Нов подвижен състав на БДЖ

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Нов подвижен състав на БДЖ

Мнениеот Administrator » Пон Апр 01, 2019 2:48 pm

Във връзка с рестартирането на проект „Закупуване на нов подвижен железопътен състав за нуждите на БДЖ“, моля всички, които имат мнение по темата да споделят своите идеи и предложения по темата. До сряда (03.04.) трябва да бъдат входирани в БДЖ всички идеи и предложения като всичко, което се напише тук ще се постарая да бъде анализирано и обобщено в едно общо становище.

Споделям накратко личното ми виждане по въпроса като база за идеи, коментари и обсъждания. Според мен трябва да има разделение на подвижния състав на 3 групи:

Група А.: за пътнически и крайградски пътнически влакове;
Група Б.: за бързи влакове;
Група В.: за експресни/ускорени бързи влакове.

В група А - трябва да бъдат закупени мотрисни влакове – електрически и дизелови като скоростта на движение за дизеловите трябва да бъде до 130 км/ч, а на елетрическите до 160 км/ч.

В група Б - трябва да бъде закупен подвижен състав от локомотиви и вагони, като половината от него да може да се движи със 160 км/ч., а другата половина с до 140 км/ч., в т.ч. 5 бистра за скорост от 160 км/ч.

В група В - трябва да бъде закупен подвижен състав с накланящи кошове за скорост от 200 км/ч и съответните бистра за тях.

Моля, за предложения и идеи.
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2421
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Нов подвижен състав на БДЖ

Мнениеот Димитър Деянов » Сря Апр 03, 2019 5:39 pm

Ако искаме да имаме съвременна железница, трябва :
1. Нашите главни линии да се реконструират за допустима скорост - в планинските им участъци за 200 км/час,а в равнините им участъци за 250 км/час.
2. Подвижният състав за пътнически превози за главните линии да се състои от 6 - 8 вагонни комплектни състави, да има конструктивна скорост 280 км/час и да бъде конвенционален тип. Ние няма да можем да поддържаме редовно подвижен състав с накланящи се кошове, дори и от най-простата система.
3. Скорости от 160 км/час може да има по изключение, до следващата реконструкция на съответния участък.
4. Допустими скорости по път от 100 км/час и 130 км/час да се реализират при реконструкцията на второстепенните линии.

Това 160 км/час, което беше заковано за главните линии още, по времето на инж. Милчо Ламбрев и за което всички са се хванали като удавник за сламка, няма никъде аналог в Европа.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 672
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Нов подвижен състав на БДЖ

Мнениеот vlado » Чет Юни 13, 2019 3:08 pm

БДЖ ще разчита на употребявани вагони от Deutsche Bahn

От железницата се надяват до края на годината да се закупят 100 вагона от немската компания


Вероника Тонева 13.06.2019

БДЖ преговаря с германската Deutsche Bahn (DB) за закупуването на около 100 употребявани вагона. Това заяви председателят на Съвета на директорите в „Холдинг–БДЖ“ Григори Григоров по време на общественото обсъждане на плана на българските железници за подновяване на подвижния състав.

Предвижда се вагоните да бъдат купени до края на 2019 г. като в момента се търси вариант как това да се случи, тъй като DB „едва ли ще участва в обществена поръчка“. Вагоните са 15-годишни, повече от 2.5 пъти по-млади от нашия подвижен състав, поддържани са по всички немски стандарти и са съвместими със системата в БДЖ.

Нов подвижен състав до 2023 г.

В плановете на дружеството влиза обявяване на обществена поръчка за нов подвижен състав с капацитет от 4000 седящи места преди края на 2019 г. По думите на Григоров до края на лятото ще се сформира работна група, която ще даде яснота по основните параметри на поръчката. Все още не се знае в каква конфигурация ще бъдат тези 4000 седящи места. Част от неправителствените организации, които участваха на общественото обсъждане, изразиха мнение, че те не трябва да бъдат само мотриси, а да бъдат разделени според различните маршрути и нужди на железницата. По думите на Григори Григоров за дългите направления са по-подходящи вагони, а за средните – мотриси.

„Цента на едно седящо място е около 25 хил. евро, а цялата сума за новия подвижен състава е около 100 млн. евро“, уточни Григоров. „Те могат да бъдат конфигурирани в различни варианти – мотриси, вагони, „пуш-пул“ влакове“, допълни той. Инвестицията няма да бъда направена наведнъж, а ще бъде разсрочена в рамките на 7 години, за да не се затруднява финансовото състояние на БДЖ, обясниха от дружеството.

Още ремонти

Освен това от БДЖ обясниха, че до 2030 г. планират поетапна подмяна на електрическите мотриси Siemens, за чийто ремонт в момента се водят преговори с румънското поделение на „Алстром“ и с унгарската „Щадлер“. Целта на ремонта на 46-те мотрисни влака е да се обезпечи движението по крайградските линии през следващите 12-13 години. Компаниите трябва да изпратят офертите си до 23 юли. Процедурата стартира през януари 2017 г., но и до сега няма избран изпълнител, който да ремонтира 46-те дизелови и електрически мотриси. Според параметрите на поръчката изпълнителят ще получи 137 млн. лв. без ДДС, а договорът ще е със срок от пет години.

Търгът бе съпроводен от доста скандали - още при първото подаване на заявления срокът бе удължен заради подадена жалба от „Жп тракция–София“. Компанията е регистрирана година по-рано – през 2016 г., с капитал от 10 лв. От „Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт“ алармираха за нередности и поискаха преразглеждане на условията, но тогавашният служебен министър на транспорта Христо Алексиев (в кабинета на Огнян Герджиков) не предприе нищо. Според експерти, цитирани от „Биволъ“, стойността на търга е твърде висока.

От БДЖ заявиха, че до края на следващия месец ще публикуват търг за капиталов ремонт на 30 локомотива „Шкода“. Модернизацията на един локомотив струва между 700 хил. и 1 млн. евро. В момента БДЖ води технически консултации с производителя, за да се заложат най-добрите решения, включващи модернизация на локомотивите и възможност за увеличаване на максималната скорост от 130 км/ч до 160 км/ч.

„Ние разполагаме с около 70-80 такива вагона на средна възраст от 40-45 години, които до сега са се ремонтирали изцяло в компанията. Те вече са стигнали до необходимост от капиталов ремонт, който БДЖ няма как да осъществи поради техническа невъзможност“, обясни председателят на Съвета на директорите в „Холдинг–БДЖ“. Предвижда се ремонтите на 30-те локомотива да се случат в рамките на максимум 2 години.

Източник: Economic.bg
vlado
 
Мнения: 755
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Нов подвижен състав на БДЖ

Мнениеот vlado » Пет Авг 23, 2019 4:37 pm

БДЖ ще купува автобуси, които се движат по жп релсите

23 август 2019

БДЖ ще стартира обществена поръчка за доставка на шинобуси (автобуси, движещи се по жп релсите) през септември.

Компанията обмисля да купи около 10 такива превозни средства като алтернатива за влаковете, за които има малко пътници, а в същото време трупат големи експлоатационни разходи. В същото време шинобусите са изключително икономични.

Производителите и клиентите за подобен подвижен състав не са много, но при сегашното трагично състояние на БДЖ би свършил работа. Прилично изглеждащи модели шинобуси имат чешката "Шкода", която е традиционен историчести доставчик на българските железници, и полската ПЕСА, която стъпи у нас с доставката на нови трамваи за градския транспорт в София.

Цената на автобусите върху жп релси с капацитет 60-80 пътници би била от порядъка на 1,5 млн. евро.

Освен за шинобусите през септември се очаква БДЖ да открие още няколко обществени поръчки за нов подвижен състав. Плановете на компанията са да бъдат закупени 5 или 6 нови локомотива с характеристики подобни на "Смартрон" на германския гигант "Сименс", а освен това са проучвани и възможностите за закупуване на пътнически вагони втора ръка от "Дойче Бан". Вероятно бъдещата обществена поръчка ще е за 30 такива второкласни употребявани вагона на цена от порядъка на 30 000 евро за брой. Ако подобна стойност наистина бъде постигната, това определено би спестило огромни средства на жп превозвача, тъй като в момента компанията плаща над 300 000 лева за капитален ремонт на пътническите вагони в завода в Септември.

Освен вагони втора ръка БДЖ ще пусне търг и за 30 чисто нови вагона, чиято единична цена е около 1 млн. евро за брой.

Амбицията на националния превозвач са всички обществени поръчки да бъдат с максимално кратки срокове и доставката на новия подвижен състав да е до 12 месеца.

От БДЖ ще кандидатстват за финансиране от около 80 млн. лева по оперативна програма "Околна среда" за закупуване на нов подвижен състав.

Източник: OffNews
vlado
 
Мнения: 755
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Нов подвижен състав на БДЖ

Мнениеот Димитър Деянов » Пет Авг 23, 2019 9:11 pm

За въвеждането на шинобуси в БДЖ пледирахме много пъти, преди да бъдат закрити ж п линиите Г.Оряховица - Елена, Ямбол - Елхово, Юнак - Старо Оряхово и др. Този подвижен състав може да осигури необходимата значителна честота на движението по такива участъци, за пълноценно обслужване на местното население, при сравнително малки разходи и в същото време по този начин да увеличи потока от пътници към главните линии. Тогава, така и не им увряха главите на тогавашните началници, за своевременно набавяне на такъв подвижен състав.
Сега, ако се осъществи това намерение, може да се използват за увеличаване честотата на движение по къси крайградски маршрути и възстановяване на движението по някои от споменатите по-горе линии, като бързо възвърнат средствата за тяхното закупуване.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 672
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Нов подвижен състав на БДЖ

Мнениеот mitko08888 » Пет Авг 23, 2019 10:05 pm

Интересно кои са тези съвремени шинобуси, които могат да се купят?
С какво доставените и почти унищожени Сименси Дезиро са по-лоши или не отговарят на тези критерии?
И как ще стане това на цена по-малка от цената на един трамвай Pesa?
mitko08888
 
Мнения: 128
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:17 pm

Re: Нов подвижен състав на БДЖ

Мнениеот Димитър Деянов » Съб Авг 24, 2019 7:43 pm

А ето ги и най-разпространените шинобуси в Германия - тип "Юрдинген".

шинобуси Юрдинген.gif
шинобуси Юрдинген.gif (84.74 KiB) Прегледано 628 пъти
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 672
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Нов подвижен състав на БДЖ

Мнениеот Saruman » Пон Авг 26, 2019 7:39 am

А защо не едновагонни мотриси Щадлер например имат много добри модели.
Аватар
Saruman
 
Мнения: 627
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Re: Нов подвижен състав на БДЖ

Мнениеот Димитър Деянов » Вто Авг 27, 2019 5:28 pm

Шинобусите Юрдинген също пътуват като един вагон (соло), с вагон-ремарке от същия тип или повече броя в комплект, по системата "много единици", но изборът на шинобуси е друг въпрос, който може да се обсъжда отделно.
Важното е, че когато бяха нужни, не се набавиха. Ако ги имахме, по един или два такива щяха да циркулират по цял ден по линията Г. Оряховица - Елена, да обслужват населените места между тях, да правят връзка с влаковете по 2-ра и 4-та линии, да се намалят разходите, защото един такъв шинобус има около 3-4 пъти по малки експлоатационни разходи от един еквивалентен шосеен автобус.
Със шинобуси можеше да се поддържа, при големи икономии, пътническото движение по линията Ямбол - Елхово, Червен бряг - Зл.Панега, Нова Загора - Симеоновград, да се поддържа по-висока честота на движението около Софийския ж п възел (София - Банкя, - Елин Пелин, - направлението Драгоман, - направлението Пирдоп, - направлението Лакатник), около Пловдивския ж п възел (Пловдив - Хисар, - Панагюрище, - Асеновград, - Пещера) и около другите големи ж п възли по нашата мрежа.
Честотата на движението е също един високо ценен показател за качеството на обслужване с важно значение за увеличаване на пътникопотока при железопътния транспорт. Така не само можеше да се запази, а дори щеше да се увеличи броя на превозените пътници, който в сравнение с онова време е драстично спаднал и продължава да намалява.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 672
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Нов подвижен състав на БДЖ

Мнениеот bdz_55-089 » Нед Сеп 15, 2019 7:02 pm

Безспорно аргументите на г-н Деянов са съвсем конкретни и обсновани. Но ми се струва, че и този път всичко ще е само празни приказки и че реално нищо няма да се случи. А истината е тази, че пътници за този тип превозни средства изобщо не биха липсвали по много от вече закритите отсечки като освен горецитираните, можем да споменем със сигурност и Бургас-Поморие. Само че първо трябва да се ревизира начина на закирването и демонтирането им и да се потърси съответната наказателна отговорност от онези, които са предприели тази неправилна стъпка. Защото в дългосрочен план това наистина е нанесло и продължава да нанася много преки и косвени финансови щети на БДЖ.
bdz_55-089
 
Мнения: 865
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm


Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта