Интермодални превози

Тук може да публикувате материали от медииите и вашите мнения по тях свързани с реализирането на настоящи и бъдещи проекти от българските железници по Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013, програма ИСПА, проекти по Connecting Europe Facility (Механизъм за свързана Европа), програма "Марко Поло" на ЕС, TEN-T проекти и др. без софийския метрополитен

Re: Интермодални превози

Мнениеот vlado » Сря Май 30, 2018 12:36 pm

В сайта на фирмата пише, че оперира с четири локомотива - един електровоз и три дизелови локомотива.
vlado
 
Мнения: 735
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Интермодални превози

Мнениеот Димитър Деянов » Чет Юли 12, 2018 9:54 pm

ПИМК ПЛАНИРА ДА ЗАЛАГА ПОВЕЧЕ НА Ж П ТРАНСПОРТА

Транспортната фирма ПИМК планира занапред да залага все повече на ж п транспорта. Чрез дъщерните си компании "Терминали" ЕАД и "ПИМК Рейл" тя инвестира 9 млн. лв. в собствен локомотив и 36 електрифицирани джоб-вагона ЕLWAG. Това й позволи да осъществява собствени интермодални превози, превозвайки около 200 ТIR-a седмично с товар от 2800 тона в двете посоки между ИМТ Пловдив (за който спечели 27-годишна концесия) и терминала в Черкезкьой, Турция. През май 2018 г. компанията стартира пробни превози и до Велс, Австрия (два пъти седмично), а най-новият й интермодален маршрут е между Пловдив и Бургас, което ще ограничи движението на тежки камиони по АМ "Тракия".
(сп. Железопътен транспорт - бр. 6 / 2018 г.)

PIMK Rail.jpg
PIMK Rail.jpg (226.68 KiB) Прегледано 430 пъти
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 594
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Интермодални превози

Мнениеот semafor » Пет Юли 13, 2018 3:22 pm

Статията не е точна. ПИМК имат и поне 2 локомотива 07 серия закупени на старо от БДЖ, ремонтирани и превозващи товари в момента. Също така имат и други вагони не само "джобни". Другите който съм виждал поне на снимки са от типа Fals за превоз на насипни товари. Това е печеливш бизнес и хората правилно са се ориентирали. Мързелите от Зандана не искат да си размърдат дебелите Д-та и да спечелят някой лев и заслужено ще фалират родния жп.превозвач. Най-красиво ще стане когато и други оператори започнат да превозват ТИР-овете транзит през България и на Бойко магистралите опустеят, а той и Нанков ще чакат от тях тол такси да събират :lol: :lol:
semafor
 
Мнения: 212
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Интермодални превози

Мнениеот mitko08888 » Пет Юли 13, 2018 6:29 pm

Не знам защо "забравяте" че PIMK имат 1000 полуремаркета, 1100 влекача, 150 големи хубави камиона за насипни товари, 130 големи камиона за живи животни, 100 големи камиона-цистерни, 150 хладилни камиона и т.н. И това им е основната дейност. И чак тогава идва жп превозите, с които си оптимизират някои техни си натоварени направления.
Аналогично, и другите частни превозвачи са създадени с ясната цел какво и къде ще возят.
Не може да има такова животно - държавен превозвач - който да върши тази дейност по добре от частен такъв. Просто защото това не е задача на държавта, която и да е тя. Държавата може единствено да осигурява и поддържа качествена инфраструктура, и да взима пари за ползването на нещо, което така или иначе вече е напарвено по времето на държавния монопол.
mitko08888
 
Мнения: 124
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:17 pm

Re: Интермодални превози

Мнениеот Димитър Деянов » Нед Юли 15, 2018 9:29 pm

mitko08888 написа:Мнение от mitko08888 » Пет Юли 13, 2018 6:29 pm
Не знам защо "забравяте" че PIMK имат 1000 полуремаркета, 1100 влекача, 150 големи хубави камиона за насипни товари, 130 големи камиона за живи животни, 100 големи камиона-цистерни, 150 хладилни камиона и т.н. И това им е основната дейност. И чак тогава идва жп превозите, с които си оптимизират някои техни си натоварени направления.
Аналогично, и другите частни превозвачи са създадени с ясната цел какво и къде ще возят.
Не може да има такова животно - държавен превозвач - който да върши тази дейност по добре от частен такъв. Просто защото това не е задача на държавта, която и да е тя. Държавата може единствено да осигурява и поддържа качествена инфраструктура, и да взима пари за ползването на нещо, което така или иначе вече е напарвено по времето на държавния монопол.

Вярно е, че ж п превозите не са основната дейност на PIMK, но това е първият превозвач в България, който прецени, че е по-целесъобразно влекачите и шофьорите да обслужват товародатели и товарополучатели в крайните пунктове, а полуремаркетата да изминават основното (дългото) разстояние натоварени на влак. Очевидно, PIMK ще продължи да разширява интермодалните превози. Техните джоб-вагони са универсални, те са електрифицирани, т.е. имат възможност да превозват и хладилни полуремаркета на температурен режим, което показва и бъдещите намерения на фирмения мениджмънт.
Вероятно и други превозвачи ще последват примера на PIMK, но логично беше това най-напред (дори преди PIMK) да го направи БДЖ ТП. Там обаче работата е отчайваща. Какво можем да очакваме от службите в Холдинг БДЖ, когато те, макар и да са в съседни стаи, контактуват помежду си с писма, и например, за сформирането на една обикновена комисия или работна група са им нужни седмици и месеци. Там, въпреки недоимъка, вместо да се полагат усилия и свърши нещо полезно за държавния ж п превозвач, времето се пилее в безделие.
Предполагам, че независимо от това, кои и колко превозвача у нас ще се ориентират по-определено към интермодалните превози, в скоро време и по нашата ж п мрежа контейнерните и интермодалните влакове с TIR-полуремаркета ще тръгнат един след друг, както е сега в редица европейски ж п администрации, защото изгодата от тези превози е безспорно доказана.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 594
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Интермодални превози

Мнениеот semafor » Пон Юли 16, 2018 9:29 am

mitko08888 написа:Не може да има такова животно - държавен превозвач - който да върши тази дейност по добре от частен такъв. Просто защото това не е задача на държавта, която и да е тя. Държавата може единствено да осигурява и поддържа качествена инфраструктура, и да взима пари за ползването на нещо, което така или иначе вече е напарвено по времето на държавния монопол.


Това пък въобще не е вярно и са пълни глупости. В Швейцария, Австрия, Унгария, Германия Ро-Ла влаковете да не би да са собственост на някоя частна фирма и да возят само нейни камиони? Напротив. Почти във всички случаи са собственост на държавния жп.оператор и превозват камионите и ремаркетата на най-различни фирми. Особено що се касае за транзитен трафик, които при нас е "златната кокошка", която БДЖ трябваше да е хванала още преди 20-30 години. Тези глупости за отдръпване на държавата от всякакви дейности и само да се седи със скръстени ръце и да се чака да събираме пари ни доведоха до сегашното положение на разруха и безхаберие. Нали всичко беше разпродадено, приватизирано и тн. понеже държавата била лош стопанин. Е какво стана, що не процъфтяхме? Да сте видяли някой да тича да ни изсипе чувала с парите? Не. Няма и да видите. Сините педе*аси и неолибералите ги говореха тия мантри 20 години и затова стигнахме дъното. Държавата има пълното право като равноправен играч на пазара да създава свои фирми и да работи във всички сфери на стопанския живот в които пожелае. В много развити западни страни едни от най-големите компании са именно държавни или с преобладаващ държавен дял в тях и чрез тях държавата има лостове за корекции на пазара. Дори САЩ си позволяват да го правят така, че се замислете. Нали идеята на пазарната икономика е именно, че всеки има право на достъп до пазара и възможност да развива дейност. Тук основния проблем е липсата на мисъл и желание да се върши работа от много хора наредени по веригата. Като почнем от бай Генчо най-отдолу та стигнем и до черньото и оня рошавия горе в офисите. Досега при малко повече желание, акъл и наличие на специалисти, а не на партийно назначени селяндури, железниците щяха да изглеждат коренно различно. ПИМК се ориентират правилно, защото след въвеждането на тол системата ще пестят страшно много пари от таксите, от осигуровки, шофьори, поддръжка на голям автопарк и тн. преминавайки или превозвайки по-голямата част от товарите си чрез собствен жп.транспорт. Да не говорим, че ще пестят и време понеже знаете какви опашки се получават с ТИР-овете по границите. С въвеждането и на все по-строги изисквания за автомобилния транспорт те ще са подготвени от сега да отговорят на предизвикателствата. БДЖ отдавна трябваше да предлага такава услуга и на база на публично-частно партньорство да създаде мрежа от регионални компании, които да се грижат за довеждащия и отвеждащ транспорт на товарите до интермодалните терминали. Така и за дребния и среден бизнес по места щеше има работа, клиента щеше да си получава и изпраща товара от адрес, и за екологията щеше да е по-добре, и БДЖ щеше да е доста по-добре.
semafor
 
Мнения: 212
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Интермодални превози

Мнениеот mitko08888 » Пон Юли 16, 2018 1:53 pm

Семафор, ще извиняваш ама това което си написал са празни приказки на промит мозък, а и тонът ти ме кара въобще дане влизам в диалог или каквато и да е дискусия с теб.
mitko08888
 
Мнения: 124
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:17 pm

Re: Интермодални превози

Мнениеот semafor » Пон Юли 16, 2018 5:29 pm

mitko08888 написа:Семафор, ще извиняваш ама това което си написал са празни приказки на промит мозък, а и тонът ти ме кара въобще дане влизам в диалог или каквато и да е дискусия с теб.


Хахахаха. Много елементарен начин да се измъкнеш от ситуацията когато нямаш аргументи да обориш казаното. Промит мозък? Добреее. :lol: Явно и ти си точно от тези, които съм визирал горе така, че прав ти път. Продължавай да вярваш в глупости. Теорията, че може да разпродадеш всичко и само да седиш, да чакаш и да събираш пари не работи никъде освен на теория. У нас намира удобна почва поради мързела. Изпробвахме го - еми не работи ама няма кой да го признае понеже ще започнат въпроси за ревизия на прехода и на много хора състоянието ще изгори и ще идат на топло. През това време ПИМК ти показват реално как се правят нещата. Също както и SNCF, SBB, MAV, CD Cargo и още и още. Дори TCDD. Хубаво е да прочетеш как става на запад. Доказани специалисти и хора от системата многократно са изразявали сходни мнения. Колкото до тона на предишното ми мнение - радвай се, че Луиш го няма вече във форума, че тогава щеше да видиш тон и километрични писания ;) Иначе в спора се ражда истината. Жалкото в случая е че тук само чешем клавиатурите, а реалността е друга. Освен това форума е именно мястото за дискусии. Отделно е толкова умрял вече, че пишем 2-3-ма всичко на всичко. хайде стига толкова, че ако има останали модератори ще трябва да чистят и местят след това. Иначе дискусиите са интересно нещо стига да са продуктивни. С квалификации от рода на "празни приказки" и "промит мозък" обаче няма как да стане :!:
semafor
 
Мнения: 212
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Предишна

Назад към Европейски програми и проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron