Пловдив-Свиленград-Турска/Гръцка граница

Тук може да публикувате материали от медииите и вашите мнения по тях свързани с реализирането на настоящи и бъдещи проекти от българските железници по Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013, програма ИСПА, проекти по Connecting Europe Facility (Механизъм за свързана Европа), програма "Марко Поло" на ЕС, TEN-T проекти и др. без софийския метрополитен

Пловдив-Свиленград-Турска/Гръцка граница

Мнениеот Administrator » Сря Юли 17, 2013 2:52 pm

.
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Пловдив-Свиленград-Турска/Гръцка граница

Мнениеот Administrator » Пон Окт 21, 2013 10:40 am

Най-големите обществени поръчки през седмицата

20 окт 2013

Нова жп подстанция в Крумово

Национална компания "Железопътна инфраструктура" търси изпълнител за изграждане на нов подрайон Крумово за поддържане на контактната мрежа за движение на влаковете със 160 км/час, изградена в новоелектрифицирания участък Крумово-Димитровград. Поръчката включва още жп връзка между новия подрайон Крумово с гара Крумово, преустройство на прелез Крумово и др. НКЖИ не посочва прогнозна стойност на обектите, само гаранцията за участие, която е 60 хил. лв. Кандидатите трябва да докажат оборот за последните три години от поне 18 млн. лв. и да представят списък с изпълнени проекти, сходни с тези на поръчката. Ценовата оферта има 80% тежест при избора на изпълнител. Срокът за изпълнение е максимум 12 месеца.

http://www.aop.bg/case2.php?mode=show_d ... 5&newver=2

Източник: Капитал
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Пловдив-Свиленград-Турска/Гръцка граница

Мнениеот Administrator » Вто Окт 22, 2013 8:26 am

Иво Димов: От избирането си за кмет работя активно за надлез в Сталево

21 Октомври 2013

Още идната година ще стартира строителството на надлез в района на димитровградското село Сталево. Изграждането на необходимата за преминаване на селскостопанските машини инфраструктура идва в отговор на активен диалог на Община Димитровград с генералния директор на Национална компания “Железопътна инфраструктура” Милчо Ламбрев.

Това поясни за читателите на DGPAZAR.eu кметът Иво Димов. Повод за изявлението му стана дадена по-рано през деня нарочна пресконференция.По време на нея председателят на ОбС Стефан Димитров и кметът на с. Сталево Панчо Панушев засегнаха темата с орязания достъп до обработваемата земя на сталевци.

Градоначалникът не се съгласи с внушенията, че той и администрацията му не правят необходимото за разрешаване на проблема. Димов обясни, че още от избирането си за кмет води активен диалог с НКЖИ, в резултат на което договорено е и целево финансиране. Освен това градската управа е извоювала националната железопътна компания да поеме и харчовете по направата на идейния проект.

Димов посочи, че предстои тези дни екипът му да отстрани технически пропуски по депозирано по-рано проектното задание, съгласувано с НКЖИ. “Следва изготвяне на идеен проект и на подробен устройствен план”, обясни Димов хода на поетите от администрацията му ангажименти. Предвижда се и установяване на частните територии, върху които ще се строи, отчуждаването им и изплащане на парични обезщетения на техните собственици. По мнението на кмета, процедурата следва да приключи най-късно до края на текущата година. С това ще се даде възможност за изграждане на селскостопанския надлез при благоприятно време, веднага след края на настъпващата зима.

Източник: Димитровградски пазар
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Пловдив-Свиленград-Турска/Гръцка граница

Мнениеот Administrator » Вто Окт 22, 2013 8:38 am

Кмет дарява лична земя за жп надлез

22.10.2013

Кметът на димитровградското село Сталево Панчо Панушев е готов да дари собствена земя, за да бъде по-скоро построен надлез над железопътната линия край населеното място, съобщи БТА.
С изграждането на електрифицираната железопътна линия между Пловдив и Свиленград собственици на земеделска земя от Сталево остават без достъп до нивите си. По проекта е предвиден подлез, през който няма възможност да преминават селскостопански машини, с които да се обработват близо 2000 декара земя, която остава зад линиите, уточнява Панушев.
Хората от селото настояват да бъде изграден надлез, по който да стигат до имотите си с техниката. Предстоят административни процедури, включително и отчуждаване на земя, за строежа на надлеза, каза Панушев. Той заяви, че ще направи замяна със съселяните си, чиито имоти ще трябва да бъдат отчуждени, и ще дари земята, за да не се бави строежът на надлеза.

Източник: Вестник "Монитор" - стр. 11
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Пловдив-Свиленград-Турска/Гръцка граница

Мнениеот Administrator » Пет Мар 07, 2014 12:15 pm

Пропада жп надлезът в Садово

Грета ДЖЕНЕВА

06.03.2014

Надлезът над жп линията Пловдив Свиленград на входа на Садово пропада застрашително. По дължината на естакадата в посока градчето се е отворила широка фуга. В най-високата си част мостът пропада и напречно, алармира кметът на Садово Димитър Здравков.
Съоръжението бе изградено по време на реконструкцията на високоскоростната жп линия. Строителните работи бяха финансирани с пари от Оперативна програма „Транспорт ", а изпълнител на участъка от Крумово до Първомай бе гръцката фирма „Терна ".
Дефектите на надлеза в Садово са установени по- малко от 2 години след официалното му откриване. „Притеснителното е, че голямото натоварване на съоръжението тепърва започва. Не е ясно какво ще се случи през юни, когато тук ще минават камионите със зърно", коментира Димитър Здравков.
Това не е единственото съоръжение с проблеми в района. Още по време на строителните работи през 2010 година бяха открити пукнатини и пропадания на надлезите в Първомай. По-късно подобни дефекти бяха засечени в Катуница и Чешнегирово. Всички те са част от допълнителната инфраструктура , изградена по време на реконструкцията на жп линията.
По програма „Транспорт " за въпросния проект са отпуснати 340 млн. евро. Само за участъка от Крумово и до
Първомай бяха похарчени 88 млн. евро. Бенефициент по програмата е Национална компания „Железопътна инфраструктура " (НКЖИ ), а изпълнител на въпросния участък - „Терна - България". По договор гръцката компания има ангажимент да поддържа съоръженията в продължение на 5 години. Кметът на Садово вече е изпратил искане до „Терна - България" да се направи оглед на място и очаква да се предприемат мерки за укрепване на съоръженията. Още след пускането на участъка в действие се установи и друг сериозен проблем. Оказа се, че отводнителните съоръжения в пешеходните подлези под жп линията често не действат. За да ги преминат, хората в Садово се въоръжават с високи ботуши, а често газят вода до коленете.
Две години, след като жп надлезите в района бяха пуснати в експлоатация, асансьорите за инвалиди и майки с колички все още не работят. Заключени остават и тоалетните по жп спирките.
Проблемите в участъка са още от 2010 година. Както „Марица" писа наскоро, за някои от съоръженията изпълнителят е използвал инертни материали от незаконна кариера край Първомай. Журналистическо разследване доказа, че стотици хиляди кубици пръст са изгребани нелегално от терен, който по онова време се е водел земеделска земя. Въпросните материали са доставени на „Терна - България" от първомайската фирма „Аква М-М" ООД. Барушението бе описано от експертите на РИОСВ-Пловдив. Последва разследване на полицията и прокуратурата в Първомай, но после данните за нелегалния добив на инертни материали останаха да прашасват в папките на най-различни институции.
„Имаме забрана от „Железопътна инфраструктура " да правим какъвто и да е коментар по този обект. Питайте тях". Така Милена Минчева, представител на фирма „Терна - България", отговори на въпрос на „Марица" кога компанията ще изпълни ангажиментите си към гаранционното обслужване на участъка. От отдел Публичност към НКЖИ пък препратиха репортерския въпрос към колегите си от Оперативни програми „Транспорт ".
В крайна сметка единственият отговор от институцията по телефона бе на Виолета Милева. И той гласеше моля, изпратете въпросите си писмено. В момента същата фирма „Терна - България" , изпълнява и финалната отсечка от реконструкцията на жп линията. За участъка от Харманли до Свиленград фирмата ще получи 70 млн. евро.

Източник: Вестник "Марица" - стр. 4
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Пловдив-Свиленград-Турска/Гръцка граница

Мнениеот vlado » Вто Мар 10, 2020 9:44 am

ОП по МСЕ "Изработване на устройствени планове и технически проект за проект „Удвояване на участъци от жп линията Крумово – Свиленград – Турска граница"

Основните дейности са обособени в етапи и задачи, както следва: ЕТАП I – Предложение за оптимизация По време на изпълнението на първия етап от проекта, Изпълнителят трябва да анализира съществуващото положение на железопътната инфраструктура в участъка от км 163+745 ос ПЗ гара Крумово (включително връзката с ЕЦУДВ единен център за управление движението на влаковете в Пловдив) - Свиленград – Турска граница км 315+657.

Етап І обхваща изпълнението на Задачи 1 и 2, взаимосвързани помежду си и със задачите от Етап ІI и Етап ІII, определени в Техническата спецификация:

•Задача 1: Изготвяне на планове за изпълнение на Договора;
•Задача 2: Преглед, анализ и предложение за оптимизация на прогнозна стойност.

ЕТАП II – Изготвяне на технически проект/и и Подготовка за строителство По време на втория етап от проекта, Изпълнителят изготвя технически проект/и за елементите на железопътната инфраструктура и идеен проект за сигнализация и телекомуникации, съгласно приетия във Етап І вариант за развитие. Етап ІI обхваща изпълнението на Задачи от 3 до 5, взаимосвързани помежду си и със задачите от Етап І и Етап ІII, определени в Техническата спецификация:

•Задача 3: Изготвяне на Технически проект за елементите на железопътната инфраструктура и идеен проект за сигнализация и телекомуникации за удвояване на електрифицирана линия от км 163+745 ос ПЗ гара Крумово до км 315+657 граница Република Турция.
•Задача 4: Изготвяне на Технически спецификации и приложения (вкл. Досие на проекта съгласно чл. 45 от Наредба 57 от 9.06.2004 г.) за строителство.
•Задача 5: Изготвяне на Резюме на проекта.

ЕТАП III – Устройствени планове По време на третия етап от проекта, Изпълнителят изготвя и одобрява всички планове за устройственото планиране на териториите, необходими за осигуряване на площите за удвояване на железопътната линия, съгласно технически проект/и по части. Етап ІII обхваща изпълнението на Задачи 6, 7 и 8, взаимосвързани със задачите от Етап ІI, определени в Техническата спецификация:

•Задача 6: Изработване на проекти за подробни устройствени планове (ПУП) и проекти за изменение на кадастрални карти и кадастрални регистри (КККР).
•Задача 7: Изменение на Кадастрални карти и кадастрални регистри на съществуващата жп линия и прилежащите и съоръжения;
•Задача 8: Изготвяне на пълна документация за провеждане на отчуждителни процедури.


Очаквани резултати:
•Изготвени Планове за изпълнение на Договора;
•Предложена оптимизация на трасе и избран предпочитан вариант/сценарии;
•Изготвен Технически проект/и за елементите на железопътната инфраструктура;
•Изготвен идеен проект/и за системи за „Сигнализации и телекомуникации“;
•Съгласувани и одобрени от компетентните органи технически проекти за удвояване на железопътната линия, в съответствие с изискванията на действащото българско законодателство.
•Одобрени Подробни устройствени планове;
•Изготвени и одобрени Кадастрални карти и кадастрални регистри;
•Одобрени и съгласувани документи, необходими за стартирането на отчуждителни процедури;
•Изготвени Технически спецификации за строителство.

Източник: НКЖИ
vlado
 
Мнения: 766
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Пловдив-Свиленград-Турска/Гръцка граница

Мнениеот Димитър Деянов » Вто Мар 10, 2020 12:41 pm

vlado написа:Записано от vlado » Вто Мар 10, 2020 9:44 am
ОП по МСЕ "Изработване на устройствени планове и технически проект за проект „Удвояване на участъци от жп линията Крумово – Свиленград – Турска граница"


Драги vlado,
За така описаната дейност няма ли записани някакви срокове ? Няма да се изненадам, ако на НКЖИ им трябват още някоя и друга година за тази работа. Щом като за реконструкцията на София - Елин Пелин, през полето, си дадоха 4 години, тук за удвояването на няколко еднопътни участъка може и по-дълъг срок да им е нужен.

Много ми е интересно, как мислиш : дали Бойко Борисов, който построи толкова шосета, газопроводи, водопроводи и др.(споменавам него, защото той навсякъде казва, че той ги е построил), е извършил, или е наредил да се извърши, за всеки обект цялата тази предварителна дейност, която за ново строителство е още по-обемна и отговорна ?
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 735
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Пловдив-Свиленград-Турска/Гръцка граница

Мнениеот railjet » Вто Мар 10, 2020 10:11 pm

Владо е забравил годините, в които разгорещено спорихме къде какво трябва да се направи, за да се отвори място за път номер 2....
Естествено, тези гламави хора, с мисъл не по-далеч от дата заплата/аванс направиха точно обратното: едно евентуално удвояване ще наложи РАЗРУШАВАНЕ НА ПОСТРОЕНОТО ПРЕДИ 5-6 години. Разрушаване и строене наново....
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Пловдив-Свиленград-Турска/Гръцка граница

Мнениеот mitko08888 » Вто Мар 10, 2020 11:05 pm

railjet, покажи снимчица на нещо, което трябва да се РАЗРУШИ за да се направи и втория път.
mitko08888
 
Мнения: 139
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:17 pm

Re: Пловдив-Свиленград-Турска/Гръцка граница

Мнениеот railjet » Вто Мар 10, 2020 11:13 pm

На спирките Ягодово и Виница къде ще прокараш път 2? А под надлезите Поповица, Виница,Крумово, Симеоновград? В последните 500м на входа на Димитровград? 85 км канавки поставено отляво на километража по оста на бъдещ път2 ?
За ширината на траншеите и прокара на Черногорово - да продължавам ли с риторичните въпроси...
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Пловдив-Свиленград-Турска/Гръцка граница

Мнениеот mitko08888 » Сря Мар 11, 2020 9:15 am

Подканих те да покажеш с някаква снимчица какъв е проблемът. А не само да плюем и да си чешем клавиатурите.

Кадрите са от добре известен клип в youtube. Благодарности на автора!
Ето я сп. Виница. Мисля че много ясно се вижда как ще мине път 2, предвидено е и под моста, и запазване на сегашното перонче, а и на навеса едва ли трябва да се превърне в огромно приемно здание.

Изображение

Аналогично става и в Ягодово. Това което е на мястото на евентуален бъдещ път 2, са парапети и настилката между сградата и новия перон. Едва ли сегашната чакалня е някаква ценност, но и тя може да се запази.

Изображение

Показвам и на други места какво е предвидено за евентуално бъдещо удвояване на линията:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Естествено че има места където нещо от построеното ще трябва да се унищожи. Но дали пък трябваше преди 10 - 15 години да се напарвят и двата пътя? Ами това щеше да струва примерно още 1 млрд лв или евро. Които щяха да стоят закопани в земята и да ръждясват не само за тези минали години, а и за бъдещи поне още толкова години напред. След което ще трябва да се дадат още толкова за да се възстанови линията в нужното състояние, в резултат от доброто и стопанисване от НКЖИ.
mitko08888
 
Мнения: 139
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:17 pm

Re: Пловдив-Свиленград-Турска/Гръцка граница

Мнениеот railjet » Сря Мар 11, 2020 10:40 am

Пропуснал си някои неща в годините.
Първомай-Ябълково беше единственият лот пригоден за път номер 2.

Върви на Ягодово и измери на какво разстояние отстояват постройките вляво от перона. Разкажи как технически ще стане хватката.

Ако са умни, защо не прокараха на спирка Виница пътя през левия отвор на надлеза, така че да се избегне неизбежното й избръсване при евентуално удвояване?

Сигурен ли си, че на снимка 4 отворът е достатъчен за друг път?

Вместо снимки, изгледай ей това тук, ако искаш и на забавено. Докладвай за ситуацията на Поповица и най вече на минута 30:23. Разкажи там каква ти е идеята за път 2.. Също и за влизането в Симеоновград.

Можем да започнем още с излизането от Крумово и общинския път до линията.

Ако имаш време за губене, приброй диреците, които ще се наложи да се преместят от лявата към дясната страна на линията по километража. Също и за дължината на траншеите (приблизително), които не могат да поберат път 2. Както и за канавките за вадене.


Приятно гледане.

https://youtu.be/xvGLrCKjTok
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Пловдив-Свиленград-Турска/Гръцка граница

Мнениеот Otskov » Сря Мар 11, 2020 1:39 pm

railjet написа:Ако са умни, защо не прокараха на спирка Виница пътя през левия отвор на надлеза, така че да се избегне неизбежното й избръсване при евентуално удвояване?

А ние знаем, че не са...
По интересно ми е обаче бъдещият път 2 от към Яб как ще се свърже с втори коловоз на Дг :?:
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1989
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Пловдив-Свиленград-Турска/Гръцка граница

Мнениеот mitko08888 » Сря Мар 11, 2020 7:02 pm

Ако са умни - не знам, не съм им правил тест за интелигентност, а и това не е показател за това до колко са умни управленските ти решения.

Във всички случаи не е умно в едно междугарие единственият направен път на едно място да е път едно, на друго да е път две. Просто няма как да стане.
Уж бил единственият пригоден лот, пък сега - ни ставало.
Как се влиза по път две в Димитровград - до колкото виждам пречат няколко стълба от контактната мрежа. Даже и скоростната S-ка си е направена.

Пловдив - Свиленград беше първото нещо у нас, направено у нас както трябва за последните над 80 години у нас. Скорост от 160 е повече от достатъчна за пътническо движение в този участък. Много е лесно да ревем за 350 - 300, ама едно ИЦЕ вдига 250 за повече от 18 километра. И кой ще го кара с алс, и кой ще плати за да се вози в него. За товарният трафик повече от 100 не е нужно, а освен че е ненужно е и вредно.
Не може така да се плюе върху най-добрата наша линия. Ами нкжи да вземат да си я поддържат - канавки, отводняване, текущи ремонти. Не може да не се прави нищо, и после да се обяви нова рехабилитация, някой да ни измете насраното.
mitko08888
 
Мнения: 139
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:17 pm

Re: Пловдив-Свиленград-Турска/Гръцка граница

Мнениеот railjet » Сря Мар 11, 2020 9:56 pm

Мите писател, не читател.

Къде казах, че Първомай-Ябълково "не ставало" за удвояване?? Къде?? Именно в него всички отчуждения и изкуствени съоръжения СА ЗА ДВУПЪТНИ МЕЖДУГАРИЯ!

Всички примери, за които дадох, (и за които отговор не получих), са ИЗВЪН Прм-Ябълково.

Къде казах, че при евентуално удвояване сегашния път ще си променя положението по отношение на виртуална ос двупътна зимна площадка? Къде?

Ами по-умни са предложенията ми, да. На тяхно място никога нямаше да оставя АПИ да натресат магистралата, така какно е сега след Ябълково. Същата простотия изтресоха и с пътен възел Даскалово без грам да се съобразят че пилоните пречат на полагането на път 2, започнат преди 30 години и предвиден за връзване в проект модернизация СФ- Радомир.

Възражения?
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Пловдив-Свиленград-Турска/Гръцка граница

Мнениеот mscilla » Нед Апр 19, 2020 7:33 pm

railjet написа:На тяхно място никога нямаше да оставя АПИ да натресат магистралата, така какно е сега след Ябълково.


Тя пак, че линията там е строена още от Барон-Хиршово време, че нашата администрация са имали време за 100+ години да я нанесат на картите си. Иначе като нищо да я бяха засипали. :mrgreen:

Ти очакваш да мислят в бъдеще време. :lol:
mscilla
 
Мнения: 110
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:50 pm

Re: Пловдив-Свиленград-Турска/Гръцка граница

Мнениеот mscilla » Нед Апр 19, 2020 7:40 pm

mitko08888 написа:Естествено че има места където нещо от построеното ще трябва да се унищожи. Но дали пък трябваше преди 10 - 15 години да се напарвят и двата пътя? Ами това щеше да струва примерно още 1 млрд лв или евро.


Целият проект до състоянието, в което го виждаш сега, струваше около 350 млн. евро. Няма как вторият път да струва тройно на това. Но можеше да се направи както Първомай-Ябълково - надали щеше да глътне повече от 50 млн. отгоре. Но пък сега нямаше да се провежда тая сложна процедура, която бъди сигурен е такава, точно защото са си осъзнали грешката и сега се опитат да я заметат.
mscilla
 
Мнения: 110
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:50 pm


Назад към Европейски програми и проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта