Интермодални превози

Тук може да публикувате материали от медииите и вашите мнения по тях свързани с реализирането на настоящи и бъдещи проекти от българските железници по Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013, програма ИСПА, проекти по Connecting Europe Facility (Механизъм за свързана Европа), програма "Марко Поло" на ЕС, TEN-T проекти и др. без софийския метрополитен

Интермодални превози

Мнениеот Димитър Деянов » Нед Мар 04, 2018 10:13 am

Мнениеот bdz44 » Пет Мар 02, 2018 10:46 pm
г-н Деянов, само с едно не мога да се съглася. Частната компания ''Pimk Rail'' превозва полуремаркета именно от Тодор Каблешков.

Уважаеми bdz44,
Зная, че ''Pimk Rail'' има около 20 чифта "джобни" вагони за превоз на полуремаркета, произведени във ВЗ Септември и тези вагони (или част от тях) първоначално, работеха по релации между Русе и Западна Европа. Зная, че ''Pimk Rail'' вземаха на концесия терминала до гара Т. Каблешков, но не знаех, че го използва по предназначение.
Ако имате наблюдение, моля споделете: по колко полуремаркета се товарят/разтоварват там ? Това редовен процес ли е и в каква посока се превозват?
Аз поне, не съм виждал влак с полуремаркета да преминава през София.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 589
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Интермодални превози

Мнениеот diesel07 » Нед Мар 04, 2018 10:17 am

diesel07
 
Мнения: 377
Регистриран на: Сря Фев 12, 2014 5:22 am

Re: Интермодални превози

Мнениеот Spass237 » Нед Мар 04, 2018 1:05 pm

В статията пише,че това е единствения товарен влак в България,който да се движи с 100км/ч, което мисля че не е вярно. Освен това не би ли трябвало да го пуснат да се движи с 120км/ч м/у Крумово и Свиленград по новата линия :?:
Spass237
 
Мнения: 60
Регистриран на: Нед Юли 02, 2017 2:32 pm

Re: Интермодални превози

Мнениеот bdz44 » Пон Мар 05, 2018 12:44 am

Димитър Деянов написа:Мнениеот bdz44 » Пет Мар 02, 2018 10:46 pm
г-н Деянов, само с едно не мога да се съглася. Частната компания ''Pimk Rail'' превозва полуремаркета именно от Тодор Каблешков.

Уважаеми bdz44,
Зная, че ''Pimk Rail'' има около 20 чифта "джобни" вагони за превоз на полуремаркета, произведени във ВЗ Септември и тези вагони (или част от тях) първоначално, работеха по релации между Русе и Западна Европа. Зная, че ''Pimk Rail'' вземаха на концесия терминала до гара Т. Каблешков, но не знаех, че го използва по предназначение.
Ако имате наблюдение, моля споделете: по колко полуремаркета се товарят/разтоварват там ? Това редовен процес ли е и в каква посока се превозват?
Аз поне, не съм виждал влак с полуремаркета да преминава през София.
Грубо казано 30тина полуремаркета се товарят. Всеки петък влакът тръгва за Турция като минава през Шумен и Търговище. Събота влакът разтоварва и потегля обратно за България. При частника нема лабаво, както се казва. :mrgreen:
Аватар
bdz44
 
Мнения: 44
Регистриран на: Сря Авг 30, 2017 8:30 pm
Местоположение: На релсите.

Re: Интермодални превози

Мнениеот mitko08888 » Пон Мар 05, 2018 8:53 am

От Т.Каблешков през Шумен и Търговище, за Турция?
mitko08888
 
Мнения: 124
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:17 pm

Re: Интермодални превози

Мнениеот stankos » Пон Мар 05, 2018 9:40 am

Защо не се използва по-близък до границата терминал ? Този на Драгоман примерно ! Каква е логиката камионите да пътуват до средата на страната и там да се товарят на влак ? Имат си някаква причина , ама каква ?
Аватар
stankos
 
Мнения: 431
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Re: Интермодални превози

Мнениеот bdz44 » Пон Мар 05, 2018 1:49 pm

mitko08888 написа:От Т.Каблешков през Шумен и Търговище, за Турция?
Да
stankos написа:Защо не се използва по-близък до границата терминал ? Този на Драгоман примерно ! Каква е логиката камионите да пътуват до средата на страната и там да се товарят на влак ? Имат си някаква причина , ама каква ?
Просто на Търговище влакът товари от ''Шишеджам'' ;) А и камионите се товарят от Тодор Каблешков.
Аватар
bdz44
 
Мнения: 44
Регистриран на: Сря Авг 30, 2017 8:30 pm
Местоположение: На релсите.

Re: Интермодални превози

Мнениеот Димитър Деянов » Пон Мар 05, 2018 10:23 pm

diesel07 написа:http://www.monitor.bg/a/view/27307-%D0% ... %B8%D1%8F/

Да разбираме ли, че тези два влака седмично, за които съобщава пловдивския Монитор от 5 март 2018 г., са други (нови), освен влака, който пътува през Шумен и Търговище ?
Ако е така, собствените "джобни" вагони на фирмата ще са недостатъчни и вероятно ще се използват и други (чужди). Интересно е, дали ''Pimk Rail'' превозва само собствените полуремаркета или и други ? И какъв е реда (организацията) в терминалите Т.Каблешков и Черкезкьой, ако тези влакове товарят/разтоварват и на двете места ?
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 589
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Интермодални превози

Мнениеот bdz43r » Вто Мар 06, 2018 1:14 am

Spass237 написа:В статията пише,че това е единствения товарен влак в България,който да се движи с 100км/ч, което мисля че не е вярно. Освен това не би ли трябвало да го пуснат да се движи с 120км/ч м/у Крумово и Свиленград по новата линия :?:
Да, не е вярно.
ДБШ и RCC също имат влакове за 100 км/ч, но все пак за сега са рядкост.
bdz43r
 
Мнения: 3148
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Интермодални превози

Мнениеот Spass237 » Вто Мар 06, 2018 9:10 am

bdz43r написа:
Spass237 написа:В статията пише,че това е единствения товарен влак в България,който да се движи с 100км/ч, което мисля че не е вярно. Освен това не би ли трябвало да го пуснат да се движи с 120км/ч м/у Крумово и Свиленград по новата линия :?:
Да, не е вярно.
ДБШ и RCC също имат влакове за 100 км/ч, но все пак за сега са рядкост.

А нали уж казваха,че по тези скоростните трасета като това за Свиленград ТВ ще могат да де движат с 120км/ч?
Spass237
 
Мнения: 60
Регистриран на: Нед Юли 02, 2017 2:32 pm

Re: Интермодални превози

Мнениеот stankos » Вто Мар 06, 2018 8:57 pm

bdz44 написа:
mitko08888 написа:От Т.Каблешков през Шумен и Търговище, за Турция?
Да
stankos написа:Защо не се използва по-близък до границата терминал ? Този на Драгоман примерно ! Каква е логиката камионите да пътуват до средата на страната и там да се товарят на влак ? Имат си някаква причина , ама каква ?
Просто на Търговище влакът товари от ''Шишеджам'' ;) А и камионите се товарят от Тодор Каблешков.


:shock: Нещо съвсем се обърках ! Товарят празни полуремаркета на Тодор Каблешков и после същите ги пълнят в Търговище ?
Аватар
stankos
 
Мнения: 431
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Re: Интермодални превози

Мнениеот bdz44 » Сря Мар 07, 2018 12:12 am

stankos написа:
bdz44 написа:
mitko08888 написа:От Т.Каблешков през Шумен и Търговище, за Турция?
Да
stankos написа:Защо не се използва по-близък до границата терминал ? Този на Драгоман примерно ! Каква е логиката камионите да пътуват до средата на страната и там да се товарят на влак ? Имат си някаква причина , ама каква ?
Просто на Търговище влакът товари от ''Шишеджам'' ;) А и камионите се товарят от Тодор Каблешков.


:shock: Нещо съвсем се обърках ! Товарят празни полуремаркета на Тодор Каблешков и после същите ги пълнят в Търговище ?

Е чак такива подробности не знам, но едва ли...Има пълни полуремаркета и от Ткл, но и на Търговище товарят.
Аватар
bdz44
 
Мнения: 44
Регистриран на: Сря Авг 30, 2017 8:30 pm
Местоположение: На релсите.

Re: Интермодални превози

Мнениеот bdz44 » Сря Мар 07, 2018 12:13 am

п.с тая вечер в 21 ч. е потеглил влак на Пимк от Търговище.
Аватар
bdz44
 
Мнения: 44
Регистриран на: Сря Авг 30, 2017 8:30 pm
Местоположение: На релсите.

Re: Интермодални превози

Мнениеот Димитър Деянов » Сря Мар 07, 2018 10:12 pm

От вчера „ПИМК Рейл” пусна и обещания втори влак за седмица, натоварен с полуремаркета по релацията Т. Каблешков – Черкезкьой – Т.Каблешков. Пълният оборот отиване и връщане е 48 часа, което прави спокойно възможни два курса седмично. За сега фирмата работи с 17 чифта “джобни” вагона – тези които бяха поръчани и произведени от ВЗ Септември, затова във всички съобщения и клипове се споменава за превозът на по 34 полуремаркета на курс. От снимката се вижда, че се товарят не само полуремаркета на фирмата, а и на други товародатели.

640_147519.jpeg
640_147519.jpeg (95.84 KiB) Прегледано 1709 пъти

По съобщение от „ПИМК Рейл” интересът към тези превози на различни товародатели е голям. За това фирмата подготвя и пускането на влак превозващ полуремаркета до Австрия през Сърбия, а така също и по вътрешната релация Т. Каблешков – Бургас – Т.Каблешков.

В същото време държавният превозвач БДЖ ТП, който по презумпция би трябвало да осъществява най-голям дял от товарните превози у нас, няма в парка си нито един “джобен” вагон (ако греша поправете ме !), а изпълнителният директор на Холдинг БДЖ, на въпрос от журналист за превоза на камиони и полуремаркета, отговаря, че “... чакат, ако някой прояви интерес към такива превози, тогава ще ги развиват “. Направете си извода сами.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 589
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Интермодални превози

Мнениеот stankos » Чет Мар 08, 2018 10:35 am

Това е като да лежиш под крушата и да чакаш да ти падне в устата ! Сега с въвеждането на ТОЛ такси за тежкотоварните автомобили този вид превози би станал доста по-атрактивен.Жалко, че Сърбия и Румъния много забавят движението по релацията към Централна и Западна Европа !
Аватар
stankos
 
Мнения: 431
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Re: Интермодални превози

Мнениеот Димитър Деянов » Чет Апр 05, 2018 8:32 pm

В Седмичния бюлетин "ТРАНСПОРТ"- брой 201 / година VI, се появи следното съобщение :

Изкарват стотици TIR-ове от шосетата ! Пловдивски гигант пуска влак и до Австрия.
Небивал интерес в турската индустрия предизвика директната ж п връзка между Пловдив и Черкезкьой. От близо месец през Интермодалния терминал "Тодор Каблешков" се изпълняват курсове между България и Турция с влакова композиция от 34 вагона и 1400 тона товар в едната посока. Само две седмици бяха нужни, за да тръгне и втори влак, а от "ПИМК Реил" подготвят и трети курс до Турция.

А това е илюстрацията към съобщението
PIMK Reil - 1.jpg
PIMK Reil - 1.jpg (127.95 KiB) Прегледано 1356 пъти

Във връзка с горното, има ли някой впечатление, дали се движат редовно тези влакове, които бяха пуснати в началото на март 2018 г. ? Тук се говори за трети курс (вероятно на седмица) до Турция, как ще стане това само с една композиция от 34 (17 съчленени) джобни вагона ?
Любопитно е, защото ПИМК Реил е всъщност, първия превозвач, който извършва редовни интермодални превози в България.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 589
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Интермодални превози

Мнениеот Димитър Деянов » Вто Апр 24, 2018 9:30 pm

Никой не сподели непосредствени наблюдения за редовните интермодални превози на PIMK Rail между България и Турция.
Оказа се, че с единствената собствена композиция от 34 (17 съчленени) "джобни" вагона, само месец след пускането на първите влакове с ТIR-ови полуремаркета по релацията Т.Каблешков - Черкезкьой - Т.Каблешков, фирмата PIMK Rail вече извършва по три курса седмично.
От сайта на частния превозвач научаваме: "Влакът на PIMK Rail предизвика истински фурор в Турция. Вече се движи и трети курс. Влакът тръгва от Черкезкьой всеки понеделник, сряда и събота в 18 часа и пристига в Т.Каблешков в 9 часа следващия ден, а от Т.Каблешков тръгва всеки вторник, петък и неделя също в 18 часа и пристига в Черкезкьой в 9 часа на следващия ден. По този начин всяка седмица над 200 ТIR-а и 8400 тона товари са прехвърлени от шосетата на железопътен транспорт." Това а се казва рационално използване на наличния подвижен състав !
В сравнение с общия брой ТIR-ове, които се движат в страната това не е много, но това е първата "лястовица". Фирмата подготвя такива превози у нас до Бургас, а и до Австрия. Това е всъщност новото, което се случва по нашата ж п мрежа. Трябва да го следим и подкрепяме с каквото можем.
Интересът за такива превози е много голям и ще порасне неимоверно след въвеждането на тол-таксите по нашите шосета. Питам, къде са БДЖ товарни превози ? Зная, че нямат съответния подвижен състав. Защо нямат ? Защо до сега не договориха поне да превозват транзитно преминаващи през нашата страна интермодални влакове, а междувременно да си набавят и "джобни" вагони ?
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 589
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Интермодални превози

Мнениеот semafor » Сря Апр 25, 2018 9:34 am

Димитър Деянов написа:Никой не сподели непосредствени наблюдения за редовните интермодални превози на PIMK Rail между България и Турция.
Оказа се, че с единствената собствена композиция от 34 (17 съчленени) "джобни" вагона, само месец след пускането на първите влакове с ТIR-ови полуремаркета по релацията Т.Каблешков - Черкезкьой - Т.Каблешков, фирмата PIMK Rail вече извършва по три курса седмично.
От сайта на частния превозвач научаваме: "Влакът на PIMK Rail предизвика истински фурор в Турция. Вече се движи и трети курс. Влакът тръгва от Черкезкьой всеки понеделник, сряда и събота в 18 часа и пристига в Т.Каблешков в 9 часа следващия ден, а от Т.Каблешков тръгва всеки вторник, петък и неделя също в 18 часа и пристига в Черкезкьой в 9 часа на следващия ден. По този начин всяка седмица над 200 ТIR-а и 8400 тона товари са прехвърлени от шосетата на железопътен транспорт." Това а се казва рационално използване на наличния подвижен състав !
В сравнение с общия брой ТIR-ове, които се движат в страната това не е много, но това е първата "лястовица". Фирмата подготвя такива превози у нас до Бургас, а и до Австрия. Това е всъщност новото, което се случва по нашата ж п мрежа. Трябва да го следим и подкрепяме с каквото можем.
Интересът за такива превози е много голям и ще порасне неимоверно след въвеждането на тол-таксите по нашите шосета. Питам, къде са БДЖ товарни превози ? Зная, че нямат съответния подвижен състав. Защо нямат ? Защо до сега не договориха поне да превозват транзитно преминаващи през нашата страна интермодални влакове, а междувременно да си набавят и "джобни" вагони ?


Първо, това не се случи, защото в БДЖ като цяло цари пълна анархия и тотална незаинтересованост от настоящето и бъдещето на железницата. Болшинството от служителите в тази система не се интересуват от нея и нейното добруване, а от това да си взимат заплатката по възможност скатавайки се и вършейки възможно най-малка работа. Това се дължи на неглижирането на железниците от най-високо ниво в държавата. Когато ти са не се интересуваш от опазването и правилното управление и развитие на собствените си активи, то няма кой друг да го направи. За тези вагони и интермодалните превози се говори от поне 15-20 години че и повече. Резултат - нулев. Освен това такива превози биха влели свежи пари в БДЖ което пък ще попречи на нечии интереси както от сектора на рейсаджиите така и на други. Подобни пари биха модернизирали железниците както по отношение на инфрата така и на ТПС, а това ще е трън в очите на мнозина. Въобще темата е почти необятна за жалост.
semafor
 
Мнения: 211
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Интермодални превози

Мнениеот Димитър Деянов » Чет Май 17, 2018 9:18 am

Ако досега беше организиран с достатъчен обем, превозът на TIR-ови полуремаркета с влакове-совалки, по главната дестинация Западна Европа - Турция (Близкия Изток) - Западна Европа, днес нямаше да има протести на автомобилните превозвачи, защото шофьорите и влекачите им щяха да работят на по-къси разстояния около интермодалните терминали, а полуремаркетата ще изминават по-дългите разстояния по релси.
Пропуснато е златно време от чиновниците в Мин. на транспорта, Холдинг БДЖ и БДЖ - Товарни превози, през което време можеше да се направят още няколко интермодални терминала и да се набави необходимият парк от "джобни" вагони. Досега можеше да се предложи на транспортния пазар и организира движението на няколко такива композиции, които да циркулират натоварени с полуремаркета през няколко държави, като изминават маршрути от по 1000 - 3000 км. и да печелят от най-привлекателната част на транспортния процес - транзита. Сега това сигурно ще го направят други ж п администрации (може и частни ж п превозвачи), а БДЖ : "...ще чакат, ако някой ги попита (прояви интерес) за такива превози, тогава да ги развиват." Такава е нашата практика при ж п превозите.
Сега вече няма подобни практики. Сега никой не чака да го питат, ами се хваща за работа ! Борбата за пазарен дял (пазарна ниша) във всяка човешка дейност е безкомпромисна. Това важи с пълна сила и за транспорта !
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 589
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Интермодални превози

Мнениеот Димитър Деянов » Пон Май 28, 2018 8:30 pm

От оскъдната информация, с която разполагаме, можем да направим извода, че частнаият ж п превозвач PIMK Rail разполага вече с 4 (3) мощни влакови локомотива : два Vectron-а (№ 80 962 и № 192 962) – много се съмнявам дали това не е една и съща машина, преномерирана, тогава един Vectron и два дизел-електрически серия 07 (№ 07 077 и № 07 086), с които извършва интермодални и други товарни превози.
Нямаме обаче никаква информация от независим (страничен) източник (наблюдател), който да потвърди, дали се движи редовно композицията от „джобни” вагони на същия превозвач, по релацията Т. Каблешков – Черкезкьой (Турция) - Т. Каблешков, до колко е натоварена (уплътнена) с TIR-ови полуремаркета, в едната и другата посока.
Интересът на нас – железничарите към интермодалните превози на тази частна фирма е голям, не само защото това е първият превозвач в България, който извършва такива, а защото искаме колкото може повече тези превози да се развиват, да обхващат и още други релации, включително такива зад граница. Защото, да не забравяме, че основните приходи на всяка железница се генерират от товарните превози.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 589
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Следваща

Назад към Европейски програми и проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта