vlado написа:Мисля, че трябва да гледаме положително на този проект - в крайна сметка това е първото "говорене" по темата от години. Откъде знаете какво ще излезе като резултат?! А я си представете, че това се окаже първата лястовица по отдавна желаното продължаване от Подкова към Комотини и от Елхово към Киркларели (Одрин)...
Харесва ми оптимизма, но нека бъдем реалисти. При положение, че има осигурени средства за проектите по 1-ва линия по цялото направление от Волуяк през Елин Пелин и новото трасе до Пловдив и "умните глави" пак са с ръце в за*ника и не могат да свършат никаква работа, то как да бъдем оптимисти? Ето и от днес новината за поредното обжалване и забавяне на работата по ЦГ - Волуяк и жп.възел София. Те трасетата, които се използват в момента не могат да приведат в добро състояние та какво остава за нови трасета. Жп.мрежата в България е с недовършена структура и това е коментирано тук сигурно милион пъти. За да бъде тя с една съвременна и пълна структура трябва доста да се строи и доста да се ремонтира. Нека, аз съм ЗА. Искам да стигаме до морето за 3-4 часа с удобни и чисти влакове. Искам да мога да стигна до Скопие за уикенда с влак. Искам ГКПП-тата и магистралите да не са задръстени от малоумни турски тираджии-идиоти. Въпросът е че в страна в която автомобилния транспорт се закриля и поощрява, нови жп.линии трудно ще бъдат построени. Магистрала "Тракия" е готова. Кога обаче ще бъде готово цялото направление София - Бургас така, че да е пълна алтернатива? Най-вероятно никога. Трябва да се инвестира и да се приведе в нужното състояние съществуващата инфраструктура и чак след това да се строи нова. Ако наистина се започне строителство по 84-та линия то точният въпрос трябва да бъде " Защо тази линия беше изоставена и унищожена, а сега ще се строи отново?" Продължение на 84-та до Одрин би било прекрасно, но без довършване на Лозарево ще е безсмислено. Завършена 4-та линия през Маказа ще е прекрасна, но какво ще превозва? Само от туристите лятно време едва ли ще може да се издържа. неколкократно е разисквана темата, че от гръцка страна няма голямо пристанище, което да е товародател и да захранва товарния трафик по едно такова хипотетично продължение. Нека да има ново строителство, нека да се разширява и да се завърши жп.мрежата, но само след като съществуващата такава достигне нужното ниво. Нека бъдат въведени регулации така, че голяма част от товарния трафик и хората да предпочетат жп.транспорта пред автомобилния. Само тогава ще има смисъл от всичките тези действия по проектиране и евентуално строителство. В тази връзка - тези дни се чу за над 200 млн.лв които ще бъдат вложени в ремонт на 9-та линия. Чу се още и за евентуалнио строителство на ДМ 3 при Силистра - Кълъраш. Според вас не е ли добра идея ако този мост се построи по него да се пусне и жп.връзка Силистра - Кълъраш. Така би имало смисъл от продължение на 84-та до Одрин. По този начин всичкия ТИР трафик за Украйна, Румъния, Беларус, Молдова идващ от Мала Азия и преминаващ през Истанбул още преди или на Одрин може да се качи на "джобни вагони"/ После по 84-та, през Лозарево, по 9-та, през Силистра и през ДМ 3 да отпътува за своята дестинация преминавайки транзит през България, носейки печалба и същевременно постигайки по-бързо преминаване през страната, по-малко трафик и катастрофи по пътищата, по-малко задръствания по митниците и тн.