Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Ще има ли одобрение от ЕК за отпускането на държавни средства за БДЖ ?

Анкетата свършва на Вто Юни 10, 2014 3:43 pm

ДА
8
38%
НЕ
11
52%
НЕ ЗНАМ
2
10%
 
Общо гласове : 21

Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот Administrator » Пон Авг 05, 2013 3:50 pm

Приходите на БДЖ намаляват силно в края на юни

"Пътнически превози" свива печалбата си, "Товарни превози" увеличава загубата си

Атанас Христов, 04 август 2013

Двете дружества под шапката на "Холдинг Български държавни железници" ЕАД - "БДЖ-Пътнически превози" ЕООД и "БДЖ-Товарни превози" ЕООД, отчитат сериозно намаление на приходите си през първото полугодие на 2013 г. спрямо съпоставимия период на миналата година. Това показват данните в отчетите на двете компании.

Приходите от продажби на "БДЖ-Пътнически превози" са се свили с 4.63 млн. лв., или с 9.1% на годишна база и за януари-юни 2013 г. са 46.24 млн. лв. Продажбите обаче са с минималните 0.3%, или 126 хил. лв. над бизнес плана на дружеството. Общите приходи от дейността също намаляват - до 132.29 млн. лв., а в края на юни миналата година бяха 136.23 млн. лв. Към оборота на "БДЖ-Пътнически превози" се добавя и субсидията от държавата, която е 85 млн. лв. за полугодието на тази година. Толкова беше и в края на юни миналата година.

Приходите от продажби на "БДЖ-Товарни превози" през полугодието на 2013 г. намалява далеч по-чувствително - с 16.13 млн. лв., или 21% на годишна база в за шестмесечието на 2013 г. са 62.11 млн. лв. Продажбите са с 3.6 млн. лв. по-малко и от заложените в бизнес плана. Общите приходи на "БДЖ-Товарни превози", което не получава държавна субсидия, са 62.44 млн. лв. за полугодието на 2013 г., а година по-рано бяха 78.71 млн. лв.

"БДЖ-Пътнически превози" свива силно и печалбата си, която в края на юни 2013 г. е едва 1.53 млн. лв., а година по-рано беше 10.59 млн. лв. Загубата на "БДЖ-Товарни превози" нараства до 7.67 млн. лв. за януари-юни 2013 г., докато за същия период на миналата година отрицателният резултат беше 5.34 млн. лв.

Източник: Economic.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот Administrator » Вто Сеп 03, 2013 11:07 pm

Християн Кръстев: Няма сценарий за фалиране на БДЖ, но този за печалба е труден

03 септември 2013 | 11:08

София. Преговорите с кредиторите на БДЖ продължават и другата седмица. Има сближаване на страните и банките. Това заяви Християн Кръстев, изпълнителен директор на БДЖ, пред журналисти, предаде репортер на Агенция "Фокус". Няма сценарий за фалиране на БДЖ. Кредиторите искат да си вземат парите. Такъв сценарий е избегнат, и никой не работи в посока фалит на БДЖ, посочи Кръстев.
По повод вчерашното изказване на министъра на транспорта Данаил Папазов, че не е невъзможно БДЖ да бъде на печалба, Християн Кръстев заяви, че това е трудно. По думите му - проблемът с движението на влаковете е огромен, но ще бъде решен с новия график. Той ще бъде готов на 15 септември и ще бъде даден на НКЖИ за одобрение. Новият проект предвижда - увеличаване на влаковите състави и връзка на големите гари с малките линии, заяви Кръстев.
По отношение на набезите срещу влаковете и инфраструктурата, Кръстев заяви, че вандалщината е огромна. Това са хора, които не мислят какво правят. Работи се по въпроса, в последните дни няма много случаи, посочи той.
"Хората, които работят в БДЖ, са толкова, колкото е и работата, така че няма да има съкращения, на този етап. Съкращаване може да се случи евентуално след като хора излязат в пенсия", добави Кръстев.

Цветелина ПЕНЧЕВА

© 2013 Всички права запазени. Позоваването на Информационна агенция "Фокус" е задължително!

Източник: Фокус
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот Administrator » Сря Сеп 04, 2013 1:16 pm

Християн Кръстев: Подобряване на финансовите резултати на БДЖ е основният ангажимент на новото ръководство на холдинга

04 септември 2013 | 13:14

София. Подобряване на финансовите резултати на БДЖ е основният ангажимент на новото ръководство на холдинга. Това каза на пресконференция на новото ръководство на „Холдинг Български държавни железници”, предаде репортер на Агенция „Фокус”. Надяваме се, че ще успеем да разсрочим плащанията и ще поемем глътка въздух в тази посока. Има изготвен план за това и чакаме одобрение. БДЖ е предприятието, в което работят над 10 000 души.
Изготвили сме вариант, в които трябва да изпълним краткосрочни и дългосрочни мерки и план за 2013 - 2020 г. - каза Кръстев.
„Проблемите, които са наболели в момента, са по отношение на "Пътнически превози". Това включва повишаването на качеството и броя на вагоните, защото има голям проблем. Имаме сключени три договора със заводи за производство и ремонт на вагони, но това отнема време”, каза Кръстев.
"Холдинг БДЖ" се опитва да повиши активите и приходите на БДЖ - „Товарни превози” и на БДЖ като цяло.
Пресконференцията продължава и в момента.

Цветелина ПЕНЧЕВА

© 2013 Всички права запазени. Позоваването на Информационна агенция "Фокус" е задължително!

Източник: Фокус
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот Administrator » Вто Сеп 24, 2013 4:00 pm

Три варианта за покриване на дълговете на БДЖ от 700 млн. лв.

24.09.2013

Капиталов трансфер, дотация от държавния бюджет или нов кредит са трите варианта за покриване на дълговете на БДЖ към кредиторите, съобщи министърът на транспорта Данаил Папазов.

Чрез изпълнявания план за преструктуриране дълговете на БДЖ вече са паднали под 700 млн. лв., като целта е до края на годината да достигнат 670 млн. лв., каза министър Папазов.

Спорен остава въпросът за разсрочване на изплащането на борчовете към кредиторите. Те настояват за 5-годишен период, докато българската страна настоява за десетгодишно погасяване.

"Надяваме се БДЖ един ден да излезе на счетоводна печалба, като това може да се случи и през следващата година", каза министър Папазов. "Химера е да се мисли, че това може да се случи без помощта на държавата", допълни той.

Транспортният министър отчете ръст на товарните превози, които в последните дни са достигнали до 30 000 тона на денонощие, както и на превозените пътници. Папазов изтъкна, че е получил благодарствени писма от пътуващи с БДЖ за новите спални вагони, които бяха договорени и доставени по времето на министъра на транспорта Ивайло Московски.

Източник: Медиапул
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот krali_mirko » Вто Сеп 24, 2013 5:58 pm

Последно 30 000 или 300 000 тона на денонощие е летвата, до която са стигнали БДЖ Карго?
Аватар
krali_mirko
 
Мнения: 89
Регистриран на: Пет Юли 26, 2013 10:22 am
Местоположение: Sofia

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот railjet » Вто Сеп 24, 2013 6:21 pm

30 000 (ТРИдесет) естествено!! Кой може да мечтае за 300 000 (триста) на денонощие :shock:

Пък и това сайт ли е да ти даде вярна информация. Всяка плескотеница противоречи на цапната няколко дни по-рано.

Джоанна Димитрова: НКЖИ отчита добър летен сезон в търговско отношение (видео)

23.09.2013, 14:30 (обновена 23.09.2013, 14:52)


:arrow:

Приходите на БДЖ намаляват силно в края на юни

"Пътнически превози" свива печалбата си, "Товарни превози" увеличава загубата си

Атанас Христов, 04 август 2013



:arrow:

Re: Реформи в българските железници
от Петър Делчев » Вто Сеп 24, 2013 1:19 pm

Данаил Папазов: За последните месеци се забелязва ръст в БДЖ „Товарни превози”
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот Administrator » Чет Окт 03, 2013 2:27 pm

Кабинетът дава зелена светлина на БДЖ да се справи с дълговете към НКЖИ

Министрите гласуват и Наредбата за тютюневите изделия

02.10.2013

На заседанието си Министерският съвет ще разреши на БДЖ да продаде част от недвижимото си имуществото. Това са част от мерките за покриване на задълженията на железниците. Преди време ресорният министър Данаил Папазов обясни, че имуществото ще стане част от Национална компания "Железопътна инфраструктура", за да бъдат покрити задълженията на холдинга е към НКЖИ.

Правителство ще гласува и промени в Наредбата за етикирането, маркировката и външното оформление на тютюневите изделия.

Източник: Inews.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот Administrator » Чет Окт 03, 2013 2:57 pm

БДЖ финишира на нула

13:28, 30 септември 2013

БДЖ няма да отчете загуба през този година, прогнозира транспортният министър Данаил Папазов.

„Тази година се надявам да завършим на нула”, съобщи той пред БНТ. По думите му това е условието железниците да кандидатстват за евросубсидии по ОП „Транспорт”. „През миналия месец БДЖ „Товарни превози“ започна да обработва по 30 000 тона товари на денонощие – нещо, което не се е случвало последните девет години”, изтъкна още министърът.

Той подчерта, че състоянието на дружеството не може да се оправи за една година с магическа пръчка. „Ако започнем да реформираме БДЖ сега, след 10 години могат да покажат добър резултат“, уточни Папазов. Той каза още, че за първи път „Български пощи” получава 8,5 млн. лв.

По думите му 2 млн. лв. идват още от бюджета, правен от Симеон Дянков, а 6,5 млн. лв. са допълнителните резерви, които е намерило транспортното министерство. Той припомни, че заплатите в пощите не са вдигани от шест години. Според него реалният размер на увеличение на заплатите в сектора може да е 10 на сто.

Източник: Novinar.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот railjet » Чет Окт 03, 2013 3:09 pm

А кажете ми, че това не е кифтак! Някой да е забелязал рязко зачестяване на товарачките?!
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот Nikss » Чет Окт 03, 2013 7:39 pm

Има такова нещо - разрови ежедневните графици на товарните депа за повече информация. ;)
Nikss
 
Мнения: 594
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 11:35 am
Местоположение: Сф

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот ivajlo_nikolov » Чет Окт 03, 2013 8:45 pm

railjet написа:А кажете ми, че това не е кифтак! Някой да е забелязал рязко зачестяване на товарачките?!


Е, нали отпуснаха 90-тина милиона на НЕК за компенсация на преноса на енергия. Сега ще поразвозват известно време въглища с БДЖ-ТП - нали парите не са техни. Важното е , да се финансира по някакъв начин БДЖ и електората да му се радва :mrgreen:
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот bdz43r » Чет Окт 03, 2013 8:54 pm

Сънувал е министъра нещо.
До преди 2-3 години само в софийския район бяха над 15 000 тона и то след финала на Кремиковци.

А раздвижване има. Днес от Бс до Сф срещнахме един ТВ... май.
bdz43r
 
Мнения: 3170
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот railjet » Чет Окт 03, 2013 9:38 pm

Тук не става въпрос за плоско изстреляни кифтаци от невнимание. Ако се разровите внимателно из медийния раздел, ще намерите остри противоречия излизащи от едни и същи усти през кратки интервали време, които декларират пълна мъглявина в мозъците. От така наречените "риформи" не филтрира нищо конкретно. Нито като структурна реорганизация,нито като кадрова политика,нито като експлоатационна оптимизация,нито технологични избори, нито като оперативна насоченост, а пък още по-малко като пазарна ориентация...
Днес пристига една заповед, утре друга отменяща я. Тоя чул, оня не дoчул,на третия му е през оная работа, четвъртия пък точно обратното разбрал. Махаме някой си шеф от ПП- пращаме го в ТП, след една година пак ще го върнем в ПП. С една дума: Глъм.

ПП. Един срещнат влак за 6 часа наистина и раздвижване. Срещнатата товарачка се движи в обратната посока и така се получава раздвижване :idea:
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот Administrator » Пет Окт 18, 2013 10:08 pm

Платиха част от дълговете на БДЖ

17.10.2013
от Белчо Цанев


"Холдинг БДЖ" изплати сериозна част от дълговете си. След преведения вчера голям транш задълженията на БДЖ са паднали под 670 млн. лв., съобщиха от транспортното министерство. За сравнение - към 30 април дълговете бяха над 709 млн. лв., като средномесечно БДЖ изплаща по няколко милиона лева. На проведените вчера в министерството преговори с кредиторите на БДЖ участие взели лично министрите на транспорта Данаил Папазов и на финансите Петър Чобанов. На тях било решено да се сформира съвместна работна група, която до Коледа да разработи конкретни схеми за изплащане на дълговете и да подготви проекта на споразумение за това. В преговорите участвали всички кредитори, като германската държавна KfW, която финансира покупката на 50-те мотриси "Сименс", била представена от служител на посолството на Германия в София.

Източник: Стандарт
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот plastikat » Пет Окт 18, 2013 10:20 pm

Ето - положението се подобрява :D Преди това едни други батковци ,го смалиха със 100 и кусур милиона .Пожелавам им и на тези батковци такъв успех.
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1328
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот Administrator » Пон Ное 04, 2013 11:20 pm

БДЖ натрупа загуба от над 18 милиона лева за деветмесечието

Половината от износа ни отива за Турция - предимно дървени трупи, торове, скрап, слънчоглед, жито, пшеница, трици, арпа и рапица

Илина Режева

Брой 4834 (257) 04 Ноември 2013

БДЖ продължава да влошава финансовото си състояние, като прибави още 11 млн. лв. загуби само през последните девет месеца. Така загубата на целия холдинг достига 18.5 млн. лв., показва финансовият отчет на компанията. При пътническите превози промени няма, но "Товарни превози" са на загуба с 9.5 млн. лв. за 9-те месеца. Приватизацията им бе спряна, а един от най-често лансираните аргументи бе, че това е печеливша компания.

Все пак резултатът се подобрява спрямо същия период на предишната година с 845 000 лв. Загубата се дължи главно на спад на товарите с 1 млн. тона (14%) и на просрочени лихви в размер на над 3 млн. лв. Само към Националната компания "Железопътна инфраструктура" те са за 1.4 млн. лв.

При товарите свиване има в превоза на хранителни продукти, фураж, твърди горива, нефт, руди, метални отпадъци, торове, химикали и машини. Любопитно е, че от "Лукойл Нефтохим Бургас" почти са се отказали от превозните услуги на БДЖ и са се ориентирали към друг превозвач. Намалението на товарите им към БДЖ е с 327 000 тона, или с 85%. Увеличава се транспортирането само на селскостопански продукти и на живи животни с 48 000 тона. По отношение на вноса на товари има увеличение с 33 000 тона спрямо м.г. Най-голям е вносът от Румъния - предимно на киселини и петролни деривати. Почти половината от износа ни (47.9%, или 281 000 тона) отива за Турция. Това са предимно дървени трупи, торове, скрап, слънчоглед, жито, пшеница, трици, арпа и рапица. На второ място е износът към Румъния на вино, железни изделия, киселини и торове. Разходите на БДЖ "Товарни превози" за заплати през последните 9 месеца са 26 млн. лв. Персоналът е 3797 души, а средната заплата е 753 лв., показва още отчетът.

Положението в другата държавна компания в сектора - Националната компания "Железопътна инфраструктура", също е трагично. Тя приключва 9-месечието със загуба от 20 млн. лв., с 2 млн. лв. повече от отчетената за същия период на миналата година.

ОПТИМИЗЪМ

Все още съм оптимист, че в края на годината БДЖ ще излезе за първи път от години на нула. Това заяви в края на миналата седмица във Варна транспортният министър Данаил Папазов, цитиран от Фокус. Според него в последните месеци железниците превозвали по 30 000 тона товари дневно, което било увеличение с над 50%. Периодът, с който се сравнява, не е посочен. Папазов припомни, че предстои и повишение на билетите за пътническите влакове средно с 5%, като по-голямо ще е увеличението по направленията София - Варна и София - Бургас.

Източник: СЕГА
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот railjet » Пон Ное 04, 2013 11:45 pm

Петър Делчев написа:Данаил Папазов: За последните месеци се забелязва ръст в БДЖ „Товарни превози”

БДЖ натрупа загуба от над 18 милиона лева за деветмесечието

БДЖ продължава да влошава финансовото си състояние, като прибави още 11 млн. лв. загуби само през последните девет месеца. Така загубата на целия холдинг достига 18.5 млн. лв., показва финансовият отчет на компанията.

Петър Делчев написа: При пътническите превози промени няма, но "Товарни превози" са на загуба с 9.5 млн. лв. за 9-те месеца. Приватизацията им бе спряна, а един от най-често лансираните аргументи бе, че това е печеливша компания.
04 Ноември 2013

:arrow:
Петър Делчев написа:Приходите на БДЖ намаляват силно в края на юни

"Пътнически превози" свива печалбата си, "Товарни превози" увеличава загубата си

Атанас Христов, 04 август 2013

:arrow:
Петър Делчев написа:Все пак резултатът се подобрява спрямо същия период на предишната година с 845 000 лв. Загубата се дължи главно на спад на товарите с 1 млн. тона (14%) и на просрочени лихви в размер на над 3 млн. лв. Само към Националната компания "Железопътна инфраструктура" те са за 1.4 млн. лв

Илина Режева 04 Ноември 2013



Петър Делчев написа:Любопитно е, че от "Лукойл Нефтохим Бургас" почти са се отказали от превозните услуги на БДЖ и са се ориентирали към друг превозвач



Петър Делчев написа:Загубата се дължи главно на спад на товарите с 1 млн. тона (14%)

:arrow:
Петър Делчев написа:Разходите на БДЖ "Товарни превози" за заплати през последните 9 месеца са 26 млн. лв. Персоналът е 3797 души,а средната заплата е 753 лв., показва още отчетът.
04 Ноември 2013




Петър Делчев написа:Положението в другата държавна компания в сектора - Националната компания "Железопътна инфраструктура", също е трагично. Тя приключва 9-месечието със загуба от 20 млн. лв., с 2 млн. лв. повече от отчетената за същия период на миналата година.

:arrow:
Петър Делчев написа:Джоанна Димитрова: НКЖИ отчита добър летен сезон в търговско отношение (видео)
23.09.2013, 14:30 (обновена 23.09.2013, 14:52)




Петър Делчев написа:
ОПТИМИЗЪМ

Все още съм оптимист, че в края на годината БДЖ ще излезе за първи път от години на нула. Това заяви в края на миналата седмица във Варна транспортният министър Данаил Папазов, цитиран от Фокус. Според него в последните месеци железниците превозвали по 30 000 тона товари дневно, което било увеличение с над 50%. Периодът, с който се сравнява, не е посочен. Папазов припомни, че предстои и повишение на билетите за пътническите влакове средно с 5%, като по-голямо ще е увеличението по направленията София - Варна и София - Бургас.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот ilian » Вто Ное 05, 2013 1:26 am

Колко министри се смениха за 10 години, а кифтаците са си все същите...
ilian
 
Мнения: 166
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 10:39 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот railjet » Вто Ное 05, 2013 11:33 am

На всичките може да връчим глъмота (грамота) за изпляскани кифтаци. Но покрай наизустените кифтаци, поне да се намери някой да натисне правилното бутонче- ей тъй- неволно дори.

Така и не получих еднозначен отговор на Въпроса на въпросите- този, който ще разключи всички други,като домино.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот Administrator » Пон Дек 02, 2013 5:21 pm

БДЖ погасява дълга си с продажба на билети

29.11.2013

Германската държавна банка KfW, един от най-големите кредитори на БДЖ Холдинг, е изискала до средата на следващия месец холдингът да изплати част от задълженията си в размер на 12 млн. лева. Това каза изпълнителният директор на БДЖ Християн Кръстев пред БНТ. Финансовата институция отпусна 190 млн. евро през 2005 г. за закупуването на мотрисите "Дезиро" на Siemens. Така през 2008 г. към подвижния състав на железницата бяха добавени 50 мотриси. Междувременно стана ясно, че железницата не успява да превежда достатъчно висока сума по заема и част от подвижния й състав може да бъде иззет от банката. Кръстев обясни, че търсената от KfW сума ще бъде платена с приходи от продажбата на билети, от превоз на товари, както и от продажбата на неоперативни активи.

Източник: Вестник "Политика" - стр. 24
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Следваща

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 4 госта