Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Информация и дискусии за електрическите локомотиви и ЕМВ на БДЖ и частните превозвачи. Разпределение на подвижен състав по депата, технически характеристики, завършени модернизации. Предимства и недостатъци, експлоатация. Информация и предложения за нов и поръчан подвижен състав.

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот Димитър Деянов » Сря Юли 12, 2017 8:50 pm

semafor написа:А сега един лаишки въпрос - на няколко пъти съм се заглеждал по кошовете на 32-ките и съм си задавал въпроса - вътресекционните вагони на които са разположени пантографите два идентични вагона ли са и възможно ли чрез тяхното разделение да се постигне преобразуване на една 32-ка от четирисекционна в трисекционна посредством премахването на един от тези вагони? По този начин не е ли възможно да се стегне още някоя стара ветеранка и да се позакъпри положението по някоя второстепенна отсечка?

През 1999 г., във връзка с пуснатите "градски железници" в Пловдив и София, от което общо взето не се получи желаното, предложих от съществуващите ЕМВ серия 32 и 33 да се получат необходимите двувагонни ЕМВ-та, чрез разделянето им и устройването на команден пост в края на токоснемащия (апаратния) вагон, както е показано тук на следващата фигура.
Описах го и в статия публикувана във в-к "Железничар" - бр. 27/1999 г.
Както от "градските железници", които отпаднаха защото нямаше необходимите предпоставки за тях, така и по това предложение не се предприе нищо.

Двувагонни  серия  32 и серия  33.jpg
Двувагонни серия 32 и серия 33.jpg (186.28 KiB) Прегледано 2897 пъти
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 600
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот semafor » Чет Юли 13, 2017 10:12 am

Интересно предложение което струва ми се е осъществимо и днес. Подобно развитие би осигурило допълнителни ЕМВ-та, а преустройството им би могло да се комбинира с някакво ниво на модернизация и така да се постигне добър резултат. Факт е че дори и двувагонни ЕМВ биха вършили прекрасна работа като обслужващи на КПВ и ПВ по множество отсечки от жп.мрежата. Интересно ми е колко 32-ки има останали ненарязани и колко от тях не са провиснали и биха подлежали на подобна процедура? Нека някой следящ по изкъсо 32-ките да сподели ако има подобна информация. По 7-ма най-редовно засичам 2-3 32-ки - бургаска, варненска и горно-оряховска. Дали не са само те в движение от целия парк?
semafor
 
Мнения: 215
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот diesel07 » Чет Юли 13, 2017 11:41 am

В депо Добрич има 5 броя 32-ки.
diesel07
 
Мнения: 379
Регистриран на: Сря Фев 12, 2014 5:22 am

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот ivajlo_nikolov » Чет Юли 13, 2017 2:02 pm

В няканво депо :!: в Източен Сибир си ги преправят сами , с нови кабини, на базата на бракувани Ер9Т - широкорелсовия предшественик на Ер25 - БДЖ серия 32. Важното е да има желание. Не вярвам руснаците да са вложили милиони в преработката. А ако в БДЖ не могат, да поръчат да ги преправят в Образцов Чифлик.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 957
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот semafor » Чет Юли 13, 2017 2:26 pm

ivajlo_nikolov написа:В няканво депо :!: в Източен Сибир си ги преправят сами , с нови кабини, на базата на бракувани Ер9Т - широкорелсовия предшественик на Ер25 - БДЖ серия 32. Важното е да има желание. Не вярвам руснаците да са вложили милиони в преработката. А ако в БДЖ не могат, да поръчат да ги преправят в Образцов Чифлик.


Доста интересно и бих казал целесъобразно. Типичен пример за възможността да се оползотворят налични ресурси с малко желание, средства и акъл. В Образцов чифлик може да ги преправят, но питам аз и отговор не чакам: съществува ли още НИИТ, с какво се занимава и защо ТУ в страната заедно с ПЖИ и НИИТ не създадат една експериментално-развойна база за проекти и изследователска дейност в сферата на жп.транспорта? Това със сигурност ще е свързано със съответните инвестиции, но пък от друга страна това може да е място където да се постигнат добри резултати, да се обучат бъдещи специалисти и да се трупа опит във внедряването и създаването на продукти необходими не само за жп., но и за транспорта в страната като цяло.
semafor
 
Мнения: 215
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот Stamcho » Пон Юли 17, 2017 7:51 pm

За какви 32-ра и 33-та серия говорите бе хора. Още през 2003 година дойдоха предписания от руския завод производител към БДЖ, да бъде започнато поетапното изваждане на мотрисите от експлоатация, тъй като ресурса на рамите е изчерпан и застрашават безопасността на превозите. На всички ЕМВ-та от тези серии рамите са провиснали (вижда се и с просто око). Степента на корозия на някои секции е до такава степен голяма, че се е налагало допълнително подсилване на пода за да не пропадне някой пътник на релсите образно казано. Има и много бракувани талиги, защото са установени усуквания по рамите, а нови талиги няма. Като част от техническия екип извършващ контролна дейност съм участвал в комисиите проверяващи всички ЕМВ-та на депо Пловдив и депо Бургас в периода 2002-2005 и това което твърдя са доказани факти.
Stamcho
 
Мнения: 79
Регистриран на: Нед Окт 11, 2015 9:28 pm

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот Димитър Деянов » Сря Юли 19, 2017 4:59 pm

Не всички ЕМВ серия 32 бяха в това състояние, особено към 1997 - 1999 г., когато се направи предложението необходимият брой да бъдат разделени на самостоятелни двувагонни ЕМВ-та. Към настоящия момент само в депо ГО са в експлоатация 5 - 6 комплектни влака серия 32 и се намират още други, подлежащи на (очакващи) ремонт.
По 42-ра линия например, до Габрово, пък и по други направления, е напълно достатъчно да пътуват двувагонни ЕМВ серия 32.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 600
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот ivajlo_nikolov » Чет Юли 20, 2017 11:18 am

Експлоатационния период на съветските машини, агрегати и съоръжения, включително ЖП ТПС, по ГОСТ е 30 години. На базата на този период е и счетоводната им амортизация. След изтичането му се предписва заводски капитален ремонт, след който периода може да се удължи с още 30 години. Така, че на серия 32, ако на някоя мотриса не е правен такъв ремонт, срока за експлоатация е изтекъл. Но серия 33 от която има 1 или 2 запазени, имат още 5 години редовен ресурс. Друг е въпроса защо беше бракувана и нарязана почти цялата серия от 20 годишни /тогава/ мотриси. :evil:
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 957
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот Nikss » Сря Окт 18, 2017 4:40 pm

44 062 е най-новата в БДЖ-ПП с климатици. Вчера беше на ЦГ.
32125-126 е прясна от боя.
Nikss
 
Мнения: 591
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 11:35 am
Местоположение: Сф

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот Димитър Деянов » Сря Окт 18, 2017 5:23 pm

От Холдинг БДЖ обявиха, че инвестицията за обновление на подвижния състав на БДЖ ПП ще бъде разделена на два етапа. През първия ще бъдат закупени 41 мотрисни влака за около 380 млн лева. От тях 6 ще са Интерсити (за далечни разстояния), 10 ще бъдат регионални с четири секции, 20 ще са трисекционни, а 5 - двусекционни. За първи път доставчикът не просто ще осигури гаранционна поддръжка и ремонт на влаковете, но тя ще се извършва в едно или повече изградени от него депа в България. През втория етап пък ще бъдат закупени още 44 влака.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 600
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот Spass237 » Сря Окт 18, 2017 6:37 pm

Не беше ли по-добре Интерсититата да са повече? За регионалните си имаме и сименси :?:
Spass237
 
Мнения: 60
Регистриран на: Нед Юли 02, 2017 2:32 pm

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот 4и4о ман4о » Сря Окт 18, 2017 7:42 pm

Само дето всичките Сименси са за капитален ремонт и с надпробег
Аватар
4и4о ман4о
 
Мнения: 508
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:09 pm

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот semafor » Чет Окт 19, 2017 2:41 pm

Надявам се когато се избира изпълнител и се извършва поръчката да се зададе като възможност поръчване на допълнителни вагони и включването им в съставите на тези ЕМВ-та. ЕМВ-та с 4 вагона и има-няма 300 места мисля, че в някои моменти няма да са достатъчни да поемат пътникопотока и е хубаво тази възможност да се предвиди в проектната документация, а не както винаги да сме след събитията. С нетърпение очаквам да видя кои ще са евентуалните кандидати и какво ще предложат. :)
semafor
 
Мнения: 215
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот 4и4о ман4о » Чет Окт 19, 2017 3:56 pm

Кои да са -Бомбардие,Сименс
Навремето бяха казали,че какъвто и да е подвижен състав да се купува ще е само Сименс.
Аватар
4и4о ман4о
 
Мнения: 508
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:09 pm

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот plam71en » Чет Окт 19, 2017 5:55 pm

То затова започва възстановяване на 32с. и 55с. с котли.
plam71en
 
Мнения: 227
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:55 pm

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот semafor » Вто Фев 13, 2018 12:52 pm

Някой знае ли кои 32-ки обслужват ПВ по 7-ма? Снощи на 70205 бяха пуснали уж стегната и пребоядисана Чамуга. Не си спомням номера, но е единствената с нова боя и новите номера на кабините. Оставаме настрана отвратително изглеждащите дълги номера и ненужното им слагане навсякъде. Откъм боя изглеждаше добре. Вътре в салона също бяха праснали една боя и бяха изчистили тоновете кир и смрад и изглеждаше доста светло и приятно. Седалките бяха със старата зелена изкуствена кожа, но преправяни и липсваха пропаданията така характерни за тях. Парното беше на ниво. И дотук. В петък пак на 70205 беше друга, мърлява и ографитена 32-ка, с прозорци от 33 серия. Е разликата между двете е от небето до земята и в тази връзка ми е интересно кой и на базата на какво точно решава на коя Чамуга да се вдъхне живот? :roll: Тази одрасканата с графитите и с прозорци от 33 серия определено беше в ужасен вид и страшно мърлява, но возията и беше направо неузнаваема като за такова ЕМВ и определено с двойния стъклопакет прозорците бяха плътни и от никъде не духаше. На обратния полюс беше пребоядисаната 32-ка от снощи. Това със сигурност е една от 3-те най-разбити електрички в които съм се возил за 20 - 25 години. На влизане в Руска бяла за момент си помислих, че ще дерайлираме или вече сме дерайлирали и секцията се разпада трошейки траверсите :evil: От прозореца в близост до мястото където седнах така духаше, че сигурно навън беше по-топло. Стана ми жал, че именно на такава гробница са и ударили една нова боя и са я изчистили, а 32-ки в по-добро състояние вървят ографитени и с по 2-3 слоя кир и смрад в салоните. :evil: Въобще колко 32-ки има останали в движение към момента? Аз на 70205 съм засичал май 2 или 3 различни, едната с бургаски табели. Също така какво стана с ремонтите на ТПС и вагони започнати от служебното правителство? Оферти за нови влакове също няма :evil: С Чамугите доизгониха съвсем пътниците от района. Преди на този влак (когато беше с лок и вагони) в делничен ден се качваха по 30-40 човека. Снощи бяхме 10-на, а автобуса винаги е пълен.
semafor
 
Мнения: 215
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот dobriii123 » Вто Фев 13, 2018 10:03 pm

ЕМВ, които обслужват 71-ва линия като цяло са всички, които се движат, редувайки се.
В движение са следните:
32 015/016 (губи се в последно време)
32 029/030
32 035/036 (новата с прозорци от 33)
32 037/038
32 069/070
32 075/076
32 125/126 (лъскавата)
32 137/138.
По непотвърдена информация в движение ще се върнат и 32 119/120 (замина за Горна Оряховица) и 32 145/146, престояваща в Мездра.
dobriii123
 
Мнения: 588
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:52 am

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот Pepi07126 » Вто Фев 13, 2018 10:19 pm

EMB-тата в Добрич също ще се върнат в движение.
Аватар
Pepi07126
 
Мнения: 17
Регистриран на: Съб Мар 11, 2017 12:38 pm
Местоположение: Добрич

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот Spass237 » Вто Фев 13, 2018 11:52 pm

Всичкото това увеличаване на ЕМВ 32 да не е за сметка на ЕМВ 30/31?И всъщност знае ли се какво стана с ремонта на сименсите? :?: :roll:
Spass237
 
Мнения: 60
Регистриран на: Нед Юли 02, 2017 2:32 pm

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот Saruman » Сря Фев 14, 2018 12:17 am

dobriii123 написа:ЕМВ, които обслужват 71-ва линия като цяло са всички, които се движат, редувайки се.
В движение са следните:
32 015/016 (губи се в последно време)
32 029/030
32 035/036 (новата с прозорци от 33)
32 037/038
32 069/070
32 075/076
32 125/126 (лъскавата)
32 137/138.
По непотвърдена информация в движение ще се върнат и 32 119/120 (замина за Горна Оряховица) и 32 145/146, престояваща в Мездра.


32 015/016 е ремонт по необходимост в ГО, ще се движи.

Ще се правят:

32 081/082
32 111/112 която в момента в ГО и ще почва
32 119/120

Общо за сега ще станат 11 броя в движение с опция за увеличаване. 2 ще работят по Варна.
Аватар
Saruman
 
Мнения: 624
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 3:53 pm
Местоположение: Габрово

ПредишнаСледваща

Назад към Електрически локомотиви и ЕМВ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron