Второто правителство на Б. Борисов и железопътния транспорт

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Второто правителство на Б. Борисов и железопътния транспорт

Мнениеот Administrator » Съб Ное 08, 2014 11:39 am

Ускоряване на реформите и надграждане на постигнатите резултати са основни приоритети на министър Ивайло Московски

Публикувано : сб, ное 8th, 2014

Ускоряване на реформите и надграждане на постигнатите резултати са основни приоритети на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски. Това стана ясно, по време на церемонията по предаване на управлението на МТИТС. По думите му, предстои управление в много тежка и сложна ситуация в страната.

Очаква се следващата седмица да бъде представен екипът на министър Московски и конкретни приоритети и цели в секторите транспорт, информационни технологии и съобщения.

Служебният министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията благодари на екипа на МТИТС и пожела успех на новия министър.

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот Administrator » Съб Ное 08, 2014 11:53 am

Новите стари приоритети в транспорта фигурират в програмната декларация на правителството

Публикувано : сб, ное 8th, 2014

В публикуваната в медиите версия на програмната декларация, подписана от ГЕРБ, Реформаторския блок, Патриотичния фронт и АБВ, в точката отнасяща се за развитието на транспорта и транспортната инфраструктура могат да се видят приоритетите, по които залага да работи новото българско правителство начело с Бойко Борисов. Представяме ви извадка от декларацията в частта за транспорта и инфраструктурата:

12. ТРАНСПОРТ И ИНФРАСТРУКТУРА
12.1. Приоритетно и ускорено довършване и изграждане на големите инфраструктурни транспортни проекти за насърчаване на икономическия растеж, развитието на регионите и националната и международна свързаност на страната.
12.2. Приоритети: АМ “Хемус”, АМ “Марица”, АМ “Струма”; Изграждане на Тунел под Шипка; Северна скоростна тангента на софийския Околовръстен път; АМ “Калотина – София”; Скоростен път София – Видин.
12.3. Приоритетни ЖП проекти – реконструкция на ЖП линиите: София – Септември; Пловдив – Бургас Фаза II; Драгоман – София; Видин – София, заедно с реконструкция на гарите по всичките направления; закупуване на нов подвижен състав.
12.4. Подкрепа за ремонт на 2-ри и 3-ти клас пътна мрежа, свързваща местни регионални и европейски транспортни коридори.
12.5. Развитие на транспортните мрежи по макрорегионалната стратегия на ЕС – Дунавска и Черноморска стратегии – и търсене на възможност за модернизация на пристанищата в Русе и Варна и свързващата ги инфраструктура.


Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот Варужан Апелян » Пон Ное 10, 2014 11:47 am

Ивайло Московски: Около 5 млн. евро на БДЖ са блокирани от немската банка KfW

7 Ноември 2014 | 20:52 | Агенция "Фокус"

София. Около 5 млн. евро на БДЖ са блокирани от немската банка KfW, с която българските железници имат кредитни взаимоотношения. Това съобщи за предаването „Това е България“ на Радио „Фокус“ министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски. Той обясни, че ще предложи сериозен план за преструктуриране на железопътния сектор.
„Концентрираме се в оздравяването на „Пътнически превози“ и най-вероятно ще се рестартира процедурата по приватизация на „Товарни превози“. Предвиждаме сериозни инвестиции в БДЖ. Ще се търси вариант за подновяване на подвижния състав, но и за оптимизация на структурата“, обясни новият транспортен министър. Московски добави, че последната година е била на безвремие, което се е отразило на всички сектори в държавата.
Ивайло Московски каза още, че Министерството на транспорта ще продължи стратегията си за пристанищата и летищата с концесионна политика, а в пътния сектор ще се използват механизмите на Оперативна програма „Транспорт“. Като рисковите пътни проекти, Московски посочи лот 4 на Автомагистрала „Струма“, както и АМ „Марица“. „Продължава работата по изграждане на електронно управление“, обясни още транспортният министър.

http://www.focus-news.net:85/news/2014/ ... a-kfw.html
© 2014 Всички права запазени. Позоваването на Информационна агенция "Фокус" е задължително!
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот Димитър Деянов » Пон Ное 10, 2014 10:44 pm

Притеснява ме обстоятелството, че новото (второто) правителство на Б. Борисов, ще продължи със същото отношение към нашите железници, както между впрочем, всички правителства през последните години. Сигурен съм, че по състояние на железопътния транспорт ние сме на последното място между всички държави в ЕС. И противно на курса в съюза към предимствено развитие и пренасочване на пътнико- и товаропотоците , от автомобилния към железопътния транспорт, нашите министри, още не поели службата си, пак са на педала за пари от ЕС за автомагистрали и шосета и никой не се интересува, че утре може и да нямаме вече железници.

Искам да се обърна към по-младите, които са в течение по какъв начин се осъществяват връзките с институциите в ЕС и ако не звучи наивно, да попитам:
Може ли да се обърне внимание на европейската комисия по транспорт и поиска помощ за да се промени това отношение ? Нали все пак нашата железопътна мрежа е част от ж п мрежата на ЕС и европейските ж п транспортни коридори минават и през нашата страна ? Не може ли да се предложи на новият комисар по транспорт в ЕС, да посети България и на място да се запознае със състоянието на нашите железници ? Не може ли европейската комисия по транспорт да поиска, парите за транспортните програми да се дават целево, с предимство за ж п транспорта ?
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 720
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот railjet » Пон Ное 10, 2014 10:48 pm

Не сме най-зле. От България по-зле са.....Естония, Латвия, Литва и Молдова. Даже не знаят какво е електровоз :shock: Но на онези там железници не им трябват.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот rexkos1991 » Пон Ное 10, 2014 11:18 pm

Молдова е на светлинни години назад от нас. Николай Колев може подробно да разкаже как се пътува с влак на молдовските железници, у нас е направо лукс в сравнение с тяхната мизерия.
rexkos1991
 
Мнения: 875
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 4:45 am

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот дзвера44 » Пон Ное 10, 2014 11:26 pm

Ами дайте да се радваме тогава,щото не гледаме пред нас а все назад
дзвера44
 
Мнения: 431
Регистриран на: Пет Апр 11, 2014 8:32 pm
Местоположение: радомир

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот Saruman » Пон Ное 10, 2014 11:31 pm

Ха, ако при нас по новопостроена линия визирам 1-ва в участъка По-Дг, поне има скорости с трицифрено число, в Молдова нова линия има скорост под 50 км/ч.
Аватар
Saruman
 
Мнения: 629
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот транзитен пътник » Вто Ное 11, 2014 12:02 am

Молдова не е в Европейския съюз (това, разбира се, не е никакво утешение нито за нас, нито за тях, нито пък това дали други са по-зле от нас).

Същественият въпрос е във втората част от написаното от г-н Деянов. При други обстоятелства може би би могло да стане чрез някой евродепутат, но в нашия случай изглежда съмнително...
транзитен пътник
 
Мнения: 373
Регистриран на: Пет Сеп 20, 2013 4:49 am

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот Saruman » Вто Ное 11, 2014 12:28 am

И по точно ще е кой. Ако може г-н Апелян да помогне със сезирането в европейската комисия по транспорт, за това каква е политиката на поредното правителство към жп транспорта.
Аватар
Saruman
 
Мнения: 629
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот railjet » Вто Ное 11, 2014 12:34 am

.Предполагам Сарумен е запознат с инфраструктурните обекти в Румъния. От тях през две седмици излиза актуализирана информация за моментния напредък в проценти. Всеки от седемте действащи лота могат да бъдат проследени от заинтересованата общественост.

Нещо подобно има ли при родните чуканчовци?
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот Saruman » Вто Ное 11, 2014 12:42 am

Е как не го ли виждаш със скоростта на костенурка - от 130 на 60, на недостижимите 100 км/ч...
Аватар
Saruman
 
Мнения: 629
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот KRAKOMOBILA » Вто Ное 11, 2014 11:31 am

Това, че Литва е по-зле от нас е най-голямата глупост която съм чувал напоследък.
KRAKOMOBILA
 
Мнения: 967
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:13 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот Варужан Апелян » Вто Ное 11, 2014 12:32 pm

Saruman написа:И по точно ще е кой. Ако може г-н Апелян да помогне със сезирането в европейската комисия по транспорт, за това каква е политиката на поредното правителство към жп транспорта.


Всеки форумец може свободно да изпрати жалба до Европейската комисия срещу държава-членка. Тук може да намерите формуляра за жалба до Генералния секретар http://ec.europa.eu/eu_law/your_rights/ ... rms_bg.htm
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот rain » Вто Ное 11, 2014 2:02 pm

Saruman написа:.... за това каква е политиката на поредното правителство към жп транспорта.

Ще обясниш ли каква е?
Аватар
rain
 
Мнения: 235
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:33 am
Местоположение: София

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот bdz43r » Вто Ное 11, 2014 2:35 pm

Затриваща!
Спряха ремонтите на локомотиви, влакове се отменяха или закъсняваха с часове всеки ден по липса на локомотиви, посегна се на безплатното пътуване на служителите, никаква промяна на заплащането (сигурно трябва да съм доволен, че не намаля), демонстративни нагласени акции срещу кражбите на гориво, които реално продължаваха необезпокоявани, напъни за приватизация на най-печелившата дейност на безценица, избор на същата провалила се фирма за 1-ва линия, пълно ос**ане на 8-ма линия, което продължава и до днес и т. н.
Силно се надявам това правителство да финишира по-бързо от предишното, преди да е унищожило каквото е останало от железницата и по-важно - преди да успее да върне тоталитарния строй, за което активно се бореше и вероятно ще продължи и през новия си мандат.

Накратко - нищо добро не очаквам, а напротив.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот railjet » Вто Ное 11, 2014 3:20 pm

Деформация във времето. Описаните "затривания" касаят периода края на 2010-края на 2012.
Днес сме 11.11.2014. За утре няма информация какво ще бъде затрито.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот bdz43r » Вто Ное 11, 2014 3:22 pm

За утре никога няма информация, но когато си се опарил веднъж от нещо, някак е трудно да очакваш нещо различно от същото нещо. Особено когато междувременно е имало някакво подобрение.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот railjet » Вто Ное 11, 2014 3:33 pm

Тогава имахме 780млн дългове и май трябваше спешно да стиснем лимона. От него изкапаха 100млн. Комунистите дойдоха, взеха ги наготово и се похвалиха с "подобрението".
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот Saruman » Вто Ное 11, 2014 6:43 pm

bdz43r написа:Затриваща!
Спряха ремонтите на локомотиви, влакове се отменяха или закъсняваха с часове всеки ден по липса на локомотиви, посегна се на безплатното пътуване на служителите, никаква промяна на заплащането (сигурно трябва да съм доволен, че не намаля), демонстративни нагласени акции срещу кражбите на гориво, които реално продължаваха необезпокоявани, напъни за приватизация на най-печелившата дейност на безценица, избор на същата провалила се фирма за 1-ва линия, пълно ос**ане на 8-ма линия, което продължава и до днес и т. н.
Силно се надявам това правителство да финишира по-бързо от предишното, преди да е унищожило каквото е останало от железницата и по-важно - преди да успее да върне тоталитарния строй, за което активно се бореше и вероятно ще продължи и през новия си мандат.

Накратко - нищо добро не очаквам, а напротив.


Да и аз това имам предвид и да не продължаваме... Масова отмяна на влакове в цялата страна, оставяне на нелогични връзки, изпускане на други за по 5 минути (не че и сега няма подобни), намаляване на съставите на влаковете с по 2 3 вагона за бързите и по 1 за пътническите, да продължаваме ли?

П.С. Не че последното управление помогна всичко това да се оправи, но поне не продължи рязането от всичко!
Аватар
Saruman
 
Мнения: 629
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Следваща

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron