Второто правителство на Б. Борисов и железопътния транспорт

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот ivajlo_nikolov » Вто Май 10, 2016 11:08 pm

Защо пак се слага равенство между железопътен транспорт и БДЖ? За какво закопаване става дума, след като за последните години на пазара навлязоха 3 нови превозвача, два български и един европейски, с нов или заводски рециклиран ТПС, като единят български превозвач навлиза с нов вагонен и електролокомотивен парк. През България вече има редовно движение на блок-влакове за превоз на полуремаркета. Това, че БДЖ-ТП отива в историята не променя обема на превозите. Дори в някои категории те са се увеличили. Големия проблем е при пътническите превози и монопола на БДЖ-ПП с явната протекция на правителството, като точно липсата на конкуренция съсипва и дискредитира тази услуга.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот bdz_55-089 » Вто Май 10, 2016 11:37 pm

И на мен ми прави впечатление, че доста са редовни и разнообразни товарните композиции, които виждам да преминават по линиите на жп възел Русе, а имаше времена, когато линията покрай Дунава се използваше много по-слабо. Но пътническите превози са много зле и не съм убеден, че пускането на частни превозвачи там ще оправи нещата така лесно. Държавата би могла да бъде и добър стопанин, но в нашия случай не е, но няма гаранция, че и частниците ще са добри стопани.
bdz_55-089
 
Мнения: 869
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот BDZ 07 » Сря Май 11, 2016 8:13 am

Частни пътнически превози, без дотации от държавата, са обречени на бърз фалит на компанията, която се е навила да влезе на пазара.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот bdz_55-089 » Сря Май 11, 2016 11:47 am

Нека се ползва опита на северните ни съседи и някои други държави. Толкова ли е трудно? Изцяло частни превози няма как да станат, защото под някаква форма и степен, държавата пак трябва да регулира сектора. Не може само да дава дотации, а да ги остави да си разиграват коня, както намерят за добре!
bdz_55-089
 
Мнения: 869
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm


Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот bdz_55-089 » Чет Май 12, 2016 8:13 pm

Ето, и в този важен документ на ЕС, става ясно, че има редица държави, където оператор и инфраструктура са под една шапка, а разделение- ясно и категорично има само в по-големи страни с разгърната жп мрежа и много оператори. При нас, както обикновено, каруцата е поставена пред коня и побързахме да се "поевропейчим", без да отчитаме националната специфика. Не беше задължително да се разделя инфра от превози и за в бъдеще пак не е задължително. ЕС е много по-толерантен към различните модели на организация и управление на жп сектора, които съществуват в различните страни, отколкото ни го поредставят нашите политици.
Иначе в този и други подобни документи, преобладават само пожелания, намерения и хвалби, без нищо конкретно.
bdz_55-089
 
Мнения: 869
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот bdz_55-089 » Нед Май 15, 2016 6:35 pm

https://news.bg/regions/borisov-kara-vl ... C%2F%D1%87.
Да ни е честито и да си пожелаем същото да започне да се случва и в Североизточна България, която е не само люлката на българската държава, но и люлката на жп транспорта по българските земи!
Накланящите се кошове могат да бъдат закупени по-бързо, ако се поспре малко с асфалтирането и обслужването на автомобилистите и бензинджиите.
bdz_55-089
 
Мнения: 869
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот BDZ 07 » Нед Май 15, 2016 9:47 pm

Приоритет е ЖП мрежата в Южна България. Това твоят приятел Московски го говори много често, а и Владко Плоскоглавия го заяви преди месец. На север не се предвиждат каквито и да било бързи линии. Новият подвижен състав ще се пуска само на юг, а читавият такъв от юг ще се пренасочи на север.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот Otskov » Нед Май 15, 2016 10:33 pm

Ами да, според боко, живеещите на север от балкана не сме хора...
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1989
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот bdz_55-089 » Нед Май 15, 2016 10:43 pm

Получават се интересни неблагоприятни териториални диспропорции- Северна България като един от най-депресивните региони в ЕС, а Южна Румъния (Влахия) като най-силно развитата част на северната ни съседка. Оттук трябва да произтече и естественото решение на тази диспропорция...
bdz_55-089
 
Мнения: 869
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот Administrator » Вто Юни 14, 2016 2:18 pm

Заместник-министър Антон Гинев подаде оставка, Борисов я прие

14.06.2016 12:49

Заместник-министър Антон Гинев подаде оставка. В молбата си за освобождаване от заемания пост заместник-министър Гинев е посочил лични причини, съобщават от пресцентъра на правителството.

Малко преди това прокуратурата съобщи, че повдига обвинение на Гинев за умишлена безстопанственост.

Премиерът Бойко Борисов прие подадената от заместник-министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Антон Гинев.

Източник: 24 часа
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот Otskov » Вто Юни 14, 2016 3:54 pm

Кой ще го замести ?
Да се надяваме ли наивно да върнат Папазов ?
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1989
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот Florian » Чет Юни 16, 2016 10:22 am

След Гинев, много моля оставки "по лични причини" да подадат и останалите надолу по вертикала - ИАЖА и БДЖ.
Моля почитаемата публика да обърне внимание кой е бил работодател на Гинев през 2011г. примерно, после да направи връзката с ИАЖА, с БДЖ и процесите по спечелване на поръчки за ремонт от тази година :))))
Florian
 
Мнения: 124
Регистриран на: Пет Апр 18, 2014 6:53 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот Варужан Апелян » Чет Юни 16, 2016 5:45 pm

На публиката не и дреме като си плаща за качествената услуга със собствените пари, ти искаш да се замисля, за местоработата на Гинев...
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот ilia_bdz » Пон Авг 01, 2016 9:09 pm

БСП поиска оставката на ръководството на БДЖ заради спрени влакове!!!
БСП поиска оставката на ръководството на "Холдинг Български държавни железници" ЕАД заради отлива на пътници и спирането на влакове. Червеният депутат Георги Свиленски обяви днес, че от 2009 г. насам пътниците са намалели с около 30 на сто, или близо 10 млн. души, а спрените влакове са повече от 200. Според него е нужно спешно да се назначи професионално мениджърско ръководство в БДЖ.
"Призоваваме Борисов да отговори защо крие, че докато реже лентички на къси магистрални отсечки, транспортният и финансовият министри ликвидират жп транспорта, като лишават от него голяма част от българските граждани. Само за 5 дни са ликвидирани 70 влака поради недостиг на изправни локомотиви, макар и с уговорката, че това е временно. Това са влакове от категорията "местни регионални" и изпълняват социални функции", каза още Свиленски.
Според Иво Ленков, който е бивш ръководител на одита на холдинга и бе дошъл в партийната централа на БСП днес, до спирането на 70 влака се стигнало поради "липса на далновидност, на държавническо мислене и най-вече на отговорност". "С този темп на стопанисване от сегашното ръководство след една година няма да има с какво да се движат пътниците", смята той.
ilia_bdz
 
Мнения: 111
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:47 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот Nikss » Пон Авг 01, 2016 9:58 pm

Само с оставка да минат, малко ще им е! И по 1 чадър в з*****а им трябва :!:
Nikss
 
Мнения: 594
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 11:35 am
Местоположение: Сф

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот Otskov » Пон Авг 01, 2016 10:12 pm

ilia_bdz написа:Според него е нужно спешно да се назначи професионално мениджърско ръководство в БДЖ.
"Призоваваме Борисов да отговори защо крие, че докато реже лентички на къси магистрални отсечки, транспортният и финансовият министри ликвидират жп транспорта, като лишават от него голяма част от българските граждани.

Не съм привърженик на БСП ама в случая имат право и това го говорим във форума от поне 2 години.
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1989
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот Димитър Деянов » Сря Авг 03, 2016 5:22 pm

ilia_bdz написа:БСП поиска оставката на ръководството на "Холдинг Български държавни железници" ЕАД заради отлива на пътници и спирането на влакове. Червеният депутат Георги Свиленски обяви днес, че от 2009 г. насам пътниците са намалели с около 30 на сто, или близо 10 млн. души, а спрените влакове са повече от 200. Според него е нужно спешно да се назначи професионално мениджърско ръководство в БДЖ.

Георги Свиленов, който е член на транспортната комисия в НС каза още: БДЖ продължава да назначава футболисти, на които плаща с икономиите от спрените влакове. Той съобщи, че футболистите получават заплати от по 1500 лв., докато един машинист се труди за 600 лв. и добави : "Шефът на БДЖ Владимир Владимиров, вместо да работи за укрепване на дружеството, се е обявил за център-нападател и капитан на новия футболен отбор. Ако не беше тъжно, щеше да е смешно. Настояваме за оставка на цялото ръководство на БДЖ и обявяване на конкурс за избор на ново професионално мениджърско ръководство, без футболни амбиции".
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 732
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот plastikat » Сря Авг 03, 2016 9:29 pm

Г-н Деянов,ако имате възможността да станете изпълнителен директор на холдинг БДЖ, бихте ли се нагърбили с това?
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1328
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот plam71en » Сря Авг 03, 2016 10:09 pm

Лястовица,пролет не прави.
plam71en
 
Мнения: 234
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:55 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта