ТУРЦИЯ

Информация и дискусии за железниците извън границите на България. Новини за чуждите железници, трамваи, метрополитени и фирми-производители на оборудване и подвижен състав за тях

Re: ТУРЦИЯ

Мнениеот Spass237 » Съб Юни 16, 2018 11:45 pm

Септември -Свиленград си е за 200км/ч ;).
Е все пак тук не е Турция...
Spass237
 
Мнения: 85
Регистриран на: Нед Юли 02, 2017 2:32 pm

Re: ТУРЦИЯ

Мнениеот Димитър Деянов » Сря Апр 17, 2019 5:21 pm

ooo.jpg
ooo.jpg (50.31 KiB) Прегледано 1709 пъти

Един милиард евро за Истанбул - Капъкуле, това означава, че линията ще е с параметри за поне 250 км/час, както пуснатите вече високоскоростни трасета в TCDD. Ето как една държава, която не е член на ЕС, използва всички възможности за сътрудничество, чрез съвместни проекти, да получи част от финансирането на този важен и за ЕС южен транспортен коридор, с Близкия Изток и по-нататък с Индия и Китай. Само ние мърляме работата по този транспортен коридор, с нашите 160 км/час.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 686
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: ТУРЦИЯ

Мнениеот bdz43r » Сря Апр 17, 2019 9:38 pm

Spass237 написа:Септември -Свиленград си е за 200км/ч ;).

За сега е до 160. Евентуално може 200 в далечното бъдеще с някои условности.
Само Септември - Пловдив още сега може да тръгне влак с 200, но само в междугарията. В гарите 160.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: ТУРЦИЯ

Мнениеот Spass237 » Пет Апр 19, 2019 1:42 pm

Димитър Деянов написа:В Турция започва строителството на високоскоростна ж п линия Истанбул - Одрин, с параметри за 250-300 км/час. Ние, с нашите 160 км/час между Свиленград и Септември, че и на места еднопътна линия, ряпа да ядем ! Да не говорим, че за Септември - София сме още до никаде.


Всъщност линията ще бъде за 200км/ч и разстоянието Истанбул-българска граница ще се взима за 90мин :)
Spass237
 
Мнения: 85
Регистриран на: Нед Юли 02, 2017 2:32 pm

Re: ТУРЦИЯ

Мнениеот Димитър Деянов » Пет Апр 19, 2019 5:24 pm

Spass237 написа:Всъщност линията ще бъде за 200км/ч и разстоянието Истанбул-българска граница ще се взима за 90мин :)

Ако обичате, посочете източника на тези параметри.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 686
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: ТУРЦИЯ

Мнениеот Spass237 » Пет Апр 19, 2019 7:43 pm

Димитър Деянов написа:
Spass237 написа:Всъщност линията ще бъде за 200км/ч и разстоянието Истанбул-българска граница ще се взима за 90мин :)

Ако обичате, посочете източника на тези параметри.

https://www.google.com/amp/s/railturkey ... -line/amp/
Spass237
 
Мнения: 85
Регистриран на: Нед Юли 02, 2017 2:32 pm

Re: ТУРЦИЯ

Мнениеот Димитър Деянов » Съб Апр 20, 2019 12:53 pm

Благодаря ! Явно, защото скоро не съм си опреснявал информацията, не знаех, че проектираната на практика по ново трасе двойна ж п линия Между Халкали и Одрин, с първоначални параметри за 250 км/час, сега е посочена с такива за 200 км/час. Не си обяснявам защо. Може би защото не разчитат на кой знае какъв пътнически трафик към България, а за товарните превози и 200 км/час са предостатъчни.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 686
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: ТУРЦИЯ

Мнениеот semafor » Пон Апр 22, 2019 5:26 pm

Аз се надявам някой ден да направят турците линия до морските курорти и да се пътува и с влак дотам. Ще бъде много хубаво, но засега май няма изгледи в тази посока. Странно е защо са решили от 250 км/ч да намалят скоростта на бъдещото трасе на 200. Може да има общо със скорошната катастрофа, която стана по това трасе и някои геоложки или други особености. Истината, е че в момента има ОГРОМЕН потенциал за пътнически превози до съседна Турция особено през летните месеци и уикендите. Всеки уикенд границата е задръстена от коли и автобуси пълни с наши сънародници отиващи на екскурзия и пазар в Одрин, Люлебургаз и Истанбул. Това е една страхотна възможност, но както добре знаем маркетинга на БДЖ-ПП спи сладко зад бюрото и чака боба и леба както обича да казва джета. Миналата седмица пътувах по тази дестинация, а мои приятели ходиха две седмици по-рано. Само през нощта границата се минава що-годе нормално. През останалото време е пренаселено с коли и автобуси, а желаещите са толкова много, че бая жители на Одрин са научили добър български и хотелите и стаите за гости в повечето случаи са заети със седмици напред. В този ред на мисли защо не пуснат един чифт МБВ-та от София до Одрин, който да върви петък, събота и неделя, а ако има интерес (в което не се и съмнявам) да върви и през останалите дни от седмицата от пролет до есен? За Истанбул също може да пуснат нещо допълнително макар, че там е малко по-сложно, а и сега като бяхме казаха, че Сиркечи я затваряли и ставала музей и не разбрах къде трябва да е новата крайна точка на 490/491. Може да се пусне и уикенд МБВ от София до Пирот. От пролет до есен и през Калотина минава доста трафик в посока Пирот, Ниш, Цариброд, Погановски манастир и други такива китни местенца където се ходи за хапване, пийване и пазар. Това са лесни пари за БДЖ при един добър маркетинг и наличие на годен ТПС. За жалост тези пари се печелят от някой друг, а можеше да влизат в държавния джоб :?
semafor
 
Мнения: 223
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: ТУРЦИЯ

Мнениеот ivajlo_nikolov » Пет Май 03, 2019 7:46 pm

Крайна гара на 490/491 е Халкалъ /Halkalı/. Тя е и крайната гара за конвенционални влакове в европейската част на Турция. От азиатска страна такава гара е Пендик /Pendik/. Между тях е модернизираната и открита напълно тази година трипътна линия "Мармарай", включваща и едноименния двупътен тунел под Босфора. По два пътя се движат само градските влакове между Халкалъ и Гебзе. След 12,03,2019г. по третия път от азиатска страна високоскоростните влакове Истанбул - Анкара и Истанбул - Коня стигат до гара Согютлучешме /Sogutlucesme/. От същата дата 3 чифта високоскоростни влака дневно - два Истанбул - Анкара и един Истанбул - Коня минават през тунела и стигат до Халкалъ, където влак 81011, тръгващ от Анкара в 16:25 прави връзка с влак 12502/492 за София.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: ТУРЦИЯ

Мнениеот Otskov » Пет Май 03, 2019 9:14 pm

А какво се случва с моста Султан Селим - има ли движение по него ?
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1980
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: ТУРЦИЯ

Мнениеот ivajlo_nikolov » Съб Май 04, 2019 7:37 pm

Otskov написа:А какво се случва с моста Султан Селим - има ли движение по него ?

Има. Автомобилно. Линията Халкалъ - Султан Селим - Гебзе не е и започвана. Тази година се очаква първа копка. Най-вероятно ще я строят заедно с модернизацията на Халкалъ - Българска граница.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: ТУРЦИЯ

Мнениеот Otskov » Съб Май 04, 2019 10:50 pm

Това донякъде е добре за нас, защото ще имаме време да напреднем с първа линия.
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1980
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: ТУРЦИЯ

Мнениеот Димитър Деянов » Вто Май 07, 2019 5:04 pm

Otskov написа:Това донякъде е добре за нас, защото ще имаме време да напреднем с първа линия.

Кое е добре ? Това, че ще си останем с отделни еднопътни междугария в участъка Свиленград - Пловдив и това, че въобще не става дума за допустими скорости над 160 км/час ? Да не говорим, че сме още до никъде, с останалата част от първа линия.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 686
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: ТУРЦИЯ

Мнениеот Otskov » Вто Май 07, 2019 7:46 pm

Димитър Деянов написа:Да не говорим, че сме още до никъде, с останалата част от първа линия.

Точно заради това.
Димитър Деянов написа:Това, че ще си останем с отделни еднопътни междугария в участъка Свиленград - Пловдив и това, че въобще не става дума за допустими скорости над 160 км/час ?

А това си е направо трагедия, ама... Първа трябва да се удвои цялата, от Канз до Сви...
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1980
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: ТУРЦИЯ

Мнениеот Spass237 » Съб Май 11, 2019 11:04 pm

ERGOSE participation in a high-speed rail tracking competition in Turkey

The supervision of the construction of the railway section between Çerkezköy and Kapıkule on the Halkalı - Kapıkule railway line is intended to be undertaken by ERGOSE, which participates in one of the eight large joint ventures that have been pre - selected for the second phase of the tender, concerns the selection of a consultant to oversee the construction of the new section of the railway line.

The ERGOSE consortium also includes the German consultancy company OBERMEYER Planen + Beraten GmbH, as well as two Turkish companies, BCT İNŞAAT MİMARLIK MÜHENDİSLİK A.Ş. and its subsidiary OBERMEYER in Turkey, OPTİM OBERMEYER Projekt Teknik Bilgi İşlem Merkezi A.Ş.

The budget of this tender is € 31.015.400,00, which concerns the overseeing of the construction of a 153 km long railway project in the European part of Turkey and financed by European funds (EuropeAid / 139353 / IH / SER / TR). The high-speed line (200 km/h) starts from Halkali in the Marmara Sea, crosses Istanbul and reaches Turkey's border with Bulgaria in Kapikule, where it is connected to the rest of the European rail network. The probable start of the project is estimated in May 2019, and its expected duration is 4 years with an additional 1 year for receipt of the project.

The association of the aforementioned companies was based on the consistency of the Joint Venture based on ERGOSE's high level of expertise, the successful management of OBERMEYER projects and the activation of local (Turkish) technical staff through the two Turkish companies participating in the Joint Venture.

Particularly:

- ERGOSE has the leading know-how on the railways, having completed many complex high speed rail projects for more than 20 years in Greece and abroad (eg Montenegro, Albania). More specifically for ERGOSE projects, ERGOSE has already successfully completed the completion of a similar project (overseeing construction contractor at the main railway station in Podgorica, the capital of Montenegro). For ERGOSE, this participation is one of many that has been successful in recent years when it began its outward course in 2015.

- OBERMEYER, a German company of engineering consultants, is a major brand name in railway projects worldwide, with a history of 60 years, and is active with subsidiaries, among others, in Turkey (OPTİM) and Greece (OBERMEYER Hellas Ltd.) for more than 20 years.

- BCT is a dynamic and healthy partner in Turkey, with great growth not only within Turkey but also in neighboring countries (eg Azerbaijan). BCT, with excellent knowledge of local conditions, provides the team with the necessary information to successfully fulfill its contractual obligations (technical, financial, corporate). Under the OBERMEYER German umbrella, BCT participates in competitions and other projects, strengthening its presence in the wider region.
This corporate scheme combines excellent railway know-how with the knowledge of special local conditions. It is an excellent and proven case of transnational partnership (Turkey, Germany, Greece) through companies that have often worked in difficult railway projects in the past. This scheme also provides a unique opportunity for further tightening Greek-Turkish partnerships due to existing partnerships of these companies in other projects.

Малко информация за скростната жп линия за Истанбул. Би трябвало да започне тоя месец и да продължи 4 години като май първата година е проектиране.
Интерестното е ,че компанията, която построи скоростната линия Солун - Атина ще изпълнява по-голямата част от проекта.
Spass237
 
Мнения: 85
Регистриран на: Нед Юли 02, 2017 2:32 pm

Re: ТУРЦИЯ

Мнениеот ivajlo_nikolov » Пет Ное 08, 2019 10:44 am

Вчера, 07.11.2019, в 3ч. 30мин. е открито товарното движение през тунела Мармарай между Азия и Европа с преминаването на първия товарен влак по маршрута Xian (Китай) - Прага (Чехия). Към момента влака трябва да е на територията на България.
Повече (EN): https://www.railwaygazette.com/free-uk- ... 79.article
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: ТУРЦИЯ

Мнениеот Димитър Деянов » Пет Ное 08, 2019 10:20 pm

Явно в Турция посрещат този влак съвсем официално. С преминаването му те виждат осъществен, през Турция и през Балканския полуостров, отдавна желания "железен път на коприната". У нас няма такава нагласа. Влакът сигурно ще премине през България като всеки обикновен международен товарен влак, а не като първия такъв, потеглил от далечен Китай и изминал хиляди километри. Колко сме жалки. Нашите управници се интересуват от съвсем други събития и "ценности".
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 686
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Предишна

Назад към Чужди железопътни администрации / Railways Outside Bulgaria

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта