Стари ЖП спирки и гари

Информация за състоянието на гарите и спирките.
Историческа информация за развитието на железния път, гари, спирки, тунели, мостове, сигнализации и др.
Информация за състоянието на закрит и неизползван железен път. Информация за индустриални клонове.

Стари ЖП спирки и гари

Мнениеот Administrator » Пет Юли 19, 2013 11:25 am

.
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Стари ЖП спирки и гари

Мнениеот Otskov » Съб Авг 31, 2013 10:24 pm

При построяването на линиите Димитровград-Подкова и Радомир-Гюешево е имало повече гари, отколкото сега, много от тях са закрити отдавна. Интересува ме кои са били тези гари (сега спирки), пътувал съм няколко пъти Дг-Крж и по веднъж Крж-Пва и Рд-Гю. Там където съм сложил "?" не съм сигурен. Ето до какви заключения стигнах, поправете ме където съм сгрешил :)
Закрити гари в участъка Дг-Пва
Узунджово (Уз)
Малево
Царева Поляна
Маслиново
Добринаво (?)
Перперек (Прк)
Желязна врата
Джебел
Птичар

Желязна врата-Перперек не е ли било твърде дълго междугарие (Средна Арда като спирка ли е проектирана?)? За спирките Крепост и Стамболийски нямам никаква информация, колкото и да се оглеждах не видях къде са.

Закрити гари в участъка Рд-Гю
Александър Димитров (Ад) (сега РП)
Калища
Жабляно (?)
Скакавица (?)
Шишковци (Ш)
Копиловци (Коп) (сега РП)
Соволяно (?)
Церовица
Долно село
Последна промяна Otskov на Съб Сеп 07, 2013 4:16 pm, променена общо 3 пъти
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1989
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Стари ЖП спирки и гари

Мнениеот Otskov » Съб Сеп 07, 2013 3:49 pm

И малко снимки на споменатите закрити гари :)
Узунджово:
Юли 2012
Юли 2013 - за една година гледката е станала плачевна, дори табелката я няма :(
Малево
Царева поляна едва се забелязва в гората
Маслиново
гара Мост
Тук ще вметна, че приемните здания на Узунджово, Малево, Царева ливада, Маслиново, Мост и Добриново са с еднаква архитектура, което ме навежда на мисълта, че Добриново също е било гара.
И е време за фотопауза на Мъдрец.
До Перперикон не стигнах, но минах през Перпекек, гара която някои от вас сигурно помнят.
Желязна врата
Джебел не знам какво обслужва тази спирка днес, но там е имало някакъв завод и явно е била заводска гара, коловозното развитие и стрелки са запазени.
Птичар някога деляла Млг-Пва на две.
Предполагам всичките са били с РУКЗ, ако някой има снимки или информация може да допълва :)
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1989
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Стари ЖП спирки и гари

Мнениеот Otskov » Съб Сеп 07, 2013 4:12 pm

Продължавам със закритите гари по четвърта:
Табачка (Таб)
Куцина
Крушето (Кт)
Трапезица
Соколово (Со) (сега РП)
Радевци (Рдв)
Бъзовец също ме съмнява, сякаш е имала още един коловоз
Борущица (Бц)
Яворовец (Яв)
Гита (Г)
Бряст (Бт)
Общо за цялата линия 18/19/20 гари (Бъзовец? Добриново?).
А между Тулово и Ягода е имало спирка - Ръжина.
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1989
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Стари ЖП спирки и гари

Мнениеот railjet » Пон Сеп 09, 2013 1:08 pm

Най-много са изчезнали по 2-ра.

Владо Тричков
Томпсън
Церово
Левище (сега РП)
Черепиш
Люти Брод
Ребърково

Ослен
Струпец
Карлуково(сегаРП)
Реселец
Рупци
Хумата(сега РП)
сп.Писарово
Лев
Гривица
Згалево
Одърне
Каменец
Градище
Михалци
Лесичери(сега РП)
Русаля

Честово
Козаревец
Асеново
Караджата
Здравец??
Надарево (сега РП)
Мадара
Калугерица
Невша
Венчан
Солна Мина
Житница.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Стари ЖП спирки и гари

Мнениеот Otskov » Пон Сеп 09, 2013 6:45 pm

За някои не знаех до сега, качвам снимки на тези, които имам :)
Владо Тричков
Томпсън, гаровият район
Церово
Левище снимката стана ужасна :?
Черепиш
Ребърково
Струпец
Карлуково още една
Хумата
Гривица
Одърне, 2641 не ме изчака да снимам :D
Каменец
Градище
Михалци-Стамболово
Лесичери
Русаля-Дичин някой може ли да каже кога е изгоряла :cry: снимката е от 8.9.13, а беше красива сграда, тази е от 13.6.13
Честово
Козаревец
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1989
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Стари ЖП спирки и гари

Мнениеот Otskov » Пон Сеп 09, 2013 8:33 pm

Закрити гари по 24-та:
Драгомирово (Дго)
Морава (Мр) (сага РП)
Асеновци? от тази снимка се вижда, че е имало рампа и поне още един коловоз.
Александрово (Ак) може да се похвали с часовник/термометър, придобивка липсваща на повечето гари :)
Йоглав и две баби на седянка :)
Умаревци
Ловеч-север гара или РП се води?
Казачево
Абланица (Аб)
Добродан казаха ми че на втория етаж се гледат фазани от кантонера, разбира се, без началниците да знаят :shock: :evil: Знае ли някой дали е вярно ?

Закрити спирки:
Елит
Илиево какво е обслужвала тази спирка; пътят от нея май води до бивше военно поделение :roll:
Спирките Перла, Кукла и Червена представляват гол перон насред храсталака, който ме съмнява да може да побере и един вагон, не можах да ги снимам.
Спирка Перла какво е обслужвала ?
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1989
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Стари ЖП спирки и гари

Мнениеот Otskov » Пон Сеп 09, 2013 8:37 pm

Относно Здравец питах Борко и ето какво каза той:
Борислав Борисов написа:временно разделен пост, като имаше свлачище там и се налагаше да има прекъсване на пътя
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1989
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Стари ЖП спирки и гари

Мнениеот krali_mirko » Вто Сеп 10, 2013 9:59 am

Ловеч Север е гара. Има и товарна дейност (скрап) за ЛТВ.
Аватар
krali_mirko
 
Мнения: 89
Регистриран на: Пет Юли 26, 2013 10:22 am
Местоположение: Sofia

Re: Стари ЖП спирки и гари

Мнениеот bdz43r » Вто Сеп 10, 2013 10:01 am

РП се води.
Когато има ЛТВ, стрелките се обслужват от маневрената бригада, през останалото време стоят заключени за главния коловоз.
bdz43r
 
Мнения: 3170
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Стари ЖП спирки и гари

Мнениеот Rado » Нед Сеп 15, 2013 12:25 am

Otskov написа:....
Спирките Перла, Кукла и Червена представляват гол перон насред храсталака, който ме съмнява да може да побере и един вагон, не можах да ги снимам.
Спирка Перла какво е обслужвала ?


Спирките Червена и Кукла са построени да обслужват съответно селата Червена и Козар Белене. Спирка Червена е в ниското, а село Червна е на баира, отдалечено на повече от 3 километра. При Кукла е обратното - спирката е на баира, а селото е в ниското, на около 2 километра. При построяването на линията обаче (1909)г. Хората са ходели пеш доста повече и преминаването на линията в близост до селата им е било истинско събитие. Затова са използвали и спирките. Село Червена още тогава е било в Свищовска околия, после в съсътава на община Свищов, а гр. Свищов е на повече от 40 километра. По добре 3 километра пеш и после с влака, отколкото... незнам как е било тогава, но автобуси все още е нямало.
По-късно спирка Червена започва да се използва масово за пътуване до лозята на гр. Левски, разположени край жп линията. С идването на годините на прехода лозята и малките вили постепенно са изоставяни заради масовите кражби. Населението на селата пък все повече се топи (както на повечето села у нас). Това налага закриването на спирките - просто никой не се качва или слиза на тях.
Историята на спирка Перла е доста по кратка. Изниква чак през 80-те години и обслужва единствено лозята, разположени в по-високата част на хълма. Някои хора слизат на Перла, копаят си на лозето, след което се качват на влака за връщане на спирка Червена. Така ходят само по нанадолнище :D "Злите езици" обаче говорят, че спирката не е построена заради 50-100 човека, които не искат да ходят по баира нагоре, а заради един човек, с едно лозе - тогавашния началник на депо Левски...
Rado
 
Мнения: 203
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:25 pm

Re: Стари ЖП спирки и гари

Мнениеот semafor » Пон Сеп 30, 2013 9:03 pm

Някой може ли да каже нещо за Яхиново по 5-та? За какво се е използвала тая гара,кога е закрита,имала ли е коловозно развитие и какво? :?
semafor
 
Мнения: 228
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Стари ЖП спирки и гари

Мнениеот ПЖИ43в » Пон Сеп 30, 2013 9:30 pm

Използвала се е като всички гари:-за разминаване на влакове,за товарно-разтоварни дейности,за маневрена дейност! Зад зградата на гарата е имало отклонение за ХФК!....Имала е 3(или 4 ?) коловоза!
ПЖИ43в
 
Мнения: 374
Регистриран на: Чет Авг 08, 2013 5:00 pm

Re: Стари ЖП спирки и гари

Мнениеот Otskov » Пон Сеп 30, 2013 10:06 pm

Благодаря на Радо за разяснението, в локфорума се получи добра дискусия по темата, за да не копирам всичко по отделно и т.н., давам линк към темата :)
http://lokforum.com/viewtopic.php?t=868 ... &start=210
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1989
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Стари ЖП спирки и гари

Мнениеот davidguettafan » Чет Мар 27, 2014 1:07 pm

Здравейте! Искам да питам за малко информация относно една вече несъществуваща спирка (или гара може би).Наричала се Гъстите могили ако не бъркам.Намирала се между Атолово и Церковски. Към днешна дата не е останало нищо от нея,което да подсказва че е имало живот там. Ако някой може да каже кое населено място е обслужвала, кога е закрита и въобще нещо интересно свързана с нея. А дали мога да намеря снимков материал?
Благодаря!
davidguettafan
 
Мнения: 7
Регистриран на: Сря Окт 09, 2013 6:05 pm

Re: Стари ЖП спирки и гари

Мнениеот tigyr4o » Чет Мар 27, 2014 1:53 pm

За първи път чувам за нея, кажи долу горе кога е закрита и корекция на трасето от тогава имало ли е, или е била на същото трасе?
tigyr4o
 
Мнения: 153
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 2:07 pm

Re: Стари ЖП спирки и гари

Мнениеот davidguettafan » Чет Мар 27, 2014 2:19 pm

Моето предположение е че може би преди около 15-20 г. е била закрита, а за корекция не знам да е имало. По сегашното трасе е мисля. Вероятно е обслужвала Деветинци.

П.С Май сам си отговорих :lol:
davidguettafan
 
Мнения: 7
Регистриран на: Сря Окт 09, 2013 6:05 pm

Re: Стари ЖП спирки и гари

Мнениеот railjet » Чет Мар 27, 2014 2:27 pm

В качеството си на фен на Давид Гета, най-вероятно си се нашмъркал с нещо. Полетата край Атолово са баш гъсти могили..
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Стари ЖП спирки и гари

Мнениеот 46-211 Dzver » Чет Мар 27, 2014 2:51 pm

davidguettafan написа:Моето предположение е че може би преди около 15-20 г. е била закрита, а за корекция не знам да е имало. По сегашното трасе е мисля. Вероятно е обслужвала Деветинци.

П.С Май сам си отговорих :lol:

Нищо подобно не е имало там!
Аватар
46-211 Dzver
 
Мнения: 391
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:22 pm

Re: Стари ЖП спирки и гари

Мнениеот 07 » Чет Мар 27, 2014 3:36 pm

davidguettafan написа:Здравейте! Искам да питам за малко информация относно една вече несъществуваща спирка (или гара може би).Наричала се Гъстите могили ако не бъркам.Намирала се между Атолово и Церковски. Към днешна дата не е останало нищо от нея,което да подсказва че е имало живот там. Ако някой може да каже кое населено място е обслужвала, кога е закрита и въобще нещо интересно свързана с нея. А дали мога да намеря снимков материал?
Благодаря!

Преди 24-25 години редовно пътувах с ПВ Бургас София в този участък сега липсват спирки Малка Поляна, Искра (намира се между Церковски и Карнобат и преди удовяването е била гара), Хаджи Димитър (беше гара до преди 10 години), гара Карагеоргиево стана Рп след демонтаж на 1 коловоз, между Гавраилово и сп.Орешак се появи сп. Селиминово, Таньо Войвода стана необслужвана спирка, Конаре беше гара, после стана спирка, след това и необслужвана спирка (старото сдание изгоря в края на 80те)
Между Атолово и Церковски не е имало спирка, няма и следа от път между село Маленово (единственото заради което може да има спирка) и ЖП линията.
Може и да е имало временна спирка докато е траело удвояването в участъка :idea:
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Следваща

Назад към Инфраструктура / Railway Infrastructure

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта