Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Информация и дискусии за електрическите локомотиви и ЕМВ на БДЖ и частните превозвачи. Разпределение на подвижен състав по депата, технически характеристики, завършени модернизации. Предимства и недостатъци, експлоатация. Информация и предложения за нов и поръчан подвижен състав.

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот Димитър Деянов » Пон Апр 02, 2018 8:11 am

semafor написа:Интересно ми е също и друго - преди години си спомням, че такива указателни табели като сегашните се слагаха и на пътническите влакове, а после тази практика явно е престанала. Моят въпрос е защо?

И сега трябва, както е по Инструкцията за сигнализация :
Краят на всички категории пътнически влакове задължително се сигнализират с табели (или диск, както е сега), само в два случая :
1. Ако последният вагон на влака няма конструктивно предвидени червени сигнални светлини, и
2. Ако последният вагон на влака има такива светлини, но те не са включени или са неизправни - не светят.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 630
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот semafor » Пон Апр 02, 2018 9:42 am

Димитър Деянов написа:
semafor написа:Интересно ми е също и друго - преди години си спомням, че такива указателни табели като сегашните се слагаха и на пътническите влакове, а после тази практика явно е престанала. Моят въпрос е защо?

И сега трябва, както е по Инструкцията за сигнализация :
Краят на всички категории пътнически влакове задължително се сигнализират с табели (или диск, както е сега), само в два случая :
1. Ако последният вагон на влака няма конструктивно предвидени червени сигнални светлини, и
2. Ако последният вагон на влака има такива светлини, но те не са включени или са неизправни - не светят.


Благодаря за пояснението, г-н Деянов. Някой има ли информация какво се случва с 42 184? Последно я виждах на снимки в депо Дупница май спряна от движение. Онзи ден във Фейбук обаче някой каза, че се движела. Кое е вярното в случая - движи ли се или е спряна? :?
semafor
 
Мнения: 218
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот bdz43r » Пон Апр 02, 2018 12:36 pm

Движи се от поне 2 месеца.
bdz43r
 
Мнения: 3160
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот bdz44 » Чет Апр 12, 2018 10:21 pm

semafor написа:44 127 вчера вече се мъдреше из Фейсбук. И тя ли е от ремонтираните в Румъния? Изглежда добре поне външно, а как върви ще се види с времето иначе това с тези дълги номера отпред е такава грозна работа, че ужас направо.....
44 127 e зле - няма реостат, кноровите ръкави не стават, климатиците не работят и още и още.. :(
Аватар
bdz44
 
Мнения: 44
Регистриран на: Сря Авг 30, 2017 8:30 pm
Местоположение: На релсите.

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот didoman » Сря Сеп 19, 2018 9:13 am

Днес "Слънчев бряг" беше с банана 44002, 4 вагона 50 и бистро. Бананите до 130 км/ч ли са?
didoman
 
Мнения: 2
Регистриран на: Пон Юли 29, 2013 9:27 pm

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот Spass237 » Пон Сеп 24, 2018 6:05 pm

didoman написа:Днес "Слънчев бряг" беше с банана 44002, 4 вагона 50 и бистро. Бананите до 130 км/ч ли са?

Да, до 130км/ч са :)
Spass237
 
Мнения: 66
Регистриран на: Нед Юли 02, 2017 2:32 pm

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот lamont8706 » Нед Сеп 30, 2018 5:11 pm

Очевидно нещо става с 46-ците. На Слънчака и вчера, и днес са сложили 44 174. Стараеха се БДЖ ПП да закачат 46-ци, ама явно ги хвана шубето да не окапят всичките. Дано поне да са в ремонт.
lamont8706
 
Мнения: 15
Регистриран на: Пон Юли 24, 2017 3:41 pm

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот bdz43r » Пон Окт 01, 2018 10:17 pm

Ти се радвай, че изобщо се е движил, че Дианата и Янтрата ги отмениха по липса на локомотиви.
А от 46 200 до преди 2-3 дни се движеше само една. Сега са две, ама има устойчива тенденция да умрат всичките скоро, а тия, които се движат, се разпадат по пътя.
bdz43r
 
Мнения: 3160
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот Spass237 » Сря Мар 06, 2019 11:02 pm

В бизнес плана за 2019 г. на БДЖ е заложено капиталовите инвестиции за подобравяне на предлаганата услуга за превоз на пътници да бъдат в размер на над 71 милиона лева. От тях 65 млн. лв. са планирани само за подобряване на състоянието на подвижния състав.

Предварителните данни за 2018 г. в „БДЖ - Пътнически превози” ЕООД показват, че през 2018 г., приходите на дружеството се формират от 51 млн. лв. продажби, 10.4 млн. лв. компенсации и 175 млн. лв. субсидия, или общо 236.4 млн. лв., което е с 2.7 млн. лв. под планираните. Оперативните разходи са в размер на 215.2 млн. лв., с 10 млн. лв. по-малко от предвидените, като реализираната икономия е от разходи за външни услуги и енергия.

Като резултат дружеството за първи път от 6 години ще излезе на нетна печалба, в размер на близо 1 млн. лв.

Броят на превозените пътници се задържа за трета поредна година на нивото около 21 милиона (най-ниското за последните 10 години), с леко увеличение от 184 хил. пътника, като разпределението на пътникопотока е в следните направления:

• Дълги линии (транснационални маршрути): 26 влакови маршрута, които превозват 16% от пътниците и осигуряват 49% от приходите при среден приход от билет 9.64 лв.

• Крайградски линии до 100 км (обслужвани от мотрисни влакове ДМВ и ЕМВ): 343 влакови маршрута, които превозват 38% от пътниците и осигуряват 12% от приходите при среден приход от билет 0.34 лв.

• Останалите 197 влакови маршрута превозват 46% от пътниците и осигуряват 38% от приходите, при среден приход от билет 1.27 лв.

Капиталовата програма през 2018 г. изостава силно – от планирани над 46 млн. лв., за ремонтна дейност са изразходвани малко повече от 8 млн. лв., което е довело до добре известните проблеми с осигуряването на Графика за движение на влаковете.

За 2019 г. капиталовите инвестиции са в размер на над 71 милиона лева, от които 65 млн. лв. само за подобряване на състоянието на подвижния състав. Тук са включени обществени поръчки за изпълнение на подемни ремонти на 20 локомотива и капитални ремонти на още 30 локомотива, както и стартиране на ремонта на дизеловите и електромотрисните влакове „Сименс”. Предстои и оптимизиране на текущата програма за ремонт на вагони като е предвидено през годината да бъде извършен капитален ремонт на общо 61 вагона и среден ремонт на още 98 вагона.

През 2019 г. е планиран ръст на превозените пътници с 2,6% (545 хил.), което ще доведе до увеличение на директните приходите от продажби с почти 2 млн. лв. Субсидията по договора за обществената услуга с държавата се запазва в същия размер от 175 млн. лв.

Планираните оперативни разходи също се увеличават с 3 млн. лв. до 218 млн. лв., основно поради увеличението на минималната работна заплата и цените на енергоносителите.

Намалението на печалбата се компенсира от увеличението на приходите от продажба на неоперативни ДМА и отпадъчен скрап, в резултат на което нетната печалба се подобрява от 910 хил. лева за 2018 г., на 3.730 млн. лева по бюджет за 2019 г.



В статията пише, че бдж ще ремонтира 50 локомотива (става въпрос за серии 44 и 45) и ще прави нещо по въпроса с ремонта на сименсите. Някой знае ли нещо повече по въпроса с ремонта на мотрисите "Сименс"? Има ли обявена поръчка?
Spass237
 
Мнения: 66
Регистриран на: Нед Юли 02, 2017 2:32 pm

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот mitko08888 » Чет Мар 07, 2019 8:34 am

0.34 лв. от билет. Естествено че ще е такова състоянието и услугата.
mitko08888
 
Мнения: 126
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:17 pm

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот bdz43r » Чет Мар 07, 2019 12:03 pm

В крайградските превози това е заради картите.
Любопитно е, че 16% от пътниците осигуряват цели 49% от приходите. Това означава, че подобряване на далечните превози е от най-съществено значение, а в същото време те са най-зле - най-чести и най-големи закъснения, най-скапан подвижен състав, най-голяма разлика във времето спрямо другите видове транспорт...
bdz43r
 
Мнения: 3160
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот stankos » Пет Мар 08, 2019 11:46 am

bdz43r написа:В крайградските превози това е заради картите.


Логично е да се сподели и прихода от абонаментни карти.
Аватар
stankos
 
Мнения: 442
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот mitko08888 » Пет Мар 08, 2019 6:45 pm

Нищо логично не виждам, ако ще и от Банкя до София да е пътуването, приходът да е 0.34 лв. на човек.
mitko08888
 
Мнения: 126
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:17 pm

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот bdz43r » Съб Мар 09, 2019 5:28 pm

За тримесечна карта с намаление е нормално. Редовният билет е 1 лв, но едва ли някой би пътувал всеки ден с такъв.
Горе-долу така е и с градския транспорт, с тази разлика, че за влака всеки може да си купи намаление, а не само определени групи.
bdz43r
 
Мнения: 3160
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Предишна

Назад към Електрически локомотиви и ЕМВ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта