Италия, националният превозвач на Чехия (кой е той???), две воеводства в Западна Полша. Най-радостната новина е, че беше подписан рамков договор с Deutsche Bahn за 470 броя превозни средства. Друг действащ в Германия оператор – Netinera, е подписал договор за доставка на 12 превозни средства Link за превози в Бавария.
През миналата година фирма PESA предложи на клиентите първия в своята история локомотив собствено производство. В бъдеще това ще бъде цяло "семейство" локомотиви с двигатели с вътрешно горене и електрически локомотиви с името Gama. Първият от тях – Gama Marathon, е електрически локомотив с допълнителен агрегат с ДВГ, позволяващ достигане на целта на пътуването дори в зони, където свършва електрическото захранване; не се нуждае от допълнителен маневрен локомотив, а това позволява разходите да бъдат намалени.
Един от най-важните успехи на фирма PESA през последните години бе спечелването на един от най-големите търгове за доставка на трамваи в Европа, в резултат на което фирмата произведе и достави 186 превозни средства Swing за град Варшава. През миналата година PESA приключи доставката на тези превозни средства за столицата на Полша и заедно с това подписа нов договор за доставка на 120 трамвая за Москва. Преди това фирмата реализира договори за нуждите на полските градове Гданск, Шчечин, Ченстохова, за унгарския Сегед и румънския Клуж, започна и доставката за агломерацията Силезия-Заглембие, а първите трамваи за Русия и България вече се движат по улиците на Калининград и София.

Най-високите стандарти за управление на производствените процеси в PESA са потвърдени от многобройни свидетелства, признавани от местни и чуждестранни сертифициращи институции – между другото със сертификатите IRIS 02 и Q1, известни със строгите си мерки при управлението на процесите.
Фирма PESA е не само най-големият полски производител на подвижен релсов състав, но е също и един от големите работодатели, при когото работят 2800 заети лица, а заедно с дъщерните фирми - почти 4000 заети лица. Нейният огромен производствен потенциал, споменатият вече стремеж към развитие, сътрудничеството с висши учебни заведения и научни институции – всичко това е ключът към настоящата висока позиция на фирма PESA на пазара.
Миналата година фирма PESA се озова на едно от челните места в списъка на Полската академия на науките за най-иновативни полски фирми. В този списък фирмата от Бидгошч зае 4-то място в генералната класификация и 2-ро място в категория "Големи фирми", а председателят на управителния съвет на PESA Томаш Забоклицки бе избран от Ernst and Young за "Предприемач на годината в Полша" в категория "Производство".
Успешно завърши и участието на фирма PESA в най-голямото в Полша изложение TRAKO през миналата година в Гданск. Почти половината от подвижния състав, изложен там, бе произведен в Бидгошч, а фирмата сключи четири нови контракта - включително и договор с Niederbarniemer Eisenbahn (NEB), за доставка на нови влакови композиции с двигатели с вътрешно горене LINK за обслужване на регионалните жп линии между границата на Полша и Берлин.
На 15 октомври 2013 г. проектираният и произведен от фирма PESA за руските железници инспекционен влак 611M постигна скорост 201 км/час - най-високата измежду всички, изработени досега в Полша, и една от на-високите за релсови превозни средства с двигатели с вътрешно горене в Европа.
Тестът на влака бе проведен на маршрута Москва – Санкт Петербург. Преминаването на границата от 200 км/час с една от двете служебни единици, произведени от PESA за големия руски превозвач, е значително постижение, тъй като представлява максимално използване на възможностите на релсово превозно средство с ДВГ за традиционните железници.
Ускорената PESA влиза на поредните пазари и не намалява скоростта…



Важни дати от историята на PESA
· 1851 г. – основан е Ремонтен завод за Източните железници –
сегашна PESA.
· 1920 г. – полската железопътна администрация превзема Ремонтния завод от пруския окупатор.
· по време на комунизма в Полша PESA функционира като Държавно предприятие "Ремонтен завод на железопътен подвижен състав" в Бидгошч.
· 1991 г. - "Ремонтен завод на железопътен подвижен състав" в Бидгошч е разделен от структурите на Полските държавни железници и е създадено самостоятелно предприятие.
· 1995 г. – в резултат на приватизацията предприятието е преобразувано в Държавно акционерно дружество.
· 2001 г. - фирмата преминава в частни ръце и разширява своето портфолио с производство на подвижен релсов състав.
· 2005 г. - PESA влиза в пазара на трамваи.
· 2009 г. – PESA печели най-големия търг в Европа за доставка на 186 трамвая SWING за Варшава.
· 2011 г. – PESA печели търгове за доставка на влакове за немския, чешкия и руския пазар.
. 2012 г. – подписва рамков договор с Deutsche Bahn за доставка на 470 релсови превозни средства с ДВГ Link за периода 2015 - 2022 г. на обща стойност 1.2 милиарда евро.
. 2013 r. – сключва договор за доставка на 120 трамвая за Москва; за първи път релсово превозно средство с двигател с вътрешно горене надвишава скоростта от 200 км/час.
- 2014 (януари) – доставка на първия трамвай Swing за столицата на България - София.


Източник: Строителство Градът
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2419
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ПОЛША

Мнениеот Petko Ivanov » Пон Мар 31, 2014 11:37 am

Днес е последният ден от експлоатацията на редовни влакове с парни локомотиви в района на Волштин. До 12.2013 г всеки ден два чифта редовни влака от Волштин до областния център Познан бяха обслужвани с парните локомотиви OL49-59 и OL49-69. От 12.2013 вместо до Познан парните машини теглеха два чифта влакове до близкия до Волштин град Лезно. От утре се спират и по тази дестинация и се заменят с шинобуси. Така последния "парен оазис" в Европа отива в историята :cry:
Повече инфо за събитията около Волштин може да се видят на линка:
http://www.parowozy.com.pl/newsd.htm
Petko Ivanov
 
Мнения: 309
Регистриран на: Нед Юли 28, 2013 12:44 pm

Re: ПОЛША

Мнениеот disell » Пон Мар 31, 2014 12:57 pm

Наистина е било оазис - парни локомотиви , семафори , няма КМ . Само вагоните дето са нови и малко развалят пейзажа но ще го прежалим.
Аватар
disell
 
Мнения: 1187
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:45 pm

Re: ПОЛША

Мнениеот Otskov » Пет Апр 04, 2014 6:58 pm

Това инициатива като редовните влакове Сф-Бн с 01.23 ли е или въпросната линия по принцип е била обслужвана с парна тяга ?
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1959
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: ПОЛША

Мнениеот NikolaiRG » Пет Апр 04, 2014 7:47 pm

Аз от написаното разбрах, че е редовна линия. Всъщност полуредовна, полутуристическа. Ако беше толкова редовна, нямаше да остане с парни локомотиви и семафори.
Аватар
NikolaiRG
 
Мнения: 513
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:39 pm
Местоположение: Русе

Re: ПОЛША

Мнениеот disell » Пет Апр 04, 2014 8:40 pm

Може би редовна с туристически влакове обслужвани с парни локомотиви.
Аватар
disell
 
Мнения: 1187
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:45 pm

Re: ПОЛША

Мнениеот Petko Ivanov » Пет Апр 04, 2014 8:57 pm

NikolaiRG написа:Аз от написаното разбрах, че е редовна линия. Всъщност полуредовна, полутуристическа. Ако беше толкова редовна, нямаше да остане с парни локомотиви и семафори.

Влаковете от Волштин до Познан и Лезно, обслужвани с парни локомотиви, бяха редовни, а не атракционни. Пътуваха всеки ден без събота и неделя. Разбира се, освен тях имаше и други влакове, обслужвани с дизелови мотриси.
Колкото и да е странно, семафорите се използват по много линии в Полша и Германия. Даже съм виждал семафори на линии с ICE експреси.
Petko Ivanov
 
Мнения: 309
Регистриран на: Нед Юли 28, 2013 12:44 pm

Re: ПОЛША

Мнениеот Petko Ivanov » Съб Яну 24, 2015 9:59 am

Една добра новина - от 26.03.2015 се възобновяват редовните влакове с парни локомотиви в района на Волштин. Резултатите от едногодишното спиране на парната тяга за редовни влакове са били много негативни за града поради рязко намалелия брой на туристите. Така че Волштин скоро отново ще стане "оазис" на редовната парна тяга в Европа. Повече информация може да се вземе от линка долу с помощта на Google преводач за незнаещите полски език.
http://www.parowozy.com.pl/newsd.htm
Petko Ivanov
 
Мнения: 309
Регистриран на: Нед Юли 28, 2013 12:44 pm

Re: ПОЛША

Мнениеот транзитен пътник » Пет Май 13, 2016 10:53 pm

Три секунди преди сблъскване с камион на прелез при 110 км/ч машинистът притичал покрай пътниците да ги предупреди да залегнат, което те успели да направят и нямало лошо пострадали.

Има видеозаписи на сблъсъка от две камери с обзор навън и на машиниста и пътниците от вътрешни камери.

Train driver's warning helps save passengers - BBC News
http://www.bbc.com/news/world-europe-36279898
транзитен пътник
 
Мнения: 373
Регистриран на: Пет Сеп 20, 2013 4:49 am

Re: ПОЛША

Мнениеот BDZ 07 » Пет Май 13, 2016 11:44 pm

Шляхтича шофьор трябва да е бил пиян.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив


Назад към Чужди железопътни администрации / Railways Outside Bulgaria

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron