Представиха предпроектното проучване за ИМТ Русеот 24.06.2015, Автор: Милена Василева
Зона "С" сега изглежда така
Завършиха първите два етапа от проекта за "Техническа помощ за изграждане на интермодален терминал в Северен централен район на планиране в България - Русе" . Те предвиждат проучване за местоположението на Интермодалния терминал в Русе, оценка на алтернативите, финансов и икономически анализ. Изпълнителите и възложителите представиха завършеното досега.
Проектът се състои от 7 етапа:
Етап 1: Изготвяне на предпроектни проучвания. Преглед и анализ на текущата ситуация. Определяне на алтернативите за местоположението на бъдещия терминал.
Етап 2: Изготвяне на финансов и икономически анализ на алтернативите. Оценка на алтернативите за местоположение на интермодален терминал Русе.
Етап 3: Разработване на варианти за идеен проект за изграждане на интермодален терминал Русе.
Етап 4: Изготвяне на анализ на възможностите и стратегия за финансиране, изграждане и функциониране на ИМТ в Русе.
Етап 5: Изработване на детайлен план-график за етапна реализация на проекта;
Етап 6: Разработване на ПУП – ПРЗ и ПП
Етап 7: Подготовка на отчуждителни процедури.
Избраната от изпълнителите, Обединение "Дунав" (съставено от "Евротранспроект" и "Мигети"), площадка за ИМТ Русе е с наименование "С". Тя се намира на територията на бившата Разпределителна гара Русе - изток.
Предимства на Зона "С":
- терминалът изцяло се вмества в границите на терен собственост на ДП НКЖИ;
- има пряк достъп по всички жп направления;
- има изграден пътен подход до самия терминал.
Недостатък на Зона "С" е, че съществуващата жп връзка по направление Дунав мост/гара Русе север е демонтирана.
Основните параметри на Вариант "C" са следните:
Максимален капацитет на терминала е 115 200 TEU;
Дължина на терминала – 992 м;
Широчина на терминала – 128 м;
Обща площ на пътните настилки – 80 093 м2 ;
Обща дължина на железен път – 7 420 м;
Обща площ на терминала 12,4 ха;
Инвестиционна стойност – 21 792 543 Евро.
След обсъжданията изпълнителите ще продължат работа по проекта, който е със срок за завършване 18 месеца. Целта им обаче е те да предадат разработката по-рано, за да дадат възможност на възложителя НК "Железопътна инфраструктура" да стартира процедури за изграждане на терминала.
Източник:
Строителство Градът