ЯПОНИЯ

Информация и дискусии за железниците извън границите на България. Новини за чуждите железници, трамваи, метрополитени и фирми-производители на оборудване и подвижен състав за тях

ЯПОНИЯ

Мнениеот Administrator » Пон Сеп 23, 2013 11:00 pm

Япония пуска влак, който ще може да развива скорост 600 км/ч.

18.09.2013 19:03;

Японският железопътен оператор Central Japan Railway оповести проект за пускане в експлоатация през 2027 г. на влак на магнитна възглавница, който ще може да развива скорост 600 км/ч.

Компанията, която започна изпитания с такъв модел влак, известен като"Maglev" ("magnetic levitation" - магнитна възглавница), през 2014 г. ще започне строителството на новото трасе между Токио и Нагоя, по което ще има 6 гари. Central Japan Railway се надява да открие новата линия през 2027 г., пише БГНЕС.

Разстоянието между двата града от 286 км влакът ще покрива за около 40 минути вместо сегашните 100 минути с високоскоростния влак "Шинкансен".

Благодарение на магнитно поле, влакът ще се издига на 10 см над релсите и така единственият елемент на триене ще е въздухът.

Източник: 24 часа
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2419
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ЯПОНИЯ

Мнениеот CH_M » Сря Дек 17, 2014 6:17 pm

http://www.vesti.bg/tehnologii/nauka-i- ... or-6029102

В Япония започва строителството на най-дългото в света трасе за скоростни влакове на магнитна възглавница – маглев, което трябва до 2027 г. да свърже Токио и град Нагоя на основния японски остров Хоншу.
Строителните дейности започнаха с подготовка на изграждането на двете крайни станции – на централната гара в Нагоя и на гара Шинагава в центъра на Токио.
През идните години ще започне изграждането на поредица подземни тунели, където ще мине трасето, съобщи компанията оператор „Джей Ар Токай“ (JR Tokai).
Според проекта над 80% от цялото трасе с дължина 286 км ще се намира под земята.
Последният модел японски маглев може да се движи със средна скорост около 500 км/ч и ще изминава разстоянието между Токио и Нагоя за 40 минути.
Сегашните японски скоростни влакове шинкансен преодоляват това разстояние за час и 18 минути.
Строителството на линията ще струва 5,5 трилиона йени (45,8 млрд. долара).
Планира се и продължение на трасето до Осака, което може да стане до 2047 г. Така общата дължина ще достигне 515 км. Пътуването ще отнема само 67 минути вместо сегашните 2 часа и 25 минути.
Влаковете маглев (съкратено от магнитна левитация) използват магнитно поле, което да ги повдига и да ги задвижва.
По-малкото движещи се части позволяват по-голяма скорост и по-висока ефективност, но изграждането и поддържането на мрежата е високотехнологично и скъпо.
Източник: БТА
CH_M
 
Мнения: 186
Регистриран на: Вто Авг 20, 2013 9:19 pm

Re: ЯПОНИЯ

Мнениеот railjet » Сря Дек 17, 2014 6:54 pm

Единственото общо между България и Япония ? И двете са феодални общества до 1878г......
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: ЯПОНИЯ

Мнениеот ПЖИ43в » Сря Дек 17, 2014 7:08 pm

Има и още едно общо м/ду тях!....??....Япония е първата страна в света,пуснала влак без машинист!...България е втората!!..??
ПЖИ43в
 
Мнения: 364
Регистриран на: Чет Авг 08, 2013 5:00 pm

Re: ЯПОНИЯ

Мнениеот railjet » Сря Дек 17, 2014 8:14 pm

Да, един електровоз беше тръгнал сам в надолнището от Вакарел към Пбк. :mrgreen:
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: ЯПОНИЯ

Мнениеот railjet » Нед Апр 19, 2015 9:27 pm

Някакви символични 10 км/час ги деляха от психологическата бариера 600 км/час. Защо не го направиха :?:

Предният рекорд от 2003г е 581 км/час. Само +9км/час изчоплени за 12 години къртовски труд.. :?
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: ЯПОНИЯ

Мнениеот ivajlo_nikolov » Нед Апр 19, 2015 10:47 pm

railjet написа:Някакви символични 10 км/час ги деляха от психологическата бариера 600 км/час. Защо не го направиха :?:
Предният рекорд от 2003г е 581 км/час. Само +9км/час изчоплени за 12 години къртовски труд.. :?

Ами освен максималната скорост, има още една психологическата бариера - влака трябва все пак да спре. При трасе от 25 км. през 2003г - толкова е било изградено, и 43,5 км. - сега, а при скорост 581 км/час. влака изминава 9,81 км. за една минута ! Все пак успеха на японците е много голям. Той не е в тези 9 км/ч., а в това, че през 2003г. рекорда е поставен с експериментален 3-секционен тестов състав, а настоящия - с пълноценен 7-секционен прототип на бъдещия редовен ПС.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 959
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: ЯПОНИЯ

Мнениеот railjet » Нед Апр 19, 2015 11:10 pm

Дразнят TGV-то. Тикат го да напъва още, докат' стане некоя беля :mrgreen:

Без майтап, при рекорда 574 км/час са останали още около 7% резерв, но от Инфрата са наредили "Стоп, стига толкоз!"
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: ЯПОНИЯ

Мнениеот ivajlo_nikolov » Вто Апр 21, 2015 10:14 am

Минал е 600-те. Вчера /по наше време/, но в Япония вече е било 21.04.2015. За 22 км. е ускорил до 603 км/ч.
https://www.youtube.com/watch?v=XaZpX9FZdWw
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 959
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: ЯПОНИЯ

Мнениеот railjet » Вто Апр 21, 2015 11:05 am

Значи 590 км/час са били само за заблуда на противтика.
Driver написа:ипонците
нямат равни на себе си 8-)
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: ЯПОНИЯ

Мнениеот ivajlo_nikolov » Вто Апр 21, 2015 12:02 pm

Не е за заблуда. Преди 3 дни е достигнал 590 към 30-тия км. А все пак трябва да спре.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 959
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: ЯПОНИЯ

Мнениеот railjet » Вто Апр 21, 2015 12:24 pm

В първите 30 секунди ускорението трябва да е било чудовищно. Защото от 350 км/час нагоре Нещото (не мога да нарека влак) е подложено на зверско съпротивление и трупането на нови км/час е все по-мъчително.

На TGV ми бяха нужни 150км за 0- 574км/час. Което ме навежда на мисълта, че подобна скорост в търговска експлоатация е абсолютно невъзможна в идните 100 години.
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: ЯПОНИЯ

Мнениеот bdz46203 » Вто Апр 21, 2015 7:55 pm

railjet написа:
На TGV ми бяха нужни 150км за 0- 574км/час. Което ме навежда на мисълта, че подобна скорост в търговска експлоатация е абсолютно невъзможна в идните 100 години.

Ти пък. Вложи малко мисъл. За влак на релси нокой няма да се бори за такива търговски скорости, дори и след 1000 години. Бъдещето е ясно
bdz46203
 

Re: ЯПОНИЯ

Мнениеот railjet » Вто Апр 21, 2015 10:29 pm

Вложил съм мозък, и даже повече от теб. Я кажи коя е едната от трите основните идеи от този експеримент. :arrow:
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: ЯПОНИЯ

Мнениеот bdz46203 » Вто Апр 21, 2015 11:03 pm

Да, ти сигурно знаеш и трите основни идеи. Правиш ли разлика между изпитния и търговските скорости после. Този Маглев с пътници едва ли ще се движи с повече от 450. Мисълта ми беше, че вече никой няма да влага милиарди, за да вдигнат скорост, по релси над 574. Бъдещето е на безконтактните влакове, като този Маглев, за който ограниченията идват вече от съпротивлението на въздуха. И за това ще се работи в тази посока.
bdz46203
 

Re: ЯПОНИЯ

Мнениеот railjet » Вто Апр 21, 2015 11:11 pm

Бабината ти трънкина. Бъдещето било в Маглев-а....Кога, бе брато? Кога ще видиш такива трасета в Европа. (Казвам Европа, защото сме много далеч от Япония). В 2697 или 2768 година?
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: ЯПОНИЯ

Мнениеот bdz46203 » Вто Апр 21, 2015 11:18 pm

Ами като няма възможност за такива трасета в Европа, забрави да има скорости, много по-високи от сегашните на влаковете.
bdz46203
 

Re: ЯПОНИЯ

Мнениеот bdz43r » Вто Апр 21, 2015 11:30 pm

Мисля, че сегашните скорости са напълно достатъчни за Европа на този етап. Можеш да стигнеш почти навсякъде не много по-бавно от самолета или дори по-бързо, на пъти по-ниска цена и в каквото време ти е удобно и освен по специалната линия, същия влак може да се движи и навсякъде другаде. Магнитния влак е хубаво нещо, но е още в зародиш - не е универсален, скъп е и развитие на цяла мрежа от такива трасета все още е в сферата на мечтите.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: ЯПОНИЯ

Мнениеот railjet » Вто Апр 21, 2015 11:57 pm

Има още какво да се желае.
В момента на двете най-дълги релация обслужвани от директно TGV Париж-Барцелона и Марсилия-Франкфурт не им достигат около 1:15 - 1:30, за да надвият самолета. Трябват плътно 350 км/час. Следователно цялостна ревизия на сигнализацията и доста по-мощни тягови двигатели.
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: ЯПОНИЯ

Мнениеот uphero » Чет Апр 23, 2015 10:39 pm

railjet написа:Има още какво да се желае.
В момента на двете най-дълги релация обслужвани от директно TGV Париж-Барцелона и Марсилия-Франкфурт не им достигат около 1:15 - 1:30, за да надвият самолета. Трябват плътно 350 км/час. Следователно цялостна ревизия на сигнализацията и доста по-мощни тягови двигатели.

Това време как е сметнато? Включена ли е галимацията на летищата преди и след полета?
uphero
 

Следваща

Назад към Чужди железопътни администрации / Railways Outside Bulgaria

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 1 госта

cron