Прякори и прозвища на локомотиви

Информация, спомени и дискусии за историята, съдбата, техническите характеристики, настоящото местоположение и състояние и т.н. на локомотиви, мотриси и вагони, които вече не са на редовна служба в БДЖ.

Re: Прякори и прозвища на локомотиви

Мнениеот bdz46203 » Вто Фев 09, 2016 1:04 pm

Ами точно от максималнотокова изключи Декември месец. Може после да са и правили някакъв ремонт. Не знам.
А за пробата, бях говорил с машиниста преди това и я напъваше колкото може.
bdz46203
 

Re: Прякори и прозвища на локомотиви

Мнениеот KRAKOMOBILA » Вто Фев 09, 2016 1:07 pm

Ако колкото може е като твоите 1000А... да ви имам и пробата. Ето ти и една пътническа..
Изображение
KRAKOMOBILA
 
Мнения: 967
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:13 pm

Re: Прякори и прозвища на локомотиви

Мнениеот bdz46203 » Вто Фев 09, 2016 1:21 pm

Естествено, че не е до 1000А.
Хм,от снимката се сетих друго. Така като гледам , V-метъра за напражението на ТД е неизправен. Знаеш ли какво се случва, след тези 32-позиции и 4 шунта предполагам, след като се увеличи скоростта и падне ампеража на ТД? А като свалиш шунтовете какво се случва? Знаеш ли че освен претоварване по ток има и претоварване по напрежение и знаеш ли кое е по-важно да следиш и защо? И какво се случва след това, ако я претовариш по напрежение?
bdz46203
 

Re: Прякори и прозвища на локомотиви

Мнениеот KRAKOMOBILA » Вто Фев 09, 2016 3:45 pm

Нищо не се случва след тези 32 позиции и 4 шунта. Номиналното напрежение на моторите 12Al 4446 iP е 750V, като са изчислени при нормална експлоатация трайно да бъдат претоварени до 825V без последствия за тях и изолацията им. Кратковременни претоварвания до 900 и повече V не са абсолютно никакъв проблем за мотора. Пък и вероятно знаеш как се свалят позиции без да сваляш шунтовете... няма нужда да ти го обяснявам, въпреки, че аз не го практикувам.
Последствия е имало за моторите когато са доставяни кофти четки.. тогава често над 700V се е стигало до кръгови огньове.
KRAKOMOBILA
 
Мнения: 967
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:13 pm

Re: Прякори и прозвища на локомотиви

Мнениеот bdz46203 » Вто Фев 09, 2016 7:05 pm

Често се случва да дават кръгов огън. Задължително е да се следи да не се превишава номиналното напрежение! Аз се учудвам като са те обучавали, как не са ти го обяснили това. Е то това за помощник, не си го учил де, но не може машинистите да не са ти го казали.
Колко са изчислени е едно, на практика е съвсем друго. Тези локомотиви и двигатели много добре знаеш колко са годишни. Не може да ръгаш, все едно са чисто нови. Претоварването по напрежение е много опасно за двигателя, ама нали ти не го сваляш от локомотива и да го ремонтираш впоследствие, и какво ти пука за техниката. Разбирам, че си надъхан помощник, но разбери, че каквото и да правиш, го прави с мисъл. Винаги трябва да си наясно от твоите действия какви последствия произтичат.
bdz46203
 

Re: Прякори и прозвища на локомотиви

Мнениеот KRAKOMOBILA » Вто Фев 09, 2016 7:40 pm

Колко често пък да се случва ? На мен не ми се е случвало никога. Номиналното напрежение е 750V... ако си отвориш книгите (ако вообще имаш такива) ще видиш, че производителя допуска превишаване на номиналното напрежение (и то не краткотрайно, а постоянно) до 825V, а краткотрайно не пречи и до 1Kv да го превишиш - в момента моторите са с чудесни четки и няма абсолютно никакви проблеми... кръговите огньове са изключително редки напоследък.
А иначе не ми говори за обучение...защото ако вашите помощници са дошли с 3 месечни курсове... аз съм учил 4 години локомотиви и имам документ "Монтьор на ПЖПС".
KRAKOMOBILA
 
Мнения: 967
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:13 pm

Re: Прякори и прозвища на локомотиви

Мнениеот bdz46203 » Вто Фев 09, 2016 7:53 pm

Ти заяждаш ли се с мен, не мога да разбера? Аз за хубаво ти говоря и обяснявам, нещата, ти ми говориш " ако въобще имаш книги". Ми имам да. Учил съм да. Не се учудвай.
Миналия месец ми се случи да ми даде кръгов огън, но аз си бях виновен, защото набрах 32 позиции без да погледна напрежението. Декември пък бях с локомотив, в бордовия дневник бригадите бяха писали, че "давала" кръгов огън при еди си какви условия. Така, че доста по често се случва, отколкото си мислиш. Явно на тези локомотиви, двигателите не са им с хубавите четки. А то по твоята логика, защо изобщо са сложили уред да следим напрежението на ТД, защо са си правили труда да слагат червена чертичка там, ако си забелязал. Ами то дай да си набираме 32 позиции всеки път и готово. Те ще издържат. Защо 46 имат защита, ако знаеш коя е и какво се прави като задейства. Мисли малко. не случайно са тези неща там.
bdz46203
 

Re: Прякори и прозвища на локомотиви

Мнениеот KRAKOMOBILA » Вто Фев 09, 2016 8:02 pm

46-тата имат най-малоумната защита за пренапрежение... с тая умряла пушка - поредния тъпизъм на мамалигите... въпреки, че и тях съм ги карал до 1000V де... и нищо не се е случвало, но съм виждал как се обезточва защитата.
Иначе - има уред и червена чертичка за да не караш 30 минути с високо напрежение - защото тогава със сигурност ще опечеш мотора и ще му замине изолацията. Казах ти - моментни пренапрежения не водят до нищо страшно... иначе има и идиоти, които карат на 32 позиции и високо напрежение за повече време... това вече оказва влияние на изолацията и може да последва кръгов огън.
KRAKOMOBILA
 
Мнения: 967
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:13 pm

Re: Прякори и прозвища на локомотиви

Мнениеот bdz46203 » Вто Фев 09, 2016 8:10 pm

Ами точно за това има много попрецакани двигатели и за това и кратковременни пренапрежения са опасни и задейства кръгов огън.
Хайде и това го уточнихме.
bdz46203
 

Re: Прякори и прозвища на локомотиви

Мнениеот KRAKOMOBILA » Вто Фев 09, 2016 8:18 pm

bdz46203 написа:Ами точно за това има много попрецакани двигатели и за това и кратковременни пренапрежения са опасни и задейства кръгов огън.
Хайде и това го уточнихме.

Ми не сме го уточнили... защото явно ти си от малкото, които карат само до 750V... като включиме, че караш и до 1000А - значи си за Товарни, а не за Пътнически превози. ;)
KRAKOMOBILA
 
Мнения: 967
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:13 pm

Re: Прякори и прозвища на локомотиви

Мнениеот bdz46203 » Вто Фев 09, 2016 9:14 pm

KRAKOMOBILA написа:
bdz46203 написа:Ами точно за това има много попрецакани двигатели и за това и кратковременни пренапрежения са опасни и задейства кръгов огън.
Хайде и това го уточнихме.

Ми не сме го уточнили... защото явно ти си от малкото, които карат само до 750V... като включиме, че караш и до 1000А - значи си за Товарни, а не за Пътнически превози. ;)

Значи, аз ти обяснявам нормално а ти ме се заяждаш. ами какво да говорим повече...
Това че пазя грохналия дарак, не значи, че не карам влака навреме или да избивам закъснения. Запомни, че си има правила. Ти не си богоизбран, за да не ги спазваш. Ама от безмозъчни ентусиасти. Казах ти много е важно да мислиш и знаеш какво правиш. Явно не си от тези хора. Жалко че не си машинист, да ти четем името по нередностите.
bdz46203
 

Re: Прякори и прозвища на локомотиви

Мнениеот bdz46203 » Вто Фев 09, 2016 9:15 pm

bdz46203 написа:
KRAKOMOBILA написа:
bdz46203 написа:Ами точно за това има много попрецакани двигатели и за това и кратковременни пренапрежения са опасни и задейства кръгов огън.
Хайде и това го уточнихме.

Ми не сме го уточнили... защото явно ти си от малкото, които карат само до 750V... като включиме, че караш и до 1000А - значи си за Товарни, а не за Пътнически превози. ;)

Значи, аз ти обяснявам нормално, а ти ми се заяждаш. Ами какво да говорим повече...
Това, че пазя грохналия дарак, не значи, че не карам влака навреме или да избивам закъснения. Запомни, че си има правила. Ти не си богоизбран, за да не ги спазваш. Ама от безмозъчни ентусиасти. Казах ти много е важно да мислиш и знаеш какво правиш. Явно не си от тези хора. Жалко че не си машинист, да ти четем името по нередностите.
bdz46203
 

Re: Прякори и прозвища на локомотиви

Мнениеот 44 134.5 » Вто Фев 09, 2016 9:39 pm

bdz46203 написа: Жалко че не си машинист, да ти четем името по нередностите.

Но за сметка на това редовно го споменават на служебните беседи в софия ;)
44 134.5
 
Мнения: 169
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 11:03 am

Re: Прякори и прозвища на локомотиви

Мнениеот bdz46203 » Вто Фев 09, 2016 9:51 pm

Ха ха. Eми възможно е. Сигурно са интересни "нещата" .:D
bdz46203
 

Re: Прякори и прозвища на локомотиви

Мнениеот KRAKOMOBILA » Вто Фев 09, 2016 11:44 pm

Вярно е - отказвал съм да връщам влакове защото не е топло в стаите, искал съм да ми се спазва графика в противен случай рапорт в инспекция по труда и други подобни... заплашвали са ме с уволнение и редовно ме споменават по беседите - но това мен не ми пречи.. защото не спя на студено и имам твърд месечен график - пък те нека си ме споменават където искат. ;) Споменавали са ме по беседите и за това, че ме наказаха неправомерно, а аз им изпратих адвокат.. бяха силно впечатлени от адвоката - и те така те.
KRAKOMOBILA
 
Мнения: 967
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:13 pm

Re: Прякори и прозвища на локомотиви

Мнениеот bdz46203 » Сря Фев 10, 2016 12:05 am

KRAKOMOBILA написа: Споменавали са ме по беседите и за това, че ме наказаха неправомерно, а аз им изпратих адвокат.. бяха силно впечатлени от адвоката - и те така те.

Я разкажи. За какво те наказаха и какво направи адвокатът?
bdz46203
 

Re: Прякори и прозвища на локомотиви

Мнениеот KRAKOMOBILA » Сря Фев 10, 2016 12:18 am

С 234 като влизахме в София с ношния от Бс се счупи задния пантограф, а предния не достигаше до КМ (достигаше, но нямаше натиск и се получаваше силна дъга при потегляне) - та влязохме по инерция и скоростта на перона падна до около 5км/ч - като започнаха да слизат пътници в движение и спряхме. Последните два вагона бяха останали извън перона. Писаха, че на машината и нямало нищо и ни наказаха с предупреждение за уволнение. Писахме възражение - което не уважиха, след което аз си викнах адвокат - направихме среща с началниците и в крайна сметка не се стигна до съд, а наказанието изтече в канала.
KRAKOMOBILA
 
Мнения: 967
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:13 pm

Re: Прякори и прозвища на локомотиви

Мнениеот bdz46203 » Сря Фев 10, 2016 9:03 am

Хм, странна работа. Ако всичко е така, както го казваш, явно този който ви е наказал ви е имал зъб и ви е търсил цаката. Не виждам, какво друго е можело да направите освен да спрете в стелките, което пак не е приемлив вариант. Не знам здравият токоснемател, зашо поне някъде не е захапал повече, за да може поне до перона да се доберете. На Централна гара КМ е доста висока на много места. На мен лично всеки път като тръгвам от 7-ми коловоз, някъде след изходния и токоснемателя отлепя, въпреки, че съм Шкода.
bdz46203
 

Re: Прякори и прозвища на локомотиви

Мнениеот KRAKOMOBILA » Сря Фев 10, 2016 11:02 am

На 6-та и 7-ма в края посока Пд е много висока мрежата. Иначе по-скоро се опитваха те да си измият ръцете - защото 234 вървеше дълго време с проблем с единия пантограф и са пускани доста поръчки..
KRAKOMOBILA
 
Мнения: 967
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:13 pm

Re: Прякори и прозвища на локомотиви

Мнениеот railjet » Сря Фев 10, 2016 1:02 pm

Кракомобил има късмет, че некой шемет не се е потрошил при слизане от влака в движение.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Исторически тягов подвижен състав и вагони

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron