Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Информация и дискусии за електрическите локомотиви и ЕМВ на БДЖ и частните превозвачи. Разпределение на подвижен състав по депата, технически характеристики, завършени модернизации. Предимства и недостатъци, експлоатация. Информация и предложения за нов и поръчан подвижен състав.

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот Димитър Деянов » Сря Юли 12, 2017 8:50 pm

semafor написа:А сега един лаишки въпрос - на няколко пъти съм се заглеждал по кошовете на 32-ките и съм си задавал въпроса - вътресекционните вагони на които са разположени пантографите два идентични вагона ли са и възможно ли чрез тяхното разделение да се постигне преобразуване на една 32-ка от четирисекционна в трисекционна посредством премахването на един от тези вагони? По този начин не е ли възможно да се стегне още някоя стара ветеранка и да се позакъпри положението по някоя второстепенна отсечка?

През 1999 г., във връзка с пуснатите "градски железници" в Пловдив и София, от което общо взето не се получи желаното, предложих от съществуващите ЕМВ серия 32 и 33 да се получат необходимите двувагонни ЕМВ-та, чрез разделянето им и устройването на команден пост в края на токоснемащия (апаратния) вагон, както е показано тук на следващата фигура.
Описах го и в статия публикувана във в-к "Железничар" - бр. 27/1999 г.
Както от "градските железници", които отпаднаха защото нямаше необходимите предпоставки за тях, така и по това предложение не се предприе нищо.

Двувагонни  серия  32 и серия  33.jpg
Двувагонни серия 32 и серия 33.jpg (186.28 KiB) Прегледано 1212 пъти
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 535
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот semafor » Чет Юли 13, 2017 10:12 am

Интересно предложение което струва ми се е осъществимо и днес. Подобно развитие би осигурило допълнителни ЕМВ-та, а преустройството им би могло да се комбинира с някакво ниво на модернизация и така да се постигне добър резултат. Факт е че дори и двувагонни ЕМВ биха вършили прекрасна работа като обслужващи на КПВ и ПВ по множество отсечки от жп.мрежата. Интересно ми е колко 32-ки има останали ненарязани и колко от тях не са провиснали и биха подлежали на подобна процедура? Нека някой следящ по изкъсо 32-ките да сподели ако има подобна информация. По 7-ма най-редовно засичам 2-3 32-ки - бургаска, варненска и горно-оряховска. Дали не са само те в движение от целия парк?
semafor
 
Мнения: 177
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот diesel07 » Чет Юли 13, 2017 11:41 am

В депо Добрич има 5 броя 32-ки.
diesel07
 
Мнения: 365
Регистриран на: Сря Фев 12, 2014 5:22 am

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот ivajlo_nikolov » Чет Юли 13, 2017 2:02 pm

В няканво депо :!: в Източен Сибир си ги преправят сами , с нови кабини, на базата на бракувани Ер9Т - широкорелсовия предшественик на Ер25 - БДЖ серия 32. Важното е да има желание. Не вярвам руснаците да са вложили милиони в преработката. А ако в БДЖ не могат, да поръчат да ги преправят в Образцов Чифлик.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 956
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот semafor » Чет Юли 13, 2017 2:26 pm

ivajlo_nikolov написа:В няканво депо :!: в Източен Сибир си ги преправят сами , с нови кабини, на базата на бракувани Ер9Т - широкорелсовия предшественик на Ер25 - БДЖ серия 32. Важното е да има желание. Не вярвам руснаците да са вложили милиони в преработката. А ако в БДЖ не могат, да поръчат да ги преправят в Образцов Чифлик.


Доста интересно и бих казал целесъобразно. Типичен пример за възможността да се оползотворят налични ресурси с малко желание, средства и акъл. В Образцов чифлик може да ги преправят, но питам аз и отговор не чакам: съществува ли още НИИТ, с какво се занимава и защо ТУ в страната заедно с ПЖИ и НИИТ не създадат една експериментално-развойна база за проекти и изследователска дейност в сферата на жп.транспорта? Това със сигурност ще е свързано със съответните инвестиции, но пък от друга страна това може да е място където да се постигнат добри резултати, да се обучат бъдещи специалисти и да се трупа опит във внедряването и създаването на продукти необходими не само за жп., но и за транспорта в страната като цяло.
semafor
 
Мнения: 177
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот Stamcho » Пон Юли 17, 2017 7:51 pm

За какви 32-ра и 33-та серия говорите бе хора. Още през 2003 година дойдоха предписания от руския завод производител към БДЖ, да бъде започнато поетапното изваждане на мотрисите от експлоатация, тъй като ресурса на рамите е изчерпан и застрашават безопасността на превозите. На всички ЕМВ-та от тези серии рамите са провиснали (вижда се и с просто око). Степента на корозия на някои секции е до такава степен голяма, че се е налагало допълнително подсилване на пода за да не пропадне някой пътник на релсите образно казано. Има и много бракувани талиги, защото са установени усуквания по рамите, а нови талиги няма. Като част от техническия екип извършващ контролна дейност съм участвал в комисиите проверяващи всички ЕМВ-та на депо Пловдив и депо Бургас в периода 2002-2005 и това което твърдя са доказани факти.
Stamcho
 
Мнения: 79
Регистриран на: Нед Окт 11, 2015 9:28 pm

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот Димитър Деянов » Сря Юли 19, 2017 4:59 pm

Не всички ЕМВ серия 32 бяха в това състояние, особено към 1997 - 1999 г., когато се направи предложението необходимият брой да бъдат разделени на самостоятелни двувагонни ЕМВ-та. Към настоящия момент само в депо ГО са в експлоатация 5 - 6 комплектни влака серия 32 и се намират още други, подлежащи на (очакващи) ремонт.
По 42-ра линия например, до Габрово, пък и по други направления, е напълно достатъчно да пътуват двувагонни ЕМВ серия 32.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 535
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот ivajlo_nikolov » Чет Юли 20, 2017 11:18 am

Експлоатационния период на съветските машини, агрегати и съоръжения, включително ЖП ТПС, по ГОСТ е 30 години. На базата на този период е и счетоводната им амортизация. След изтичането му се предписва заводски капитален ремонт, след който периода може да се удължи с още 30 години. Така, че на серия 32, ако на някоя мотриса не е правен такъв ремонт, срока за експлоатация е изтекъл. Но серия 33 от която има 1 или 2 запазени, имат още 5 години редовен ресурс. Друг е въпроса защо беше бракувана и нарязана почти цялата серия от 20 годишни /тогава/ мотриси. :evil:
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 956
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот Nikss » Сря Окт 18, 2017 4:40 pm

44 062 е най-новата в БДЖ-ПП с климатици. Вчера беше на ЦГ.
32125-126 е прясна от боя.
Nikss
 
Мнения: 587
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 11:35 am
Местоположение: Сф

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот Димитър Деянов » Сря Окт 18, 2017 5:23 pm

От Холдинг БДЖ обявиха, че инвестицията за обновление на подвижния състав на БДЖ ПП ще бъде разделена на два етапа. През първия ще бъдат закупени 41 мотрисни влака за около 380 млн лева. От тях 6 ще са Интерсити (за далечни разстояния), 10 ще бъдат регионални с четири секции, 20 ще са трисекционни, а 5 - двусекционни. За първи път доставчикът не просто ще осигури гаранционна поддръжка и ремонт на влаковете, но тя ще се извършва в едно или повече изградени от него депа в България. През втория етап пък ще бъдат закупени още 44 влака.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 535
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот Spass237 » Сря Окт 18, 2017 6:37 pm

Не беше ли по-добре Интерсититата да са повече? За регионалните си имаме и сименси :?:
Spass237
 
Мнения: 23
Регистриран на: Нед Юли 02, 2017 2:32 pm

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот 4и4о ман4о » Сря Окт 18, 2017 7:42 pm

Само дето всичките Сименси са за капитален ремонт и с надпробег
Аватар
4и4о ман4о
 
Мнения: 507
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:09 pm

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот semafor » Чет Окт 19, 2017 2:41 pm

Надявам се когато се избира изпълнител и се извършва поръчката да се зададе като възможност поръчване на допълнителни вагони и включването им в съставите на тези ЕМВ-та. ЕМВ-та с 4 вагона и има-няма 300 места мисля, че в някои моменти няма да са достатъчни да поемат пътникопотока и е хубаво тази възможност да се предвиди в проектната документация, а не както винаги да сме след събитията. С нетърпение очаквам да видя кои ще са евентуалните кандидати и какво ще предложат. :)
semafor
 
Мнения: 177
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот 4и4о ман4о » Чет Окт 19, 2017 3:56 pm

Кои да са -Бомбардие,Сименс
Навремето бяха казали,че какъвто и да е подвижен състав да се купува ще е само Сименс.
Аватар
4и4о ман4о
 
Мнения: 507
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:09 pm

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот plam71en » Чет Окт 19, 2017 5:55 pm

То затова започва възстановяване на 32с. и 55с. с котли.
plam71en
 
Мнения: 227
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:55 pm

Предишна

Назад към Електрически локомотиви и ЕМВ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта