Служебното правителство на Р. Радев и жп транспорта

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Каква оценка бихте поставили на управлението на служебния министър на транспорта Христо Алексиев ?

Отличен 6
18
51%
Много добър 5
9
26%
Добър 4
4
11%
Среден 3
2
6%
Слаб 2
2
6%
 
Общо гласове : 35

Служебното правителство на Р. Радев и жп транспорта

Мнениеот Administrator » Вто Яну 24, 2017 11:13 pm

Честит нов транспортен министър - Христо Алексиев ! За пръв път от 8 години, МТИТС ще бъде оглавено отново от човек от системата на жп транспорта, което би могло само да ни радва ! Смея да кажа, че въпреки негативните коментари, които ще получи личността му тук (всеки министър е оплюван и обиждан) - Христо Алексиев е човек, който от години лобира и се бори за по-сериозна държавна (в т.ч. и финансова !!!) подкрепа от страна на държавата за сектора ни ! Дано и след пролетта отново имаме министър (или поне зам.-мин.!!!), представител на железницата, а най-добре ще бъде, ако имаме и финансов министър железничар, а защо не и премиер ! Стига толкова с мечтите ! Да бъдем реалисти и да не спираме да изискваме европейска железница от всяка изпълнителна власт ! 2 месеца са и малко и много време, но не бива да ги подценяваме, но не бива и да не погледнем напред в бъдещето след пролетта, защото пари за нов подвижен състав в БДЖ няма, а нова, финансова подплатена от държавата, по-сериозна инвестиционна програма за железопътната инфраструктура все още няма и на фона на милиардите инвестиции на АПИ от всякакви източници - железопътната инфраструктура става все по-неконкурентна и по-неефективна ! Така, че успех на новият министър и дано не предаде очакванията ни за развитие на сектора !
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Служебното правителство на Р. Радев и жп транспорта

Мнениеот Otskov » Сря Яну 25, 2017 12:44 am

Адмирации и за Президента, по повод назначението !
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1989
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Служебното правителство на Р. Радев и жп транспорта

Мнениеот Administrator » Сря Яну 25, 2017 12:50 pm

ЖП служител ще оглави МТИТС в служебното правителство

Публикувано : вт, яну 24th, 2017

За поста на министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията в служеното правителтво на президента Румен Радев ще бъде назначен водещ експерт от жп средите – Христо Алексиев. Припомняме, че за последно на този пост имаше отново железничар през 2009 г., когато министър беше Петър Мутафчиев. Понастоящем, Алексиев е заместник генерален директор в Национална компания „Железопътна инфраструктура“, с ресор „Стратегия и администрация“, както и председател на Управителния съвет на Компанията. Притежава магистърска степен по специалността „Международни икономически отношения“ от УНСС, както и международни сертификати за управление на проекти. Работил е като ръководител проекти в сферата на местното самоуправление и като експертен съветник на кабинета на министъра на транспорта в МТ. В НКЖИ е бил още съветник към УС и заместник генерален директор. Христо Алексиев е роден на 19.09.1980 г., женен, с две деца.

Според първите неофициални коментари в жп средите, кандидатурата на Алексиев се приема по-скоро положително, тъй като не е тайна, че жп сектора в повечето случаи няма почти никакво представителство в изпълнителната власт. Въпреки, че европейската политика дава отчетлив приоритет на жп транспорта – много рядко се случва, човек именно от жп сектора да бъде на отговорен държавен пост, който да лобира за развитието и модернизацията на българската железница.

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Служебното правителство на Р. Радев и жп транспорта

Мнениеот vlado » Сря Яну 25, 2017 5:58 pm

Радостта е малко пресилена - задачата на всяко назначено служебно правителство е ЕДИНСТВЕНО и САМО подготовка на предстоящите избори, тъй че не се надявайте на чудеса...
vlado
 
Мнения: 766
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Служебното правителство на Р. Радев и жп транспорта

Мнениеот Administrator » Пет Яну 27, 2017 4:32 pm

Първа пресконференция на новия министър и първи реакции от НПО

Публикувано : пт, яну 27th, 2017

Организирането на честни и демократични избори е един от основните приоритети на служебното правителство. Това заяви служебният министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Христо Алексиев, по време на церемонията по предаване на управлението на МТИТС, съобщават от пресцентъра на министерството. Ръководството на „Информационно обслужване“ АД, което е в системата на министерството ще има задача незабавно да започне подготовка за провеждане на изборите. Министър Алексиев посочи още, че през следващите два месеца ще работи активно за запазване на баланса и нормалното функциониране на транспортния сектор, както и за ускоряване на проектите, финансирани с европейски средства. „Ситуацията на границата с Гърция е сериозна тема, която ще наблюдавам ежедневно“, посочи Алексиев. Той допълни, че друга важна задача е извършването на постоянен мониторинг на състоянието на БДЖ, за да не се допускат сътресения в системата на железопътния транспорт. По време на церемонията по предаване на поста министър Ивайло Московски посочи, че оставя секторът стабилен, като продължава да се търси решение за изплащането на задълженията към кредиторите на БДЖ. „Надявам се политиката, която ще води служебния кабинет да не доведе до големи сътресения и негативни резултати за националния железопътен превозвач“, каза Московски. Той посочи, че служебният министър Христо Алексиев е добър експерт, който винаги е работил отговорно и с професионализъм. Пожелавам успех на министър Алексиев в тази нелека задача и вярвам че ще има приемственост в политиките и действията му, допълни Ивайло Московски. Очаква се следващата седмица министър Алексиев да представи конкретни задачи и цели в секторите транспорт, информационни технологии и съобщения.

Позиция на една от най-старите железопътни неправителствени организации в сектора по повод назначението на Христо Алексиев за служебен министър:

Варужан Апелян от от Асоциация „Приятели на железопътния транспорт“ (АПЖТ) заяви, че са поискали от новото служебно правителство да приложи изцяло европейските изисквания за правата на пътниците по европейския регламент 1371, който беше отлаган за прилагане у нас поради възможното му влияние над финансово състояние на БДЖ. Въвеждането му в сила в ЕС трябва да стане от 2009 г. до 2019 г., когато е последният срок в който може да бъде отложен. Тази тема засяга всеки човек живеещ в България, защото засяга правата му като пътник с железопътен транспорт. Нашата НПО от над 12 години работи за защита на обществения интерес в железопътния транспорт, в частност от над 8 години за пълното прилагане на Регламент 1371 и създаване на харта за правата на пътника ползващ услугите на БДЖ-ПП на територията на Република България. В началото на мандата на всеки транспортен министър, ние подаваме ръка за съдействие за въвеждането на европейски правила и норми в железопътния транспорт. За съжаление, всички министри до сега намират причини за дерогирането на Регламент 1371. В резултат, днес ясно виждаме какво е състоянието на услугите на БДЖ и колко пътници са останали да го ползват. На 23 октомври 2014 г. изтече първата дерогация на регламента от 5 години, тогава България задейства втората дерогация до декември 2019 г. Трета няма! Поради това българските жп пътници отново се оказахме далеч от европейските пътнически права. Надяваме се, че чрез служебното правителство, българските жп потребители ще имат шанса, министерство на транспорта да приложи регламента в пълната му сила.“, обясни Апелян. Експертът изрази също така съжаление, че на встъпителната пресконференция по предаването на властта от стария на новия министър, са били допускани само журналисти и представители на НПО не са допуснати в залата.


Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Служебното правителство на Р. Радев и жп транспорта

Мнениеот vlado » Сря Фев 08, 2017 10:10 am

Христо Алексиев: До края на месец март стартираме три големи жп проекта на стойност 700 млн. евро
07.02.2017, Автор: Инфраструктура.бг

Изображение
Снимка: МТИТС

До края на месец март ще бъдат стартирани обществени поръчки за три големи железопътни проекти, които ще се изпълняват с европейско финансиране. Това заяви служебният министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Христо Алексиев, по време на представянето на екипа, както и основните приоритети и задачи. Той посочи, че това са проектите за модернизация на жп отсечките Елин Пелин – Костенец, Костенец – Септември и София – Волуяк, която е част от жп линията София – Драгоман. Общата им стойност е около 700 млн. евро.

Ще работим основно в две направления – приключване на проектите от стария програмен период и стартиране на новите проекти, за да не се допуска закъснение в предварително заложените графици. До края на следващия месец трябва да бъдат представени от бенефициентите всички доклади за приключване на проектите по ОП "Транспорт" 2007 – 2013 г.

Едно от неизпълнените условия по Споразумението за партньорство с ЕК е свързано със сектор "Транспорт", заяви Христо Алексиев. Страната ни все още няма приета Интегрирана транспортна стратегия с хоризонт до 2030 г. Колегите от министерството в момента работят по подготовката на документа и предстои до края на месец март да бъде приета екологичната оценка, посочи Алексиев. След което документът ще бъде изпратен за одобрение от Министерския съвет.

Друг проект, който се нуждае от ускоряване е стартирането на Лот 3.2 от АМ "Струма" през Кресненското дефиле. Трябва много бързо да се предприемат конкретни действия по този проект, защото в противен случай има реален риск от загуба на европейско финансиране.

Министър Алексиев посочи, че БДЖ е в критично състояние и през 2016 г. мениджмънтът на дружеството не е предприел никакви мерки за справяне със ситуацията. БДЖ – Пътнически превози не са в състояние през 2017 г. да изпълняват ангажиментите си към клиентите и към държавата. Разчетите показват, че само за 2016 г. дружеството е дало 1 млн. лева за трансбордиране на пътници с автобуси, поради липса на локомотиви, заяви Алексиев. Не искам концесията на летище София и оздравяването на БДЖ да се разглеждат паралелно. Средствата от реализирането на концесионната процедура по закон отиват в държавния бюджет и ако БДЖ не представят ясен план за развитие на националния железопътен превозвач, тези средства няма как да им бъдат отпуснати. Министърът допълни, че ще се обследват възможностите за краткосрочно рефинансиране на задълженията на БДЖ.

Разпоредил съм прекратяване на рамковото споразумение на Национална компания "Железопътна инфраструктура" за ремонт и рехабилитация на железопътна инфраструктура", заяви Алексиев. По думите му процедурите трябва да се възлагат с обществена поръчка за да има равнопоставеност между всички фирми и повече конкуренция при избора, което би довело до по-добра цена и качество. В случай на необходимост от спешни ремонти ще се следват разпоредбите на Закона за обществените поръчки.

По отношение на концесията на летище София министърът посочи, че планира да проведе по-широк дебат с всички заинтересовани страни, преди да реши как ще се развива аеропорта. За летище Пловдив концесията е добър вариант и там ще работим за приключване на концесионната процедура.

В рамките на два месеца трябва да бъде изготвена програма за развитие на българските пристанища, каза министър Алексиев. Втори приоритет във водния сектор е подобряване на взаимодействието между държавното дружество, което стопанисва инфраструктурата и пристанищните оператори, както и ясно разпределение на отговорностите и ангажиментите между тях. Алексиев посочи, че България е поела ангажимент към Европейската комисия за драгирането на река Дунав и до края на месец февруари ще бъде стартирана обществена поръчка за тази дейност.

Източник: Строителство Градът
vlado
 
Мнения: 766
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Служебното правителство на Р. Радев и жп транспорта

Мнениеот railfan » Сря Фев 08, 2017 1:57 pm

Уволниха шефовете на БДЖ и НКЖИ

Шефовете на БДЖ и Национална компания "Железопътна инфраструктура" очаквано са уволнени.

С протоколно решение на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Христо Алексиев са направени промени в състава на съвета на директорите в „Холдинг БДЖ“ ЕАД, съолщиха от ведомството.

Владимир Владимиров е освободен и на негово място е назначен Георги Друмев. С решение на управляващия орган на дружеството Георги Друмев е избран за изпълнителен директор.

Георги Друмев е специалист в областта на железницата и дългогодишен служител на системата. В различни периоди от своята кариера е бил управител на „БДЖ Товарни превози“ ЕООД.

Със заповед от поста генерален директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ е освободен Милчо Ламбрев, на негово място е назначен Красимир Папукчийски.

Кариерата на Красимир Папукчийски е изцяло свързана с железопътната инфраструктура. Той е заемал ръководни позиции в поделение „Управление движение на влаковете и гаровата дейност“. От 2012 г. е заместник-ръководител и в последствие ръководител на звено за управление на проекти, финансирани с европейски средства.

Източник: http://offnews.bg/news/Ikonomika_59/Uvo ... 46583.html
railfan
 
Мнения: 350
Регистриран на: Пет Апр 04, 2014 9:47 am
Местоположение: Стара Загора/Свиленград

Re: Служебното правителство на Р. Радев и жп транспорта

Мнениеот railjet » Сря Фев 08, 2017 2:07 pm

За Владко всички сме съгласни, но защо Милчо???? Ицето му беше пломбирал яко директорския стол, защо трябваше да го гони????
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Служебното правителство на Р. Радев и жп транспорта

Мнениеот NeroN » Сря Фев 08, 2017 2:11 pm

Със заповед от поста генерален директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ е освободен Милчо Ламбрев, на негово място е назначен Красимир Папукчийски.


Честито! Сега освен кражби ще има и некадърност. Не съм против махането на Ламбрев, но този новия е известен само с глупости. Не е за този пост!
Ама да са живи и здрави!
NeroN
 
Мнения: 361
Регистриран на: Пет Авг 29, 2014 10:53 am

Re: Служебното правителство на Р. Радев и жп транспорта

Мнениеот railjet » Сря Фев 08, 2017 2:14 pm

Папука е движенец, ама нещо не му се удава тази сфера...
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Служебното правителство на Р. Радев и жп транспорта

Мнениеот Driver » Сря Фев 08, 2017 3:17 pm

да нямаш камъче в обувката.
Driver
 
Мнения: 475
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 3:22 pm

Re: Служебното правителство на Р. Радев и жп транспорта

Мнениеот 07 » Сря Фев 08, 2017 3:34 pm

railjet написа:Папука е движенец, ама нещо не му се удава тази сфера...

Ти виж на кой пост беше Папука.... " От 2012 г. е заместник-ръководител и в последствие ръководител на звено за управление на проекти, финансирани с европейски средства."
Демек ако Милчо е крал - не е било без участието на Папука
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Служебното правителство на Р. Радев и жп транспорта

Мнениеот semafor » Сря Фев 08, 2017 5:17 pm

Ураааааааа! Владко клеса си отива и то барабар с Милчо :o Днес да не се сбъдват желания бре :lol: Сега сериозно - за Владко е ясно и не подлежи на коментар ама те виж около Милча е интересна работата. Нещо не са поделили с някой, вече е ненужен на КОЙ, нечий ламтеж за поста му, желанието му да се пенсионира или какво точно стои зад неговото освобождаване е по-интересно. Сигурен съм, че Джета ще се разрови и ще разкрие причината поразпитвайки насам-натам. Иначе като цяло служебното правителство прави основно предпролетно почистване така като гледам - областни управители, АЕЦ-а, Булгаргаз, сега железниците - голяма чистка пада. Дано да е за добро и да се пораздвижат малко нещата, че ни удави тая тиня дето сме затънали в нея да го е... и те така.
semafor
 
Мнения: 227
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Служебното правителство на Р. Радев и жп транспорта

Мнениеот railjet » Сря Фев 08, 2017 5:28 pm

Греховете на Милчо е, че подписа рамковото споразумение. Ама не той, ами няКой прати хора да го помолят Милча да подпише. Иначе човесът е добър специалист, и ремонтира десетки километри релси, по които ще желязното колело едвам се крепеше. Дрисливите фирми пак ще изпълзят, ама вече нямаме добър специалист- пътищар за директор.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Служебното правителство на Р. Радев и жп транспорта

Мнениеот nickytod » Чет Фев 09, 2017 11:37 am

semafor написа:... Иначе като цяло служебното правителство прави основно предпролетно почистване така като гледам...

Не предпролетно, а предизборно. Бас ловя, че всички тези промени фигурират в графата "Да се удари" в тефтерчето на Корнелия Нинова.
nickytod
 
Мнения: 135
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:05 am

Re: Служебното правителство на Р. Радев и жп транспорта

Мнениеот 07 » Чет Фев 09, 2017 11:52 am

nickytod написа:
semafor написа:... Иначе като цяло служебното правителство прави основно предпролетно почистване така като гледам...

Не предпролетно, а предизборно. Бас ловя, че всички тези промени фигурират в графата "Да се удари" в тефтерчето на Корнелия Нинова.

Taя е едно плямпало, истинските кукловоди и тефтерчета са другаде. Виж само кой сменя Милчо и на каква длъжност е бил до сега. Дали ще има някаква промяна? Според мен не...
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Служебното правителство на Р. Радев и жп транспорта

Мнениеот Administrator » Чет Фев 09, 2017 5:04 pm

Любомир Хаджийски става заместник-министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията

Публикувано : чт, фев 9th, 2017

Премиерът Огнян Герджиков назначи Любомир Хаджийски за заместник-министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията, съобщиха от правителствена информационна служба. Предложението е на министър Христо Алексиев.
От 2007 г. до 2015 г. Любомир Хаджийски бил член на Европейския икономически и социален комитет в Брюксел. Заемал е длъжността заместник-директор на НК БДЖ в периода 1997-2000 г. Преди това е бил директор „Международни връзки“ в БТК ЕАД. В момента работи в частна фирма. Магистър е по управление и планиране от УНСС.

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Служебното правителство на Р. Радев и жп транспорта

Мнениеот stankos » Чет Фев 09, 2017 9:40 pm

На нов началник и малко прасе не се радвай , щото не се знае каква свиня ше излезе !
Аватар
stankos
 
Мнения: 464
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Re: Служебното правителство на Р. Радев и жп транспорта

Мнениеот Димитър Деянов » Пет Фев 10, 2017 11:51 am

railjet написа:Мнение от railjet » Сря Фев 08, 2017 5:28 pm
Греховете на Милчо е, че подписа рамковото споразумение. Ама не той, ами няКой прати хора да го помолят Милча да подпише. Иначе човесът е добър специалист, и ремонтира десетки километри релси, по които ще желязното колело едвам се крепеше. Дрисливите фирми пак ще изпълзят, ама вече нямаме добър специалист- пътищар за директор.


За мен смяната на Милчо Ламбрев е грешка. Трябваше само да се анулира рамковото споразумение (за което мисля, че ако е честен и чист, нямаше да съжалява), а той да остане.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 724
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Служебното правителство на Р. Радев и жп транспорта

Мнениеот Administrator » Пон Фев 13, 2017 10:02 am

Христо Алексиев, служебен министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията: 175 млн. лв. за БДЖ, а нямат локомотиви

Марияна БОЙКОВА

Инвестиционна програма предвижда влакът от София до Варна да стига за 5 часа с 10 спирания

- Г-н Алексиев, защо уволнихте доскорошния си началник - шефа на Националната компания „Железопътна инфраструктура44 (НКЖИ)?
- Не е въпрос на реваншизъм, а по-скоро да се даде приоритет на големите инфраструктурни проекти, които предстоят. Защото в рамките на НКЖИ те бяха неглижирани.
- Не ги ли управлявахте вие?
- Аз ги управлявах, но сам човек трудно може да постигне резултати. Този, който застана на мястото на г-н Ламбрев (доскорошния шеф на НКЖИ -б.а.), е бил директор на движението, а през последните 5 г. управлява най-големия жп проект -София-Пловдив. Познава добре както системата на еврофинансиране и жп строителство, така и управлението на движението. Според мен НКЖИ и там загуби фокуса.
- Как така, това е основната й дейност?
- По-скоро фокусът беше в ремонтните работи и ре хабилитацията, отколкото в движението. Давам три сериозни приоритета -управление на движението и на графика на влаковете, европейските проекти и инвестициите с държавни пари. Смятам, че инвестиционната програма с пари от бюджета не беше далновидно структурирана. Би трябвало да се влагат пари в постигане на по-високи скорости по основни направления като Русе - Варна, Карнобат - Синдел. За съжаление, вложения-та бяха за ремонт и рехабилитация на малко натоварени линии, за гари.
- Бяхте председател на управителния съвет на компанията, това не зависеше ли от вас?
- Бях за кратко време, в последните 6 месеца. По мое настояване беше изготвена инвестиционна програма за 7 г. със средства от бюджета, там беше даден приоритет точно на тези направления.
- Стигна ли до бюрото ви на служебен министър тази програма?
- Ще стигне тези дни. Но трябва да стигне и до бюрото на министъра на финансите, защото ще доведе до промяна на договора с държавата
- Ще искате повече пари?
- Не толкова пари, колкото структуриране на инвестициите в правилната посока. Ще са нужни и около 30-40 млн. лв. повече на година. Ако за два месеца бъде приета, е постижение.
- Следващите могат да я отменят.
- Ако има актуализиран договор между държавата и НКЖИ, няма толкова лесно да я отменят. Идеята е да се стигне до проектни параметри на жп линиите, например по Русе - Варна скоростта да е от 100 до 130 км в час. Жп линията София - Варна също е включена и по нея скоростите са от 120 до 160 км, времето за пътуване със спиране на 10 гари е 5 часа. Така че тези кадрови промени са, защото давам приоритет на определени проблеми.
- Прекратяването на рамковия договор за ремонти по релсите има ли общо с тях?
- Не беше редно два консорциума да извършват ремонтите. Единият е с водеща фирма „Водстрой", другият - с „Трейс". Нямам отношение към фирмите, просто не е правилен принципът. По четирите позиции на рамковото споразумение са минавали около 100 млн. лв. на година. Не само за тези две фирми.
- Не питам защо освободихте шефа на БДЖ, но ви питам какви са мерките за тази компания, която е във фалит? Не вярвам, че като магьосник ще извадите от ръкава читави локомотиви, за да влязат влаковете в график.
- Ще се прегледа ресурсът от локомотиви в системата, ако има свободни, ще бъдат дадени на „Пътнически превози". Приоритет е БДЖ да изпълнява договора си с държавата и ангажиментите към пътниците. До 10 дни ще има кратък и ясен екшън план как да се реши тази критична ситуация. БДЖ са платили за превоз на пътници с автобуси 1,3 млн. лв., защото не са имали локомотиви и мотриси.
- Не е лошо човек да има автобусна фирма и да се закачи за БДЖ.
- Това са нелогични действия. Няма локомотиви, отменят влакове, абсурдно е. Бюджетът им плаща за тази услуга 175 млн. лв. на година. И казват, че очакват от държавата. Не разбирам какво. Ето, държавата го прави - смени мениджмънта, който не може да се справи, ще направи краткосрочен план, за да го реши този проблем. Ако са нужни допълнителни средства, ще се мисли как да бъдат намерени. Но срещу ясни мерки. Те дори не знаят как искат държавата да им помогне.
- Например да погаси заемите към кредиторите.
- Ами те ще натрупат нови. Казал съм им, че искам и програма с няколко мерки за подобряване на обслужването на клиентите. По никакъв начин няма да позволя грубо отношение към пътниците. Ще го санкционирам всеки път, когато го видя.
- Министър Московски видя начин за плащане на дълговете на БДЖ и за нови влакове с пари от концесията на летище София. Вие поискахте дебат. Как ще се реши проблемът?
- Дори да има концесионно възнаграждение, то отива в бюджета.
- Ако има политическа воля, може да отиде в БДЖ, нали?
- Ако има политическа воля и ясна програма на мениджмънта на БДЖ, какво ще постигнат? Пари просто ей така не е правилно да се дават. Според програмата на БДЖ ще им бъдат отпуснати необходимите средства.
- Стана ясно, че има заплаха за еврофинансирането по ОП „Транспорт". Откъде дойде това?
- Има предварителни условия за достъп до финансиране. За сектор „Транспорт" то е интегрирана транспортна стратегия. Тя е готова, предстоят обсъждания, екологична оценка, до март - април да бъде представена. Не смятам, че програмата е застрашена.
- Има ли забавяне при проектите по новата програма?
- Най-тежко е положението с проекта за Кресненското дефиле на „Струма", ОВОС се забави доста. Трябва да се избере окончателно техническо решение, може би пак ще има недоволни екоорганизации, но държавата трябва да действа малко по-решително. Трябва да се избере техническото решение, което е оптимално от техническа и екологична гледна точка.
- Казахте, че до края на март ще пуснете жп проекти за 700 млн. евро, кои са те?
- Част от тези проекти се финансират чрез механизма за свързана Европа, а там има много стриктни срокове. Закъснението на всяка тръжна процедура може да отреже финансирането. Процедурите ще бъдат обявени, а изборът на изпълнители ще бъде решен от друг кабинет. Обявяваме участъците от Елин Пелин до Костенец, от Костенец до Септември, процедура за сигнализация на жп линията от Пловдив до Бургас, а през април и търга за София - Волуяк.
***БДЖ са платили за превоз на пътници с автобуси 1,3 млн. лв., защото не са имали локомотиви и мотриси***Най-тежко е положението е проекта за Кресненското дефиле на „Струма", ОВОС се забави доста***CV- Роден на 19.09.1980 г.- Магистър по международни икономически отношения и по управление на международни проекти от УНСС, бакалавър от пловдивския университет- От октомври 2005 г. до март 2007 г. експерт към кабинета на министъра на транспорта - На два пъти е зам. генерален директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура"- От май 2016 до януари 2017 е председател на управителния й съвет.- Женен, с три деца- Владее английски и руски

Източник: 24 часа
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Следваща

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron