24-та линия

Информация за състоянието на гарите и спирките.
Историческа информация за развитието на железния път, гари, спирки, тунели, мостове, сигнализации и др.
Информация за състоянието на закрит и неизползван железен път. Информация за индустриални клонове.

24-та линия

Мнениеот Димитър Деянов » Съб Ное 25, 2017 9:29 pm

Преди 90 години е завършена и предадена за експлоатация железопътната линия Левски - Ловеч (47.2 км). Тя излиза от западната страна на гара Левски, така че да образува с построената вече железница към Свищов (излизаща от противоположната източна страна на гара Левски) една цяла ж п линия Свищов - Левски - Ловеч. Идеята е била по-нататък да достигне до Троян и след пробиването на тунел под Стара планина да се свърже с бъдещата Подбалканска линия и Пловдив, като по този начин се създаде една нова много удобна ж п връзка между Северна и Южна България, а защо не и по-нататък през Родопите и с Бяло море.
Линията Левски - Ловеч е открита на 20 ноември 1927 г. от цар Борис III, който прерязва лентата и лично подкарва специалния влак от гара Левски към Ловеч. Местното население с голямо нетърпение очаква този момент. Нетърпението произлиза от факта, че насроченият още преди 12 години (на 31 август 1915 г.) търг за нейното изграждане, не се е състоял, заради влизането на България в Първата световна война (24 август 1915 г.). Строителството започва чак в края на 1921 г., с активното участие на местното население, което избира строителен комитет. Строителният комитет проявява голяма активност, която не отслабва през цялото време, докато се реализира стоежа. Участието на местното население под най-различни форми: земно-изкопни работи, превоз на материали, финансови средства и др., се изразява в 24 % от цялата стойност на линията.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 594
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: 24-та линия

Мнениеот assen5 » Вто Ное 28, 2017 11:13 am

Благодаря за информацията!
Аватар
assen5
 
Мнения: 148
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 6:01 pm

Re: 24-та линия

Мнениеот railjet » Вто Ное 28, 2017 2:44 pm

24-та линия е трябвало да бъде Плевен-Ловеч-Троян, като сегмент от потенциална ос север-юг Турну Магуреле- Никопол-Ясен-Плевен-Ловеч-Троян-Кърнаре-Карлово-Пловдив.
railjet
 
Мнения: 7789
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: 24-та линия

Мнениеот Димитър Деянов » Сря Окт 31, 2018 11:06 am

На днешния ден преди 70 години ( 31 октомври 1948 г.) е открита тържествено и въведена в експлоатация железопътната линия Ловеч – Троян.
Началото на строителството е поставено през 1929 г. Изгражда се като местна железница с трудова повинност от населението до 1934 г., когато строежът е спрян. Строителството е подновено през 1946 г., отново с трудова повинност и бригадирски труд. Последните 800 метра горно строене са положени на 24 октомври 1948 г. и на тази дата работните влакове достигат до гара Троян.
Интересното е, че по настояване на инициативния комитет, излъчен от родолюбивото местно население, линията е официално открита с първия изцяло произведен в България, два месеца по-рано, локомотив 48.04 и е осъществено, въпреки необходимостта от преодоляването на редица трудности от технически и експлоатационен характер.
Локомотив  48.04.jpg
Локомотив 48.04.jpg (99.19 KiB) Прегледано 123 пъти

Както е известно, локомотивите серия 48 нямат въздушна помпа и инсталация за командване автоматичната спирачка на влака, а са съоръжени само с парна и ръчна спирачки. Официалният влак, който е докаран до Ловеч с други локомотиви, е закаран от Ловеч до Троян само с локомотив 48.04, като влаковите спирачки са обслужвани „на ръка” от спирачи, а локомотивът е използвал парната си спирачка. Влакът е върнат по същия начин, обратно от Троян до Ловеч, при което локомотивът е пътувал заден ход. Тези подробности научих през 1960 г. лично от Иван Ковачев – зам. н-к депо София по Експлоатацията, който е бил през 1948 г. машинист на лок. 48.04 при откриването на линията Ловеч – Троян.
Както се вижда от публикациите по откриването на линията по онова време, железничарите изпълняват с чест задачата и всичко минава „гладко”, без някой да разбере за трудностите, които е трябвало да преодоляват.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 594
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm


Назад към Инфраструктура / Railway Infrastructure

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта

cron