Нередностти в железниците

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Re: Нередностти в железниците

Мнениеот 07 » Вто Авг 04, 2015 11:02 pm

2007-8-9 година, когато ползвах тези влакове всяка седмица, лятото, особено в петък към Бургас и неделя към София беше АД! Напук че имаше и 8686/7. Влаковете редовно тръгваха с правостоящи от Бургас, а хора се качваха (повече от колкото слизат) навсякъде до Пловдив. След това от Ихтиман започваха да се качват "бачкатори"... В посока Бургас - влаковете ако случайно тръгнат без правостоящи от ЦГ, то след Подуене и Искър - такива имаше и то не малко. Още повече се увеличаваха след Пазарджик, Пловдив и Ст.Загора... И така бавно и славно от години - гоним пътниците, намаляваме състава - пак същата тъпканица, още пътници бягат.... но зяпаме като гладни сврачета за субсидия. Но да направим нещо да привлечем пътници - ама защо да го правим субсидията върви, заплатата също.
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Нередностти в железниците

Мнениеот Варужан Апелян » Сря Авг 05, 2015 2:54 am

Имаше един директор, обикаляше заминаващите влакове от София и записваше кой е пълен...имаше...
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Нередностти в железниците

Мнениеот railfan » Пет Авг 14, 2015 5:02 pm

Кошмарът в нощния влак София-Варна

На 7 август си купихме билети за нощния влак София-Варна за ПЪРВА класа, тъй като дамата на гишето ми обясни, че нощно време няма запазени места. Решихме да платим повече за ПЪРВА класа, но да сме сигурни, че ще успеем да се настаним. Това пише Виктория в "Моята новина" на Нова тв. Какво обаче се случило? Ето неяния разказ.

Когато се качихме от гара "Левски" всички купета бяха пълни, а коридорите препълнени. По-късно разбрахме, че всъщност още на гара София се е напълнил. И така.. цяла нощ пътувахме в безумно пълен влак, свити на земята в коридора, а от всяка следваща гара продължаваха да се качват хора.

Питам аз кой ще ми върне парите за ужасното пътуване и някой взе ли си е поука от всичко това, след като точно 2 дни преди моето пътуване имаше репортажи за това и всички уверяваха хората, че са добавени нови вагони.

Източник: http://nakratko.bg/category/30/92289/

А сега, откъде ще вземат вагони и за този влак? :?:
railfan
 
Мнения: 350
Регистриран на: Пет Апр 04, 2014 9:47 am
Местоположение: Стара Загора/Свиленград

Re: Нередностти в железниците

Мнениеот Nikss » Пет Авг 14, 2015 8:38 pm

При тоз недостиг на вагони по 1 бюфет на най-натоварените нощни за морето щеше да цепи оборота, ама... :roll:
Nikss
 
Мнения: 594
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 11:35 am
Местоположение: Сф

Re: Нередностти в железниците

Мнениеот 07 » Пет Авг 14, 2015 11:40 pm

Nikss написа:При тоз недостиг на вагони по 1 бюфет на най-натоварените нощни за морето щеше да цепи оборота, ама... :roll:

Ще цепи на Марко кнора - като е задръстен влака и не можеш да минеш - как ще стигнеш да похарчиш малко пари... и пак ще е по добре да има бюфет
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Нередностти в железниците

Мнениеот Nikss » Съб Авг 15, 2015 2:48 pm

Как ще стигна ли? Директно се качвам на него, както правех и преди, когато 2613/12 возеха...
Между другото, фирмата, която държеше двата бюфета на 2613/12 май беше пак варненска, като тази, която сега е взела бистрата. Надявам се нещата да потръгнат и скоро и бюфетите да се появят. :roll:
Nikss
 
Мнения: 594
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 11:35 am
Местоположение: Сф

Re: Нередностти в железниците

Мнениеот railfan » Съб Авг 15, 2015 3:24 pm

44 141-пръснат преден ляв прозорец на кабина 1 малко преди входния на гара Горна Оряховица. Същия докара 40102 с 20 минути закъснение. Ударени няма.
railfan
 
Мнения: 350
Регистриран на: Пет Апр 04, 2014 9:47 am
Местоположение: Стара Загора/Свиленград

Re: Нередностти в железниците

Мнениеот Otskov » Съб Авг 15, 2015 8:31 pm

Точно там е циганското гето...
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1989
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Нередностти в железниците

Мнениеот Nikss » Пон Авг 17, 2015 4:54 pm

Нещо пак се активизираха, да опустеят дано... :evil:
Nikss
 
Мнения: 594
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 11:35 am
Местоположение: Сф

Re: Нередностти в железниците

Мнениеот Варужан Апелян » Пон Фев 08, 2016 5:20 pm

БДЖ - в какъв запад и през кой век?
Една история от "щастлива" клиентка на родната жп гордост

Икономика 08/02/2016 14:39:49| Клуб Z

Пътничката на БДЖ Роси Николова публикува поредния разказ за безобразията в държавната железопътна компания. От Асоциация "Приятели на жп транспорта" потвърдиха, че всичко написано от нея е вярно. Организацията вече е поискала писмени обяснения по темата от Изпълнителна агенция "Железопътна администрация". Това е ведомството, което би трябвало да санкционира жп компаниите, когато нарушават правата на клиентите си.

Ето и цялата история на Роси Николова, която е озаглавила "Скандално! Поредната гавра на БДЖ над пътниците!"

Голи факти:

Дата – 27.01.2016г. Направление: Бургас-София. Обявен час на тръгване: 8.55ч.

Влакът потегля със закъснение от 45 минути. Пътуващите са информирани за това 2-5 мин. преди обявения час за тръгване. Обяснението е доста странно - няма локомотив и трябва да се чака да пристигне друг влак, за да му се вземе локомотива. Парното не работи и пътниците към момента на потегляне вече са станали на ледени шушулки. Кондукторът обещава, че ще се обадят на гара Дъбово, влакът за Горна Оряховица да изчака пътниците, слизащи за прекачване там.

На гара Дъбово влакът пристига с 1 час закъснение. Пътниците, слезли за прекачване, не подозират ни най-малко какво ги очаква. Влакът за Горна Оряховица вече е тръгнал, без да изчака пътниците.

Началник-гарата обявява, че всички слезли са информирани за ситуацията и доброволно са приели да чакат още 3 часа за следващата връзка. След първоначалния изблик от протести, служителят все пак прави опит да помогне, като върти някакви телефони, но е тотално отрязан от отсрещната страна. Оказва се обаче, че никой от слезлите не е информиран за ситуацията!

Вината за това е прехвърлена върху началник-смяната на уж бързия влак за София.

Така на гара Дъбово са захвърлени 10 души, включително две малки дечица. Няма осигурен автобусен или друг транспорт за извозване на пътниците, нямащи никаква вина за неуредиците в БДЖ. Казват ни, че следващият влак за Горна Оряховица ще пристигне в 15.48ч.

Пътниците са поставени мимо волята си, в ситуация на безнадеждност да висят още цели 3 часа на пустата ледена гара в мразовития зимен ден. В чакалнята температурата не се различава изобщо от тази навън. Виновни няма!

На всички упоменати телефони за сигнали и нередности в транспорта, БДЖ- Бургас, Централно управление на БДЖ, ЖП администрация-изпълнителна агенция, ЖП жалби в министерството и др., отговарят безхаберно, че са записали сигнала.

"Разбират ни и ни съчувстват, но нищо не могат да направят по въпроса".

Пътниците, естествено, са изнервени и измръзнали. Въртят телефони и претендират за правата си, каквито се оказва, че нямат и настояват началник-гарата в Дъбово да предприеме някакви мерки за извозването им. Последният заявява, че няма вина и се скрива на топло в канцеларията си.

Коментар:

Толкова скандално, некоректно, безобразно е, че думите са неспособни да предадат гаврата над клиентите на БДЖ, които коректно са заплатили за услугата да бъдат превозени, съобразно упоменатото в разписанието времетраене от началната до крайната спирка на пътуването си. Но кой ли се впечатлява от подобна реалност, след като за родната ни БДЖ това е ежедневие. Тръгваш за някъде, планираш си деня, времето и ангажиментите съобразно тяхното разписание, но - уви! Никога не се знае кога и къде ще попаднеш и колко време ще висиш по студени гари или в незнайно защо спрели някъде влакове. Имаш усещането, че си попаднал в средните векове или в друга реалност и се питаш дали е възможно подобно нещо да се случи в 21 век.

Но място за въпроси май няма тук, защото там където изцепките и некоректността са правило, а не изключение, никой не се впечатлява от подобни „незначителни” нередности.

Да няма локомотив - колкото и да е невероятно, се оказа факт! Също както нямаше и парно. Да няма информация за клиентите, пак невероятно, но също така - факт!

Факт е и че няма резервен вариант (какъвто винаги трябва да съществува). Невероятно е и че по разписание разстояние от 200 километра се взума за 4 часа, а в действителност за цели 8 часа. Невероятно е, но и това е факт. Оказва се, че на магаре или с велосипед има шанс да пристигнеш по-бързо, движейки се със средната скорост от 25 км/ч.

Невероятно, но факт е и че срещаш пълно безхаберие от всички инстанции в системата на БДЖ, отговарящи за подобен род проблеми. Звъниш на кой знае защо изписани по гарите телефонни номера, на които или никой не отговаря, или едва се чува полузаспалият глас на човек, стреснат сякаш от дълбок сън и никаква реакция насреща за разрешаване на проблема.

На въпросите ти „защо” отговарят по начин, който те кара да се чувстваш виновен, че предявяваш свръх големи претенции. И това е невероятен факт! Вместо да си стоиш кротко и овчедушно да си мръзнеш по гарите и влаковете, ти си тръгнал да протестираш и да нарушаваш спокойствието на служителите, отговарящи /или изобщо неотговарящи/на разлепените по пероните телефони за нередности в транспорта. Че кой си ти, незначително човече, че очакваш някой да те отрази и да ти обърне внимание, а да не говорим да приложи минимално усилие за разрешаване на проблема?

Та.... драги, г-н министър на транспорта, драги господа „работещи” в отговорни за състоянието на БДЖ висши и низши институции, драги служители на глухи и слепи телефонни линии, лапащи заплати от джобовете на обикновените данъкоплатци за това да се прозяват и единствено да регистрират обажданията, питаме ви, ние, засегнатите от не-качеството на услугите ви:

С какво право се гаврите с нас, с нашето време, с нашето здраве, с нашите пари, с нашите нерви?

Не се ли чувствате задължени, след като продавате услуги, да ги предоставяте в качествено състояние, съобразно с обявеното в разписанието времетраене?

С каква съвест оставяте живи хора като неодушевен товар да висят по ледените гари, поради неизправности във вашата дейност?

Толкова ли е сложно да се размърдате от дълбокия си сън и да осигурите три или пет дежурни автобуса за цяла България /на всеки 100км./ за транспортиране на пътниците в непредвидени ситуации като въпросната?

Защо поддържате администрация на тези абсолютно непотребни телефонни линии, на които освен регистриране на сигналите, не е възможно да получиш никаква помощ и адекватно реагиране?

И накрая, питаме ви:

Не се ли чувствате задължени, след подобен скандал, поне да поднесете извиненията си на потърпевшите и да им предложите подобаваща компенсация за откраднатото време, за неточностите, за измръзването по гарите и във влаковете без отопление, за обострените нерви?

Кой закон ви дава право да вземате пари за услуги, които на практика не сте в състояние да предоставите в обявените им параметри и условия?

Изписвам телефонните номера, на които лично звънях и настоявах за помощ и съдействие, а отвсякъде ме препращаха към друга инстанция /номер/ и реакция за своевременно разрешаване на проблема така и нямаше насреща:

1./ 056/845022 – ж.п.гара Бургас

2./ 02/9409400 – за Сигнали и нередности в транспорта /никой никога не отговаря/, препращат те да оставиш съобщение на телефонен секретар за 3 минути, като първо назовеш трите си имена, адреса си, ЕГН-то, някакъв десетцифрен код и не знам какво още... Интересно как ще побереш всичко това в рамките на трите минути и ще остане време да разкажеш и за проблема? Въпреки това оставих съобщение, но отговор все още не съм получила, въпреки че минаха вече 10 дни.

3./ 070010200

4./ 02/9324247 – БДЖ-Централно управление, откъдето ме препратиха на друг номер:

5./ 02/9409895 – БДЖ администрация, изпълнителна агенция.

6./ 02/9324190- БДЖ жалби в министерството.

С дълбоко неуважение и възмущение!

Р. Николова
http://clubz.bg/34231-bdj___v_kakyv_zap ... ez_koj_vek
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Нередностти в железниците

Мнениеот plastikat » Пон Фев 08, 2016 8:59 pm

Нормално- не е последна връзка за деня ! Няма кой и с какво да ги стопли пътниците ! БДЖ ПП леко са подвели пътниците ,ама - случва се ............. Варуджан е виновен !!!
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1328
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: Нередностти в железниците

Мнениеот bdz46203 » Пон Фев 08, 2016 9:24 pm

Това на колко места във форума е качено.
bdz46203
 

Re: Нередностти в железниците

Мнениеот plastikat » Пон Фев 08, 2016 9:26 pm

bdz46203 написа:Това на колко места във форума е качено.

Въобще не трябваше да се качва - само ви оронва , иначе перфектния авторитет !!!
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1328
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: Нередностти в железниците

Мнениеот bdz46203 » Пон Фев 08, 2016 9:29 pm

Няма нужда от ирония сега.
bdz46203
 

Re: Нередностти в железниците

Мнениеот dobriii123 » Вто Мар 15, 2016 9:58 am

Пътник съди БДЖ за морални щети

Мъж от Северозапада заведе дело срещу „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД за сумата от 800 лева, представляваща обезщетение за претърпени морални щети. С.С. пояснява, че щетите се изразяват в разстройство на нервната му система, като поиска от магистратите в Мездра да му се присъдят и 200 лева обезщетение за претърпени материални щети.
От документите по делото става ясно, че на 16 юни 2015 г. в 7.15 часа от гара Роман С.С. е закупил билет до София с 50% намаление, съгласно пожизнена карта. При извършената от кондукторката проверка не успял да намери билета си. Тя го оставила да търси и продължила проверката на другите пътници. В последствие се върнала, но той все още не бил намерил билета, поради което тя му написала наказателен билет на стойност 14 лева. Малко след гара Мездра, мъжът намерил билета си и потърсил кондукторката, но тя не му обърнала внимание.
С.С. приел за обидно обстоятелството, че е определен като пътник без билет и това много разстроило нервната му система. В подкрепа на твърденията си мъжът представил пред магистратите и протокол за предписване на лекарства, заплащани от НЗОК, и направление за хоспитализация.
Влошаването на здравословното и психическото му състояние, мъжът оценил на 800 лева. Претърпените имуществени вреди пък според него възлизат на 200 лева, която сума включва цената на наказателния билет от 14 лева, както и направените разходи за такси, изискваните лекарства и проверки.
За случилото мъжът се обърнал към централното управление на БДЖ, откъдето го уведомили, че ръководството решило да му възстанови разходът от 14 лева по влаковия билет. Те обаче оспорили останалите му искания с мотива, че не е претърпял претендираните вреди, тъй като в този ден е пътувал именно към болницата за издаване на протокол за лекарства, заплащани от НЗОК.
В хода на делото мъжът така и не представил доказателства, че след инцидента е трябвало да се лекува, а от заключението на вещото лице се установило, че С.С. има регистрирани заболявания далеч преди датата на пътуването и няма представени медицински доказателства за настъпили промени в здравословното му състояние след инцидента.
По тази причина магистратите от железничарския град отхвърлиха предявените от С.С. искове и го осъдиха да заплати на железницата сумата от 232 лева за направени деловодни разноски, както и сумата от 300 лева за юрисконсултско възнаграждение.
Решението може да се обжалва пред Врачанския окръжен съд.
Източник : tribali.info
dobriii123
 
Мнения: 588
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:52 am

Re: Нередностти в железниците

Мнениеот bdz46203 » Вто Мар 15, 2016 12:44 pm

Хаха. Този е много нагъл. Ама сега хак да му е. Да плаща като поп.
bdz46203
 

Re: Нередностти в железниците

Мнениеот дзвера44 » Вто Мар 15, 2016 9:37 pm

Ами като плати и съдебните разноски и ще се оправи и морално и анално.Що не си го намери на София-север?
дзвера44
 
Мнения: 431
Регистриран на: Пет Апр 11, 2014 8:32 pm
Местоположение: радомир

Re: Нередностти в железниците

Мнениеот Варужан Апелян » Сря Мар 30, 2016 12:34 am

Той ще плати вероятно, защото е отказал 14-те лева за билета. По-интересното е, че пътниците които отиват на съд за претърпени щети стават все повече...
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Нередностти в железниците

Мнениеот Otskov » Пон Юни 13, 2016 12:15 am

ПЦ По да подават информация на Изпълнителя за брой пътници в съответния влак за трансбордиране, а Изпълнителят да подсигури необходимите автобуси.

Подал е, подсигурил ги е
https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv ... div-647392
пс: изчетете и коментарите, има интересни находки и разбира се за всичко е виновен #знаете кой.
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1989
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Нередностти в железниците

Мнениеот bdz46203 » Пон Юни 13, 2016 5:51 am

Пътниците не се научиха, че не БДЖ осигурява автобусите. Цялото минало лято имаше проблеми с тази тъпа новозагорска фирма, ама вие не вярвате. Не разбраха, че лятото броят на пътниците не е като през зимата.
bdz46203
 

ПредишнаСледваща

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта

cron