ЖП линията между България и Македония

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот Administrator » Пон Ное 18, 2013 10:25 am

Македония изгражда жп-линия до България

17.11.2013

Изграждането на жп-линията до България е най-значимият проект за източната част на Република Македония. Това каза македонският вицепремиер и министър на финансите Зоран Ставревски.

По думите му изграждането трябва да започне през месец февруари или началото на месец март. Според него жп-линията и строителството на магистралата Скопие-Щип ще възродят икономиката и стопанския живот в източната част на страната, предаде БГНЕС.

Източник: Стандарт
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот Administrator » Пон Дек 02, 2013 5:19 pm

Курир: Македония и България са подготвени за железопътно свързване

29 Ноември 2013 | 08:53

Македонският транспортен министър Миле Янакиески вчера в София се срещна с българския си колега Данаил Папазов, предаде македонското електронно издание Курир. На срещата Янакиески е информирал Папазов за цялостно изготвения проект и финансова рамка за изграждането на жп линията Куманово-Беляковце. Янакиески е заявил, че се очаква строителните действия да започнат в първите три месеца на следващата година. На откриването на строителните действия се очаква присъствието и на министър Папазов, посочва изданието.

Източник: Фокус
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот vlado » Пон Дек 02, 2013 5:29 pm

А дано, защото тези "строителни действия" започват в "първите три месеца на следващата година" от много години. Скептичен съм вече...
vlado
 
Мнения: 766
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот Administrator » Вто Дек 24, 2013 11:36 pm

Немската Wiebe ще строи линията от Скопие към Гюешево

21.12.2013

Германската фирма Wiebe ще строи първата отсечка от недовършената жп линия Скопие - Гюешево, съобщава "Нет Прес".
Договорът между македонските железници и немците предвижда основната реконструкция на отсечката между Беляковце и Крива паланка с дължина от 36 км да започне през втората половина на 2015 г. и да завърши през есента на 2016 г. За реализирането на проекта са осигурени около 39 милиона евро от Европейската банка за възстановяване и развитие. За последната отсечка от Крива паланка до българската граница документацията трябва да бъде готова до края на 2016 г.
България започва строежа на жп линията между Скопие и Гюешево по време на Втората световна война, като още тогава е построен и тунел между Гюешево и Крива паланка. Пълното завършване на линията трябва да стане до 2022 г.

Източник: Вестник "Монитор" - стр. 15
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот Локомотив » Сря Дек 25, 2013 4:40 pm

Такива проекти, на които документацията им се "готви" по 3 години още от началото може да се каже, че са мъртвородени. Освен ако в FYROM не дойде на власт някое светско правителство (което е много малко вероятно в близките 20 години) тая линия няма шанс да бъде започната. Камоли завършена.
Локомотив
 
Мнения: 143
Регистриран на: Сря Авг 21, 2013 9:15 pm

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот Administrator » Вто Яну 21, 2014 2:53 pm

Инж. Милчо Ламбрев: Жп отсечката Кюстендил – Гюешево ще бъде реновирана, ако от македонска страна се направи линията от Скопие

21 Януари 2014 | 13:00 | Агенция "Фокус"

Инж. Милчо Ламбрев: Жп отсечката Кюстендил – Гюешево ще бъде реновирана, ако от македонска страна се направи линията от Скопие Снимка: НКЖИ


Фокус: Господин Ламбрев, какви са перспективите от жп линията София - Скопие? Докъде е стигнала македонската страна? И българската всичко ли е извършила?

Милчо Ламбрев: Македония наистина прояви желание в посока да продължи тази работа, която беше прекъсната преди 10 - 15 години. По отсечката има изградени част от съоръженията, които свързват България с Македония, и ако те си намерят необходимите финансови средства, това нещо може да се случи, но ще бъде наистина в едно доста далечно бъдеще. Имаме готовност и, ако те проявят това желание, ще възстановим работата, която сме спрели. Преди време е направена на Гюешево митница, направени са други постройки. Тунелът, който не е довършен, трябва да се довърши, и тогава ще хвърлим сили и средства, за да направим отсечката между Кюстендил и Гюешево. За момента тя е, в недобро състояние за железен път, скоростите са ниски, но за нас на този етап това ни задоволява, защото не е първостепенна задача. Може би около 2020 година ще бъде моментът, за да се направи и тя. На този етап не предприемаме нищо, докато не видим македонците дали наистина ще започнат строителните работи от тяхната страна - от Скопие посока България.

Фокус: Докъде сме ние по този проект?

Милчо Ламбрев: По този проект имаме единствено готовност като проектна разработка, но оттам насетне нищо като фактическо строителство не сме започнали, защото не сме го планували на този етап. Дори през оперативните програми, дори в Националната програма го няма. Ще изчакаме известно време.

Фокус: Кога да очакваме влакове по Дунав мост?

Милчо Ламбрев: Това зависи най-вече от румънската страна. Ние сме подготвили всичко, което е зависело от българската страна. Контактната мрежа е построена. Пуснали сме напрежение. Сега единствено изчакваме да се направи сигналинга, който трябва да свърже двете държави, и румънците да направят тяхната част и да си построят контактната мрежа на територията на Румъния, с която да се свържем и тогава спокойно могат да тръгнат всички електрически влакове. В момента движение може да се осъществи, но с дизелова тяга.

Фокус: Успешна ли беше 2013 година и има ли някакви проекти, които не сте успели да завършите?

Милчо Ламбрев: С това, което заложихме като програма, с национално финансиране, се справихме доста добре. Имахме извънредни ситуации, аварийни ситуации, в които реагирахме доста бързо. Успяхме да се справим и сме предотвратил, недай си Боже, най-лошото - катастрофи, дерайлирания и аварии по железния път. Считам, че 2013-а беше една успешна година.

Фокус: Какви ще са перспективите за 2014 година и за новия програмен период ?

Милчо Ламбрев: В новия програмен период, на първо място, трябва да довършим коридорите, които са между Сърбия през България за Турция и Гърция. Да се справим със задачата евентуално да направим проектирането от Видин до Медковец и, ако имаме възможност ще направим съответно Русе – Варна и Карнобат – Синдел, но това са само перспективи. Очакваме да видим с какъв бюджет ще отреди държавата, за да знаем да наблегнем, но задължително трябва да се направи София-Септември. Задължително трябва да се направи София – Драгоман – Калотина, за да можем да сме спокойни и да посрещнем товара, който очакваме да тръгне през Босфора. А що се касае за националната програма, задачата, която си поставихме за 2013 година ще я продължим и 2014 година, тоест да завишим скоростите за движение и да направим подновяване на отсечки в Искърското дефиле между гарите София – Мездра. И се надявам в края на 2014 година да се поздравим с едно намалено пътуване с около 20 минути и подобрен комфорт за пътниците.
Инна ПОГЛУБКО

Източник: Фокус
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот Administrator » Пон Фев 24, 2014 8:54 pm

България и Македония искат подкрепа от Брюксел за влак-стрела между двете столици

24 фев 2014, 09:56

Финансова подкрепа от Брюксел за високоскоростна железопътна линия между София и Скопие са поискали външните министри на България и Македония Кристиан Вигенин и Никола Попоски в писмо, адресирано до еврокомисарите по разширяването Щефан Фюле и по регионална политика Йоханес Хан, съобщи dariknews.bg.

Аргументът на двамата министри е, че трасето е част от коридор №8. Те подчертават, че отпускането на по-голяма финансова помощ за завършването на този и други инфраструктурни проекти е от ключово значение както за двете страни, така и за Евросъюза, защото ще улесни търговския обмен и ще увеличи потока на пътуващи граждани.

Разстоянието между двете столици е около 220 км, но между тях все още няма железопътна връзка макар намерение за изграждането й да се изразява от двайсетина години.

Източник: Дневник
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот Administrator » Сря Фев 26, 2014 11:06 pm

Възможно е железопътната линия София-Скопие да получи еврофинансиране

26 Февруари 2014 | 21:17 | Агенция "Фокус"

София. Възможно е железопътната линия София-Скопие да получи еврофинансиране. Има инструменти за такива проекти, необходимо е обаче двете правителства да се обърнат към съответните органи. Това каза в интервю за Агенция „Фокус” евродепутатът от Групата на Социалистите и Демократите в Европейския парламент Евгени Кирилов. Разбира се, трябва да се разчита и на добрата воля от страна на нашите съседи, допълни Кирилов. По думите му - те я показват, поне що се касае до железопътната линия. „Да се надяваме, че и тук не имитират интерес, но в разговор с техни представители, виждам, че и те полагат усилия. Този проект е безспорно в интерес и на двете страни”, обясни евродепутатът.
На въпрос намалява ли важността на договора за добросъседство, който страната ни постави като незаобиколимо условие, за да получи Република Македония подкрепа за ЕС, предвид факта, че България обяви, че ще засилва икономическото и инфраструктурно сътрудничество с Република Македония, Кирилов заяви: „Тази позиция си остава. Тя има подкрепата и на колегите български евродепутати. Разбира се, сътрудничество в инфраструктурната област не трябва да се отлага заради това. Трябва да правим всичко възможно да създаваме условия за по-добра мобилност на гражданите на двете страни, особено що се касае за нашата югозападна съседка, обясни евродепутатът. От друга страна, развитието на търговско-икономическите връзки не е обвързано с преговорния процес, така че в случая, напредък в икономическото сътрудничеството е добре дошъл, каза още Кирилов.

Веселина СТАНЧЕВA

Източник: Фокус
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот stankos » Чет Фев 27, 2014 10:23 am

То е възможно и аз да ударя шестица от ТОТО 2 . Даже изпълнявам най-важното изискване от време навреме .. демек пускам фиш ! :lol:
Аватар
stankos
 
Мнения: 464
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот Administrator » Вто Мар 04, 2014 12:05 pm

Македония започна строежа на железницата за България

04.03.2014, 07:52

В Република Македония започна изграждането на железопътната линя от град Куманово до Беляковце. Това е част от транспортен коридор №8, който свързва Македония и България.

Вчера първа копка на трасето от 31 км бе направена от вицепремиера и министър на финансите Зоран Сатвревски. То тръгва от Клечовския мост и ще стигне до Беляковце. Македония трябва да изгради общо три отсечки. Едната е до Беляковце, втората е до Крива Паланка и третата е от Крива паланка до границата с България и граничния пункт Гюешево.

Само преди една седмица в общо писмо външните министри на двете страни Кристиан Вигенин и Никола Попоски поискаха подкрепа от Европейската комисия за изграждането на високоскоростна железопътна линия, който да свърже София и Скопие, съобщи БГНЕС.

България и Македония остават едни от последните държави в Европа, които не са свързани с железница. Причините за това се коренят в историята на Балканите и резултатите от Балканските и Първата световна война, когато Македония попада в състава на бъдещата Югославия. По време на Втората световна война, когато Македония е присъединена към Царство България, на дневен ред се поставя въпроса за изграждането на такава жп линия, но проектът замира след края й.

Източник: Money.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот Димитър Деянов » Вто Мар 04, 2014 6:11 pm

Петър Делчев написа:Само преди една седмица в общо писмо външните министри на двете страни Кристиан Вигенин и Никола Попоски поискаха подкрепа от Европейската комисия за изграждането на високоскоростна железопътна линия, който да свърже София и Скопие, съобщи БГНЕС.

Нямаше ли кой да посъветва тези министри, да не се излагат пред ЕК, като търсят подкрепа за "високоскоростна" ж п линия между София и Скопие. Такава ли ще е тази ж п линия, която македонците, за кой ли път вече, започват да строят ?
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 721
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот railjet » Сря Мар 05, 2014 3:39 pm

Няма кой. В тези среди назначенията са по линия на моя човек-баджанака, без оглед на това дали назначеният е тъпан. А те много често са тъпони. Национална трагедия.......

Пример: 2004г джуджето на царя беше транспортен министър. Впечатлил се от Евростара свържващ Париж-Лондон 300км/час, и айде Петко барабар с мъжете. Помните ли как се беше засилил да купува високоскоростни влакове? Че даже и международен търг беше обявен. Въпреки, че жепейците му бяха обяснили на този чучко, че няма как да превземеш Чирпаницата с 250 км/час! 10 години по-късно все още не е ясно кога, как и с какво ще се изправя този къдрил строен во време оно.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот Варужан Апелян » Сря Мар 05, 2014 4:39 pm

Киров каза, че скоростите до 160 са най-ефективни, за повече няма пари...
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот railjet » Сря Мар 05, 2014 4:42 pm

Киров не знае с колко се оскъпява линеен км движение със 170 спрямо 160. Аз знам 8-)
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот Варужан Апелян » Чет Мар 06, 2014 12:58 am

През 2016 Лондон-Амстердам за 3ч30 м по релси с еврозвездата...
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот Administrator » Пон Мар 10, 2014 10:51 am

Дневник”, Македония: По българската жп линия за Македония влаковете се движат с 20 км/час

10 Март 2014 | 09:47

„Дневник”, Македония: По българската жп линия за Македония влаковете се движат с 20 км/часСнимка: Информационна агенция "Фокус"
Скопие. Храсти и гъста трева има по жп линията на Деве Баир, където трябва да минава влака от Скопие за София, пише днес македонският вестник ”Дневник”. Изданието посочва, че там трябва да бъде изкопан тунел, който България вече го е пробила половината. Според вестникът разглеждането на жп линията от българска страна поставяло въпроса дали тя може да послужи, ако Македония построи своята част. Жители на Гюешево заявявали, че от тяхното село до Кюстеднил се пътувало цели три часа, въпреки че е само 25 км. Релсите били стари и влакът не можел да върви повече от 20 към на час. За да се подобри трябва да бъде изградена нова жп линия.

Източник: Фокус
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот vlado » Пон Мар 10, 2014 11:03 am

Крадецът вика дръжте крадеца! Та така и със съседите - наченаха нещо дето не се знае кога ще се случи цялото и вече поглеждат наставнически и с укор към нас - това ни било, онова ни било. Ми, хайде, направете вашето, пък тогава гледайте чуждото, господа!
vlado
 
Мнения: 766
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот stankos » Пон Мар 10, 2014 2:47 pm

Нали ! При нас поне се движи нещо ! :lol:
Аватар
stankos
 
Мнения: 464
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот Administrator » Сря Апр 09, 2014 10:19 am

До 2022 г. влак ще свързва България и Македония

Това обяви македонският министър на транспорта и съобщенията Миле Янакиески

по статията работи: Цанка Донкова | 08.04.2014

Железопътната връзка с България ще стане реалност до 2022 г. Това обяви македонският министър на транспорта и съобщенията Миле Янакиески по време на честването на 141 години от създаването на Македонските железници, предаде агенция МИА.

"Мое и на правителството желание е през 2022 г. да започне движението на влакове между Македония и България. Този проект вече се реализира. Започна изграждането на първата отсечка от Куманово до Беляковце и осигурихме пари и за останалите две отсечки", посочи министърът.

По-рано днес пък за пръв път пробно мина пътнически влак по Дунав мост 2. Той направи по един курс в двете посоки със скорост 110 км/ч. Изпитанието бе проведено и с тласкач за товарни композиции.

Предвижда се до края на годината да започне редовното преминаване на пътнически композиции - от БДЖ вече има намерение за пускане на международна линия от София през Видин до Будапеща, а румънските железници обмислят влак от Крайова до Видин.

Източник: Inews.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот assen » Сря Апр 09, 2014 10:34 pm

Administrator написа:До 2022 г. влак ще свързва България и Македония

А после? :lol: :lol: :lol:
Журналистите да вземат да научат малко български език, а?
assen
 
Мнения: 104
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:26 pm

Следваща

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта

cron