БДЖ Товарни превози

Обсъждане на по-общи теми, които не попадат в обхвата на горните форуми (например обсъждане на ръководните структури на БДЖ и НКЖИ). Макар и "общи", темите трябва да са свързани с железниците или поне с някакъв друг вид транспорт или транспортна инфраструктура. Координация на срещи за наблюдение на влакове, обиколка на линии, обмяна на идеи и т.н.

БДЖ Товарни превози

Мнениеот Димитър Деянов » Пет Май 17, 2019 8:57 pm

Едното от поделенията на националния железопътен превозвач БДЖ - БДЖ ТП вече допусна, през периода: средата на 2015 г.- началото на 2019 г., да падне под 50 % пазарен дял от товарните железопътни превози в България.

Copy of G1.jpg
Copy of G1.jpg (92.77 KiB) Прегледано 571 пъти

Сега новото ръководство на БДЖ има амбицията, БДЖ ТП отново да си върне лидерската позиция в товарните ж п превози, като излезе устойчиво далече над половината от пазарния дял на товарните железопътни превози у нас. Планираните дейности и процеси в това направление обаче, са повечето организационни. Само това няма да реши поставената задача. Необходими са конкретни действия.
Ето, предстои, макар и с напъни за отлагане, въвеждането на тол-системата по пътищата. Прогнозите са, че тази система ще доведе до масово прехвърляне на превозът на автомобилните полуремаркета от шосетата върху релсите, по чисто икономически причини.
Сега е времето (дори вече се закъснява), БДЖ да си набавят необходимите "джобни"-вагони и вместо да се чака изграждането на набелязаните интермодални терминали (и за тях отдавна се закъснява), да се обзаведат колкото е необходимо удобни площадки, за поемане на превозът на плуремаркета. Това ще се превърне в един голям, а може би и решаващ дял от товарните железопътни превози в България. Иначе, тази дейност ще се поеме от частните жп превозвачи (те вече използват такива специализирани вагони) и БДЖ ТП никога няма да успеят да си върнат лидерската позиция при товарните железопътни превози у нас.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 668
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: БДЖ Товарни превози

Мнениеот Petko Ivanov » Съб Май 18, 2019 11:54 am

Г-н Деянов, аз работя в "Аурубис България". От няколко месеца нашите влакове с концентрати, медни катоди и аноди и сярна киселина се обслужват от "БДЖ ТП" след дългогодишно обслужване от "ДБ Шенкер" и "БЖК". Това потвърждава данните в графиката, че БДЖ ТП постепенно започва да си връща товарните влакове от частните превозвачи - явно новото ръководство на дружеството е предприело някакви мерки.
Petko Ivanov
 
Мнения: 316
Регистриран на: Нед Юли 28, 2013 12:44 pm

Re: БДЖ Товарни превози

Мнениеот Fantomas » Съб Май 18, 2019 6:06 pm

Доколкото ми е известно Пирдопските влакове бяха взети от БДЖ ТП, защото са предложили нереално ниска цена и нито един от частните превозвачи не е могъл да си позволи такава ниска цена и съответно да вози на загуба. Ако увеличаването на пазарния дял се постига, като се возят товари "безплатно", то файдата ще е никаква. Повече приходи за дружеството няма да има.
Аватар
Fantomas
 
Мнения: 84
Регистриран на: Пет Юли 26, 2013 7:41 pm

Re: БДЖ Товарни превози

Мнениеот railjet » Съб Май 18, 2019 7:48 pm

Нереално ниската цена може да се доближи (никога реално постигне), ако ТП движат 3000т с 3 лок МЕ (един машинист) Пирдоп-БС-Пирдоп в рамките на работна смяна (нощна- за енергията).
Естествено, това е технически невъзможно в обозримо бъдеще, за който и да е превозвач...
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: БДЖ Товарни превози

Мнениеот Driver » Нед Май 19, 2019 4:35 pm

господин Петко да те попитам мдк дали е доволен от работата на бдж бдж колко дължи за ремонт на вагони на ремонтната база в пирдоп /дик/И РЕДНО ЛИ БЕШЕ ХОЛДИГ БДЖ /ПО ТОЧНО ДЪРЖАВАТА ДА НАЛЕЕ ОКОЛО 73 МИЛИОНА ПАРИ НА ДАНАКОПЛАТЦИТЕ ПРЕД ИЗБОРНО В ЕДНО ПРЕДРИЯТИЕ КОЕТО СЪЩО ИМА ИНФРА СТУКТУРНИ ЗАДЪЛЖЕНИЯ ТОВА НЕ Е ЛИ В УЩЪРБ НА НА КОНКУРЕНЦИЯТА НА /СВОБОДНИЯ ЖЕЛЕЗОПЪТЕН ПАЗАР/ ама нали има много избиратели
Driver
 
Мнения: 475
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 3:22 pm

Re: БДЖ Товарни превози

Мнениеот ПЖИ43в » Нед Май 19, 2019 5:51 pm

БДЖ -то кара влакове върху железен път строен от БДЖ,И НЕ ТРЯБВА да плаща такса за тава,а частника ТРЯБВА!!!!!!.....Та ,може би и заради това??!!
ПЖИ43в
 
Мнения: 365
Регистриран на: Чет Авг 08, 2013 5:00 pm

Re: БДЖ Товарни превози

Мнениеот Petko Ivanov » Нед Май 19, 2019 9:31 pm

Driver написа:господин Петко да те попитам мдк дали е доволен от работата на бдж бдж колко дължи за ремонт на вагони на ремонтната база в пирдоп /дик/И РЕДНО ЛИ БЕШЕ ХОЛДИГ БДЖ /ПО ТОЧНО ДЪРЖАВАТА ДА НАЛЕЕ ОКОЛО 73 МИЛИОНА ПАРИ НА ДАНАКОПЛАТЦИТЕ ПРЕД ИЗБОРНО В ЕДНО ПРЕДРИЯТИЕ КОЕТО СЪЩО ИМА ИНФРА СТУКТУРНИ ЗАДЪЛЖЕНИЯ ТОВА НЕ Е ЛИ В УЩЪРБ НА НА КОНКУРЕНЦИЯТА НА /СВОБОДНИЯ ЖЕЛЕЗОПЪТЕН ПАЗАР/ ама нали има много избиратели


Не знам подробности около търговските взаимоотношения между двете предприятия - само регистрирам фактите.
Petko Ivanov
 
Мнения: 316
Регистриран на: Нед Юли 28, 2013 12:44 pm

Re: БДЖ Товарни превози

Мнениеот Димитър Деянов » Съб Май 25, 2019 8:43 am

От управителя на БДЖ ТП Любомир Илиев научаваме (публикация във в-к „Железничар”), че вече имаме договор с TCDD, за съвместно използване на товарни вагони и че се подготвя създаването на такъв вагонен пул също с румънските и гръцките железници. Нещо като малък вариант на съществуващия в миналото, между т.н. “социалистически” страни, общ вагонен парк – OPW.
Удобството на подобни споразумения е, че при недостиг на вагони (обикновени или например специални: циментовози, зърновози, за TIR-ремаркета и др.), можеш да използваш такива от администрацията, с която имаш общ вагонен пул. Ако пък имаш повече вагони, които можеш да предоставиш, другата железница ги използва и те ти носят приходи. Тези вагони се наблюдават постоянно (отчита се тяхното използване) и през определено време се прави уравняване на задълженията и заплащаш или получаваш компенсацията, в зависимост от това кой колко и какви вагони е използвал или предоставил за използване.
Разбира се, всяко такова споразумение носи ползи на двете или ако участват повече страни, само при условие, че се изпълнява коректно. Спомням си, че в миналото, от подобно съвместно използване на товарни вагони, сърбите имаха отдавна просрочени (още от времето на JŽ) задължения към БДЖ, в размер на 13 милиона лева, но така и не разбрах дали успяхме накрая, да си възстановим тези пари.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 668
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm


Назад към Общи теми / Other railway topics

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта