Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътници

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътници

Мнениеот Administrator » Пет Юли 19, 2013 1:17 pm

.
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Посегателства срещу инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Administrator » Вто Сеп 03, 2013 11:18 pm

11 влака са били обстрелвани с камъни за 10 дни

29.08.2013

През периода от 19 до 28 август 11 влака на "Холдинг БДЖ" ЕАД бяха обстрелвани с камъни в различни райони на страната, алармираха от БДЖ.

В резултат на тези вандалски актове са счупени общо 11 стъкла на мотриси и пътнически вагони. Разходите на железопътния превозвач за подмяна на счупените стъкла на мотрисите и вагоните ще бъдат на стойност около 4000 лева
Най-важното измерение на подобни вандалски действия, обаче, е застрашаването на сигурността на движението на влаковете, както и живота и здравето на клиентите и служителите на "Холдинг Български държавни железници" ЕАД. При един от случаите през последните десет дни, е пострадал служител на железницата, информират от БДЖ.

Локомотивният машинист Димитър Стоянов е пътувал като пътник в пътнически влак от Монтана за Мездра и е бил контузен в главата от хвърлен камък срещу влака по време на влизането на композицията в гара Мездра.

От началото на 2013 г. до настоящия момент са регистрирани общо 55 случая, при които влакове на "Холдинг Български държавни железници" ЕАД са замервани с камъни. При 10 от тези случаи, обект на злонамерените действия са били мотрисите "Дезиро", които са най-новият подвижен състав в парка на железопътния превозвач. През 2012 г. случаите на замерване с камъни на пътнически композиции са 46.

Източник: БТВ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Посегателства срещу инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Administrator » Вто Сеп 03, 2013 11:21 pm

Зачестили набези срещу влакове - огромни щети и уплашени пътници (видео)

Тази година са регистрирани 55 подобни случая, има и пострадали хора

30.08.2013

Потрошени стъкла, уплашени пътници и щети за хиляди левове. Такава е ситуацията в БДЖ след редица набези над пътнически влакове през последните дни. Общо 11 влака са били обстрелвани с камъни - пострада и човек.

От БДЖ трудно могат да предприемат каквито и да било мерки, защото нападението на влаковете става в движение, абсолютно неочаквано и неизвестно от кого, поне в повечето случаи. Подобни атаки с камъни е имало не веднъж - тази година обаче вандалските прояви зачестиха и могат да бъдат опасни за пътниците.

По данни на железницата през миналата година случаите на замерване с камъни на пътническите композиции са били 46, докато тази година само за 8 месеца са регистрирани 55 подобни случая. Счупени са 11 стъкла на мотриси и пътнически вагони, а разходите са сериозни.

рез миналата година хвърчащи камъни раняват петима пасажери. „Един от случаите е с едно дете, което беше ударено по глава много неприятно. Съчетано едно такова хвърляне на камък - скоростта на камъка със скоростта на влака може да направи удара смъртоносен”, обяснява Кирил Костадинов - ръководител "Безопасност" в БДЖ - Пътнически превози.

Само преди дни при поредна атака беше ранен локомотивен машинист. 41-годишният Димитър Стоянов пътувал за смяна, когато на влизане в Мездра влакът му бил обстрелван с камъни. Купето, в което се возил мъжът, било с отворен прозорец.

В тъмното мъжът не успял да види нападателя. Минути по-късно полицията хваща 15-годишен тийнейджър от града.

След подобни атаки щетите също не са малки. Всеки ден в едно от локомотивните депа пристигат мотриси с изпочупени стъкла за хиляди левове. Чисто новите машини са кърпени многократно, а пари за основен ремонт няма.

За инциденти с щети по самите композиции разказват и пътниците. От БДЖ настояват и за законодателни промени, които да регламентират по-строги наказания при подобен тип криминални прояви.

Източник: БТВ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Посегателства срещу инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот railjet » Сря Сеп 04, 2013 3:14 am

Столетницата нещо пообедня и на последните избори занижи томболата за подаден мургав глас, в резултат на което социалния "лелекторат" ще изпотроши социалистическата реликва. :mrgreen:
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Посегателства срещу инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Administrator » Вто Сеп 10, 2013 2:44 pm

Вандали счупиха прозорец на влака София-Варна (снимка)

Изображение
Автор: ПИК. Снимка: Petel.bg

Вандали са хвърлили камък и са строшили стъклото на вагон Първа класа на влака София-Варна. За това съобщава сайтът petel.bg, позовавайки се на снимка, изпратена от читател.

Нищо неочакващите пътници са изпаднали в шок, когато камъкът влетял при тях. Инцидентът се е случил в движение между Николаево и Гурково.

Преди време от БДЖ сигнализираха, че хулигани масово чупят прозорци на влакове с камъни. Само за периода от 19 до 28 август 11 влака са били обстреляни с камъни в различни райони на страната, съобщиха от пресцентъра на компанията.

Източник: Pik.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Посегателства срещу инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот railjet » Вто Сеп 10, 2013 2:52 pm

Гласувайки за БСП и ДПС, вие,драги гласоподаватели, гласувате за поощряване на първобитното население да продължи безнаказно в безчинствата си. Следователно ви харесва да живеете сред още по-разпасани първобитни индивиди, харесва ви те да ви разбият главите с камъни.

Г-н Делчев, на практика така излиза, нали?
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Посегателства срещу инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот 07 » Вто Сеп 10, 2013 3:02 pm

railjet написа:Гласувайки за БСП и ДПС, вие,драги гласоподаватели, гласувате за поощряване на първобитното население да продължи безнаказно в безчинствата си. Следователно ви харесва да живеете сред още по-разпасани първобитни индивиди, харесва ви те да ви разбият главите с камъни.

Г-н Делчев, на практика така излиза, нали?

Да не би да искаш да кажеш че последните 4 години такива неща нямаше? Проблема с мангалите изобщо не е политически, а допира до просто желание на МВР да се справи - и хич да не хленчат че няма закони - закони си има, ама на чингьовците не им се работи - така де - работиш не работиш - идва момента с 20те заплати и максималната пенсия (и то идва два пъти по бързо от колкото за мене и тебе) Колкото до мангалите - те гласуват за който си плати, дори историята помни случаи когато гласуваха напук на един кандидат за кмет - защото хората на последния не им кихнаха.
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Посегателства срещу инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот railjet » Вто Сеп 10, 2013 3:07 pm

Проблемът с мангалите е политически. Традицията за купуване на цигански гласове се създаде от Партията и дясната й ръка ДПС. Основният интерес на тези формации е 70% от гласоподавателите да се състоят от първобитни,неграмотни,малоумници,политически и инономически прости хора и изкуфели пенсионери- демек най-лесно манипулируемите контингенти.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Посегателства срещу инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот 07 » Вто Сеп 10, 2013 3:14 pm

railjet написа:Проблемът с мангалите е политически. Традицията за купуване на цигански гласове се създаде от Партията и дясната й ръка ДПС.

(Вече) няма значение кой я създаде - никой не иска да я прекрати и всички я ползват!
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Посегателства срещу инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот railjet » Вто Сеп 10, 2013 3:16 pm

Щом като и Атака стана (доброволно) част от Тумора....
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Посегателства срещу инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот 07 » Вто Сеп 10, 2013 3:22 pm

railjet написа:Щом като и Атака стана (доброволно) част от Тумора....

б-Атака винаги си е била част от "тумора" - също както и ГЕРБ и НДСВ - беше едно от троянските кончета на същия тумор. А глъма гласуваше и викаше "ура" - ако Ганьо беше риба - щяха да го ловят на гол бастун! А колкото до електората - казах ти и преди - необходимите условия за съществуване на комунизъм са прости хора и мизерия - и едното и другото в България са неизчерпаеми и практически - незитребими! Само че изместихме много темата.
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Посегателства срещу инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Administrator » Вто Сеп 24, 2013 2:15 pm

Войвода №2 Ангел Джамбазки: Циганчетата няма да чупят стъкла за 7 бона, ако жп линията в Перник стане скоростен път

Ромските сметища стигат дo релсите и принуждават влаковете да пъплят с 25 км/ч

Милена ГРОЗДАНОВА

Покриването на жп линията Перник-София и превръщането й в скоростен път може да реши проблема с ромските набези по жп трасето, обяви в Перник зам.-председателят на ВМРО-БНД Ангел Джамбазки. Той припомни, че в качеството му на общински съветник в Столичния минипарламент отдавна е повел борба за решаване на въпроса. Циганчета продължават да атакуват е камъни преминаващите влакове, застрашавайки живота и здравето на пътниците в тях и трошейки мотрисите. Предното стъкло на новите мотриси "Дезиро" струва 7000 лв., илюстрира нанесените щети Джамбазки.
Влаковите композиции от Перник за София и обратно преминават на ръка разстояние до ромските сметища, които придобиват застрашителни размери и се простират до релсите. Скоростта на влаковете в проблемния участък е намалена от 90 на 25 километра в час за-радириск от произшествия. Преди две години теренът е бил основно почистен, изхвърлени били тонове отпадъци, но месец и половина по-късно районът по нищо не се различавал отпреди и отново бил затрупан с боклуци. Освен че настоява незаконните цигански постройки да бъдат премахнати, Джамбазки припомни и свое предложение за изграждане на бетонно съоръжение, което да покрие цялата линия, за да се пресекат веднъж завинаги ромските набези. Той се опасява, че ако линията бъде покрита и превърната в скоростен път, роми-те ще се заселят и отгоре.

Източник: Вестник "Вяра", Благоевград - стр. 7
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Посегателства срещу инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Otskov » Вто Сеп 24, 2013 6:05 pm

Петър Делчев написа:Той се опасява, че ако линията бъде покрита и превърната в скоростен път, ромите ще се заселят и отгоре.

:mrgreen:
Багера и всичко наред докато стане равно със земята!
Юни пътувах за сефте по този участък, гледката е силно нелицеприятна (меко казано). Пример: Къща, тухлена, с пристроен сейвант, издаден към линията, и съм него пристроен дървен навес още по-към линията, така че нарушава габарита! Ама бяхме позакъснели и машиниста не спази намалението 25 :mrgreen: и аз си викам ей сега дано изскочи някой мангал, че да го сгази :mrgreen:
Още един пример:
DSC03660.JPG
DSC03660.JPG (5.14 MiB) Прегледано 6061 пъти
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1989
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Посегателства срещу инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Administrator » Чет Сеп 26, 2013 3:02 pm

Бисер Минчев: Време е жп посегателствата да се считат за терористичен акт (видео)

25.09.2013, 14:57

Г-н Минчев, предстои есенно-зимният сезон, какво прави НКЖИ подготвяйки се за него?
Имайки опита от последните тежки зими, започнахме подготовката още от края на тази. Важно е да кажем, че по тази подготовка всички поделения в компанията работят във взаимодействие и профилактиката се извършва съвместно. Най-важното нещо, което направихме, е първо да оборудваме експлоатационния персонал с необходимото студоустойчиво, работно облекло. Подготвихме и процедурите за отопление на сградния фонд и вече поетапно започнаха да пристигат въглища - на гарите, на постовете и всичко наши експлоатационни пунктове.
Извърши се профилактика на скрепителните съоръжения там, където е необходимо добаластирахме, проверихме и състоянието на канавките. Почистихме строителния и електрическия габарит на места, където знаем, че зимата създава проблеми.
В този ред на мисли, мога да кажа, че вървим към една успешно проведена зимна подготовка. Надявам се и зимата да е по-благосклонна към нас.
Извърши се и подготовка на механизацията, с която извършваме работа при зимни условия. Това са шест вагон снегорини. Те са дислоцирани, така че да могат да обхванат рисковите места - дефилетата и Балкана и да отидат по най-бързия начин до проблемите райони.

Неотдавна изразихте мнение по отношение окрупняване на командните центрове на НКЖИ. Какво се прави по този въпрос?
Това е идея, която цели намаляване на човешкия фактор с цел повишаване на безопасността. Вярвам, че когато участието на човешкия фактор се намалява се увеличава безопасността, защото ще бъдат внедрявани нови системи. На този етап завършваме възела във гара Видин - товарна, която ще командва и гара Видин - пътническа и пост Капитановци.
Имаме идеята да започнем да влагаме нова техника и чрез възел да управляваме гара Варна и тези от региона. Те трябва да се управляват от възел Варна - запад. С разширението на диспечерския център в Пловдив планираме, освен направлението Пловдив Свиленград, да управляваме и трасето от Пловдив до Бургас, както и отсечката до Септември.
Тези възлови управления ще се командват от единни диспечерски центрове в София и Горна Оряховица, което неминуемо ще е свързано и с оптимизация на персонал.

Как стои въпросът с кражбите?
Искам да се обърна към законодателния орган, че е назрял моментът за по-сериозно криминализиране на тези посегателства, а именно - като терористичен акт. Докато наказанията не са високи за посегателства върху жп инфраструктурата, този процес няма да може да се овладее.
Последният случай беше свързан с процеса, който извършваме по разформироване на излишните възли от гара Подуяне-разпределителна. Тогава при работа на разсъоражаване на контактната мрежа от наши специалисти се стигна до случай, в който те бяха атакувани от граждани от близкия квартал и се стигна до там, че бяха откраднати 40 кг. биметално въже. Това е огромен стрес за нашия персонал, който се е изправил срещу 40 човека с престъпни намерения. Такова нещо досега не ни се беше случвало.
Ние работим добре с Транспортна полиция и сега направихме график и когато вече се извършват подобен род дейности да има и представители на полицията.
Като цяло от началото на годината борят на посегателствата е 599 на обща стойност 1,244 млн. лева. Това, което сме забелязали като проблемни райони, са София, Перник, Стара Загора, Ямбол, Плевен и Варна.

Какво се прави по отношение на безопасността на експлоатационния персонал и жп мрежата?
Това, което правим, е непрекъснато повишаване квалификацията на персонала ни, а от друга страна - внедряваме нови автоматизирани системи. Като се надяваме от догодина две или три гари да бъдат преоборудвани с нова осигурителна техника, която да осигури най-високото ниво на безопасност.
Важно е персоналът да участва в обучения, които не само да ги ангажират по време на самите тях, но и да се постигне реално усвояване.

Смятате ли, че имате напредък в тази педагогическа задача?
Да, определено, но считам, че трябва да вложим повече усилия там. Казвам това, защото през последните години дейността намаля и понякога се забелязва едно отпускане и на експлоатационния персонал. Няма го и това обучение, което навремето се предлагаше от института „Тодор Каблешков", включващо и сериозна практическа подготовка.

Източник: News.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Посегателства срещу инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот railjet » Чет Сеп 26, 2013 4:22 pm

И как ще стане това? Да обявим сектора на маймуните за гнездо на терористи?! Да им попречим да се отдават на любимите им дейности? Да потрошим ръцете на маймунчетата, след като мамите и татковците са избрали управляващата Коалиция?! Как си представяте Партията и Лютви да извършат подобна мерзост и предателство????!!!
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Посегателства срещу инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот 07 » Пет Сеп 27, 2013 6:24 am

railjet написа:И как ще стане това? Да обявим сектора на маймуните за гнездо на терористи?! Да им попречим да се отдават на любимите им дейности? Да потрошим ръцете на маймунчетата, след като мамите и татковците са избрали управляващата Коалиция?! Как си представяте Партията и Лютви да извършат подобна мерзост и предателство????!!!

На калпав да не казвам какво - все партията му пречи.... Е "антипартийците" - защо не направиха нещо по въпроса? Впрочем - какви закони и какви терористи като човекоподобните са или непълнолетни или доказано малоумни - тоест не попадат по ударите на закона? С какво ще ги плашиш мангалите - със затвор ли? Че за тях там е курорт - облечени, нахранени, на топло, при родата, могат да лешперят по цял ден...
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Посегателства срещу инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот ilian » Пет Сеп 27, 2013 1:49 pm

railjet написа:Как си представяте Партията и Лютви да извършат подобна мерзост и предателство????!!!
Като кукувичка на пружинка си баеш едно и също. Всъщност, да припомня, че същата тази партия не допускаше цигански своеволия наред с доста други неща допреди 25 години. А благодарение на доскоро почитания от теб неин биологически враг (същият който хем пуска вот на недоверие, хем не влиза да го гласува), нещата съвсем излязоха извън контрол. Лесно ти е да мрънкаш отдалече, ама нещата са доста по-различни, когато си в батака.
ilian
 
Мнения: 165
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 10:39 pm

Re: Посегателства срещу инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот railjet » Пет Сеп 27, 2013 2:01 pm

Като кукувичка на пружунка велможите повтарят едно и също- как и какво трябвало да се направи против маймунските безчинства. А много добре знаят, че няма да го направят. Има няколко пречки. Една от тях е партията на Лютви, пред която Партията е застанала в стойка Г.

Отрочето порасна и зспочна да шиба родителя. Партията му даде живот и развитие и сега то набъбна в безмилостен цербер, ебаващ съзнателно неуморно и навред псевдо- държавата България. Партията също участва съвсем съзнателно в тази ебавка- като коалиционен партньор. Факт :!: Забележим както от 10 км, така и от 10 000.

Биологическият враг е кратун. Сгреших,но поправих грешката- отписах го.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Посегателства срещу инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот bdz43r » Сря Окт 09, 2013 8:14 am

Влак 8626 на 08/09.10.2013 год. с 8 вагона 360 тона возен от локомотив 45-155 с машинист А. и нач. влак С. престоя в гара Карнобат от 23:18 до 23:24 часа +3 минути по сваляне на пътник в нетрезво състояние от Транспортна полиция, нанесъл побой на началник влака С. / превозна служба София / в межугарието Черноград – Карнобат във вагон фургона на влака. Влака престоя в гара Церковски от 23:39 до 00:08 часа +29 минути по подаден сигнал на телефон 112 за поставено взривно устройство във влака. Влака престоя в гара Сливен от 00:42 до 01:07 часа +24 минути за оглед на състава на влака от органите на Транспортна и градска полиция Сливен. Взривно устройство не е открито. РУТП Бургас уведомен. Началник влака С. в гара Зимница заменена от началник влак И. / превозна служба СЗ /. В участъка Стара Загора – София влака обслужен от резерва началник влак Н. / превозна служба СЗ /. На началник влак С. е оказана медицинска помощ в гара Сливен, същата с контузни рани по лицето.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Посегателства срещу инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот plastikat » Сря Окт 09, 2013 8:45 am

Това звучи като откъс от някой екшън-филм. НАРОДА ИЗТРЕЩЯ ТОТАЛНО!!!Защо ли си мисля ,че сигнала за бомбата е подаден от сваленото пиянде ,или от някой негов приятел ? Дано жената да се оправи бързо и да намери сили и нерви да осъди гадното пиянде! Надявам се и транспортна полиция да са се представили подобаващо и гадното копеленце да е паднало по стълбите няколко пъти !!!
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1328
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Следваща

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron