Какво става с форума ?

Обсъждане на по-общи теми, които не попадат в обхвата на горните форуми (например обсъждане на ръководните структури на БДЖ и НКЖИ). Макар и "общи", темите трябва да са свързани с железниците или поне с някакъв друг вид транспорт или транспортна инфраструктура. Координация на срещи за наблюдение на влакове, обиколка на линии, обмяна на идеи и т.н.

Какво става с форума ?

Мнениеот Димитър Деянов » Пет Мар 02, 2018 6:04 pm

В последно време интересът към нашия форум бележи значителен спад. Логично последствие на това, че в нашата железница не се случва нищо забележително. Продължава негативното отношение на управляващите, на държавата, към собствените и железници.
Продължава и се задълбочава объркването в НКЖИ и Холдинг БДЖ.
Изостава реконструкцията на важни участъци от железопътната мрежа. В други участъци, експлоатацията продължава при значително влошено състояние на железния път. Да не говорим за дългите срокове, по 4 до 8 години, за реконструкцията на участъци от по 20 – 25 километра. И докато, за преодоляването на тежки теренни условия, приетата максимална допустима скорост по път 160 км / час може да се приеме за целесъобразна, то за равнинни условия, каквито са от Септември до Свиленград и по 8-ма главна линия, тази скорост трябва да бъде около и над 200 – 250 км / час. Така се постъпва при реконструкцията на ж п мрежите във всички европейски и не само европейски страни.
Закъснява се и с набавянето на нов подвижен състав за пътнически превози. Няма ясна визия за вида и техническите параметри на този подвижен състав. Ясно е, че за главните линии ще трябва се доставят комплектни електрически мотрисни влакове, с необходимата висока конструктивна скорост. А как ще ги експлоатираме ?
Нуждата от един голям съвременен завод за капитални и средни ремонти на подвижния състав е крещяща. Да сте чули да се прави нещо по този въпрос ? Базата за ежедневно поддържане и обслужване на новия подвижен състав е в плачевно състояние. Освен това, тя е устроена за поддържане и обслужване на локомотиви. Да сте чули, да се прави нещо за подготовката на тази или нова база, за посрещане на мотрисни влакове ? Или, както казват железничарите „....и новите влакове ще поддържаме и обслужваме на „поляната”.....”
Няма ясна представа за бъдещото развитие и структура на подвижния състав за товарни превози. Няма никакво развитие по усвояването на интермодалните превози. Откритият край гара Т. Каблешков терминал за такива превози, бездейства. Да сте видели поне един влак в България, превозващ ТИР-ове или полуремаркета ?
Заради лошо сътрудничество със сръбските и унгарските железници, директните товарни превози по диагонала: Будапеща – Белград – София – Истанбул – Близкия изток, се отклониха по заобиколния път през Румъния до Русе и оттам по зиг-зак, къде по главни, къде по второстепенни участъци, се возят, предимно от частни ж п превозвачи, до Турция и обратно.
Тези и много други проблеми тормозят развитието на българските железници.
В същото време се заблуждаваме с „меморандумчета”: за, представете си, „високоскоростна” ж п връзка на Александруполис с нашите пристанища Бургас и Варна, а така също, за това, как македонците щели да направят за 10 години (до 2027 г.) връзката Куманово – българска граница, а ние до 2025 г. ще направим Гюешево – граничния тунел (2 км) и пр. Да не говорим за параметрите и състоянието на нашата 6-та главна линия. Да не говорим, кога ще стане връзката между македонските и албанските железници, а с това и коридор № 8, между българските и албанските пристанища.
С такива междудържавни дела си запълваме времето и новините, а по истинските, належащите проблеми стоим и не правим нищо. Какво да коментираме във форума ?
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 589
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Какво става с форума ?

Мнениеот bdz44 » Пет Мар 02, 2018 10:46 pm

г-н Деянов, само с едно не мога да се съглася. Частната компания ''Pimk Rail'' превозва полуремаркета именно от Тодор Каблешков.
Аватар
bdz44
 
Мнения: 44
Регистриран на: Сря Авг 30, 2017 8:30 pm
Местоположение: На релсите.

Re: Какво става с форума ?

Мнениеот Димитър Деянов » Нед Мар 04, 2018 10:18 am

bdz44 написа:г-н Деянов, само с едно не мога да се съглася. Частната компания ''Pimk Rail'' превозва полуремаркета именно от Тодор Каблешков.

Прехвърлих отговора си в темата "Интермодални превози", за да не се измества темата за форума и защото мястото му трябва да е там.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 589
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Какво става с форума ?

Мнениеот semafor » Вто Мар 06, 2018 10:20 am

Аз също не мога да си обясня защо така западна форума. Преди дори се премахваха хора заради спам и ожесточени дискусии, обиди и тн. Сега няма кой да напсуваш дето се вика. Истина е казаното от г-н Деянов, че реално няма какво да се коментира тъй като нищо не се случва в родната железница. Дори в раздела за актуална информация има в пъти по-малко постове от когато и да било. Предполагам, че една от причините за влошеното състояние на форума е сезона - има повече празници, по-къси дни, повече аварии отнемащи време докато се отстранят и всичко това изяжда образно казано времето на колегите-съфорумци. Другата причина е възникването на доста групи с подобна тематика в социалната мрежа Фейсбук, където съм забелязал, че доста колеги вземат активно участие. Да се надяваме, че с времето форума ще се съживи. В тази връзка имам въпрос - имаме ли тема, която да е посветена на проекти за разширение или довършване на съществуващата жп.мрежа в страната? Предлагам ако няма такава тема да се създаде и да изложим своето виждане по въпроса. Според мен тя би успяла да съживи форума чрез едни засилени дискусии по отношение целесъобразността на дадените проекти и ще представлява интерес за мнозина.
semafor
 
Мнения: 211
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Какво става с форума ?

Мнениеот stankos » Вто Мар 06, 2018 9:08 pm

Светът се променя . Във Фейсбук има много групи по тематиката на форума ! Много от хората , които пускаха информация тук бяха прогонени от разни перковци и сега не искат да споделят нищо ! Може да се пробва активизиране на форума , но администратори и модератори трябва да са безкомпромисни към обидни мнения и квалификации ! Само от любители без достоверна информация от кухнята нищо няма да се получи.
Аватар
stankos
 
Мнения: 431
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Re: Какво става с форума ?

Мнениеот Otskov » Вто Мар 06, 2018 11:55 pm

stankos написа:но администратори и модератори трябва да са безкомпромисни

А къде са те :roll:
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1943
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Какво става с форума ?

Мнениеот bdz44 » Сря Мар 07, 2018 12:17 am

И аз искам форумът да живне, като гледам преди колко интересни и обширни дискусии е имало, ама сега Фейсбук е достойна конкуренция на форумите. :?
Аватар
bdz44
 
Мнения: 44
Регистриран на: Сря Авг 30, 2017 8:30 pm
Местоположение: На релсите.

Re: Какво става с форума ?

Мнениеот Тената » Сря Мар 07, 2018 10:04 pm

stankos написа: ..... администратори и модератори трябва да са безкомпромисни към обидни мнения и квалификации ! .....

Такива са, вече повече от година!
Тената
 
Мнения: 5
Регистриран на: Вто Дек 13, 2016 3:20 pm

Re: Какво става с форума ?

Мнениеот stankos » Чет Мар 08, 2018 10:38 am

След дъжд качулка !
Аватар
stankos
 
Мнения: 431
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Re: Какво става с форума ?

Мнениеот ПЖИ43в » Чет Мар 08, 2018 2:26 pm

Какво да става с форума?!?--Ами абсолютно нищо не става!!.....
...До момента няма "ни вопъл", "ни стон" за един повод :idea: ... Днес се навършват 55 години от доставката на Първия магистрален дизелов локомотив 04-01 в България :!: ....Жалко :oops: ....
ПЖИ43в
 
Мнения: 348
Регистриран на: Чет Авг 08, 2013 5:00 pm

Re: Какво става с форума ?

Мнениеот lamont8706 » Пет Мар 09, 2018 1:52 pm

Аз тъкмо се регистрирах преди няколко месеца във форума и също забелязах, че няма толкова дискусии, но това не ме обезсърчава де. За доста неща, свързани с железницата, се образовах именно оттук. Аз ще добавя, че в момента сякаш всичко в държавата е концентрирано върху това Европредседателство и, разбира се, магистралите. Но явно ГЕРБ не се вълнуват много дали всичко ще се свърши в срок, защото те са тук до 2019 година. Да му мислят следващите така да се каже. София - Елин Пелин почва с много бавни темпове, а не ми се мисли Елин Пелин - Септември колко ще се забатачи още с отчужденията. А за Северна България дори няма какво да кажа относно жп инфраструктурата след като всички проекти за тамошните линии са някъде в чекмеджетата за жалост :(.
lamont8706
 
Мнения: 14
Регистриран на: Пон Юли 24, 2017 3:41 pm

Re: Какво става с форума ?

Мнениеот disell » Сря Мар 21, 2018 9:50 pm

Димитър Деянов написа:В последно време интересът към нашия форум бележи значителен спад. Логично последствие на това, че в нашата железница не се случва нищо забележително. Продължава негативното отношение на управляващите, на държавата, към собствените и железници.
Продължава и се задълбочава объркването в НКЖИ и Холдинг БДЖ.
Изостава реконструкцията на важни участъци от железопътната мрежа. В други участъци, експлоатацията продължава при значително влошено състояние на железния път.....

Също съм съгласен , че форума почти е изпаднал в летаргия но това може би се дължи на прехвърлянето на дискусиите във Фейсбук.Няма как и да се случи нещо забележително при такова безхаберие не само от правитеството ами и пряко от НК ЖИ-виждаме как се закриват гари,получените "безкрайни" междугария от което се намалява пропускната способност и влошаване на предлаганата услуга с което конкуренцията на жп.транспорта окончателно ще изпадне в минало бешело време.За какви "реконструкции" говорим като виждаме какво стана по 8-ма линия : вместо цялата линия от Минайлово до Бургас за се реализира за 160 км/ч в този сравнително лек профил навсякъде някакви смешни ограничения от 110-120-130 км/ч за по около 200 до 500 метра , в гарите с преход от единична към двойна линия няма "бързи стрелки "/ същото важи и за другите линии с разделни постове , S-образни гари през които не можеш да минеш транзит с максимална скорост защото нямат реално главен /прав/ коловоз между входния и изходния сигнал и т.н./.Същото ще стане и с всички бъдещи рехабилитации и модернизации - жп.лините ще си останат на трасетата от преди 100 години а уж ще искаме високи скорости.... Всяка година зимата все ни "изненадва" независимо дали е 2-3 дена или 2-3 месеца и картинката е една и съща : преспи , блокирани линии заради липсата на нещо толкова елементарно като снегорини , клони на дървета които постянно са "върху" и в самата КМ от което ел.локотомивите остават без пантографи за щяло и нещяло /само снощи например 3 локомотива счупиха пантографи по 9-та линия / и защо ?- защото както винаги цяла година мЪкЪ ЖИ не може да се справи с "откриването на габарита" /разбирай-да се изрежат поне малко дърветата /.
Аватар
disell
 
Мнения: 1187
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:45 pm


Назад към Общи теми / Other railway topics

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта