Приоритетни направления - дискусия

Тук може да публикувате материали от медииите и вашите мнения по тях свързани с реализирането на настоящи и бъдещи проекти от българските железници по Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013, програма ИСПА, проекти по Connecting Europe Facility (Механизъм за свързана Европа), програма "Марко Поло" на ЕС, TEN-T проекти и др. без софийския метрополитен

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот Otskov » Сря Фев 17, 2016 1:04 am

Ако сериозно мислиш в посока свързване на София и Букурещ (предвид намерението за по-ранно отпадане мониторинга над Румъния, спрямо този над България), то Левски-Русе е едно добро начало, което ще улесни свързаността със столицата и на Разград и Силистра.
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1971
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот 07 » Сря Фев 17, 2016 2:55 pm

Otskov написа:Построяване на 4-та по ново трасе ще струва прекалено много, по-добре с тези пари да завършим Кн-Сл.

Kaрнобат Синдел не отменя В.Търново-Дъбово. Някога това трасе е избрано заради мините край Плачковци. Днес ги няма.
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот bdz_55-089 » Сря Фев 17, 2016 3:41 pm

Otskov написа:Ако сериозно мислиш в посока свързване на София и Букурещ (предвид намерението за по-ранно отпадане мониторинга над Румъния, спрямо този над България), то Левски-Русе е едно добро начало, което ще улесни свързаността със столицата и на Разград и Силистра.

Не само, заради това, но и заради него, разбира се. Иначе, проектът за пряка връзка между Русе и Левски е доста стар и съществува в два основни варианта- от Две Могили към Левски или от Бяла към Левски, макар че може да се прибави и трети вариант- покрай Дунава до Свищов. Всеки вариант си има своите плюсове и минуси, но всички те биха били доста сложни и скъпи инженерно-технически мероприятия, равносилни на строителство през силно пресечен терен с големи денивелации. За да се построи модерно и скоростно трасе при такъв терен, са необходими страшно много инвестиции. Най-благоприятен е варианта от Бяла към Левски, но там се постига и най-малко скъсяване на разстоянието спрямо Бяла- Го- Левски. От Две Могили пък би било най-мъчно, защото докато се стигне долината на Янтра има много льосови блюдца, холвези, оврази и какво ли не, а после следва едно стремглаво рязко спускане към долината на Янтра край Ценово, което не знам как би могло да се преодолее, освен чрез дълги и скъпи виадукти и естакади. Покрай Дунава би било най-лесно от гледна точка денивелации, но и най-скъпо, защото там трябва да се направи много стабилна подпорна стена в продължение на над 70 км и пак не е сигурно дали това би позволило високи скорости- специалистите ще се произнесат. От друга страна, речната абразия би могла да бъде лесно ограничена с подобна стена, а самото трасе би било доста атрактивно и за туристите. Но и вариантът през Свищов не би скъсил пътя кой знае колко.
bdz_55-089
 
Мнения: 863
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот railjet » Сря Фев 17, 2016 6:27 pm

Едни сладки ги хортуваш, та чак несериозно да ти се вържа. Това ох строителство,което описваш не е за България. Най-новата тиквенска магистрала вече сдаде багажа(върви се по обиколен път), а знаеш че Тиквата и пухкавото Лили сърце и душа дадоха за нея. Например сметка как биха се загрижили за невъзможни жп трасета..
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот bdz_55-089 » Пет Фев 19, 2016 8:08 pm

Днес,в парламентарни контрол, чух отговора на министър Московски на питането от 2 депутати- от БСП и ДСБ относно спирането на Видин- Медковец. Като цяло, прозвучаха много обвинения към министъра и правителството за лошата му политика спрямо най-бедния регион в България и в ЕС- Северозападна България. Любопитното в случая е, че БСП и ДСБ са си обединили усилията...Отговорът беше, че в конкуренция с други подобни проекти в други региони в ЕС, е направен изборът да се строи другаде, а не тук. Основна причина е силно намалелият обем на товари и пътници по това направление и неблагоприятната тенденция в близко бъдеще. Минисътрът, разбира се, търпи критика, но не затова, че е спрял този недалновиден проект сега, а затова, че изобщо ГЕРБ са го стартирали някога и са хварлили едни пари на вятъра. Но искам добре да чуят и защитниците на Видин- Медковец в този форум. Защото никой от тях не надигна едно гласче, за да каже, чакайте малко, спрете се, 7-ма ще я правим едва след като си оправим 9-та и 4-та, че и 3-та примерно. Няма как Русе и Североизтока, който ни е по-развития и важния регион в национален мащаб, да остане с 60 км/ч скорости, гарата на Русе да пропада, макар да е национален паметник, а ние да тръгваме да строим ултра модерна гара с модерни съоръжения на най-западналия и все по-западащ град у нас - Видин. Айде, мостът, така или иначе, сгрешен или не, лош или не, все пак е добре, че го има, там е на принципът - колкото повече, толкова по-добре. Но да се засилиш да правиш нещо в пустошта...Та по същата логика и спирка Крум е ултра модерна, а сп Русе- товарна гара- супер неблагоустроена. Понеже темата е за приоритети , та така...сгрешените приоритети са нещо много пагубно, защото повличат надолу цялото бъдеще.
bdz_55-089
 
Мнения: 863
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот Otskov » Пет Фев 19, 2016 8:13 pm

Въртиш-сучеш пак ти Русе на устата, ама за Русе мой три директни чифта със София, пък за Търново нито един НИМОЙ! :x
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1971
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот bdz_55-089 » Пет Фев 19, 2016 8:27 pm

Мой, щото Русе е най-големият град и ценър на Северен централен планов район, в който влизат Търново и сие.Та, първо се почва с най-големия, после със следващия и така нататък. За нашата топяща се държава и за още по-топящата се Северна България, Русе си е голям град и сериозен център на растеж и развитие.Всичко друго е полу-умряло или вече умряло. Не че Русе също не върви надолу, но засега си остава една идея по-отгоре. В нормалните и логичните държави най-напред си уреждат първостепепнните направления, областните центрове, центровете на райони, големите пристанища, университетските градове, после тръгват да хвърлят пари на вятъра, да строят мостове в нищото, да лустросват селски кръчми, чешмички и жп спирчици или ако щеш - да пускат влак ДМВ Габрово- Свищов по електрифицирана линия в условията на недостиг на ПС и тотална криза и при все че Габрово се е стопило с над 25 000 души. У нас обаче, види се, е обратното... Затова все сме с главата надолу и вместо да си вирим носа, че и ний сме дали нещо на света, за което имаме много основания, ровим с нос в калта и така сме се покрили с нея, че не виждаме жестоката действителност.
bdz_55-089
 
Мнения: 863
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот georgievgi76 » Пет Фев 19, 2016 9:30 pm

bdz_55-089 написа:Мой, щото Русе е най-големият град и ценър на Северен централен планов район, в който влизат Търново и сие.Та, първо се почва с най-големия, после със следващия и така нататък. За нашата топяща се държава и за още по-топящата се Северна България, Русе си е голям град и сериозен център на растеж и развитие.Всичко друго е полу-умряло или вече умряло. Не че Русе също не върви надолу, но засега си остава една идея по-отгоре. В нормалните и логичните държави най-напред си уреждат първостепепнните направления, областните центрове, центровете на райони, големите пристанища, университетските градове, после тръгват да хвърлят пари на вятъра, да строят мостове в нищото, да лустросват селски кръчми, чешмички и жп спирчици или ако щеш - да пускат влак ДМВ Габрово- Свищов по електрифицирана линия в условията на недостиг на ПС и тотална криза и при все че Габрово се е стопило с над 25 000 души. У нас обаче, види се, е обратното... Затова все сме с главата надолу и вместо да си вирим носа, че и ний сме дали нещо на света, за което имаме много основания, ровим с нос в калта и така сме се покрили с нея, че не виждаме жестоката действителност.

Не съм съгласем.Първо трябва да се възстановят:
1.Елена - Горна
2.Нови Пазар - Каспичан
4.Хан - Крум - Преслав
5.Ореш - Белене
georgievgi76
 
Мнения: 96
Регистриран на: Вто Сеп 22, 2015 1:49 pm

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот Otskov » Пет Фев 19, 2016 10:08 pm

bdz_55-089 написа:В нормалните и логичните държави най-напред си уреждат първостепепнните направления, областните центрове, центровете на райони, големите пристанища, университетските градове, после тръгват да...

Ами да де, Търново е точно такъв град и отговаря напълно на посочените от теб критерии и има не един ами два университета и още няколко колежа, да не забравяме и лошите рейсаджии, прекарващи автодрусите си Сф-Ва през Търново, а не през Русе :mrgreen:
Иден въпрос - кой е центъра на северния централен район на планиране ? Аз съм го учил, че е Търново :mrgreen:
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1971
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот bdz_55-089 » Съб Фев 20, 2016 12:45 am

A ти може да си научил много погрешни неща, друг е въпросът каква е истината. Натисни в търсачката и ще ти излезе правилното- Русе вингаи е бил център на Северен централен планов район, макар че по едно време този район имаше териториален обхват, различен от днешния. Към днешна дата, във въпросния район влизат областите Силистра, Разград, Русе, В. Търново, Габрово. А преди 2009 г. този район, пак с център Русе, включваше областите Русе, В. Търново, Габрово, Ловеч, Плевен. Сегашната подялба е малко по-правилна, но пак не е най-удачната. Тези райони са различни от т. нар. райони за социално-икономическо развитие, които се използват при обучението по география в средното училище и университета. Има известно несъответствие между административно-териториалната, социално-икономическата и планово-регионалната подялба, но както и да го погледнем Русе е далеч по-важен център в Северна България и от В. Търново, и от Плевен. Затова първо линията към Русе, после линията към Търново и Плевен и след това останалите, какво ще кажеш?
bdz_55-089
 
Мнения: 863
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот BDZ 07 » Съб Фев 20, 2016 10:48 am

Някакви ремонти по линиите до Русе биха имали смисъл, ако румънците направят същото до Гюргево и двете ремонтирани части се съединяват там.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот NikolaiRG » Съб Фев 20, 2016 11:19 am

Когато човек погледне картата на жп мрежата в Румъния, веднага му се набива в очи, че от пряката линия между Гюргево и Букурещ няма особен смисъл. Минава през малки селища (всичко на всичко 5 селца), от които не очакват кой знае колко пътници. Криволичи много, преодолява долините на две реки, минава през природен парк и въобще не е успоредна на скоростния път, където има повече селища. Приближава се до него в село Жилава, което е почти квартал на Букурещи, като вероятно транспортът от там до столицата им е много начесто, и се включва в неелектрифицираната (въпреки че е двойна) част на околовръстната линия на столицата. Явно затова са решили да я пренебрегнат след аварията с моста и вече са си преустроили движението от Гюргево по най-краткия път към главната линия в южната част на страната (от Турну-Северин), която е двойна (е, не цялата, но в по-голямата си част), електрифицирана и почти директно спира на централната им гара Букурещи-Норд, по която е и основното движение. Така че не мисля, че можем да очакваме нещо от тяхна страна в посока възстановяване на пряката Гюргево - Букурещ. По-скоро, когато построят новото си летище южно от столицата, би следвало да прекарат модерни линии между двата града през него.
Аватар
NikolaiRG
 
Мнения: 513
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:39 pm
Местоположение: Русе

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот railjet » Съб Фев 20, 2016 2:02 pm

Каквото и да направят румънците, участъкът Бяла-Русе е труден за реконструкция особено между Бяла и Могилите- с тази голяма денивелация. Според мен едно ново трасе трябва да заобиколи източно Бяла като за тази цел може да започне още от Тръмбеш.


Сега се навърта маса километраж с финтифлюшките между Тръмбеш и Борово.
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот georgievgi76 » Съб Фев 20, 2016 2:14 pm

railjet написа:Каквото и да направят румънците, участъкът Бяла-Русе е труден за реконструкция особено между Бяла и Могилите- с тази голяма денивелация. Според мен едно ново трасе трябва да заобиколи източно Бяла като за тази цел може да започне още от Тръмбеш.


Сега се навърта маса километраж с финтифлюшките между Тръмбеш и Борово.

А не ,ново трасе абсурд :)
Хората от Елена ,Елхово ,Долен Чифлик ,Нови Пазар ,Койнаре ,Кнежа ,Б.с и тн останаха без влак !!
По удачно е да се построи линията от Левски до Две могили.
georgievgi76
 
Мнения: 96
Регистриран на: Вто Сеп 22, 2015 1:49 pm

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот bdz46203 » Съб Фев 20, 2016 2:42 pm

Тука само си фантазирате за неща, които никога няма да се случат.
bdz46203
 

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот georgievgi76 » Съб Фев 20, 2016 3:42 pm

bdz46203 написа:Тука само си фантазирате за неща, които никога няма да се случат.

Фантазиите са безплатни.Трябва да се отиде при Бат Бойко,както разбра страданието на чистачките от летището ,така и за нас ще намери пари.
Изображение
image hosting over 5mb
georgievgi76
 
Мнения: 96
Регистриран на: Вто Сеп 22, 2015 1:49 pm

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот bdz_55-089 » Съб Фев 20, 2016 7:08 pm

railjet написа:Каквото и да направят румънците, участъкът Бяла-Русе е труден за реконструкция особено между Бяла и Могилите- с тази голяма денивелация. Според мен едно ново трасе трябва да заобиколи източно Бяла като за тази цел може да започне още от Тръмбеш.
Сега се навърта маса километраж с финтифлюшките между Тръмбеш и Борово.

За съжаление е така. Само че, източно от Бяла, тръгвайки от Полски тръмбеш, денивелацията също не е малка и в крайна сметка не бихме спестили кой знае колко км, най-много 10. Голямата цел е да се скъси максимално разстоянието Русе- Левски и то с много повече от 10 или 20 км. Добре де, какво биха направили при подобен терен в развитите държави, дайте да поразсъждаваме като се абстрахираме от парите. Кое е най-доброто инженерно-техническо решение за Русе- Левски? Аз си мисля, че като че ли едно трасе покрай самия дунавски бряг до Свищов би било добро решение, но дали е най-доброто. Нямам представа каква максимална скорост би могла да се постигне върху такава основа.
bdz_55-089
 
Мнения: 863
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот georgievgi76 » Съб Фев 20, 2016 8:13 pm

Луиш ,такива трасета не биха си избили парите,дори влаковете да са тъпкани.Ти искаш нови линии ок ,ама нека първо възстановят старите.
georgievgi76
 
Мнения: 96
Регистриран на: Вто Сеп 22, 2015 1:49 pm

Re: ЖП Гари и Спирки

Мнениеот ivajlo_nikolov » Вто Мар 08, 2016 11:17 pm

Линията между Европа и Турция през Крайова, Видин и София няма алтернатива, и за това румънците получиха половин милиард евро за тяхната част. Не са пари в нищото, защото на един товарен влак му е все едно дали минава през Версай или пустинята Гоби по трасето! Но за това си има съответната тема. Колкото до новата гара Русе - Изток с ИМТ, както вече писах по-горе, тя може да привлече както настоящи товародатели от зоната към железопътни превози, така и бъдещи инвеститори в района. Но най-вече той се строи за удобство на автомобилните превозвачи, които ще си получават с влакове каргото от Европа за страната и Турция на терминала, и от него на юг на гуми до крайната точка. Същото и на обратно.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 960
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: ЖП Гари и Спирки

Мнениеот Vancho_4647 » Нед Мар 13, 2016 7:24 pm

ivajlo_nikolov написа:Линията между Европа и Турция през Крайова, Видин и София няма алтернатива, и за това румънците получиха половин милиард евро за тяхната част. Не са пари в нищото, защото на един товарен влак му е все едно дали минава през Версай или пустинята Гоби по трасето! Но за това си има съответната тема. Колкото до новата гара Русе - Изток с ИМТ, както вече писах по-горе, тя може да привлече както настоящи товародатели от зоната към железопътни превози, така и бъдещи инвеститори в района. Но най-вече той се строи за удобство на автомобилните превозвачи, които ще си получават с влакове каргото от Европа за страната и Турция на терминала, и от него на юг на гуми до крайната точка. Същото и на обратно.

И защото няма алтернатива няма и един преминал редовен влак оттам :mrgreen: Има си алтернатива, по която се работи яко в момента - Димитровград-Белград-Будапеща. Веднъж щом сърбите купят някой друг дизел и постегнат инфрата, което ще стане много по-бързо от нашите мегаломански измислици Видин-Медковец-Ботевград-Столник и румънския мижав проект за Голенц-Крайова и към Тимишоара по най-бързите участъци (брей, какво съвпадение :lol: ) съвсем ще се види колко безумно беше този мост да е при Видин ... А дотогава - всичко по релси ще върти през ДМ 1 и някакъв минимален процент по ДМ 2, но от камиони ...
Vancho_4647
 
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:32 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Европейски програми и проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта